fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • האחרונים מבינינו – סקירה עונה 1 – סלקום TV

    ״האחרונים מבינינו״ זו סדרת מדע בדיוני אפוקליפטית המבוססת על משחק וידאו פופולרי. מדובר בהפקה מושקעת מבית HBO, אז האם הסדרה מצליחה להימלט מקללת הבינוניות של תכנים המבוססים על משחקים?

    האחרונים מבינינו

    למי שאינו מכיר את המשחק, האחרונים מבינינו – The Last Of Us, זהו משחק שיצא לפלייסטיישן בשנת 2013. המשחק הינו בעל עלילה ואווירה מושקעים ומרתקים. לי יצא לשחק במשחק (בשנים שעוד הייתי משחק) ואפילו בחרתי בו כאחד מ״עשר המשחקים האהובים עלי בכל הזמנים״.

    צפיתי בסדרה בסלקום TV.

    תקציר העלילה – האחרונים מבינינו

    בשנת 2003 מגיפה מיסתורית פורצת ברחבי ארה״ב (וכנראה העולם כולו). המגיפה הופכת אנשים נדבקים למעיין זומבים תוקפניים, שמנסים להשתלט על האנושות כולה.

    בפרוץ המגפה ג׳ואל מנסה להימלט יחד עם אחיו, טומי ובתו, שרה. הניסיון נגמר באסון, כששרה נהרגת. מכאן העלילה קופצת 20 שנה קדימה אל שנת 2023. האנושות מקובצת בעיירות מסוגרות ומנסה לשרוד בעולם אפוקליפטי. ג׳ואל מתפקד כמבריח וכך הוא שורד. המשימה החדשה שהוא מקבל היא להבריח נערה בת 14, אלי, אל מחוץ לשטח ההסגר. המטרה היא להביא אותה אל בסיס של קבוצת התנגדות בשם ״הגחליליות״. באלי יש משהו מיוחד, שיכול להפוך אותה למפתח להישרדות של המין האנושי כולו.

    האחרונים מבינינו - סקירה עונה 1 - סלקום TV

    השורה התחתונה

    ״האחרונים מבינינו״ הינה סדרת מד״ב אפוקליפטית. במרכזה מסע של גבר ונערה ברחבי ארה״ב של לאחר מתקפת זומבים. כל ״החשודים הרגילים״ של הז׳אנר מגיעים כאן לביקור, כך שתוכלו לקבל מנה גדושה של הקלישאות המוכרות. לדוגמה שעם כל המפלצות, הסכנה האמיתית היא בני האדם האחרים.

    רגעי השיא של העונה הם דווקא הפרקים שלוקחים צעד לאחור ומספרים סיפור רקע צידי, בפרקים אלה יש יותר עומק וסיפור דרמה אישי מעניין יותר.

    בשורה התחתונה, אם הרבה זמן לא צפיתם בכותר אפוקליפטי והתגעגעתם, ״האחרונים מבינינו״ מספק את הסחורה, אך אם אתם חשים רוויה מהז׳אנר, לא תמצאו כאן חידוש או ריענון משמעותי.

    תכנים אפוקליפטים

    סרטים וסדרות המתרחשים בעולם אפוקליפטי כלשהו, בין אם זה בעקבות מגפה, זומבים, או כל דבר דומה, הפכו לז׳אנר נפוץ. יש לא מעט קווי דימיון ביניהם, למשל בתכנים בהם יש זומבים או מפלצות כלשהו, כמעט תמיד הנבלים האמיתיים הם בני האדם. החברה האנושית מתחלקת באופן טבעי לקבוצות כוח למיניהן, ישנו ניסיון לייצר היררכיה כלשהי. חלק פונים לדיקטטורה, פשע ואלימות, אחרים פונים לחיי דת או כת כלשהי, ויש את אלה שמנסים להקים חברה מתוקנת או אוטופית. בנוסף, יש את המתבודדים שחיים להם ביערות, לבד או עם משפחה כלשהי.

    האחרונים מבינינו

    כל הדברים הללו מקבלים ביטוי גם ב״האחרונים מבינינו״. לצד כל אלה, העלילה המרכזית מתרכזת בג׳ואל ואלי, המסע שלהם ברחבי ארה״ב, ההתקרבות ביניהם וההרפתקאות או המאבקים, שהם חויים בדרך. לא יכולתי שלא להיזכר בסרט ״הדרך״ עם ויגו מורטנסן, שגם בו מתואר מסע דומה ומהווה את מרכז הסרט.

    העולם של ״האחרונים מבינינו״ מורכב משתי קבוצות כח מרכזיות. האחת היא פדר״ה, גוף צבאי, שהקים עיירות מסוגרות בהן הם מנסים להשליט חוק וסדר, מפעילים בתי ספר לחינוך ומחלקים את העבודות בין כולם. קבוצת הכח השנייה היא ״הגחליליות״, לוחמי חופש, שמתנגדים לפדר״ה ולחוקים שלהם. עבורי הסדרה אינה עושה עבודה טובה בלהסביר על גופים אלה, ולא הרגשתי שזה ברור מידי לצופה מה עומד מאחורי קבוצות אלה.

    בנושא ה״זומבים״ ב״האחרונים מבינינו״, התפקיד שלהם אינו גדול במיוחד. הזומבים דיי צבעוניים והזכירו לי את סדרת סרטי ״האויב שבפנים״, אם כי הם לא עד כדי כך מוגזמים.

    האחרונים מבינינו

    עוד יסוד חוזר בסרטי/סדרות אפוקליפטים זה זכרונות על העולם שלפני. לא פעם ג׳ואל ואלי פוגשים איזה חפץ מהעולם הקודם או סתם מנהלים שיחה על מה שהיה קודם. אלי כמובן לא זכתה כלל לראות את העולם שלפני. שיחות אלה מדגישות עד כמה אנו לוקחים את כל מה שיש לנו כמובן מאליו.

    היסוד המדעי

    סדרת מדע בדיוני טובה תמיד כוללת יסוד מדע מעניין. לטעמי ב״האחרונים מבינינו״ יש בהחלט שימוש ברעיון מעניין. המגיפה שמתפרצת הינה מגיפת הקורדיספס, שזו פטרייה הידועה בכינוי ״פטריית זומבי הנמלים״. זו פטרייה שמצליחה להשתלט על נמלים ולגרום להם לעשות כרצונה על מנת להתפשט. יצא לי לראות תוכניות בנשיונאל ג׳יאוגרפיק בנושא ומדובר בתופעה מפחידה לחלוטין.

    הליהוק

    ״האחרונים מבינינו״ כוללת לא מעט דמויות, אך היא בראש ובראשונה סדרה על מסע של שתי דמויות. לכן אתייחס לליהוק של דמויות אלה. את ג׳ואל מגלם השחקן, פדרו פסקל, שמוכר מ״משחקי הכס״ ולאחרונה הוא היה השחקן הראשי ב״המנדלוריאן״. פסקל משחק כאן דמות בוגרת, עייפה ופגועה, הוא הולך ונקשר לאלי בקשר אבהי וחברי. בגדול, הדמות שלו כאן מזכירה מאוד את דמותו ב״המנדלוריאן״, בכך שבשני המקרים הוא עושה מסע עם דמות ״צעירה״ ופגיעה ולאט לאט הוא הולך ונקשר אליה. מדובר בליהוק מתאים ודמות מצוינת.

    האחרונים מבינינו

    את אלי מגלמת השחקנית, בלה רמזי, שגם היא מוכרת במיוחד מ״משחקי הכס״. בלה גילמה את ליאנה מורמונט במשחקי הכס, שליטה צעירה וקשוחה שצריכה להוביל. היא גילמה את הדמות עם הבעה קרה וקשוחה שמאוד התאימה. לעומת זאת, אלי במשחק המחשב הייתה דמות חיננית מאוד של טינאג׳רית מלאת אנרגיה וסרקזם. לי היה קצת קשה לקבל את בלה בתפקיד אלי, הרגשתי איכשהו שתמיד הבעת הפנים שלה קפואה ולא ממש מתחברת לטקסט. אני חושב שמודבר בשחקנית מוכשרת, אך איכשהו עבורי הליהוק היה פחות מתאים.

    האחרונים מבינינו

    נקודות החולשה והחוזקה

    נתחיל מנקודות החולשה. בפסקה על תכנים אפוקליפטים התייחסתי לכך שהרבה מהנושאים הדיי ״קבועים״ של הז׳אנר נמצאים בסדרה. בכל אלה יש מעט מאוד חידוש כאן, אחרי כל כך הרבה תכנים בז׳אנר, דיי קשה להפתיע עם משהו. אז גם קבוצות האנשים השונות וגם הזומבים, לא ממש ריגשו אותי. בנוסף הטיפול בקבוצות הכח השונות, והרבה מהחבורות שג׳ואל ואלי פוגשים בדרך היה דיי פשטני ולא ממש מעמיק.

    איפה שכן ראיתי נקודות חוזקה היה בפרקים בהם הסדרה לקחה רגע הפסקה והראתה סיפור צד, אלה הפרקים בהם היה הרבה יותר עומק ועניין. בפרק 3: ״הרבה מאוד זמן״, ישנו סיפור על שני גברים שמוצאים אהבה דווקא בתקופה של אסון ובדידות. בפרק 7: ״הנותרים מאחור״ ישנה חזרה אל עברה של אלי בבית הספר של פדר״ה, ויחסיה עם חברתה הטובה. לטעמי שני הפרקים הללו היו הפרקים הטובים של העונה.

    האחרונים מבינינו
    פרק 3: ״הרבה מאוד זמן״

    פרק מוצלח נוסף היה פרק 8, ״כשצריכים אותנו״, הפרק הזה מתאר מאבק של אלי וג׳ואל מול קהילה, שנראת על פניו כשוחרת שלום, אך עם סוד אפל. אומנם הפרק הזה אינו מחדש משהו, אך הוא היה מותח ועוצמתי.

    האחרונים מבינינו

    סיכום

    ״האחרונים מבינינו״ עושה מספיק בשביל לצלוח את הבינוניות הרגילה אליה נופלים תכנים המבוססים על משחקי וידאו. יחד עם זאת, יש כאן מעט חידוש, או משהו שטרם ראינו בתכני הז׳אנר האפוקליפטי. האנושות מגלה את האופי שלה של מה קורה לה כשמערכות החוק קורסות, נוצרות קבוצות שמייצגות צורות חיים ועקרונות שונים, וכמובן שלצידם ישנה הרבה אלימות וכאוס.

    אומנם הסדרה כוללת זומבים, אך מלבד כמה סצנות, הם לרוב משניים לחלוטין ומהווים רק זרז לעלילה ולחשיפה של האופי האנושי בעת משבר.

    בשורה התחתונה, אם הרבה זמן לא צפיתם בכותר אפוקליפטי והתגעגעתם, ״האחרונים מבינינו״ מספק את הסחורה, אך אם אתם חשים רוויה מהז׳אנר, לא תמצאו כאן חידוש או ריענון משמעותי.
    הציון שלי: 7/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן