fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בית הדרקון – פרק 1: יורשי הדרקון – סלקום TV

    פרק הבכורה של סדרת הפריקוול המצופה ״בית הדרקון״, שמגוללת את סיפור נפילת בית טארגאריין כ-200 שנה לפני אירועי ״משחקי הכס״, עלה השבוע, הנה מה שחשבנו עליו.

    בית הדרקון

    על הסדרה – בית הדרקון

    הסדרה מתרחשת 172 שנה לפני שדינאריס טארגאריין נולדה. העלילה מבוססת על חלקים מהרומן ״דם ואש״ מאת ג׳ורג׳ ר. ר. מרטין. יוצרי הסדרה הם ראיין קונדל וג׳ורג׳ ר. ר. מרטין. בנובמבר 2018 מרטין רמז על סדרת הספינאוף. תהליך כתיבת התסריט החל בינואר 2020 והצילומים החלו באפריל 21. העונה הראשונה תכלול 10 פרקים.

    כמה תובנות לפני שנצלול לתוך הפרק. ראשית, אחרי שהתרגלנו בשנים האחרנות לשיטת הבינג׳ של נטפליקס, פתאום לחכות לפרק בשבוע מרגיש מרענן, כאילו שזו לא הייתה השיטה המקובלת במשך עשרות שנים. נקודה שנייה היא האומץ של לעשות סדרת ספינאוף לסדרה כה מצליחה כמו ״משחקי הכס״. לא רק ש״משחקי הכס״ היא אחת הסדרות המצליחות, הנצפות והמדוברות בכל הזמנים, מדובר גם באחת מסדרות הפנטזיה היחידות שבאמת הצליחו לשבור את מחסום המיינסטרים. אני חובב גדול של ז׳אנר הפנטזיה, אך בתור חובב, אני יודע שעל כל ״משחקי הכס״ או ״שר הטבעות״ יש 50, אם לא 100 סדרות כושלות. יהיה בלתי אפשרי לשפוט את ״בית הדרקון״ בזכות עצמה וההשוואה ל״משחקי הכס״ היא פשוט בלתי נמנעת.

    אז אחרי ההקדמה הזו בואו נצלול לפרק הבכורה, ״יורשי הדרקון״.

    חצי ראשון: אקספוזיציה מבולגנת ומאכזבת

    אחרי הקדמה קצרצרה שמראה כיצד נבחר וייסריז למלוך על פני הטוענת לכתר, ראיניז, אנחנו קופצים לימי המלוכה של וייסריז. אישתו המלכה, אמה, נמצאת בהריון מתקדם. לבני הזוג ישנה בת יחידה, הנסיכה ראינירה, והמלך וייסריז מצפה בכליון עיניים לבן יורש. בינתיים מראים לנו את שולחן יועצי המלך שם ישנה מתיחות רבה, בעיקר בגלל אחיו הסורר והאלים של המלך, דיימון טארגאריין, שמונה זה מכבר למפקד משמר המלך.

    בית הדרקון פרק 1
    דיימון טארגאריין

    החצי הראשון של הפרק הרגיש לי מבולגן ומתאמץ, לא נותן לנו מספיק זמן להכיר את הדמויות וישר זורקים אותנו למים העמוקים. בנוסף, הסדרה עושה כל מאמץ להראות לנו שיש בה את כל מה שהצופים אהבו במשחקי הכס. כבר בחצי הראשון של הפרק יש לנו סצנה אכזרית של משמר המלך שתוקף אזרחים, שכביכול פשעו ומבצע בהם משפט שדה בדמות קטיעת איברים. ישנה גם סצנת מין של דיימון עם מנהלת בית בושת, טורניר אבירים, שמתדרדר למרחץ דמים אלים וגם מספר סצנות עם דרקונים.

    יש כאן חומר שהיה מספיק לחמישה פרקים אם לא לעונה שלמה של ״משחקי הכס״, שפשוט נזרק עלינו בלי שום הכנה, או רקע מספק.

    בית הדרקון פרק 1

    מכיוון, שאת רוב הדמויות של שולחן המלך לא מכירים לנו בהדרגה, קשה שלא להרגיש שמדובר בחיקוי של שולחן המלך של ״משחקי הכס״, חיקוי הרבה פחות מוצלח. הדמויות והשחקנים מרגישים הרבה פחות כרזמטיים, אם כי יכול להיות שזו תוצאה של עבודת האקספוזיציה החלשה, שלא נותנת להם הזדמנות הוגנת. למשל דמותו של דיימון, שאומנם מצליח לגרום לצופה לשנוא אותו אחרי בערך פריים וחצי, אך הוא עושה זאת באופן סטריאוטיפי ומוחצן ביותר, ללא טיפת עידון.

    אני לא יכול להמנע מהשוואה אל פרק הפתיחה של ״משחקי הכס״, פרק שאני זוכר עד היום. הפרק נפתח בסצנה שמכירה לנו את ״המהלכים הלבנים״, לאחר מכן יש לנו היכרות עם החצר של בית סטארק, ואז המלך רוברט באראתיאון מגיע לביקור עם אישתו סרסיי לאניסטר, אחיה ג׳יימי, והנסיך ג׳ופרי. בפרקי ההמשך כולם עושים את המסע אל ״מעלה המלך״. במהלך הפרקים האלה אנחנו למדים המון על הדמויות, העולם והרוח של הסיפור, זו אקספוזציה מופלאה, שרק מדגישה את רמת הקופצנות והקמצנות בפרטים של הפתיחה של ״בית הדרקון״.

    חצי שני: בסימן חיובי

    בחלק השני של הפרק הקצב נרגע, המלך וייסריז חובה אירוע טראגי, בעקבותו מתגלה הצד הרך והאנושי שלו. צד נוסף שלו מתגלה כאשר כל שולחן יועציו יוצא כנגד דיימון, וייסריז מגן עליו ומראה עד כמה המשפחה חשובה שלו.

    בית הדרקון פרק 1
    המלך וייסריז טארגאריין

    אולי הדמות הכי מעניינת בפרק היא דמותה של הנסיכה ראינירה, היא רוכבת על דרקון, ומנסה בכל כוחה להיות הבן שאביה כה רצה, היא חכמה ואמיצה ודמותה היא הדבר הכי כריזמטי על המסך בפרק הראשון.

    בית הדרקון פרק 1
    הנסיכה ראינירה

    בחצי השני אנחנו מקבלים קצת יותר איפיון של יושבי שולחן המלך, כמו למשל יד המלך, סר אוטו הייטאוור. עם כל סצנות האלימות הברוטאלית של החצי הראשון של הפרק, הקטע המבחיל באמת הוא קטע מרומז בלבד, שמתרחש בחלק השני. כמנהג שלקוח מסרטי אימה, החלק המפחיד ביותר הוא מה שלא מראים. אני מדבר על סצנה בה סר אוטו שולח את בתו הצעירה, אליסנט (קשה להעריך את גילה, אך היא נראת בין 12-15) ״לעודד״ את המלך והוא ממליץ לה ללבוש את אחת מהשמלות של אימה המנוחה. לא ברור אם היה משהו מיני בביקור, אך עצם הרמיזה לכך הספיקה כדי להפוך לי את הבטן.

    בית הדרקון - פרק 1: יורשי הדרקון - סלקום TV
    הסצנה של סר אוטו הייטאוור ובתו אליסנט

    איכות התמונה

    לפני סיום, אני חייב להביע את אכזבתי המרה על כך שהסדרה זמינה ב-SDR בלבד בסלקום TV, נראה לי שהגיע הזמן להתקדם קצת. היא עדיין נראת מצויין, אבל אחרי שהתרגלתי לצפות בתכני HDR בנטפליקס ודיסני פלוס, קשה לראות סדרה כה מושקעת ב-SDR בלבד (כשגם הרזולוציה לא ברורה, הרשו לי להמר שלא מדובר ב-4K).

    סיכום

    לסיכום פרק הבכורה של ״בית הדרקון״, אחרי חצי ראשון מאוד מאכזב ומבולגן, החצי השני של הפרק הדליק ניצוץ של תקווה לאופטימיות זהירה לקראת ההמשך. כלמוד אינספור אכזבות של ז׳אנר הפנטזיה, אני עדיין לא מאפשר לעצמי לפתח ציפיות, כך שנמשיך לעקוב ונחזור לדווח בשבוע הבא.
    הציון שלי: 7/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן