fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בית הדרקון פרק 7: דריפטמארק

    בית הדרקון פרק 7: דריפטמארק, מביא את המאבק בין המלכה והנסיכה לשיאים חדשים. הלוויה של ליינה מביאה אל דריפטמארק את כל דמויות המפתח בסדרה, אז איך זה יגמר?

    בית הדרקון פרק 7

    האירועים המרכזיים – בית הדרקון פרק 7

    לוויה רוויה במתח

    הפרק נפתח בלוויה של ליינה ואלריון, אישתו של דיימון טארגאריין, שביקשה מהדרקון שלה, ואייגר, לשרוף אותה בפרק הקודם, לאחר לידה שהסתבכה. הלוויה מתרחשת בדריפטמרק מקום משובם של שושלת ואלריון. ללוויה מגיעים המלך וייסריז, המלכה אליסנט, כל ילדיהם ויד המלך החדש-ישן, אוטו הייטאוור. כמובן שנמצאים שם גם דיימון ובנותיו המשותפות עם ליינה, וגם ראינירה, ליינור, ובניה של ראינירה, שעזבו יחד לדריפטמרק בסיום הפרק הקודם.

    בית הדרקון פרק 7
    ראינירה מגוננת על בניה

    החלק של הלוויה הינו ארוך ומעיק, כולל הרבה סצנות של שקט, אף אחד לא יודע עם מי לדבר. כולם מחליפים מבטים ומהססים לגשת אחד לשני. הסיקוונס של הלוויה מצולם באופן מופתי, ממש אפשר לחתוך את המתח ולחוש בכאב.

    ילדיה של ראינירה, בעידוד אימם, ניגשים לבנות של דיימון וליינה המנוחה ומנחמים אותן. נראה שנוצר קשר ידידותי בינהם. הלורד קורליס ואלריון, ניגש לבנה הצעיר של ראינירה, הוא אומר שאחיו הגדול יהיה הלורד של דריפטמרק ואילו הוא יהיה השליט של הים. בתגובה הנער מסתובב ואומר שהוא אינו רוצה להיות שליט הים, כי המשמעות של כך הוא שכל האחרים מתים. זו אימרה חזקה שמראה עד כמה כולם רק עסוקים בירושה וחלוקת תארים עתידיים ומתעלמים מכך שבשביל לרשת צריך שמישהו ימות. ראינירה מנסה לגשת אל דיימון במשך הלוויה אך לא יוצא לה. מי שכן ניגש אל דיימון הוא המלך וייסריז, שקורא לאחיו להניח את מחלוקות העבר ולחזור על מעלה המלך. דיימון אומר שהוא אינו זקוק לדבר ושיש לו כבר בית.

    בית הדרקון פרק 7

    בסיום הלוויה הלורד קורליס ואלריון ואישתו ראיניז טארגאריין, יושבים ליד האח ומנהלים שיחה מרתקת. ראיניז מבכה את אובדן החיים שהוא תוצאה של המאבקים על תארים למיניהם. היא גם כועסת על קורליס שהבטיח לילדים של ראינירה ו״כביכול״ בנו הבכור, ליינור, את הירושה. היא אומרת שברור שהם לא ילדיו של ליינור, ודמו של קורליס לא זורם בעורקיהם. לעומת זאת, אצל הבנות של ליינה המנוחה, אין ספק שדמו זורם בעורקיהן. התשובה של קוליס לכך היא: ״היסטוריה לא זוכרת דם, היא זוכרת שמות״.

    בית הדרקון פרק 7

    המלכה מול הנסיכה: סיבוב שני

    אאימונד טארגאריין, בנם השני של אליסנט ו-וייסריז, אינו מצא עדיין את הדרקון שלו, עובדה זו הפכה אותו למטרה ללעג והקנטות מצידו של אחיו ושל ילדיה של ראינירה. כשאאימונד מבחין בדרקון של ליינה המנוחה, ואייגר, הדרקון הגדול מכולם. משהו מתעורר בו והוא מרגיש שזה הגורל שלו לנסות ולהפוך את ואייגר לשלו. הוא מתגנב בלילה והולך לחפש את הדרקון העצום. זהו סיקוונס נוסף שמצולם ביד אומן בפרק הזה, ההתנגבות על החוף והרצון העז של אאימונד מועברים באופן עוצמתי בזכות הצילום הבימוי של הקטע.

    אאימונד מוצא את ואייגר העצום ישן על החוף, הוא מגלה המון אומץ ומשכנע את ואייגר, לתת לו לרכב עליו. השניים יוצאים לתעופה לילית, ששוב מצולמת באופן מופתי וקולנועי.

    בית הדרקון פרק 7
    ואייגר הדרקון הגדול מכולם

    הבנות של ליינה, רואות שמישהו רוכב על ואייגר מחלונן, הן מעירות דווקא את הבנים של ראינירה ויחד הם יוצאים להתעמת מול הגנב. העימות הופך מהר לקרב של עלבונות תחילה ואגרופים בהמשך. ליסרוס, בנה של ראינירה חותך את אאימונד בפניו וגורם לו לאבד את עינו, רגע לפני ששומרי המלך עוצרים את המהומה.

    בית הדרקון פרק 7

    בזמן שכל זה קורה, ראינירה פוגשת בדיימון על חוף הים, הוא כועסת עליו שהוא נטש אותה ושהוא היה צריך להתחתן איתה. דיימון אומר שהיא הייתה ילדה, והוא לא רצה לפגוע בה. ראינירה עונה לו שהיא כבר לא ילדה כעת והם שוכבים.

    בית הדרקון פרק 7

    בחזרה לארמון דריפטמארק, אולם הקבלה מלא באנשים ומהומה שלמה כאשר המלך וייסריז מנסה לשפוט בין הילדים ולקבוע מיהו האשם. ראינירה מגיעה ומספרת שאאימונד קרה לילדיה ״ממזרים״, מכיוון שהם היורשים שלה, היא אומרת שזו ״בגידה״. אליסנט לעומתה רואה שילדה איבד עיין, היא רותחת ודורשת נקמה. שתיהן דורשות מהמלך לפעול. וייסריז שוב פוקד על כולם להפסיק להפיץ ״שקרים״ בנוגע לחוקיות ילדיה של ראינירה. הוא מבקש לסיים את הסכסוך ושכל הצדדים יבקשו סליחה. אליסנט לא מוכנה לקבל זאת, היא גונבת סכין משומר הראש שלה, כריסטון קול, ומנסה לתקוף את ילדיה של ראינירה, שמגנה עליהם בגופה. המאבק בין המלכה והנסיכה מגיע כאן לשיא, כששתיהן אומרות האחת לשנייה מה הן חושבות באמת. המאבק נגמר בחתך של ראינירה.

    ברית האש

    במשך כל האירועים הללו ליינור כלל לא היה נוכח, הוא הלך להתבודד ולהתאבל על מות אחותו. כשהוא מגיע ורואה את אישתו ו״בניו״ פצועים, הוא מאוכזב מעצמו. הוא אומר לראינירה שהוא איכזב אותה, ושההסכם ביניהם, לפיו כל אחד רשאי לאהוב את מי שהוא רוצה, תוך כדי שכלפי חוץ הם יהיו בעל ואישה, אינו יכול לעבוד. ליינור אומר שמעכשיו הוא יתמסר אליה, אל הילדים ואל תפקידו. ראינירה מעריכה מאוד את ליינור, לדבריה הוא איש של כבוד. יחד עם זאת, ברור שהיא חושבת שבשביל שיהיה לה סיכוי להפוך למלכה ולהגן על משפחתה כשקרבות הירושה יפרצו, היא זקוקה לשותף חזק יותר.

    ראינירה מבקשת מדיימון שיקח אותה לאישה ובכך לייצר ברית טארגאריין חזקה. המשיכה בין ראינירה לדיימון הינה סגירת מעגל מהמפגש הראשון ביניהם בפרק הבכורה של הסדרה, אז ראינירה הייתה עוד ילדה וכבר אז המשיכה ביניהם נרמזה.

    דיימון שגם לו יש רגשות חזקים כלפי ראינירה מסכים, רק דבר אחד עומד בדרך, כדי שהם יוכלו להתחתן, על ליינור למות.

    בזמן שראינירה מחפשת לחזק את מעמדה וזכותה לרשת את הכתר, אליסנט מקבלת מחמאות מאביה על הנחישות והעוצמה שהיא הפגינה מול ראינירה. אוטו אומר לה שהוא שמח לראות שיש לה את זה בתוכה ושכעת הוא בטוח שהם אלה שינצחו בסופו של דבר. בדרך חזרה למעלה המלך, לאריס סטרונג ניגש אל אליסנט ומציע לה לנקום בשמה בילדיה של ראינירה. אליסנט מסרבת, אך מבהירה לו שבעתיד היא תצטרך בעל ברית בעל כישורים ויכולות לשמור על דיסקרטיות. לאריס מבטיח לה שהוא יחכה.

    סיכום

    בית הדרקון פרק 7

    בית הדרקון פרק 7 נראה שונה ממה שראינו עד כה מתחילתו ועד סופו, זהו הפרק הקולנועי והעוצמתי ביותר של הסדרה עד כה. יש המון צילומים ארוכים ורציפים, המייצרים אווירה ובניית מתח.

    בנוסף יש את הסיקוונס הארוך בו אאימונד רוכב על הדרקון העצום ואייגר, שמהווה את אחד הצילומים הכי מרשימים וויזואלית עד כה בסדרה. המאבקים על הירושה והתארים מחריפים, בזמן שבריתות חדשות נוצרות. הפרק ריתק אותי למסך. יש כאן עבודת צילום ובימוי מופתיים ולכן עבורי זהו הפרק הטוב ביותר של הסדרה עד כה.

    נקודה נוספת בנוגע לוויזואליות של הפרק, ישנה תאורה חלשה לאורך הפרק כולו, מה שמצד אחד מעניק לתמונה גוון חלבי מעט, אך מצד שני גם גורם לה להראות קולנועית ודרמטית יותר.

    אם יש דבר אחד שלילי שיש לי לומר על הפרק זה המשחק של איב בסט, שמגלמת את ראינירה הבוגרת. בעוד הגרסה הבוגרת של אליסנט משלימה באופן רציף והגיוני את דמותה הצעירה, בראינירה כאילו שלא נשאר דבר מאותה הנערה, מלאת העוצמה והאנרגיה, בעלת החיוך החצי מתגרה והביטחון העצמי. נכון, ראינירה עברה לא מעט, השמועות על ילדיה, המאבק מול המלכה ועדיין בשום שלב אני לא מצליח לראות את ראינירה הצעירה בתוך ראינירה הבוגרת.
    הציון שלי: 9/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן