fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סטרימר האודיו של השנה 2022 – נבחרי השנה של אתר AVReviews

    השנה בחנו שלל פתרונות שונים הקיימים בשוק הזרמת האודיו, מה רק לא ניסינו, סטרימרים, מחשב כמקור ושלל תוכנות, אז מי יהיה ״סטרימר האודיו של השנה 2022״ ואלו פתרונות הזרמה נוספים עשו לנו את השנה?

    סטרימר האודיו של השנה 2022

    עולם הזרמת המוזיקה המודרני

    אין ספק בכלל בנוגע לדרך הנוחה והמודרנית ביותר ליהנות מעושר אינסופי של מוזיקה, אני כמובן מדבר על שירותי הזרמת המוזיקה כמו Spotify, או Tidal. שירותים אלה מספקים לכם גישה לכל המוזיקה בעולם, מתי שתרצו, זאת בנוסף לשלל אפשרויות של להכיר מוזיקה חדשה מותאמת אישית לטעמכם. אז אם אתם חובבי מוזיקה ומשום מה אתם עדיין לא רשומים לשירות הזרמת מוזיקה כלשהו, עצרו הכל ותעשו טובה ענקית לעצמכם, רוצו הירשמו. חלק מהשירותים מציעים גם מסלול חינמי (לרוב באיכות ירודה ועם פרסומות), בנוסף לתקופת ניסיון חינם במסלולי הפרימיום.

    אז כל עוד אתם מאזינים מהטלפון שלכם, או ישירות מהמחשב, אתם לא זקוקים לשום דבר נוסף, אבל ברגע שאתם רוצים לשמוע, או יותר נכון להזרים, את תכני שירותי ההזרמה אל המערכת הראשית שלכם בסלון, העניינים מתחילים להסתבך מעט.

    סטרימר האודיו של השנה 2022 – סטרימר ההייאנד של השנה

    הדרך הנוחה והקלה ביותר להוסיף יכולות הזרמה למערכת האודיו שלכם היא על ידי רכישה של סטרימר ייעודי. מכשיר שכל ייעודו הוא להזרים אודיו משירותי ההזרמה והקבצים המיקומיים שלכם. היצע הסטרימרים הוא נרחב וכך גם התמחור, החל ממוצרי כניסה בטווח מחירים של אלף עד אזור ה-2,500 ₪, מכשירי הביניים בטווח של עד כ-6 אלף, מכשירי הייאנד עד לטווח של 10-12 אלף וכמובן עד למכשירי אולטרה הייאנד בעלי תג מחיר מפוצץ.

    לאחר שבחנתי כמה מכשירים בביתי, בחרתי השנה להתחדש במכשיר של חברה, שעקבתי אחריהם במשך כמה שנים ותמיד הרגשתי שהמכשירים שלהם מהווים בחירה מעולה עבור ה״אודיופיל השפוי״, כזה שמחפש מכשיר איכותי ולא זול, אבל עדיין בגדר המחיר ההגיוני. לאחר שימוש של כמה חודשים במכשיר, אני מרגיש שמדובר בשדרוג משמעותי ובמכשיר שראוי ביותר לפרס.

    והזוכה הוא: Lumin U2 Mini

    ה-Lumin U2 Mini הוא סטרימר שכולל את כל היכולות החשובות, Spotify Connect, Tidal Connect, Qobuz ו-Roon Ready. המכשיר מפגין יציבות נפלאה, חווית שליטה ידידותית וחכמה, יכולות קנפוג מתקדמות כמו upsampling ו-downsampling ואיכות סאונד מצויינת המאופיינת ברכות ועידון. בזכות כל אלה, מצאתי את עצמי מאזין ליותר מוזיקה מאז שיש לי את המכשיר וזה מבחינתי באמת אומר את הכל.

    סטרימר האודיו של השנה 2022
Lumin U2 Mini

    הנה מה שהיה לנו לומר על ה-Lumin U2 Mini:

    ״ה-Lumin U2 Mini, הוא אומנם סטרימר-טרנספורט הכניסה של החברה מהונק קונג, אך במבחן שלי הוא התגלה כמכשיר איכותי ומרשים ביותר. העיצוב תעשייתי ומינימליסטי. חווית השליטה והשימושיות הן גם מתקדמות וגם ידידותית ביותר. המכשיר היה מוכן לשימוש 2 דקות מאז שהוא מופעל בפעם הראשונה, חיבור הממיר שלי בכבל USB הוביל לשליחת הסאונד אליו, מבלי שהייתי צריך להגדיר דבר בנוסף, מה שמראה על מידת החוכמה שלו.

    הסאונד של ה-Lumin U2 Mini היה מבחנתי התוספת שחיפשתי בצד הדיגיטלי של המערכת שלי. הוא הוסיף לי עוד שיפור ברמת השקט והניקיון, עוד קצת דינאמיות ושיפור בפירוט. הסאונד של ה-U2 Mini התחבר כמו כפכפה לסאונד, שאני מנסה להגיע אליו במערכת האישית שלי. סאונד שיש בו את התכונות של מערכת הייאנד, אם זו הבמה העוטפת, או רמת הפירוט וההפרדה, אבל עם כל זאת, סאונד שנשמע רך, טבעי, נעים ולא מעייף.״

    מחיר: 2,400$ + מע״מ
    הסקירה המלאה שלנו ל-Lumin U2 Mini

    תוכנות ניגון והזרמת המוזיקה

    שני הפרסים הנוספים בתחום הזרמת המוזיקה שאני רוצה להעניק שייכים לתוכנות/מערכות הפעלה. במידה ואינכם מעוניינים לרכוש מכשיר סטרימר, אלא אתם מעוניינים להשתמש במחשב בתור מקור, נשאלת השאלה מה מומלץ להתקין על אותו המחשב. חלק התוכנה הינו כמובן חלק מרכזי של עולם הזרמת המוזיקה והשנה התנסיתי בשתי תוכנות מעולות. יש שיגידו שמדובר בשתי תוכנות מתחרות ואכן יש להן פונקציונליות משותפת, אך לטעמי כל אחת מהן מצטיינת בשימוש שונה, כך שבחרתי להעניק פרס לשתיהן.

    סטרימר האודיו של השנה 2022 – תוכנת השנה לשימוש במחשב כסטרימר

    אם אתם רוצים להשתמש במחשב כמקור ההזרמה המרכזי שלכם ולצאת ממנו ישירות לממיר או מגבר משולב, התוכנה/מערכת ההפעלה שבחרתי בה כזוכה בקטגוריה זו היא מבחינתי האופציה הפשוטה, בעלת מירב הפונקציונליות ולכן גם המשתלמת ביותר. למעשה במהלך רוב השנה המקור הראשי במערכת שלי היה מחשב המריץ את התוכנה הזו.

    והזוכה הוא: Volumio 3

    ה-Volumio 3 היא מערכת הפעלה שהופכת את המחשב שלכם לסטרימר לכל דבר, עם תמיכה ב-Spotify Connect, Tidal Connect, Qobuz ועוד, לא יחסר לכם דבר. כמובן שישנה גם תמיכה בניגון קבצים מהרשת המיקומית. השליטה היא קלה וידידותית, היא יכולה להתבצע מכל דפדפן ברשת הביתית וישנה גם אפליקציה, שמציעה את אותן היכולות. את כל זה אתם מקבלים תמורת דמיי מנוי חודשים/שנתיים הוגנים ביותר לטעמי.

    סטרימר האודיו של השנה 2022
Volumio 3

    הנה מה שהיה לנו לומר על Volumio 3:

    ״מערכת ה-Volumio 3 מאפשרת לכם להפוך את המחשב שלכם למקור אודיו דיגיטלי משוכלל ונוח מאוד לשימוש. לאחר ההתקנה של מערכת ההפעלה וביצוע הגדרות ראשוניות, המחשב שלכם יתפקד כנגן דיגיטלי לכל דבר ותוכלו ליהנות מאוסף המוזיקה הפרטי שלכם לצד ההיצע האינסופי של שירותי הזרמת המוזיקה.

    ה-Volumio עושה עבודה טובה בקטלוג קבצי המוזיקה המקומית שלכם. תוכלו לקבץ את הקבצים לפי אומנים, אלבומים וז׳אנרים ובנוסף תוכלו לייצר רשימות השמעה.

    הממשק נוח וידידותי, קל מאוד להתמצא בו ואהבתי את ההפרדה הפונקציונאלית בין תפריט ההגדרות ומקורות הניגון.״

    הסקירה המלאה שלנו ל-Volumio 3

    סטרימר האודיו של השנה 2022 – תוכנת השנה לשימוש במחשב כשרת מוזיקה

    התוכנה שבחרתי בה לפרס הזה היא כנראה התוכנה המדוברת והמסוקרת ביותר בעולם האודיו, כך שהרגשנו שגם אנחנו חייבים לסקור אותה על מנת להבין על מה כל המהומה. מדובר בתענוג לא זול בכלל, ולטעמי אם אתם רוצים מחשב שישמש אתכם כמקור הזרמה וניגון ולא רק בתור שרת מוזיקה, יש לתוכנה הזו לא מעט חסרונות ביחס ל-Volumio. אבל אם אתם רוצים שרת מוזיקה ומחפשים את הממשק הכי מתקדם בעולם, אז אין מתחרים ל…

    והזוכה הוא: Roon

    אז לאחר שהחלפתי את המחשב ששימש אותי כמקור בסטרימר של Lumin U2 Mini, הפכתי את המחשב לשרת מוזיקה וניצלתי את ההזדמנות לבחון לעומק את השירות של Roon. אין אודיופיל שלא שמע על השירות הזה, מדובר בתוכנה שדיי השתלטה על עולם האודיו וכל מכשיר, שכולל בתוכו חלק דיגיטלי, מנסה להשיג את תו התקן Roon Ready, או Roon Tested. אז מרוב כל הדיבורים והסופרלטיבים, אני הגעתי לסקירה דווקא מתוך נקודת מבט ביקורתית וניסיתי להבין מה כולם כל כך משתגעים מהמוצר הזה. לקח לי לא מעט זמן להבין מהו בעצם סוד הקסם של Roon, אבל ככל שהמשכתי להשתמש בו, התחלתי יותר ויותר לראות את יכולות הסידור המתקדמות, הממשק הנוח והמרשים, היכולות להכיר מוזיקה חדשה ושלל היכולות האודיופיליות, כמו היכולת לראות את המסלול שהקובץ הדיגיטלי עובר עד שהוא מומר לאנלוגי (בהנחה שכל המכשירים בשרשרת תומכים ב-Roon).

    סטרימר האודיו של השנה 2022
Roon

    הנה מה שהיה לנו לומר על Roon:

    ״אין ספק שתוכנת Roon היא אחת התוכנות המורכבות והמתקדמות ביותר בשוק האודיו. בעקבות כך, ממש לא פשוט לשפוט את האיכות שלה. לוקח זמן להתרגל להשתמש ב-Roon ולהבין כיצד לנצל את היכולות שלו באופן שיתאים לכם. מסיבה זו, חבל מאוד שהשירות מעניק רק שבועיים חינם בשביל להתרשם ממנו.

    ככל שהשתמשתי יותר ב-Roon, התחלתי לגלות עוד ועוד יתרונות ותכונות שימושיות. היכולת לקטלג את המוזיקה שלי לצד האפשרויות לגלות אלבומים חדשים ומוזיקה חדשה, הן כנראה התכונות האהובות עלי בשירות.״

    הסקירה המלאה והנרחבת שלנו ל-Roon

    סיכום

    השנה התעמקנו בנושא של הזרמת מוזיקה ומקור דיגיטלי, כולל שלל כתבות שלנו בנושא סטרימר מול מחשב. בנוסף, יצא לנו לסקור לעומק שתיים מהתוכנות והשירותים היותר מעניינים של עולם ההזרמה.

    שתפו אותנו מהו המקור הדיגיטלי שלכם? מה אתם חושבים שיותר נוח סטרימר או מחשב? והאם אתם משתמשים בתוכנת שרת מוזיקה כלשהי?

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן