fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    מתקרבים לאמצע הדרך של העונה הראשונה, בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר, הוא הפרק השני מתוך ארבעה שנקרא על שם דיימון טארגאריין, הקודם היה פרק 2: הנסיך הסורר.

    בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    אירועים מרכזיים – בית הדרקון פרק 4

    בסיום הפרק הקודם דיימון הורג את דרהר ״מאכיל הסרטנים״ ובכך מסיים את המלחמה באזור הספטונס מול הפיראטים.

    בתחילת הפרק הרביעי, הנסיכה ראינירה נשלחת בעקבות בקשת המלך לתור את הארץ ולשמוע הצעות של לורדים מכובדים, שרוצים להתחתן איתה. הלורדים כוללים כאלה שהם מבוגרים יותר מאביה, ומצד שני ילדים. ראינירה משתעממת מהתהליך ומחליטה לקטוע את המסע ולחזור לארמון. בדרך חזרה, מעל הספינה שלה חולף הדרקון של דיימון.

    בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    הנסיך שגורש חוזר כמלך

    כשראינירה חוזרת לארמון, אולם המלך מלא באנשים מכיוון שדיימון מגיע לביקור. דיימון נכנס כשכתר על ראשו, ומסתבר שלאחר ניצחונו הוא הומלך למלך הים הצר. דיימון כורע ברך בפני וייסריז ואומר לו שהוא רואה בוייסריז המלך האחד והיחיד, וכל מה ששייך לדיימון הוא שלו. השניים מתחבקים לאות השלמה, והחגיגה נפתחת.

    דיימון מתנהג באיפוק ובגרות, שמרגישים מזויפים מהרגע הראשון. ראיינירה רק מחכה להזדמנות לשוחח איתו ביחידות, יש בינהם קשר מיוחד, זה היה ברור עוד מהפרק הראשון. בינתיים ראיינירה זוכה לשיחה קצרה עם המלכה, ליידי אליסנט. השתיים הוצגו כחברות קרובות בפרק הראשון, אך מאז שאליסנט הפכה למלכה, הן התרחקו. בשיחה, אליסנט מזדהה עם ראיינירה, על כך ששתיהן לא יכולות להיות עצמן ורואים בהן מלכה ויורשת עצר ולא את עצמן.

    בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    כשראיינירה סופסוף פוגשת ביחידות את דיימון, הם מנהלים שיחה מרתקת. ראיינירה משתפת את דיימון בכך שהיא משועממת ורוצה להרגיש איך זה להיות ללא העול של ״יורשת העצר״. היא מתלוננת על אביה בגלל שהוא מנסה ״למכור אותה ללורד עם הטירה הכי גדולה״. זו תלונה לא נכונה בעליל מכיוון שהוא שלח אותה בכל רחבי הארץ לבחור בעצמה עם מי להתחתן. בסוף ראיינירה אומרת שהיא לא רוצה להיות כמו אמא שלה, ״משריצת יורשים״, ושבסוף זה גם הוביל למותה.

    הנסיכה המשועממת יוצאת לבילוי

    כשראיינירה מגיעה לחדרה בלילה היא מגלה שם בגדים של פשוטי עם ומפה כיצד לצאת מהארמון בחשאי. היא מחליטה לצאת להרפתקה ובאופן לא מפתיע מי שמחכה לה ביציאה מהארמון הוא דיימון, שלוקח אותה לבילוי בקרב תושבי העיר.

    בסצנה חשובה, ראיינירה ודיימון צופים בהצגת רחוב על בית המלוכה. שם היא מבינה כמה בזים להחלטתו של המלך למנות אותה ליורשת העצר. היא טוענת שאין לכך שום חשיבות, דווקא דיימון, שמצטייר כרודן אכזר, שלא איכפת לו מאף אחד, מתקן אותה ואמר שדעתם של הנשלטים חשובה ביותר.

    בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    הם ממשיכים לבלות את הלילה יחד עד שהם מגיעים לבית תענוגות, שם דיימון מסיר את הכובע שלה, ובכך חושף אותה. ראיינירה כנראה כבר דיי שיכורה באותו הזמן ונמשכת לבילוי המיני של המקום. דיימון מתחיל לנשק אותה ואנחנו רואים שילד שנמצא במקום מבחין בהם ויוצא החוצה.

    בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    הילד מתברר כאחד המרגלים של יד המלך, סר אוטו הייטאוור, מה שכמובן מיד מעלה אסוציאציה לואריז וה״ציפורים״ המרגלות שלו. אוטו מגיע מוקדם בבוקר אל המלך ומספר לו מה ששמע, המלך מאשים אותו בחתרנות ומסרב לקבל את דבריו.

    שקרים ונקמנות

    המלכה אליסנט שמעה את הדיווח של אביה למלך ומזמנת את ראיינירה להתעמת איתה. היא מאוכזבת ממנה ומכך שהיא לא התנהגה כראוי לליידי. ראיינירה מכחישה ומשתמשת בטקטיקת ההגנה המוכרת בשם ״התקפה״. היא טוענת שהמקור לא אמין ושלא טרחו כלל לבחון את המקור ולשמוע את הגרסה שלה לפני שמאשימים אותה.

    בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    העימות הקשה יותר הוא מול המלך וייסריז, שם ראיינירה מתחילה להבין שהיא הסתבכה והיא לוקחת צעד לאחור, היא מבינה שהפעם היא תצטרך לוותר ולתת משהו בתמורה. לכן היא אומרת לוייסריז, שהיא תסכים להתחתן עם מי שהוא רואה לנכון. כאקט אחרון של שמירה על הכבוד, היא מבקשת בתמורה את סילוקו של יד המלך, סר אוטו הייטאוור, אביה של המלכה. כאן מתגלה צד חדש בראיינירה, צד נקמני וחסר הגינות.

    בית הדרקון פרק 4: מלך הים הצר

    פרק רבוי מין

    הפרק, ״מלך הים הצר״, כולל מספר סצנות מין. לא מדובר בסצנות בוטות, ויחד עם זאת הן קשות לצפייה. ישנה סצנה של המלך עם אליסנט, בה פער הגילאים ביניהם פשוט מחליא וסצנה נוספת של ראיינירה. שתיהן, גם אליסנט וגם ראיינירה, נראות ממש נערות צעירות ולכן קשה ומאוד לא נעים לצפות בקטעים האלה. הגיל שלהן בסדרה הוא כנראה כ-18, בדקתי גם את הגיל השחקניות, מילי אלקוק, שמגלמת את ראיינירה, היא ילידת 2000, כך שבזמן הצילומים היא הייתה בת כ-20-21, ואילו אמילי קארי, שמגלמת את אליסנט, היא ילידת 2003, כך שהיא הייתה בת 17-18 בזמן הצילומים. כך שראו הוזהרתם, אם אתם רגישים לנושא.

    סיכום

    הפרק הרביעי של בית הדרקון, הינו פרק מרתק, שחושף צדדים נוספים אצל דמויות מפתח כמו ראיינירה, דיימון, אליסנט והמלך וייסריז. רמת התככים מתחילה לעלות והעתיד של כס המלוכה הופך למסובך יותר. עם כל פרק שעובר, הסיפור נהיה קוהרנטי יותר, פחות קופצני ואיפיון הדמויות עמוק יותר. כך שמדובר כאן שוב בפרק מצויין, כשרק סצנות המין שכללו את הנערות הצעירות, ראיינירה ואליסנט היו קשות לצפייה.
    הציון שלי: 8/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן