fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בית הדרקון פרק 5: אנו מאירים את הדרך

    הפרק החמישי של בית הדרקון, ״אנו מאירים את הדרך״, מסיים את החצי הראשון של העונה. נראה שכל הדמויות מבינות שרוחות השינוי מנשבות בחוזקה והן מנסות לתפוס לעצמן עמדת כח לפני שהכל ישתנה.

    בית הדרקון פרק 5

    אירועים מרכזיים – בית הדרקון פרק 5

    האופי של הפרק מבוסס כמעט באופן בלעדי על דיאלוגים, מעט מאוד ״אקשן״ יש בפרק החמישי, אך נראה שכמעט לכל משפט יש משמעות והזדמנות ללמוד משהו נוסף על הדמויות והעתיד להתרחש, כך שאל תמצמצו.

    הנסיך הסורר חוזר הביתה

    בסיום הפרק הקודם דיימון טארגאריין נשלח בבושת פנים לחזור אל רואנסטון ואישתו, אותה הוא מתעב, הליידי ריאה רויס. בתחילת הפרק אנחנו רואים את הליידי רוכבת בעצמה לצוד אייל. ריאה מצטיירת כאישה חזקה ואמיצה. בזמן הרכיבה שלה היא פתאום נתקלת בדיימון הלבוש בברדס. היא מיד מקניטה אותו ומראה לנו שחוסר הכבוד הוא הדדי. דיימון סופג כמה עלבונות ואז בקור רוח גורם לסוס שלה להשתולל ולהפיל את ריאה. כך שדיימון בעצם רוצח את אישתו, ומראה שוב את האופי המלבב והמקסים שלו.

    בית הדרקון פרק 5

    מסע מלכותי מעבר לים

    המלך וייסריז ובתו, הנסיכה ראינירה, מפליגים ל-Driftmark על מנת לבקש מלורד קורליס ואלריון, לחתן את בנו הבכור, ליינור עם ראינירה, ובכך לכרות ברית בין שתי המשפחות. כזכור, ראינירה המרדנית הסכימה לכך בסיום הפרק הקודם לאחר שנתפסה עם דיימון והטילה כלון על אביה.

    המלך מתקבל בקרירות וחוסר כבוד. קורליס מרגיש שהוא בעמדה של כח כאן ולכן בחוצפתו דן עם המלך על תנאי ירושת העצר של הצאצאים. הם מגיעים להסכם שהילדים ינשאו את השם ואלריון עד לרגע ההכתרה שלהם ואז הם יקראו טארגאריין.

    בית הדרקון פרק 5

    אישתו של קורליס, הליידי ראיניז טארגאריין, משוחחת עמו לאחר ההסכם ושואלת בשביל מה הם מסכנים את בנם, הרי אם הנטיות המיניות שלו יתגלו, זה עלול להוביל למותו. קורליס חושב שהסיכון שווה בשביל ״הכבוד״, ואולי ליינור יתבגר וישתנה.

    בינתיים ראינירה וליינור מטיילים על החוף, הם גדלו יחד ומכירים היטב. ראינירה מציעה לליינור פשרה, הם ימלאו את החובות המלכותיים שלהם ויעמידו יורש, אך מעבר לכך שניהם יהיו חופשיים לאהוב כרצונם.

    בית הדרקון פרק 5

    ראינירה מאושרת מההסכם ומספרת על כך למאהבה הסודי, שומר ראשה, סר כריסטון קול. כריסטן התאהב בראינירה ומעמת אותה עם הדברים שלה. הוא אומר שהיא כל הזמן מדברת על העול של להיות יורשת העצר, ועל כמה שהיא הייתה רוצה להיות חופשייה. הוא מציע לה לברוח יחד איתו, להתחתן ולראות עולם יחד. כאן מתגלה פרצופה האמיתי של ראינירה, בעצם היא כלל לא רוצה לוותר על מעמדה או על הכתר. כריסטון נפגע ומטיח בראינירה שהיא מתייחסת אליו כ״זונה״ שלה, ושהוא הפר את שבעותו ואיבד את כל כבודו בשבילה.

    בית הדרקון פרק 5

    ההתפכחות של המלכה

    בפרק זה המלכה, ליידי אליסנט הייטאוור, מנהלת שלושה דיאלוגים מרתקים. שלושתם גורמים לה להתפכח ולהבין את מצבה באופן בוגר וריאליסטי יותר.

    הדיאלוג הראשון הוא עם אביה, יד המלך לשעבר, אוטו הייטאוור. אוטו מאשים אותה בכך שהיא לא ניסתה להניע את המלך מלפטר אותו. אליסנט עונה שהיא מאמינה לראינירה ושהיא חושבת שהעד של אוטו שיקר. אוטו נותן לה להבין שהיא תמימה, אבל מה שיותר חשוב הוא העתיד לקרות. לטענת אוטו, אם ראינירה תמלוך, העם יתנגד, מכיוון שלמלך כן יש בן זכר, בנה של אליסנט, איאגון. פעולה אפשרית של ראינירה במקרה כזה יכולה להיות גם להרוג את איאגון, על מנת שהטענה הזו לא תהיה רלוונטית.

    הדיאלוג השני הוא עם לאריס סטרונג, בנו הצולע של ליונל סטרונג. הוא מציע למלכה לכרות איתו ברית, אך היא לא מבינה איזה תועלת יכולה לצאת לה מכך. לאריס מסביר שהוא רואה כל מה שקורה בארמון, למשל את זה שהמלומד הראשי הביא אישית לראינירה, חליטת תה. לאריס שואל את המלכה בתמימות כביכול, האם הנסיכה ראינירה חשה בטוב. התמונה מתחילה להתבהר לאליסנט, שמבינה שראינירה שיקרה לה.

    בית הדרקון פרק 5

    לדיאלוג השלישי, אליסנט מזמנת את סר כריסטון קול, ושואלת אותו אם הוא יודע על מעלליה של הנסיכה ראינירה באותו הלילה. קול נשבר ומודע שהוא מאהבה של ראינירה, הוא מבקש מהמלכה שלא תסרס אותו, אלא פשוט תהרוג אותו. לאחר הדיאלוג השלישי הזה, אליסנט מחברת את התמונה השלמה.

    בית הדרקון פרק 5: אנו מאירים את הדרך

    החתונה הגדולה

    הגיע העת לחגיגה הגדולה, אורחים מרחבי הממלכה מגיעים לקבלת הפנים. ג׳ייסון לאניסטר מגיע עם הערה עוקצנית כלפי נשים, וראינירה דואגת להזכיר לו עד כמה ״נעים״ תמיד לפגוש אותו. אורח נוסף, הוא הנסיך דיימון, שמגיע בלי לומר מילה ומתיישב בשולחן שליד המלך וראינירה.

    בית הדרקון פרק 5

    המלכה מגיעה לטקס באיחור, נכנסת באמצע הנאום של וייסריז והיא גם לובשת את הצבע הירוק המסורתי של ביתה, מה שיכול להתפרש כקריאה לקרב.

    בית הדרקון פרק 5

    בשלב הריקודים, דיימון ניגש אל ראינירה ואומר לה שהוא היה צריך להתחתן איתה, היא לא נשארת חייבת ומקניטה אותו שיעשה זאת כעת. בינתיים המאהב של ליינור מצליח להבין שכריסטון קול הוא המאהב של ראינירה. הוא ניגש אליו ומציע ברית, ששניהם ישמרו אחד על השני ועל האהובים עליהם. במקום זאת, כריסטון מתעצבן על כך שסודו התגלה והוא תוקף באכזריות את המאהב של ליינור ומביא למותו. כך טקס קבלת הפנים מסתיים במהומה רבה. בעקבות כך, החתונה עצמה מתקיימת באירוע פרטי ואינטימי, על מנת לא לעורר מהומות נוספות.

    בית הדרקון פרק 5

    סיכום

    בית הדרקון פרק 5

    הפרק החמישי של בית הדרקון, מרגיש כמו סיום של תקופה. ראינירה מתחתנת ותקופת שלטונה הולכת וקרבה. המלכה אליסנט מתפכחת ומתחילה להבין את המצב המורכב שבו היא וילדיה נמצאים. זה היה פרק מוצלח ביותר, אומנם רובו דיאלוגים וללא הרבה אירועים, אך כמעט לכל מילה הייתה משמעות מעניינת. זהו כנראה הפרק שהכי הזכירו לי את ״משחקי הכס״ עד כה. כעת נשאר לנו לחכות שבוע נוסף בשביל לראות אלו התפתחויות יהיו בחצי השני של העונה.
    הציון שלי: 8.5/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן