fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • יחידת המתאבדים – קולנוע

    אמש הלכנו לצפות בקולנוע ב״יחידת המתאבדים״, סרטו של ג׳יימס גאן עם מרגו רובי, אידריס אלבה וג׳ון סינה. האם מדובר במרענן הרשמי של הקיץ?

    יחידת המתאבדים

    תקציר העלילה – יחידת המתאבדים

    הגברת אמנדה וולר (ויולה דיויס) שוב מגייסת יחידה שמורכבת מנבלי על כלואים, שנשלחים למשימה, שאף אחד אחר לא מוכן לעשות, בתמורה להפחתה בריצוי העונש שלהם. היחידה הפעם כוללת את שני חיילי העל בלודספורט (אידריס אלבה) והפיסמייקר (ג׳ון סינה), את Ratcacher 2 (דניאלה מלצ׳יור), בעלת יכולת לזמן ולשלוט בעכברושים, את ״איש הנקודות״ (דיוויד דאסטמלצ׳ין) ולבסוף את מוטציית הכריש (סילבסטר סטאלון).

    חוברת גיבורי העל, המאוד לא טיפוסית הזו נשלחת לאי הקורטוז מלטזי, לאחר הפיכה צבאית שנערכה במדינה, עליהם להשמיד ראיות למתקן ניסויים סודי. בתור משימת צד, עליהם גם להציל את הארלי קווין (מרגו רובי), שנפלה בשבי באי.

    יחידת המתאבדים

    הבעיות בסרט הקודם

    ב-2016 יצא הסרט הראשון של ״יחידת המתאבדים״, אז עם וויל סמית׳. הסרט זכה לביקורות פושרות ביותר, ונחשב לעוד דוגמה לחולשה של סרטי DC לעומת הלהיטים מבית מארוול. אני לא חושב שמדובר בסרט גרוע כמו שעשו ממנו, אבל הוא היה בינוני ולא ממש הצליח להתרומם או לנצל את הפוטנציאל שהיה גלום במותג הזה.

    הרעיון ביחידת המתאבדים הוא נבלים חסרי אחריות או מוסר, שנשלחים למשימות חסרות סיכוי. זה פשוט דורש אלימות חסרת פרופורציה, כזו שתבדיל אותם מגיבורי העל המוסריים והצדקניים. זה פשוט לא קרה מספיק באותו הסרט, שהיה איטי, לא ברור, הדמויות היו לא מספיק מעניינות והעלילה חלשה.

    יחידת המתאבדים

    תסמכו על ג׳יימס גאן

    אני לא יכול לומר שהופתעתי כשהוליווד בחרו לעשות סרט המשך, כיוון שזו דרכה של הוליווד, אך ברור שהציפיות לא היו גבוהות. מה שקרה אז, שאת הבימוי קיבל ג׳יימס גאן, שחצה את הקווים ממארוול. גאן ביים את שני סרטי ״שומרי הגלקסיה״. אומנם את השני, אני פחות מחבב, אבל ״שומרי הגלקסיה״ הראשון, הוא אחד הסרטים האהובים עלי ב-MCU, הוא פשוט מצחיק, קליל, מופרע ובקיצור, כייף אחד גדול.
    כשצפיתי בטריילר של הסרט, רק כמות האקשן וההומור שהיו בטריילר, יחד עם עיצוב הדמיות המופרע, כבר היו יותר כיפיים מהסרט הראשון. אז השתכנעתי והלכתי לראות את הסרט בקולנוע.

    יחידת המתאבדים
    חבורה צבעונית והזוייה במיוחד של גיבורי על

    הסגנון הקולנועי

    מהרגע הראשון של הסרט הוא פשוט צועק ״קולנוע מופרע ומסוגנן״. זה מתבטא בעריכה מהירה, עם חזרות בזמן מידי פעם, אנחנו צוללים לאקשן וההיכרות עם הדמויות מגיעה תוך כדי. הסגנון הוויזואלי כולל הרבה שימוש בסביבה בשביל לכתוב כותרות לסצנה. אתן רק דוגמה אחת לכך, כתיבה של Warner Bothers present בעזרת דם של אחת הדמויות שנהרגות. המוטיב הזה של לכתוב כל מיני דברים בעזרת מה שנמצא כביכול בשוט, חוזר על עצמו מספר פעמים.

    יחידת המתאבדים

    הסגנון המהיר מתבטא בקטעי אקשן מופרכים, קצביים כמעט כמו ריקוד. הסרט לא לוקח את עצמו ברצינות לשנייה והאקשן הוא ברוטלי בסגנון של טרנטינו או Deadpool, חלקי גוף מתפוצצים ועפים לכל עבר, תוך כדי שהדמויות הנלחמות זורקות בדיחות.

    נקודה מסוגננת נוספת בסרט היא עיצוב הדמויות, הן צבעוניות, לא שגרתיות, וחלקן פשוט הזויות, למשל האיש שיכול לנתק את הידיים שלו ולשלוח אותן הרחק מהגוף, או דמות הסמור הלא ברורה. כמובן שדמות הכריש, שמדובב בידי סטאלון, פשוט נהדרת. הכריש רק רוצה שיהיו לו חברים, מצד שני הוא רואה בחברי הצוות שלו גם ארוחה פוטנציאלית.

    יחידת המתאבדים
    סטאלון גונב את ההצגה

    ההומור פזור בצורה מתוחכמת לכל אורך הסרט, עיצוב הדמויות הוא חלק אחד מההומור, כוחות העל ההזויים של חלק מהדמויות זו כתיבה הומוריסטית נהדרת. דוגמה נוספת להומור היא צוות העוזרים הלא ממש יוצלחים של אמנדה וולר, שאמורים לנהל את המבצע, אבל מפשלים בבדיקות ההתאמה של הנבלים שנבחרו, בנוסף לכך שהם מנהלים הימורים על מי ישרוד ומי לא.

    שומרי הגלקסיה פוגשים את Deadpool

    זו כנראה הדרך הטובה ביותר שאני יכול לחשוב עליה לתאר את מה שג׳יימס גאן בחר לעשות בסרט הזה. הוא הביא את הצבעוניות, הקלילות וההומור של שומרי הגלקסיה, ועירבב אותם עם האלימות הקיצונית, הלא מרוסנת, הבוטות ורוח השטות של Deadpool.

    יחידת המתאבדים

    אז האם זה עובד?

    זו בעצם השאלה הגדולה כאן? והתשובה שלי היא חד משמעית, כן! הסרט עובד ובגדול. ככה בדיוק ״יחידת המתאבדים״ צריך להראות. אקשן ללא מעצורים, הרבה הומור, ודמויות צבעוניות והזויות.

    הסרט הוא פשוט ממתק אנדרנלין מדמם ומבדר. העלילה כאן לא כוללת משהו מסעיר במיוחד, אבל גם בה לטעמי יש שיפור ביחס לסרט הקודם. עכשיו בואו נהייה רציניים, לא הלכנו לקולנוע לראות את ״יחידת המתאבדים״ כי צפינו לסיפור דרמטי ומרגש, נכון?

    יחידת המתאבדים
    מרגו רובי חוזרת לגלם את הארלי קווין

    רמת המשחק היא טובה ביחס לז׳אנר. למרות שורה של תפקידים לא ממש מוצלחים, אני עדיין מאוד אוהב את אידריס אלבה, ואני חושב שהוא משחק מצויין כאן. מרגו רובי בתור הארלי קווין, מעט מאוסה לטעמי, אך עדיין חביבה ומטורללת. השחקן שפחות אהבתי, ובדרך כלל אני פחות אוהב, זה ג׳ון סינה, אני לא מתחבר לסגנון שלו, הוא לא מצליח להצחיק או לשכנע אותי. מי שכנראה גונב את ההצגה כאן זהו סטאלון בדיבוב נהדר לכריש, הבודד והמתוסבך משהו.

    סיכום

    יחידת המתאבדים

    ״יחידת המתאבדים״ החדש עולה על הסרט הראשון בכל מדד אפשרי, והוא מרגיש בדיוק כמו ש״יחידת המתאבדים״ אמור להרגיש. הסרט כולל אקשן ברוטלי, לא מתחנף וחסר רצינות לחלוטין, כך שעבורי מדובר בסרט הכייפי של הקיץ עד כה ובדרך נהדרת לבלות שעתיים ו-12 דקות בקולנוע. לא מדובר כאן ביצירת מופת, גם לא סרט הקומיקס הטוב איי פעם, אלא בבידור מסוגנן ומהנה במיוחד.

    הציון שלי: 7.5/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן