fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • לחיות עד 100, המתאבקים ו-שמורות הטבע המופלאות – המלצות דוקו נטפליקס

    בכתבה זו אמליץ לכם על שלושה תכני דוקו מגוונים בנטפליקס, שצפיתי בהם בחודשים האחרונים: ״לחיות עד 100 – סודות האזורים הכחולים״, ״המתאבקים״ ו-״שמורות הטבע המופלאות״.

    אולי ז׳אנר הדוקו הפופולרי ביותר בנטפליקס הוא דוקו-הפשע, עם שלל סיפורים על רוצחים, בתי-כלא וכו. אני חפשתי תכנים מגוונים וחיוביים יותר וזו הייתה ההשראה לכתבה זו.

    לחיות עד 100 – סודות האזורים הכחולים

    לחיות עד 100 - סודות האזורים הכחולים

    סדרת הדוקו הראשונה שאמליץ לכם עליה היא ״לחיות עד 100 – סודות האזורים הכחולים״, זו סדרה בת 4 פרקים באורך ממוצע של כ-40 דקות. הסדרה שייכת ליוצר והסופר האמריקאי, דן ביוטנר, החוקר מזה שנים רבות את תופעת ״האזורים הכחולים״. מדובר באזורים בעולם בהם יש ריכוז גבוה במיוחד של אנשים בני 100 ויותר. דן שם לעצמו כמטרה להבין מהו הסוד של אותם המקומות והאם ניתן לשחזר את ההצלחה שלהם.

    לחיות עד 100 - סודות האזורים הכחולים

    במהלך פרקי הסדרה דן מבקר באותם האזורים ומספר מה הוא גילה שם כולל ניסיון לאתר נקודות משותפות ועוד. אז כמובן שהוא גילה דברים הקשורים בתזונה, פעילות גופנית ואורח חיים בריא. לצד אלה, הממצאים של דן מראים נקודות פחות טריוויאליות כמו חשיבות חיי חברה/קהילה ואף אמונה. המקומות בהן הוא מבקר הם מגוונים וכל אחד חושף חלק נוסף בפאזל אותו ביוטנר מבקש להרכיב עבורינו.

    שלושת הפרקים הראשונים בסדרה הם קלילים ובסך הכל נופלים לקטגוריה של feel good tv, הם משדרים אופטימיות, כוללים קטעים משעשעים ומפגשים עם מבוגרים וקהילות חיוביים ומעניינים.

    לחיות עד 100 - סודות האזורים הכחולים

    לא פעם סדרות כאלה מסתיימות בפרק שמנסה להבין מה ניתן להסיק מכל הנלמד. ברוב הפעמים פרקים אלה הם מאולצים ולא פרקטיים. אני חייב לומר שפרק הסיום של ״לחיות עד 100 – סודות האזורים הכחולים״ הינו מפתיע ביותר וזהו אולי הפרק החשוב בסדרה. בפרק הזה מביאים ניסוי שדן ערך בשיתוף מועצה של עיר בארה״ב. בניסוי הוא הראה כיצד בעזרת קידום מודעות, מעורבות קהילתית ועידוד פעילות ספורטיבית ניתן לגרום לשינוי אמיתי לחיוב באורח חיי התושבים. בנוסף, בפרק הסיום דן נוסע לסינגפור, שם הוא מראה כיצד המדינה בתור מדינה יכולה לעודד אורח חיים בריא בתור אג׳נדה ומדיניות. יש שם דוגמאות מרתקות לחוקים והנגשה של אורח חיים בריא.

    לחיות עד 100 - סודות האזורים הכחולים

    לסיכום, הסדרה ״לחיות עד 100 – סודות האזורים הכחולים״ – היא סדרה קלילה מצד אחד, אך מאחורי הקלילות היא גם מציגה רעיונות עמוקים עלינו כבני אדם ועל מהו תפקידן של הקהילה והמדינה בעידוד והנגשה של אורח חיים בריא יותר, מבחינה פיזית ונפשית.

    המתאבקים

    ״המתאבקים״ הינה סדרת דוקו בת שבעה פרקים, העוקבת אחר הכוכבים והאנשים מאחורי הקלעים של ארגון ההיאבקות המקצועית האמריקאי, OVW, שזה ראשי תיבות של Ohio Vally Wrestling. מדובר בארגון מקומי קטן, בעל עבר מפואר של ייצוא מתאבקי על עבור הארגונים הבכירים במדינה. כעת, ללא שיתוף פעולה עם ארגון ענק כלשהו, OVW נמצאים על סף פשיטת רגל. להצלת האירגון מגיעים צמד משקיעים, אך עם ההשקעה הכספית הם גם רוצים לראות תמורה.

    המתאבקים

    הייתי בכיתה ד׳ או ה׳ כשחברות הכבלים פרצו לכל בית בישראל ובערוץ הספורט של אז החלו לשדר שידורי היאבקות של ארגון ה-WWF. הוקסמתי מהדמויות הצבעוניות והקרבות מלאי הדרמה ובמשך שנים הייתי צופה בהיאבקות. צורת הבידור הזו, עליה תמיד חשבתי בתור ״הגרסה הגברית לאופרות סבון״, הינה פופלרית במיוחד בארה״ב ומדובר על עסק שמגלגל סכומי עתק.

    המתאבקים

    היאבקות זו הצגה והסדרה הזו מספקת הצצה נפלאה אל מאחורי הקלעים ומסבירה איך העסק הזה עובד. למעשה מדובר בהצגה עם תסריט, שמי שכותב את התסריט הוא מי שמחליט מי מנצח ובאיזה דרך, על מנת לקדם את העלילה והסיפור שהוא רוצה למכור. המטרה היא למשוך את הקהל, לגרום להזדהות של הקהל עם הדמויות והסיפור ולעורר רגשות בין אם רגשות חיבה, או שנאה, אבל ככל שהרגש שהקהל מרגיש כלפי המתאבק חזק יותר, כך בעצם נמדדת הצלחתו.

    ״המתאבקים״ היא הרבה מעבר להצצה אל מאחורי הקלעים של אירגון היאבקות, זהו הסיפור האישי של שלל מתאבקים, חלקם צעירים ומתחילים וחלקם מבוגרים הרבה יותר. מדובר באנשים שאוהבים את העולם הבידורי הזה ומשקיעים את כל כולם על מנת להתאמן פיזית ומבחינת ״מכירת הדמות״. את כל זה הם עושים תמורת שכר מינימלי, התקווה של להתפרסם ובעיקר בגלל התשוקה לענף הבידורי המוזר הזה.

    המתאבקים

    נקודת עניין נוספת בסדרה היא המתח בין המנכ״ל, אל סנו, למשקיעים החדשים. אל הוא כוכב עבר של עולם ההאבקות והמנכ״ל של OVW כיום. מצד אחד אל מבין את העסק הזה, הוא אחראי על קו העלילה וזוכה להערכה רבה מצד המתאבקים, אך מצד שני הוא לא הצליח להביא את הארגון להצלחה כלכלית. לעומתו, שני המשקיעים החדשים מתייחסים להשקעה שלהם באופן עיסקי, והם אולי לא מבינים מספיק בהיאבקות, אך הם רוצים לראות את ההשקעה שלהם מולידה פרי. ללא שום קשר אל עולם ההיאבקות, יש כאן קונפליקט נפוץ של עולם העסקים וההתנגשויות התכופות בין שני הגורמים באה לידי ביטוי באופן ברור ומעניין בסדרה.

    המתאבקים
    אל סנו

    לסיכום, אם הייתם חובבי הענף בעבר (או שאתם עדיין בהווה), או סתם עיניין אתכם לנסות להבין מה אנשים מוצאים בו, ״מתאבקים״ היא הסדרה עבורכם.

    שמורות הטבע המופלאות

    שמורות הטבע המופלאות

    ההמלצה השלישית שלי היא סדרת הדוקו טבע, ״שמורות הטבע המופלאות״ בת ה-5 פרקים. את הסדרה מקריין ומנחה לא אחר מאשר נשיא ארה״ב לשעבר, ברק אובמה. אני לא חובב גדול של דוקו טבע, אך ראיתי את הסדרות המפורסמות, כמו ״העולם המופלא״.

    שמורות הטבע המופלאות

    צפיתי עד כה בשלושה פרקים ואני חושב שמדובר באחת מסדרות הטבע היותר מרשימות שראיתי. הצילומים פשוט מרהיבים במיוחד באיכות Dolby Vision. אנחנו מקבלים כאן הוכחה נוספת לכך שזהו אחד הז׳אנרים שמקדמים את נושא איכות התמונה הטלוויזיונית. מלבד המקומות המרתקים והחיות יוצאות הדופן, אני חושב שהקריינות של אובמה היא מצוינת ומוסיפה המון לסדרה.

    שמורות הטבע המופלאות

    לסיכום, אם אתם מחפשים קצת להתפעל מהיופי של כדור הארץ שלנו, הסדרה ״שמורות הטבע המופלאות״ מומלצת בחום.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן