fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בית הדרקון פרק 9: המועצה הירוקה

    הפרק הלפני האחרון לעונת הפתיחה של בית הדרקון כבר כאן. בסיום האירועים הדרמטיים של הפרק הקודם, מה חשבנו על בית הדרקון פרק 9: המועצה הירוקה?

    בית הדרקון פרק 9

    סיכום קצר של בית הדרקון פרק 8: אדון הגאות והשפל

    בשבוע שעבר לא פרסמנו את הסיקור שלנו לפרק 8, מכיוון שהייתי בחופשה ולמעשה צפיתי בפרק רק אתמול. הפרק דן בעיקר בבחירה ביורש של דריפטמארק, לאחר שהלורד קורליס ואלריון נפצע אנושות בקרב עם שודדי ים. אומנם קורליס מינה את בנה של ראינירה ליורש העצר שלו, אחיו של קורליס בכל זאת מציע את עצמו לתפקיד, בגלל שברור לכולם שאין בילדיה של ראינירה דם של ואלריון.

    הפרק מתרחש 6 שנים לאחר פרק 7, המלך וייסריז זקן וחולה מאוד, הוא לא יוצא מהמיטה ושותה כל היום חלב פרגים על מנת להקל על הכאב שלו. המועצה נשלטת בידי המלכה אליסנט ואביה, יד המלך, אוטו. כשראינירה מגיעה עם ילדיה ובעלה, דיימון, על מנת לטעון לזכותו של בנה לשלוט בדריפטמארק, היא רואה את כך שהשליטה עברה לחלוטין למלכה וליד המלך. וייסריז מתקשה לשמור על צלילות. היא מכל זאת מבקשת ממנה לתמוך בה. בעת הטיעונים, במפתיע המלך וייסריז מופיע באולם המלך. סצנת הכניסה שלו, היא מהסצנות הכי עוצמתיות בסדרה עד כה.

    וייסריז זקן ורועד, אך צלול בעקבות הפסקה ליום של חלב הפרגים. הוא מתיישב על הכס ושופט לטובת ראינירה, בניגוד למה שככל הנראה אוטו והמלכה היו מחליטים. בערב המלך מבקש לסעוד סעודה משפחתית עם כל בני משפחתו, הוא מבקש מהם להשאיר את המחלוקות בעבר, ולרגע אחד נוצר חיבור אמיתי לפחות בין המלכה וראינירה. אך ברור שהילדים של ראינירה ושל אליסנט, רחוקים מלכבד או לסלוח אחד לשני.

    בית הדרקון פרק 8

    בסיום הפרק, המלך וייסריז הולך לעולמו לא לפני שהוא אומר לאליסנט, שאותה הוא מבלבל עם ראינירה, את כך שהוא ראה בחלומו את איאגון שולט. הוא דיבר על החלום שלו, שמועבר בין שליט טארגאריין אחד לשני, אותו החלום שהוא סיפר עליו לראינירה לפני שהוא בחר בה ליורשת העצר שלו. אליסנט הבינה שוייסריז מדבר על בנם, איאגון ובכך למעשה משנה את דעתו ונותן את המלוכה לאיאגון.
    הציון שלי: 8.5/10

    האירועים המרכזיים – בית הדרקון פרק 9

    הפרק התשיעי ממשיך מיד לאחר הפרק השמיני, הפעם אין שום קפיצות בזמן וזהו גם הפרק הכי רציף וקוהורנטי של הסדרה עד כה, כאשר כל האירועים מתרחשים במעלה המלך.

    ההפיכה

    הפתיחה של הפרק כוללת צילומי אבל שקטים, הארמון המפואר נטוש בלילה, מוזיקה עצובה ושוטים ארוכים מלווים את קטע הפתיחה. זהו צילום קולנועי משובח עם פסקול עוצמתי.

    בית הדרקון פרק 9

    כשהמלכה מודיעה למועצה על פטירת המלך והשינוי שלו בהחלטתו על זהות יורש העצר, היא מגלה שלאביה ולמועצה הייתה תוכנית סדורה לכיצד להעביר את המהלך. היא מתחילה להבין את המשחקים הפוליטיים שהלכו מאחורי גבה. כשלורד ביסבורי מגלה התנגדות למהלך, הוא נהרג במקום בידי כריסטון קול, מסתבר שכך מיישבים סכסוכים במועצת המלך.

    אוטו והמועצה ממליצים לאליסנט להרוג באופן מידי את ראינירה, אך היא מסרבת לשמוע על כך, בטענה שבוודאי וייסריז לא היה רוצה שירצחו את בתו.

    תוכנית ההפיכה מוצאת לפועל באופן מידי, יד המלך אוטו, מזמן את האצילים, שנשבעו לתמוך בראינירה כיורשת העצר, וגורם להם לתמוך באיאגון במקום, כשהעונש על סרבנות הוא ברור לכולם.

    דלת חדרה של הנסיכה רייניז ננעלת, ואין לה אפשרות לצאת. בהמשך אליסנט מגיעה אליה בניסיון לשכנע אותה לתמוך באיאגון, ושוב נועלת אותה בחדרה בזמן שהיא מחכה לתשובתה.

    בית הדרקון פרק 9

    הדבר היחיד שחסר להשלמת המהלך הוא איאגון עצמו.

    החיפוש אחר איאגון

    איאגון מוצג לכל אורך העונה כפרחח, שאינו מעוניין בשלטון, אלא רק במין ויין. בפרק הזה מתגלים צדדים שליליים נוספים שלו, נראה שהוא היה נוהג לבלות בחלקים הכי גרועים של יד המלך, חלקים בהם מתרחשים קרבות של ילדים קטנים לבידור ההמון.

    שתי משלחות נשלחות לאתר את איאגון, אוטו שולח את האחים התאומים אָריק ואֵריק קרגיל ממשמר המלך ומבקש מהם להביא אותו אליו. במקביל המלכה אליסנט שולחת את כריסטון קול ובנה, אחיו הצעיר של איאגון, אאימונד, לאתר את איאגון ולהביא אותו אליה. אאימונד, הפך ללוחם מיומן, מלומד והוא גם רוכב על הדרקון הגדול ביותר. בבירור הוא ראוי יותר להיות למלך, והוא משתף את קול בהשקפתו זו במהלך החיפוש.

    בית הדרקון פרק 9
    אאימונד

    החיפוש לוקח את שני הצדדים לחלקים הכי בזויים ומלוכלכים במעלה המלך. עד ששליחה של מיסריה, המכונה כעת ״התולעת הלבנה״, פוגשת באחים קרגיל, ואומרת להם שלאדונית שלה יש מידע בנוגע לאיאגון, אך היא תמסור אותו תמורת מחיר לאוטו בעצמו בלבד.

    את מיסריה פגשנו כבר בפרק הראשון, אז היא הייתה היצאנית החביבה על דיימון, עמה הוא גם תכנן להתחתן. אני חושב שהיא אחת הדמויות הכי מפוספסת בעונה הזו. ראינו אותה כמה פעמים והבנו שהיא עלתה לגדולות מתוך כל הזוהמה של מעלה המלך, אך לא נחשפנו לסיפורה המלא ודרכה.

    אוטו מגיע לשוחח עם מיסריה, שמוסרת לו את המיקום של איאגון, היא מבהירה לו שהיא יכלה להרוג אותו לו רצתה, שהשליטים הגדולים שולטים רק בגלל שהעם מאפשר להם. זהו משפט חזק, שנראה שאוטו לוקח בבוז וזילזול. הוא כמובן מעמיד פנים שדבריה נשמעו. מיסריה דורשת מאוטו לטפל בנושא בורות הקרבות של הילדים, בכך היא מראה למי באמת איכפת מהילדים והתושבים, בעוד השילטון המנוכר כנראה שלא היה מודע כלל לתופעה.

    כך האחים קרגיל מגיעים על איאגון ראשונים, אך בדרך למעלה המלך, קול ואאימונד פוגשים אותם ולאחר קרב חרבות קצר, מעבירים את איאגון לחזקתם. איאגון מבקש לתת לו לברוח, מה שבהחלט יכול היה לשחק לידיו של אאימונד. קול אומר לאיאגון שהוא בורח ממה שהרבה אנשים היו מייחלים לעצמם.

    אריק קרגיל, שהיה משרת נאמן לאוטו ולמלוכה, למד המון מההתנהלות שלהם בפרשייה הזו, ורואים שבליבו הוא מבין שהוא לא תמך בצד הנכון. כפעולה לנסות להקל על מצפונו, הוא פורץ לחדרה של הנסיכה רייניז ומבריח אותה מהארמון.

    בית הדרקון פרק 9
    רייניז, בתלבושת הרשמית של כל אציל, שמסתנן אל ההמון בבית הדרקון

    ההכתרה

    בזמן שאריק ורייניז, מנסים להימלט מהעיר, כל התושבים ממש בכוח נדחפים מהרחובות אל עבר הארמון, ורייניז נדחפת יחד איתם.

    בית הדרקון פרק 9

    בדרך להכתרה, אליסנט מדברת עם בנה, שאומר שאביו לא אהב אותו והוא לא מאמין שהוא היה רוצה שהוא ישלוט. אליסנט מרגיעה אותו ואומרת שזה היה רצונו האחרון.

    בית הדרקון פרק 9
    יחי המלך החדש?

    כך מול כל תושבי העיר טקס ההכתרה מתחיל. אוטו מנהל את הטקס ביד רמה, ואפילו איאגון בעצמו מתחיל להפנים שהוא המלך. לאחר שהוא זוכה לקידה מכל הנוכחים, הוא מקבל ביטחון ומניף את חרבו אל עבר ההמון, שלאחר היסוס קל מתחיל למחוא כפיים.

    רייניז מנצלת את ההזדמנות וחומקת למערות הדרקונים, שם נמצא הדרקון שלה.

    סיכום

    בית הדרקון פרק 9 הינו פרק נפלא ועוצמתי, הפוליטיקות המושחתת של אוטו ומועצת המלך נגלת בפינינו ובפני המלכה אליסנט, שאומנם הרגישה את השליטה הערמומית של אביה, אך בעצמה לא תיארה עד כמה היא עמוקה. זהו פרק שמראה גם את העם שחיי במעלה המלך ולא רק את האצילים ועובדי הארמון. איאגון הינה דמות דיי גועלית, ובפרק הזה אנחנו שוב נחשפים לעד כמה. האם ימי מלכותו יהיו ארוכים או שצפוייה לנו הפיכה נוספת בפרק הסיום?

    בית הדרקון פרק 9

    מבחינה קולנועית זהו פרק מבריק, עם שימוש נהדר בפס קול, שוטים רחבים, וצילום ובימוי שמייצרים המון דרמה ורגש.
    הציון שלי: 9/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן