fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • תערוכת מינכן 2023 – החדרים הטובים ביותר

    הגיע הזמן לסכם את תערוכת האודיו הגדולה והחשובה בעולם ולבחור את החדרים הטובים ביותר של תערוכת מינכן 2023. בנוסף השנה יש לנו גם בונוס מוזיקלי עבורכם.

    תזכורת לכתבות הקודמות שלנו על תערוכת מינכן 2023:
    תערוכת מינכן 2023 – היום הראשון – חלק 1
    תערוכת מינכן 2023 – היום הראשון – חלק 2
    תערוכת מינכן 2023 – היום השני

    תהליך הבחירה

    ההתרשמות ממערכת בתערוכה כזו היא דבר לא פשוט ומוטה מן היסוד. בכל חדר ביקרתי במשך דקות בודדות עד חצי שעה, במקרים שאהבתי מאוד את החדר. לא הייתה לי שליטה על המוזיקה שנוגנה בעת הביקור, התנאים של כל חדר וחדר היו שונים והאופן שבו המערכת הוצגה היה שונה גם. כך שתהליך הבחירה הוא שקלול של התחושות וההתרשמות הסוביקטיבית שלי מהחדרים.

    בתערוכת מינכן 2022, היו עבורי שלושה חדרים שבלטו מעל כולם, הפעם הרגשתי שאני חייב לבחור בחמישה כאלה. אז בכתבה הפעם נציין את החדרים שהיו טובים במיוחד, את ההפתעות של התערוכה מבחינתי ואז נציין את 5 החדרים הטובים ביותר לטעמי בתערוכת מינכן 2023.

    החדרים הטובים

    בחלק הזה אציין 5 חדרים שמאוד הרשימו אותי, אבל לא הצליחו להיכנס אל רשימת 5 החדרים המצטיינים.

    החדר של Nagra עם Wilson Audio

    בתערוכת מינכן 2022 בחרתי בחדר של Nagra עם Wilson Audio כחדר המצטיין של התערוכה. יכול להיות שמסיבה זו באתי עם ציפיות מעט מוגזמות הפעם כלפי המערכת הזו. הפעם היה מדובר בדגם נמוך יותר של Wilson. החדר היה נשמע פשוט פנטסטי וזו מסוג המערכות שיכולתי לפרוש איתן לגן עדן אודיופילי, אבל ללא אלמנט ההפתעה ועם הירידה ביחס למערכת של שנה שעברה, הפעם החדר נמצא מחוץ לרשימת החדרים המצטיינים שלי.

    תעורכת מינכן 2023
החדר של Nagra עם Wilson Audio

    החדר של Gryphon

    השנה זו הייתה הפעם הראשונה שיוצא לי להאזין למערכת של חברת Gryphon Audio הדנית, מכיוון שבשנה שעברה הייתה להם תצוגה פסיבית בלבד. המערכת הייתה מורכבת מהמגבר המשולב החדש והבכיר שלהם, ה-Diablo 333 יחד עם הרמקולים, שהושקו כאב-טיפוס בשנה שעברה, EOS-2. זו מערכת שרחוקה מאוד מהטופ של החברה הזו, שמייצרת מגברי הספק וקדם מגברים יקרים בהרבה. יחד עם זאת, כן יכולתי להרגיש את הקסם, הדינמיות והעוצמה של המותג הזה, ששמעתי עליו כה רבות.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Gryphon

    החדר של MSB עם Marten

    החדר בו הוצבו רמקולי Marten Mingus Orchestra יחד עם אלקטרוניקה של חברת MSB האמריקאית, גרם לי לשנות את דעתי בנוגע למותג הרמקולים היוקרתי הזה. עד כה הרגשתי שהוא מעט חד מידי וחסר מעט רכות ועידון, אך השילוב עם MSB היה מאוזן להפליא וכלל את הדיוק לצד הרכות בפרופורציה מצוינת.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של MSB עם Marten

    החדר של Constellation Audio עם Wilson Audio

    חדר נוסף שגרם לי להרבה מחשבות, היה החדר של Constellation Audio יחד עם רמקולי Wilson Audio. חברת Wilson היא כנראה החברה שנמצאת בהכי הרבה חדרים. יחד עם זאת, בחדר הזה הרגשתי שאני שומע משהו אחר מהרמקולים האלה, משהו שלא נתקלתי בו בעבר. החיבור הזה הפיק סאונד אנרגטי, אך בו בזמן מרגש במיוחד.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Constellation Audio עם Wilson Audio

    החדר של Estelon עם Moon ו-DCS

    החדר הזה היה ממש קרוב להיכנס לרשימת 5 החדרים הטובים ביותר. שני החדרים בהם כיכבו רמקולי Estelon השנה היו מעולים, אך דווקא החדר עם דגם הכניסה החדש שלהם, ה-AURA, היה זה שהפיל אותי. רמקול ה-AURA, בעל העיצוב הסקסי, הוא בוודאי לא רמקול זול, אך ביחס לרמקולים העצומים והיוקרתיים שמוצגים בתערוכה, הוא עוד מרגיש כחלום בר השגה.

    אני חושב שחברת Estelon יצרה כאן רמקול מודרני עם סאונד פנטסטי והמערכת שהייתה בחדר הזה, כולל ההעמדה של הרמקול, עשו עבודה פנטסטית בלהציג את הפוטנציאל האדיר של הרמקול הזה.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Estelon עם Moon ו-DCS

    ההפתעות של התערוכה

    לפני שנעבור ל-5 החדרים הטובים ביותר בתערוכה מבחינתי, אציין שלושה חדרים שהיו להפתעת התערוכה מבחינתי.

    החדר של Morel

    אחרי לא מעט שנים ללא חידושים גדולים בתחום האודיו הביתי, היצרנית הישראלית Morel חוזרת בענק. הם השיקו שתי סדרות חדשות, אחת סדרת היי-אנד, ה-Sopran וסדרה נוספת נגישה בהרבה, ה-Avyra. שתי הסדרות מעוצבות להפליא, ולא נופלות בכלום בפן העיצובי מול המתחרות הגדולות בטווח המחיר שלהן. לנו יצא להאזין לרמקול ה-Sopran הבכיר והוא הרגיש כמו קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Morel

    החדר של Cabasse

    בחדר של Cabasse ההדגמה של הרמקול האקטיבי הקטנטן, ה-RIALTO, היה הפתעה גמורה עבורי. היכולת של חברת Cabasse לייצר סאונד גדול ונקי בעזרת מגנוני DSP הרשימה אותי במיוחד. לא מעט אודיופילים ״כבדים״ לא אוהבים DSP, בטענה שסאונד איכותי צריך לייצר בעזרת מגבר Class A עוצמתי ורמקול גדול. אני חושב שזו טענה צודקת, רק אינה מכוונת כלל לאותו קהל היעד. מה ש-Cabasse הצליחו לייצר כאן ברמקול כה קטן בעלות של אזור ה-3,000 אירו, אי אפשר לייצר ללא DSP מתקדם.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Cabasse

    החדר של Aretai

    אחד הדברים הכי מהנים שאפשר לעשות בתערכות מינכן זה ללכת לאיבוד ולנסות למצוא מותגים לא מוכרים. כשעשינו זאת הפעם נתקלנו במקרה בייצרן רמקולים מלטביה בשם Aretai, שיחד עם הגברה של Moonriver השוודית, העמידו מערכת מלאת אנרגיה ורגש.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Aretai

    מצעד 5 החדרים הטובים ביותר של תערוכת מינכן 2023

    טוב, הגיע הזמן למנה העיקרית חמשת החדרים הטובים ביותר לטעמי בתערוכת מינכן 2023!

    במקום החמישי: שני החדרים של Magico

    במקום החמישי אני מאפשר לעצמי לרמות קצת ולבחור בשני החדרים בהם הוצגו רמקולים של Magico. בשני המקרים המקור היה של חברת Wadax. בחדר בו הוצגו רמקולי S3 החדשים, ההגברה הייתה של חברת Pilium היוונית ואילו בחדר עם רמקולי M6 האימתניים, ההגברה הייתה של Dan D’Agostino.

    בשני החדרים הרגשתי שהביצועים של הרמקולים של Magico הם ללא דופי, לא משנה באיזה עוצמה הם ניגנו, זה לא הזיז את הביצועים שלהם מילימטר, הכל נשמר מדויק, מאוזן ועם בס הדוק, שנמצא תחת שליטה מוחלטת. המסקנה היא שחיבור של מגברים חזקים עם רמקולי Magico זה מתכון מנצח.

    אציין רק שההגברה של Pilium הייתה השנה בכמה חדרים ובכל החדרים הללו הביצועים היו מעולים. דיי מדהים לראות לאיזה מעמד החברה היוונית הדי צעירה הזו הגיעה.

    במקום הרביעי: החדר של Gershman Acoustics עם TLA ו-MSB

    דובר רבות על הרמקולים של Gershman Acoustics והסאונד הקסום שלהם, כך שבשנה שעברה התרגשתי מאוד לשמוע אותם. בשנה שעברה הם הציגו בחדר גדול עם אלקטרוניקה של VACֿ והתוצאה הייתה רכה ונעימה במיוחד. השנה הם הופיעו בחדר קטן יותר באחד מאולמות הכניסה, המערכת צנועה יותר עם מגבר משולב של TLA וממיר של חברת MSB. למרות זאת אני חושב שהמערכת השנה הייתה אפילו טובה יותר. יכול להיות שזו ההתאמה לחלל. לחדר הזה הגעתי כבר דיי עייף לקראת סיום היום השני והסאונד בחדר הזה פשוט מלא אותי באנרגיה מחדש, הוא היה נקי, צלול, מאוזן ומרגש.

    כמה מילים על MSB בתערוכה הזו, הממירים של החברה הופיעו בחדרים רבים, כך שיצרנים רבים סומכים על הממירים של MSB, שיוצאו את המיטב מהציוד שלהם ואני חושב שזה בדיוק מה שהממירים הללו עשו.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Gershman Acoustics עם TLA ו-MSB

    במקום השלישי: החדר של YG Acoustics עם Burmester

    במקום השלישי נמצא החדר שבו ביקרנו שלוש פעמים מכיוון שבכל פעם הוצגו רמקולים אחרים. התחלנו מהרמקולים המדפיים של סדרת ה-Peaks מחוזקים בזוג סאבוופרים מאותה הסדרה. הם הצליחו למלא את החלל הגדול בקלות והאינטגרציה עם הסאבים הייתה מדוייקת ומרשימה.

    בפעם השנייה שביקרנו בחדר הוצגו הרמקולים האקטיביים, Vantage 3 Live, שהדגימו עד כמה גבוה ניתן להגיע עם מערכות אקטיביות, בלי לשבור את הראש על התאמת הגברה ומציאת מקום לכל התיבות הענקיות של המגברים.

    ללא ספק השיא היה בביקור השלישי שלנו בחדר, אז הודגמו לראשונה רמקולי Hailey 3.2 החדשים. זה היה החדר בו סיימנו את התערוכה וזו הייתה סגירת מעגל מרגשת במיוחד עבורי. זאת מכיוון שכנראה הרגע בו חיידק ההיאנד באמת תפס אותי היה הרגע בו שמעתי רמקול של YG Acoustics בפעם הראשונה, אז זה היה הדור הקודם ה-Hailey 2.2. הסאונד של ה-Hailey 3.2 הזכיר לי בדיוק את אותה התחושה המרגשת, האיזון וההעברה מלאת החיים והניקיון של YG Acoustics הם משהו ייחודי והרמקול החדש, למרות השינויים הרבים בו, לחלוטין ממשיך את הקו של החברה.

    מילה על Burmester, זו שנה שנייה ברציפות ששתי החברות הללו משתפות פעולה. בשנה שעברה היה שימוש במונובלוקים גדולים בהרבה, שאני מניח שהם מסדרה גבוהה יותר. ללא ספק אהבתי את התיאום יותר השנה, אך גם דגמי הרמקולים שהוצגו היו שונים.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של YG Acoustics עם Burmester

    במקום השני: החדר של Kaiser Acoustics עם Ypsilon Electronics

    בחדר הזה הוצגו שני דגמי רמקולים, שמהווים את שתי הקצוות בליין של החברה הגרמנית, Kaiser Acoustics. מצד אחד הודגם רמקול כניסה חדש בשם Furioso, שמהווה טעימה מהיכולות של החברה ובעל מחיר ״נגיש״ יותר. לעומת זאת רמקול הדגל, ה-Grande, הוא כבר סיפור אחר, זהו רמקול שעשוי מהחומרים שאודיופילים חולמים עליהם בלילות. ה-Grande הוא רמקול עצום, שיודע לשחזר מוזיקה גדולה, אך בקלות יכול גם לרגש ביצירות קטנות. רמקול שלא מנפח, או משנה את הסאונד, מצליח לשמור על בס נקי ומדויק ועושה פשוט הכל נכון.

    לגבי האלקטרוניקה של Ypsilon Electronics, אני לא חובב גדול של הנראות שלהם, במיוחד המונובלוקים העצומים, אך הם ללא ספק בנויים להניע רמקולים בסדר גודל כזה.

    במקום הראשון: החדר של Von Schweikert Audio עם VAC

    המקום הראשון השנה שייך לשילוב כל אמריקאי בין יצרן הרמקולים Von Schweikert Audio, שזו הפעם הראשונה שיוצא לי להאזין אליו, לבין יצרן מגברי המנורות, VAC.

    זהו החדר שהיינו בו הכי הרבה זמן במצטבר והיו הרבה סיבות לכך. בראש ובראשונה הסאונד, שהיה מאוזן באופן מרשים בין דיוק ועוצמה, לרגש וקסם. הסאונד נטה מעט לרכות, ושם בדיוק אני מעדיף את הסאונד שלי. ביום הראשון כשביקרנו בחדר שוחחנו עם המנכ״ל של חברת הרמקולים, Damon Von Schweikert, שסיפר לנו על הטכנולוגיות הרבות של רמקול ה-Ultra 7. בדופן האחורית שלו יש שכפול של הטוויטר והסופר טוויטר בנוסף ליכולת כיוונון של התדרים הגבוהים, על מנת לאפשר התאמה מדויקת לכל חלל האזנה. ניתן גם להוסיף מגברים, שנקראים בשפה של החברה Booster Amps, אשר מספקים הגברה ליחידות הבס וגם מגיעים עם יכולת כיוונון.

    היה מעניין לשמוע את Damon מדבר על חברת VAC בהתלהבות גדולה, יש לו VAC במערכת האישית שלו והוא סיפר לנו על כך שהוא מת לשדרג לדגם הגבוה יותר. זה תמיד כיף כשהבעלים של החברה הוא אודיופיל בעצמו.

    ביום השני שביקרנו בחדר שוחחנו עם הנציג של VAC, שסיפר לנו על הטכנולוגיה הייחודית של החברה שמודדת את המנורות כל הזמן ומתריאה כשמנורה כלשהי מתחילה להתקרב לסוף חייה. מהניסיון שלי עם VAC בתערוכה הזו (הם היו גם בחדר של היצרן הספרדי Kroma), בתערוכה הקודמת וגם עם המגבר המשולב שהיה אצל השותף שלי, החברה הזו היא אחת מהחברות המובילות מבחנתי בתחום הגברת המנורות. הסאונד שלהם מהווה שילוב דיי יחודי בין המהירות והעוצמה לבין התחושה הרומנטית המנורתית.

    אז כפי שאמרתי הסיבה הראשית שאהבתי את החדר הזה, היא ללא ספק הסאונד, אך ישנן סיבות נוספות. המוזיקה הייתה מעולה. מי שהיה אחראי על המוזיקה היה צרפתי דיי מבוגר, שלא לחלוטין הצלחתי להבין מה הקשר שלו אל החדר הזה. בכל מקרה, הוא היה אינצקלופדיה למוזיקה ולא פחות חשוב מכך, הייתה לו תשוקה כנה למוזיקה וסאונד. אחרי כל כך הרבה שנים הוא עדיין מתרגש מכל יצירה וזה מאוד הרשים אותי ותרם לחוויה של השהות בחדר.

    תערוכת מינכן 2023
החדר של Von Schweikert Audio עם VAC

    בכך מסתיימת בחירת החדרים המצטיינים שלנו. הפעם הכנו גם בונוס קטן עבורכם.

    בונוס: המוזיקה של תערוכת מינכן 2023

    אז נכון, תערוכת מינכן היא תערוכת אודיו ולא מוזיקה, אך אין אודיו ללא מוזיקה. השנה היו שלל אירועים שהדגישו את הקשר בין שני העולמות, הרצאות בתחום, אומנים אורחים ועוד. המוזיקה שנוגנה בחדרים השנה הייתה לטעמי משמעותית טובה יותר מהשנה שעברה. זה הרגיש כאילו המציגים הקשיבו לביקורת של חלק מהמבקרים ואני ביניהם, על כך שנמאס לשמוע את אותם הקטעים האודיופילים ללא סוף. המוזיקה השנה הייתה מגוונת בהרבה. אז כן, יצא לי לשמוע פעם או פעמיים את Keith Don’t Go, או את Dire Straits, אבל ברוב המוחלט של הזמן הייתה מוזיקה מעניינת בהרבה. היה לא מעט מוזיקה אלקטרונית, ג׳אז, קצת קלסית ומידי פעם רוק ואפילו מטאל (אם כי זה עדיין היה נדיר).

    אז בעת הביקור שלנו הפעלנו את Shazam והכנו עבורכם את הרשימה של צלילי התערוכה, כפי שאנחנו חווינו אותה.

    האזנה מהנה:

    לסיום קבלו מאיתנו טעימה קטנה מהמראות והצלילים של תערוכת מינכן 2023:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן