fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בית הדרקון פרק 3: השני לשמו – סלקום TV

    עוד שבוע חלף ו״בית הדרקון פרק 3״ כבר איתנו כאן. הפעם יש לנו פרק מושקע ומשופע באקשן, קרבות וכמובן, דרקונים. אז מה חשבנו על הפרק השלישי, ״השני לשמו״?

    בית הדרקון פרק 3

    אירועים מרכזיים – בית הדרקון פרק 3

    בסיום פרק 2: הנסיך הסורר, המלך וייסריז הלך בניגוד להמלצות של כל יועציו ואפילו בתו, הנסיכה ראינירה, בכך שהוא בחר להתחתן עם ליידי אליסנט הייטאוור ולא הליידי לינה ואלריון, בתו של הלורד קורליס ואלריון. מהלך שגרם לקורליס לפרוש ממועצת המלך ולפנות לנסיך הסורר, דיימון טארגאריין, לבקש סיוע במאבק מול דרהר, ״מאכיל הסרטנים״, והפיראטים שלו.

    אש דרקונים מול סרטנים

    הפרק נפתח בסצנה בה שוב הספינות של הלורד קורליס ואלריון מותקפות בידי הפיראטים האכזריים של דרהר. רק שהפעם דיימון מגיע רכוב על דרקון ותוקף אותם. דרהר והפיראטים שלו נסוגים לתוך מינהרות, אליהן הדרקון לא יכול להיכנס. בכך מתחיל מאבק ארוך ועיקש בין דרהר לואלריון ודיימון.

    בית הדרקון פרק 3
    דרהר ״מאכיל הסרטנים״

    הציד החגיגי ויחסי המלך עם בתו, יורשת העצר

    בנתיים אנחנו מגלים שחלפו כבר שלוש שנים מאז חתונתם של המלך וייסריז עם הליידי אליסנט הייטאוור. אליסנט ילדה למלך בן בכור, שכעת הוא כבר בן שנתיים ושמו הוא אייגון השני (הפרק נקרא על שמו). אליסנט עצמה נמצאת כבר בשלבים מתקדמים של הריונה השני. המלך יוצא עם משלחת שלמה למסע צייד לכבוד יום הולדתו של אייגון.

    בית הדרקון פרק 3
    המלך וייסריז, המלכה אליסנט ובנם, אייגון השני

    הנסיכה ראינירה, שהיא כעת בת 17, הפכה למתבגרת כעוסה ופגועה. חברתה הטובה, אליסנט, הפכה למלכה וכעת ראינירה, כמו כל הממלכה בערך, בטוחה שוייסריז ישנה את החלטתו ויבחר באייגון להיות לו ליורש. מערכת היחסים בין ראינירה לאביה, המלך, הם בנתק, ראינירה כל הזמן מתרחקת ואינה מרוצה. המלך מכריח אותה להצטרף אל מסע הצייד, שם ראינירה מגלה שאביה ניסה להשיא אותה לג’ייסון לאניסטר (אחיו התאום של טיילנד לאניסטר, חבר מועצת המלך). זה מוציא את ראינירה מדעתה והיא יוצאת מהמחנה רכובה על סוס. מפקד משמר המלך, סר כריסטון קול יוצא בעיקבותיה.

    בית הדרקון פרק 3
    ג׳ייסון לאניסטר מתחנף למלך

    בזמן שהמלך משתכר תוך כדי המתנה, שהציידים ילכדו את האייל הענק, שלל היועצים מנסים כעת להמליץ למלך למי כדאי לו להשיא את ראינירה. בנוסף הציפייה לכך שאייגון יוכתר כיורש העצר של המלך מובאת בפני המלך. ראינירה וכריסטון קול מבלים יחדיו ביער המלך, ובין השתיים מתפתחת ידידות ושיחה מעניינת על פערי המעמדות בממלכה.

    בית הדרקון פרק 3
    ראינירה וכריסטון קול

    בסופו של דבר, הצייד מסתיים ומשפחת המלוכה חוזרת לארמון. המלך וייסריז קורא לבתו, ראינירה, ומנסה ניסיון נוסף לתקן את היחסים ביניהם. האם הפעם וייסריז יקשיב לעצות יועציו?

    בינתיים מגיעה איגרת למלך המבקשת ממנו לסייע במלחמה באזור הסטפסטונס. המלך רוצה להמשיך במדיניות ההבלגה שלו (ממש שוויץ), אך הליידי אליסנט, גורמת למלך לראות את המלחמה באור אחר, של טובת הממלכה ולא כמאבק של סוררים.

    אש דרקונים מלכותית מול סרטנים

    בחלק האחרון של הפרק יש לנו סגירת מעגל עם הפתיחה של הפרק. אנחנו חוזרים לסטפסטונס ורואים שהמאבק העיקש בין הצבאות של ואלריון ודיימון מול הפיראטים של דרהר, נמשך כבר שנים כשידו של דרהר היא על העליונה, למרות הדרקון של דיימון. כששליח מגיע עם התשובה החיובית לבקשת הסיוע מצד המלך. הלשון של ההודעה מדגישה את הכישלון של דיימון, מה ששולח אותו להתקף זעם.

    בית הדרקון פרק 3

    דיימון מוביל מהלך צבאי של איש אחד, שגורם לדרהר והפיראטים שלו לצאת מהמסתור שלהם ומאפשר לצבא של ואלריון וכח הסיוע של המלך, שכולל אף הוא דרקון, אפשרות להילחם בפיראטים בשטח פתוח.

    סצנת הקרב היא מרהיבה ודיימון מתגלה בה כגרסת הרמבו של ״משחקי הכס״.

    סיכום

    ״בית הדרקון פרק 3״ הינו פרק מלא אירועים והוא כולל שני סיקוונסים של קרב עם דרקונים. הפרק מלמד אותנו על האופי של וייסריז, ראינירה וגם של המלכה החדשה, ליידי אליסנט הייטאוור. ישנה קפיצת זמנים בין כל פרק עד כה, מה שקצת גורם לתחושה כאילו הסדרה היא יותר אוסף של סצנות ולא סיפור רציף. לתחושתי היוצרים בוחרים חלקים מעניינים מהספר ומעבירים רק אותם, מה שמשאיר לא מעט חורים באמצע שעל הצופה להשלים בעצמו (בעזרת חלקי דיאלוגים ושלל רמזים). יחד עם זאת, הפרק כלל המון עניין ואקשן מרהיב ומבחנתי הוא ממשיך את מגמת העלייה וההשתפרות של הסדרה.
    הציון שלי: 8.5/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן