fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בית הדרקון פרק 6: הנסיכה והמלכה

    בפתיחת החצי השני של עונת הבכורה של ״בית הדרקון״, מתרחשת קפיצת הזמן המצופה, והעלילה מדלגת עשור שלם מאז אירועי פרק 5. אז מה חשבנו על בית הדרקון פרק 6: הנסיכה והמלכה?

    בית הדרקון פרק 6
    ראינירה ואליסנט הבוגרות

    האירועים המרכזיים – בית הדרקון פרק 6

    שתי נקודות לפני שנצלול לאירועים המרכזיים. ראשית פרק 5 נגמר בנפילה של המלך וייסריז בחתונת בתו ראינירה וליינור ואלריון. הנפילה גרמה לרבים לחשוב שזהו מותו, אך בתחילת הפרק רואים שהוא עדיין חי ולמעשה יש אפס התייחסות לאותו האירוע הדרמטי שסיים את הפרק הקודם. בעיני זו כתיבה חלשה, שהוליכה את כולם שולל בשביל לייצר דרמה ואז פשוט מתעלמים מזה.

    הנקודה השנייה היא הקפיצה הצפויה בזמן, גם הטריילרים לסדרה רמזו על כך וגם ב-IMDB מצויינות שחקניות שונות בתפקיד ראינירה ואליסנט הצעירות והבוגרות. אז בפרק זה, המתרחש עשור לאחר פרק 5, אנחנו פוגשים לראשונה את הגרסות הבוגרות של הנסיכה ויורשת העצר, ראינירה והמלכה אליסנט.

    הסידור של הנסיכה ובעלה

    הפרק נפתח בראינירה שיולדת בן. מיד עם הלידה מתבשר לה שהמלכה דורשת לראות את הילד. ראינירה נראית מודאגת עמוקות ולמרות שהיא הרגע ילדה, היא דורשת להלביש אותה ושהיא תקח את הילד בעצמה אל המלכה. מכיוון שבשלב זה אנחנו לא יודעים עדיין מה קרה בעשור שחלף, הסצנה גורמת לנו להרגיש שזהו בנה הראשון ושהיא דואגת שהמלכה תהרוג אותו. שוב הסדרה נהנית מאוד לתעתע בנו במקום לספר לנו את הסיפור בצורה מסודרת.

    בית הדרקון פרק 6
    ראינירה וליינור בדרך למלכה

    מסתבר שזו הלידה השלישית כבר של ראינירה והמלכה רצתה לראות את השיער של הילד, כדי להיווכח שגם ילדה השלישי של ראינירה הוא בעל שער שחור, כלומר אינו בנו של ליינור ואלריון, אלא ממזר. המלך וייסריז שהזדקן מאוד בעשור הזה, וכעת הוא בעל מראה מקריח וחולני, מאושר מהנכד החדש ובטוח שהוא יהיה אביר נפלא (הגרסה של ״משחקי הכס״ לרצון ההורים שהילד יהיה עורך דין או רופא). המלך שואל את ליינור וראינירה כיצד הם יקראו לבן, וליינור קופץ לפני שראינירה מספיקה להגיב וקובע ששמו יהיה ״ג׳ופרי״. לא שם שכייף לשמוע שוב.

    בית הדרקון פרק 6
    המלך וייסריז ויד המלך, ליונל סטרונג

    הפרטים ממשיכים להתגלות בסצנות הבאות. ההסדר של ראינירה וליינור היה שהם יעמידו צאצאים, אך כל אחד יהיה רשאי לבחור לו את אהבתו. ליינור בחר באחד מאבירי החצר ואילו ראינירה בחרה בסר הארווין סטרונג, בנו של יד המלך הנוכחי, ליונל סטרונג ואחיו של לאריס סטרונג. ברור ששלושת הבנים של ראינירה הם מהארווין ולא מליינור.

    בית הדרקון פרק 6
    סר הארווין סטרונג

    נקודה מעניינת נוספת בפתיחת הפרק היא השינוי הגדול שעבר על ראינירה. היא פתאום נראית מאושרת בתפקיד האם שלה, רגועה ושלווה, ללא זכר לילדה המרדנית, הקשוחה ורוכבת הדרקונים, שראינו בחמשת הפרקים הקודמים.

    הקרב על הירושה

    המלכה אליסנט בבירור אינה מרוצה מהתנהלותה של ראינירה, נראה שהיא העלתה את הנושא בפני וייסריז, אך הוא סרב להקשיב. כעת עם הולדת בנה השלישי של ראינירה היא מעלה שוב בפני המלך את הטענות על כך שהתנהגותה של הנסיכה אינה הולמת ומכבדת את המלך. אליסנט מרגישה שהיא העמידה בן בכור בריא וחוקי למלך, אך המלוכה הובטחה לראינירה, שמתהוללת ואינה מכבדת את מעמדה.

    המלך שוב אוסר על אליסנט להעלות את הנושא, ומספר משל טיפשי על סוסים במטרה להראות שאי אפשר לדעת שהילדים של ראינירה הם לא של ליינור רק בגלל צבע השער. המלכה פוסלת את הדימוי הטיפשי.

    לאליסנט עצמה יש כבר שלושה ילדים. הבכור הוא אאיגון, שהפך להיות לבוגר מפונק ויותר מידי בטוח בעצמו. אחיו הצעיר הוא אאימונד, שהוא ילד רגיש וחלש אופי, שאאיגון ובניה של ראינירה נטפלים אליו ומקניטים אותו. לאאימונד אין עדיין דרקון וזו אחת הסיבות להקנטות. בנוסף לאליסנט יש גם בת, הלנה.

    בית הדרקון פרק 6
    אאיגון, בנם הבכור של המלך וייסריז המלכה אליסנט

    אליסנט תופסת את בנה, אאיגון, בזמן שהוא עומד בחלון חדרו ומענג את עצמו. אליסנט מתעלמת מהמעשה וגוערת באאיגון על כך שהוא משפיל את אחיו מול ילדיה של ראינירה. היא אומרת לו שהקרב על הירושה יתחיל יום אחד והוא חייב להיות מוכן. בתגובה אאיגון אומר שאין לו שם רצון למלוך או להפריע לראינירה. אליסנט מסבירה לו שזה לא משנה מה הוא רוצה, העם לא יקבל את המלוכה של ראינירה וזה יכול לגרום לה לרצות להרוג את המתחרים שלה, כלומר אותו. כאן אליסנט חוזרת על דברי אביה, לפני שהוא עזב את חצר המלוכה.

    סר כריסטון קול הוא כעת השומר הנאמן של המלכה ושותף לסודותיה והתחושות הקשות כלפי ראינירה. קול מאמן את הבנים של אליסנט וראינירה להילחם. כשסר הארווין סטרונג רואה שבניו זוכים ליחס לא הוגן הוא מעיר לקול, שבתגובה מקניט אותו על כך שאיכפת לו מהילדים, אולי בגלל שהם בניו. בתגובה סטרונג תוקף את קול ובכך מטיל כלון על המשפחה. המהלך הזה מוביל לגירושו מחצר המלוכה, כשראינירה לא יכולה לעשות דבר בנושא.

    בית הדרקון פרק 6
    סר כריסטון קול מאמן את הבנים של אליסנט וראינירה

    ראינירה מרגישה רדופה, אם כי התנהגותה שלה הובילה לכך. כניסיון חילוץ היא מציעה למלכה לחזק את ברית המשפחות ולחתן את בנה עם הלנה, בתה של אליסנט ווייסריז. אליסנט בתגובה אומרת שהם ״ישקלו זאת״.

    בית הדרקון פרק 6

    דיימון הנסיך הבוגר

    דיימון נשוי כעת לליינה ואלריון, האחות של ליינור, שהוצעה בעבר למלך, אך הוא העדיף את אליסנט. ליינה היא רוכבת על דרקון, ולא סתם דרקון, אלא הדרקון הגדול ביותר בעולם. נראה שסופסוף דיימון מצא את האישה שתספק אותו. ליינה נמצאת כעת בהריון עם ילדם השלישי, כאשר כבר יש להם שתי בנות ואחת מהן היא כבר רוכבת דרקון בעצמה.

    בית הדרקון פרק 6
    דיימון נשוי כעת לליינה ואלריון

    דיימון וליינה מתארחים כעת ב-אססוס ושם הם מקבלים הצעה לקבל טירה וכל השטחים מסביב, בתמורה לסיפוק הגנה באמצעות הדרקונים שלהם מול עוד טוען לכתר מאזור הסטפסטונס הבעייתי. בעוד ליינה חושבת שהם ראויים לכבוד גדול יותר, דיימון נראה עייף מכל המאבקים והתככים, ודווקא שוקל לקבל את ההצעה. דיימון מבלה את כל זמנו בספרייה, שם הוא חוקר את ההיסטוריה של משפחת טארגאריין באופן אובססיבי.

    הלידה השלישית של ליינה מסתבכת והתינוק מסרב לצאת. המוליד פונה אל דיימון ומשאיר בידיו את הבחירה. זה כמובן שחזור של אותה הסצנה בה המלך ווייסריז עמד בפרק הראשון של הסדרה. הוא בחר להציל את הילד ובסוף איבד את אישתו והילד יחד. דיימון בוחר שלא להוציא את הילד על ידי חיתוך הבטן, מה שבוודאי יהרוג את ליינה. זו בחירה שמראה צד אחר של דיימון במיוחד ביחס לווייסריז.

    כאן אני בוחר שלא לעשות ספויילר ולתאר כיצד האירוע נגמר, נדון בכך בכתבה על הפרק הבא.

    ברית מסוכנת

    יד המלך, ליונל סטרונג, אביו של הארווין, מגיש את התפטרותו בעקבות התקרית בין הארווין לקול, אך לדאבונה של המלכה, וייסריז מסרב לקבל את ההתפטרות. כשלאריס סטרונג, שמסתמן כאחד ה״נחשים״ הגדולים של הסדרה, שומע את רצון המלכה להחזיר את אביה לתפקיד יד המלך, הוא רואה בכך הזדמנות נוספת לזכות באמונה של המלכה. לאריס מנסה להתקרב למלכה עוד מהפרק הקודם, אז הוא גילה לה את כך שראינירה קיבלה חליטת תה מיוחדת, בלילה אחרי שהיא התהוללה עם דיימון.

    בית הדרקון פרק 6
    לאריס סטרונג

    הברית הזו בין אליסנט ללאריס, מסתמנת כברית מסוכנת וקטלנית, שיכולה לגבות קורבנות נוספים.

    ראינירה וליינור עוזבים את חצר המלוכה

    לאחר שהמאהב של ראינירה אולץ לעזוב, ולאחר שההצעה שלה למלכה לחתן את ילדיהם בכדי ליצור ברית נדחתה, ראינירה מרגישה שאין לה עוד מקום בחצר המלך. כולם שופטים אותה ואת ליינור ולכן היא מחליטה שהם יעזבו ואומרת לליינור שהם היו צריכים לעשות זאת לפני שנים.

    בית הדרקון פרק 6
    ראינירה, ילדיה, ליינור והמאהב שלו, עוזבים את טירת המלך

    סיכום

    בית הדרקון פרק 6 פותח את החצי השני של העונה, קפצנו עשור שלם קדימה היישר אל מאבקי הירושה בין הילדים של אליסנט וראינירה. הקפיצה הזו בזמן שוב מוסיפה לתחושת הקופצנות של הסדרה, שמנסה לספר סיפור רחב יריעה הנפרש על פני שנים רבות. אני שוב מרגיש שהסדרה לא מספיק עוזרת לצופה וגורמת לו להשלים הרבה מידע בעצמו. יחד עם זאת, מדובר בפרק מרתק. היחסים בין ילדי המלוכה והמאבק בין אליסנט וראינירה, שפעם היו חברות הכי טובות, מייצג התנגשות בין השקפות עולם שונות.
    הציון שלי: 8/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן