fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • הטרף – דיסני פלוס

    ״הטרף״ הוא סרט חדש בסאגה של ״הטורף״, שנראה שלא תגמר לעולם. הסרט זמין בשירות דיסני פלוס. אז האם הפעם מדובר בסרט ראוי?

    הטרף

    תקציר העלילה – הטרף

    העלילה של ״הטרף״ מתרחשת בשנת 1719 בצפון אמריקה. שבט הקומנצ׳י מתגורר שם, הם עוסקים בגידול צמחים, ליקוט וצייד. הגיבורה הראשית היא נארו (Amber Midthunder), בת השבט שמתעקשת להוכיח שהיא ראויה להיות ציידת, למרות שמדובר בתפקיד גברי מסורתי. אחיה, טאבה, הוא צייד מוערך, שדואג להקניט אותה בכל הזדמנות, אם כי בפנים רואים שהוא מעריך אותה.

    כשאחד הציידים של השבט נעדר, נארו מצטרפת למשלחת החיפוש. בדרך הם מגלים גופה של נחש, שפשטו את עורו וטביעת רגל ענקית. מסתבר ש״הטורף״ הגיע לאזורם להוכיח מי נמצא בראש השרשרת. בכדי להוכיח שהיא ראויה להיות ציידת, נארו צריכה להשלים טקס בו אליה לצוד יריב ראוי. המסלול של נארו יוביל אותה לעימות חזיתי מול ״הטורף״ האכזרי, האם היא תשרוד?

    הטרף

    השורה התחתונה

    ״הטרף״ הוא סרט פעולה ואימה מצויין. אהבתי מאוד את החצי הראשון, המסע האיטי של נארו לגלות את הטורף היה מותח ומרגש. עם צילום נהדר, שכולל צילומי טבע יפיפיים, אקשן קשוח ומבויים לעילא, ״הטרף״ הוא בקלות הסרט הטוב ביותר של הסאגה מאז המקור.

    הטרף

    אווירה וצילום

    ״הטרף״ כולל הרבה צילומי מרחבים ויערות של אזור המישור של צפון אמריקה המכונה, “Great Plains”. הסרט נראה מדהים ב-HDR עם צילומי שמיים בהירים אל מול יערות ירוקים. הסרט כולל גם לא מעט סצנות שצולמו בחושך, וגם בהם איכות התמונה הייתה מופלאה עם רמת פירוט נהדרת.

    אחד הצילומים המרשימים בסרט מדגימים את שרשרת המזון/היררכיית הציד. צילום בו אפוסום טורף נמלה ומיד נטרף בידי נחש, שאותו לוכד ״הטורף״.

    הטרף

    הסרט מתמקד בנארו, אבל דרכה הוא מעביר לנו את אורח החיים של הכפר של בני הקומנצ׳י, ליקוט העשבים שלהם, השימוש בשורשים לצורך ריפוי וכמובן הצייד.

    ״הטורף״ מופיע מוקדם בסרט, אך עד לשליש האחרון הוא כמעט תמיד במצב ההסוואה שלו. כך שלא באמת רואים אותו. הגישה הזו בונה מתח בצורה אפקטיבית. הגישה הזכירה לי את ״מלתעות״, סרט הכרישים המיתולוגי בו הכריש מופיע בסצנות בודדות בלבד.

    הטרף

    הסרט לחלוטין עומד בפני עצמו והוא כולל סיפור מלא ואינו בונה על כך שהצופה מכיר את הסרטים הקודמים. אהבתי מאוד את הקצב של הסרט, הוא לוקח את הזמן להתפתח בזמן שהוא בונה חיבור אצל הצופה עם דמותה של נארו.

    להביא את הטורף ל-2022

    ״טורף״ המקורי עם ארנולד שוורצנייגר יצא בשנת 1987, זהו סרט בו הכוכב הוא חייל מסוקס, שהשרירים שלו מקבלים קלוזאפים בכל הזדמנות. לפני כמה שבועות צפיתי בסרט שוב (גם בשירות דיסני פלוס), מבלי לדעת שעתיד לצאת סרט נוסף בסאגה. ניתן לראות את ההבדל בין ״טורף״ ל״הטרף״ כהבדל בין סרטי הפעולה של שנות השמונים והסרטים המודרנים. הגיבור המסוקס והמוגזם המככב ב״טורף״ מוחלף כאן בגיבורה נשית צעירה, פגיעה ונחושה. כך גם הסרט עצמו מעודן יותר, הדמויות עמוקות יותר, והכתיבה מושקעת יותר.

    ל״טורף״ המקורי יש פינה חמה בליבי, וגם בצפייה חוזרת נהניתי מאוד, זהו סרט מעולה לתקופה שבה הוא נוצר. הקסם של ״הטרף״ הוא ביכולת להעביר את הרעיון בדרך מודרנית יותר, שמתאימה יותר להשקפה והדרך שבה מייצרים סרטים בשנת 2022. גם סצנות האקשן ב״הטרף״ קשוחות וראיליסטיות בהרבה מהגרסה המקורית.

    הטרף

    אני חושב שאיכות המשחק מרשימה ביחס לז׳אנר. אמבר עושה תפקיד נהדר בגילום נארו, אך גם שאר הקאסט, גם אם כמה מהדמויות שטוחות יותר, עושים עבודה ראויה בהחלט.

    בשלב מסוים נכנסים לסיפור גם קבוצה של מגלי ארצות צרפתים, שמגיעים חמושים בנשק חם ומלכודות. הסרט מראה את היחס האכזרי שלהם אל הילידים, והרצון המוכר של האדם הלבן, להרוג את מה שהם לא מכירים.

    שתי תובנות שהיו לי במהלך הצפייה, ראשית כשנארו משתמשת בשורש מרפא כלשהו ואומרת שהוא מקרר את הדם, מיד היה לי ברור שהשימוש הזה יחזור בהמשך הסרט. היה מעניין לראות שגם הטכנולוגיה של ״הטורף״ התקדמה עם השנים. אומנם גם כאן יש לו שיריון משוכלל ביותר, אך אין לו למשל רובי לייזר כמו בגרסה שלו בסרט המקורי.

    סיכום

    הטרף

    ״הטרף״ הוא סרט פעולה ואימה מצויין. אהבתי מאוד את החצי הראשון, המסע האיטי של נארו לגלות את הטורף היה מותח ומרגש. דמותה של נארו היא דמות גיבור מודרנית, נערה חזקה, שרוצה להוכיח שהיא לא פחות טובה מהגברים הציידים בשבט.

    עם צילום נהדר, שכולל צילומי טבע יפיפיים, אקשן קשוח ומבויים לעילא, ״הטרף״ הוא בקלות הסרט הטוב ביותר של הסאגה מאז המקור.
    הציון שלי: 8/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן