fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המנדלוריאן – עונה 3 – דיסני פלוס

    בעיכוב קל סיימתי לצפות בעונה השלישית של ״המנדלוריאן״, סדרת מערבון החלל המתרחשת ביקום של ״מלחמת הכוכבים״. אחרי שתי עונות מצוינות, בסקירה זו ננסה לענות על השאלה, האם הקסם עדיין נשמר גם בעונה השלישית?

    הסקירה המלאה של המדנלוריאן עונות 1-2

    המנדלוריאן עונה 3

    תקציר העלילה – המנדלוריאן עונה 3

    העונה השלישית של המנדלוריאן עוסקת בגאולה. ראשית דין דג׳ארן, המנדלוריאן, מחפש לכפר על החטא של הורדת הקסדה. הדרך היחידה בה הוא יכול לחזור אל שורות המנדלוריאנים היא לרחוץ במי החיים בכוכב מנדאלור ההרוס. לשם כך הוא מבקר אצל בו-קטאן קריז ומספר לה על כוונתו לטוס לכוכב מנדאלור על מנת לכפר על שבירת השבועה. בו-קטאן מזלזלת בכת של דין ומסרבת לעזור. כשדין דג׳ארן מגיע אל כוכב מנדאלור, הוא מגלה שהכוכב אינו רעיל, כפי שהכת שלו מאמינה.

    הדרך אל הגאולה לא תהיה פשוטה, אך בסופה דין מצליח לרחוץ במים, לא לפני שבו-קטאן מצילה את חייו. שניהם חוזרים אל המסתור הנוכחי של המדנלוריאנים ובכך גם בו-קטאן זוכה לגאולה.

    מנהיגת הכת, ״המשריינת״, לומדת לסמוך על בו-קטאן קריז ולכן היא שולחת אותה לאסוף מחדש את המדנלוריאנים, שחיים ללא שמירה על ״הדרך״ והחוקים של הכת של ״המשריינת״, במטרה לאחד את השורות ויחד לכבוש שוב את כוכב מנדאלור. כך שגם המדנלוריאנים וגם הכוכב שלהם, כולם מחפשים גאולה.

    המנדלוריאן עונה 3
    בעונה הזו יש הרבה יותר מנדלוריאנים

    השורה התחתונה

    לאחר שתי עונות מצויניות של ״המנדלוריאן״, ג׳ון פאברו מוצא את הדרך לשמור על הקסם גם בעונה השלישית. זו עונה עם קו עלילה ראשי מרתק וסיום מלא בעוצמה. כך שגם בעונתה השלישית, ״המנדלוריאן״ היא אחת הסדרות המהנות ביותר על המסך. אז אם אהבתם את העונות הקודמות, אין לכם שום סיבה לעצור, המשיכו במהירות האור אל העונה השלישית, כי ״זו הדרך״.

    המנדלוריאן - עונה 3 - דיסני פלוס

    סוד הקסם

    הצפייה ב״המנדלוריאן״ הייתה עבורי חוויה מלאה בקסם. ניסיתי להבין מה הן הסיבות לכך, או במילים אחרות, מהו סוד הקסם של הסדרה.

    היחס למותג של ״מלחמת הכוכבים״

    ראשית, ״המנדלוריאן״ פונה ללב של חובבי מדע בדיוני קליל בכלל והיקום הקולנועי של מלחמת הכוכבים בפרט.

    היוצרים של המנדלוריאן ללא ספק מתייחסים בכבוד רב אל העולם של מלחמת הכוכבים. אין כאן ניסיון להפוך אותו למשהו אחר, אין כאן תחושה של פשוט ״רוכבים״ על השם של המותג. הסדרה מתכתבת לחלוטין עם עולם הערכים של ״מלחמת הכוכבים״ נאמנה. זהו מערבון חלל קליל, תמים וילדותי, בכך הוא ממשיך את הקו של הטרילוגיה המקורית. לצד זה, הוויזואליות המוקפדת, הצילומים המפוארים וקטעי האקשן, הם מודרניים ועשויים ברמה הגבוהה ביותר שיש. אז למעשה יש כאן שילוב מדויק בין הנשמה והנוסטלגיה של הטרילוגיה המקורית, לצד העיצוב והוויזואליות המרשימה של הטרילוגיות המודרניות יותר.

    המנדלוריאן עונה 3
    גרוגו ממשיך להיות חמוד בטירוף

    עריכה – טלוויזיה של פעם

    העריכה של הסדרה מגיעה הישר מתור הזהב של הטלוויזיה. זו סדרה שבה יש שילוב בין סיפור שונה ודיי סגור בכל פרק לצד קו העלילה הראשי, שמתקדם לעיתו במקביל לסיפורים. כפי שתארתי, קו העלילה הראשי בעונה זו עוסק רבות בגאולה ובחזרה של המנדלוריאנים אל הכוכב שלהם. הסיפורים שבכל פרק כוללים שלל הרפתקאות מגוונות כמו מאבק בפיראטים, ביקור בעיר שיש בה כמה רובוטים שיצאו משליטה (פרק 22: רוצחים שכירים) ועוד.

    המנדלוריאן עונה 3
    מתוך פרק 22: רוצחים שכירים, עם הופעות אורח של ג׳ק בלאק והזמרת ליזו

    אחד הפרקים המיוחדים של העונה הוא פרק, שמהווה עלילת צד ומספר את אשר עלה בגורלו של ד”ר פרשינג, מי שרצה לערוך ניסויים בגרוגו בעונה הראשונה. הוא כעת משתייך לקבוצת חנינה של הרפובליקה. מעין קבוצה של מתן הזדמנות שנייה לאנשי האימפריה. זהו פרק נהדר, שמראה את הצדדים הפחות טובים של גופי השלטון השונים, אז אומנם הרפובליקה אינה אכזרית ומרושעת כמו האימפריה, אך ממש לא מדובר בשלטון אוטופי.

    דמותו של ד”ר פרשינג היא דוגמה לדמות חוזרת, שזהו עוד אחד מהמאפיינים של הסדרה וגם זה משהו שהיה נהוג מאוד בסדרות הנוסטלגיות, שזכורות לי מילדותי.

    המנדלוריאן עונה 3
    גם הדמות של גריף קארגה, זוכה לגאולה בתור מנהיג הכוכב נבארו

    הסיפור השונה בכל פרק תורם לגיוון של העלילה, ישנם כוכבים מקוריים, דמויות חדשות, חייזרים שונים ועוד. יש כאן את היחס הנכון בין שני הדברים, קו העלילה הראשי אינו נמתח מידי, ומצד שני יש משהו הרבה יותר קליל בסיפורים של כל פרק.

    המנדלוריאן עונה 3

    שני פרקי הסיום

    שני פרקי הסיום מתארים את החזרה של המנדלוריאנים אל כוכב הבית שלהם, מנדאלור. זו חזרה מרגשת, אך היא מלווה במאבק מול יריב אכזר. אלה שני פרקים גרנדיוזיים, אנרגטים ומרשימים במיוחד. אני הרגשתי בפרקים אלה את הוייב של סרטי ״הנוקמים״ האחרונים (״מלחמת האינסוף״ ו-״סוף המשחק״ המופתיים).

    היו כבר קרבות מרשימים בסדרה הזו בעונות הקודמות, אבל הפרקים הללו כוללים סצנות בקנה מידה גדול יותר, עם קטעי קרב מרשימים ואפקטים יפייפים. ללא ספק סיום מרהיב במיוחד לעונה.

    המנדלוריאן עונה 3
    המנדלוריאן, גרוגו ובו-קטאן קריז

    סיכום

    עלילות דין דג׳ארן וגרוגו, ממשיכות בעונה השלישית של ״המנדלוריאן״. ג׳ון פאברו, יוצר הסדרה, ממשיך להפגין יצרתיות ויכולת העברת סיפור באופן קליל ומבדר. יש כאן שמירה על כל מה שטוב בעולם של ״מלחמת הכוכבים״ לצד וויזואליות מהפנטת וקטעי אקשן מרהיבים.

    לאחר שתי עונות מעולות, ניסיון העבר ניבא פוטנציאל לירידה ברמה. לשמחתי, בפועל הסדרה משמרת את כוחה והקסם שלה ובחלק מהפרקים אף מעפילה על העונות הקודמות, בעיקר בפרקי הסיום העוצמתיים. אז כל מה שנשאר לי הוא להפר את התורה של המנדלוריאנים ולהסיר את הקסדה שלי בפני ג׳ון פאברו על היצירה הנהדרת הזו.
    הציון שלי: 8.5/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן