fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בורדרלנד – עונה 2 – נטפליקס

    סדרת הפנטזיה היפנית, בורדרלנד, חוזרת לעונה שנייה. הפעם המשחקים מורכבים יותר ומידת הסיכון גבוהה יותר, האם אריסו ואוסאגי יצליחו לשרוד גם הפעם?

    הסקירה המלאה שלנו ל״בורדרלנד – עונה 1״

    בורדרלנד - עונה 2

    תקציר העלילה – בורדרלנד – עונה 2

    לאחר אירועי העונה הראשונה, הדמויות ששרדו מועברים בעצם לשלב הבא. כאן המשחקים הם על הקלפים החזקים ביותר שנשארו. ספינות אוויר ענקיות מרחפות ברחבי טוקיו, כשמהם מתנוסס קלף המשחק העצום. החברים ששרדו הם כמובן אריסו, אוסאגי, ויחד איתם גם קוינה, צ׳ישייה ואן. בהמשך דמויות נוספות מהעונה הראשונה יצטרפו.

    המשחק הראשון שהחברים נכנסים לאזור שלו, בלי שהם ממש הבינו זאת, הוא משחקו של מלך העלה. המשחק הזה הוא פשוט זירת טבח, בה המלך לבוש בחליפת מגן ופשוט טובח בכלי נשק אוטומטיים בכל אחד שנכנס לאזור שלו, הדרך היחידה לנצח היא להרוג אותו. החברים מנסים להימלט ובדרך נפרדים מצ׳ישייה.

    לאחר שהם נמלטים, הם מבינים שהם חייבים להיכנס למשחק אחר, על מנת שהויזה שלהם לא תסתיים וכדי שמלך העלה לא ירדוף אחריהם. אריסו נחוש להבין את האמת מאחורי העולם הזה ולמצוא דרך לחזור לעולם האמיתי, הוא מחליט שהדרך להשיג תשובות היא לנצח את כל המשחקים. החבורה נפרדת ומתחברת במהלך העונה. ביחד ולחוד הם מנסים לשרוד בסדרה של משחקים אכזריים במיוחד. אז האם בסיום המשחק האחרון אכן תתגלה האמת אודות העולם האכזר של בורדרלנד?

    בורדרלנד - עונה 2

    השורה התחתונה

    העונה השנייה של בורדרלנד אלימה יותר, אכזרית יותר, מותחת יותר, אך מהצד השני גם יותר מפוזרת ומבולגנת. חלוקת הפרקים הייתה מעט מוזרה וכך גם חלוקת זמן המסך בין כל הדמויות. החלוקה אפשרה לנו ללמוד יותר על הרקע והאופי של כמה מהדמויות הראשיות, אך גם הרגישה מעט קופצנית ופחות רציפה.

    אם נהינתם מהעונה הראשונה, אני בהחלט ממליץ לכם לצפות גם בעונה השנייה, למרות שישנה ירידה קלה ברמה.

    בורדרלנד - עונה 2

    עולים רמה באלימות ואכזריות

    כצפוי, לאחר שבסיום העונה הראשונה השחקנים עלו שלב, רמת האכזריות והאלימות עולים רמה בעונה הזו. מבחינת כמות המשחקים, יש פחות לטעמי, אך הם ארוכים יותר ומורכבים יותר, כשיש בהם גם אלמנטים פסיכולוגים רבים.

    המשחק הראשון של מלך העלה הוא כנראה היחיד שאינו כולל שום אלמנט פסיכולוגי או אסטרטגי, מלבד שיתופי הפעולה השונים שמנסים להכריע אותו יחד. זהו המשחק האלים ביותר שהוצג בסדרה, המלך פשוט רודף אחרי השחקנים עם נשקים אוטומטיים וטובח בכולם ללא אבחנה, או שבריר שנייה של היסוס. כשאן, אריסו, אוסאגי וקוינה מנסים להימלט מפניו ברכב, ישנה גם סצנת מרדף מכוניות מלאה באדרנלין, אז גם על נושא זה הסדרה שמה וי.

    המשחקים האחרים הרבה יותר מגוונים, כשהחידוש הוא תחרויות קבוצתיות, בה יש קבוצה של ״אזרחי העולם״ שמתחרה מול השחקנים. אריסו מנסה לנצל את ההזדמנויות האלה וללמוד כמה שיותר על העולם החדש בשביל לנסות ולמצוא רמז לאיך ניתן לחזור לעולם האמיתי. הניסיונות הללו מובילים לשיחות פסיכולוגיות מעניינות, אך ללא ממש מקרבות אותו לחשיפת האמת.

    בורדרלנד - עונה 2

    במהלך העונה הדמויות הראשיות נפרדות ונפגשות שוב, כך שבחלק מהמשחקים משתתפים רק חלק מהדמויות. צ׳ישייה נפרד מהחבורה כבר בחלק הראשון ובהמשך ישנם שני משחקים בהם הוא משתתף לבד. ההפרדה הזו מאפשרת לנו ללמוד עוד על הדמויות ואנחנו מקבלים גם הצצות לחייהן של הדמויות בעולם האמיתי, למשל מסתבר שצ׳ישייה היה רופא ילדים.

    המשחקים שבהם צ׳ישייה משתתף כוללים הרבה מחשבה ויכולת תשומת לב, במשחקים האלה אנחנו זוכים לראות הרבה מיכולת המחשבה האנליטית המבריקה שלו, מה שקצת הרגיש כמו פרק בסדרה ״שרלוק״ לעיתים.

    בורדרלנד - עונה 2
    צ׳ישייה מימין, אולי השחקן המצליח ביותר בתור יחיד

    העריכה – חלוקת הפרקים ומקום לדמויות

    העריכה בעונה זו שונה משמעותית מהעונה הראשונה. מלבד המעברים בין הדמויות השונות, שהיו דיי קופצניים וחדים, הבעיה המרכזית שלי הייתה עם החלוקה לפרקים. חלק מהמשחקים התחילו בפרק אחד, הסתיימו באמצע הפרק שאחרי ואז שוב התחיל איזה משחק אחר. זה הרגיש לי קצת שהפרקים נגמרים במקום אקראי, ודווקא הרגעים שהייתי מצפה שיהיו הסוף של הפרק, התרחשו באמצע או אפילו התחלה של פרק.

    אזכיר כאן שוב את כך שהדמויות נפרדות מספר פעמים, זה מאפשר לכל דמות לקבל במה ו״למצוא״ את עצמה. אוסאגי למשל מרגישה שהיא שונאת את העולם הקודם, בו האשימו את אביה בתרמית והוא כנראה התאבד בעקבות כך. לאט לאט היא מגיעה לתשובה הפנימית לגבי האם היא רוצה לחזור לעולם האמיתי.

    בורדרלנד - עונה 2

    אן יוצאת לחפש את הגבולות של העולם הזה כי משהו לא מסתדר לה. אריסו מתחבר לאגוני הלוחם ודמות חדשה של תלמידת תיכון קשוחה, יחד הם מנסים להפיל את מלך העלה בקרב שנערך ביער, והזכיר לי את הסרט ״הטורף״ משום מה. כך שיש גיוון רב יותר בסגנונות והרבה במה לכל דמות לספר את סיפורה ולחשוף את עולמה הפנימי.

    בורדרלנד - עונה 2

    איזה עולם עדיף?

    מוטיב מרכזי של העונה השנייה הוא השאלה ״איזה עולם עדיף״? העולם של בורדרלנד מורכב ממשחקים אכזריים ביותר, כשבכל משחק יש סיכוי גדול למות, בנוסף אם לא משחקים, אז הויזה נגמרת ומתים. איך אפשר בכלל לחשוב שהעולם הזה עדיף על עולמינו המסודר והמושתת על חוקים וסדר?

    כאן חשוב להבין מאיזה נקודת מבט מסתכלים על זה. תנסו לחשוב על אנשים שהסתבכו בחובות, אנשים שהיו עדים לחוסר צדק, אנשים עניים שאין להם מה לאכול, כאלה שלא הסתדרו עם מערכת החוק ועוד. עבור אנשים כאלה דווקא העולם שלנו מרגיש כמו גיהנום. מכיוון שזו סדרה יפנית, יש כאן דמויות שהכבוד והמעמד שלהם נפגע וזה כבר מספיק כואב להם בכדי שהם יראו באור אחר את העולם של בורדרלנד.

    בורדרלנד - עונה 2

    פרק הסיום – מעט ספויילרים

    אי אפשר לכתוב סקירה לעונה הזו מבלי להתייחס למה שמתרחש בפרק הסיום וזאת לא אוכל לעשות בלי כמה מיני-ספויילרים. לא אחשוף את מה שקורה בסוף הסדרה, אבל יש כאן נקודה מעניינת לדיון. בפרק האחרון מתרחש כמובן המשחק האחרון וזהו משחק מול מלכת הלבבות. המשחק הזה הופך להיות לעינוי פסיכולוגי. אריסו מיואש ורוצה בכל מחיר להבין את האמת, מלכת הלבבות מציעה לו כמה אלטרנטיבות, שנעות בין מופרך לממש מופרך. הצופים עוברים את העינוי הפסיכולוגי הזה ביחד עם אריסו. מכיוון שזו סדרת פנטזיה, כל אחד מההסברים של המלכה יכול להיות מתקבל על הדעת ולכן הצופים, שכמובן רוצים לדעת את האמת בעצמם, עוברים את הטלטלה הזו של בכל פעם לנסות להבין, האם דבריה של מלכת הלבבות הם אמת?

    בורדרלנד - עונה 2
    מלכת הלבבות

    הפרק האחרון מרגיש מעט מתיש, ולוקח את הסדרה לכיוונים שונים ממה שהתרגלנו, למעין מותחן פסיכולוגי מתעתע.

    בתור חובב בעבר של ספרי סטיבן קינג, הורגלתי לנושא הזה שערכה של פנטזיה אינו נמדד רק על פי גילוי ״האמת״ מאחורי היסוד הפנטזי, אלא הרבה יותר על ידי מה אותו יסוד פנטזי מלמד אותנו על ההתנהגות האנושית, או במילים אחרות, על עצמינו. כך שמה שחשוב בסדרה כמו בורדרלנד, אלה הדמויות והמאבק שלהם בסיטואציה הלא טבעית שאליה הם נסחפו. זו ללא ספק נקודת החוזקה של הסדרה, לצד ההצצה לאופי היפני והתרבות השונה שלהם. לגבי ״האמת״ או ״ההסבר״ שמאחורי היסוד הפנטזי, זהו פרט אחד ודיי שולי בעלילה השלמה של הסדרה ולכן אני לא מציע לשפוט את כל הסדרה על פיו.

    בורדרלנד - עונה 2

    סיכום

    הסדרה בודרלנד בעונתה השנייה לוקחת אותנו אל השלב הבא של משחקי ההישרדות האכזריים. העונה הזו אלימה יותר, אכזרית יותר, מותחת יותר, אך מהצד השני גם יותר מפוזרת ומבולגנת. חלוקת הפרקים הייתה מעט מוזרה וכך גם חלוקת זמן המסך בין כל הדמויות. החלוקה אפשרה לנו ללמוד יותר על הרקע והאופי של כמה מהדמויות הראשיות, אך גם הרגישה מעט קופצנית ופחות רציפה.

    המוטיבים המרכזיים בעונה הם הניסיון של אריסו להבין את האמת מאחורי העולם המוזר הזה אליו השחקנים נקלעו והשאלה האתטית איזה עולם הוא הוגן יותר. אם נהינתם מהעונה הראשונה, אני בהחלט ממליץ לכם לצפות גם בעונה השנייה, למרות שישנה ירידה קלה ברמה.
    הציון שלי: 7/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן