fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • משחקי הכס עונה 8 פרק 1 – ווינטרפל

    משחקי הכס חזרה בפעם האחרונה. העונה האחרונה תכיל 6 פרקים בלבד, האם לאחר הפרק הראשון אנחנו קרובים איכשהו לפתרון כל השאלות הפתוחות?
    משחקי הכס עונה 8 פרק 1 - ווינטרפל

    תקציר עלילה – משחקי הכס עונה 8 פרק 1

    בפתיחת הפרק ג’ון שלג, דיאנריז וצבא הבלתי-טמאים שלה מגיעים לווינטרפל להיערך לקראת המלחמה הקרבה עם המהלכים הלבנים ומלך הלילה. כמובן שגם הדרקונים מגיעים יחד עמם. ג’ון שלג מתאחד סופסוף עם בראן, אריה ובהמשך עם סאם. איחודים נוספים מעניינים אריה עם כלב הציד, אריה עם גנדרי וסאם עם ג’ורה מורמונט.
    פרק מלא באיחודים מרגשים.
    אנשי הצפון שבחרו בג’ון למלך הצפון, מרגישים מרומים על כך שג’ון בחר לכרוע ברך מול דיאנריז ולוותר על התואר שהם העניקו לו.
    בינתיים בווסטרוז, תכניתה של סרסי מסיום העונה הקודמת, בה היא שלחה את יורן גרייג’וי לרכוש צבא שכירי חרב, מתחילה לרקום עור וגידים ויורן חוזר עם ספינות מלאות בשכירי חרב.
    כבר מסצנת הפתיחה משחקי הכס מפגינה לראווה את החלק החזק ביותר של הסדרה, ערכי הפקה קולנועיים ברמה הגבוהה ביותר. הסצנה הזו של הצבא האדיר שמגיע לויינטרפל בעוד אנשי הצפון מביטים בהם במבט שמשלב פליאה, פחד וחוסר שביעות רצון. ברקע מנגינה דרמטית ואז הדרקונים עפים מעל והקהל בשוק. מדובר בסצנת פתיחת עונה חזקה ומרשימה.
    לעומת שאר הפרק הזכיר לי מאוד את תחושת התסכול שחשתי כשצפיתי ברוב העונות בפרק פעם בשבוע. פשוט לא קורה מספיק, התחושה שאנחנו צופים במשחק שח בו הבמאי מזיז את הכלים על פני הלוח ממקום אחד לשני בצפייה לעימות שיתרחש בהמשך. בעונה של 6 פרקים בלבד ציפיתי להתקדמות משמעותית יותר בכל פרק.
    כן יש אירוע חשוב שמתרחש (לא אחשוף אותו כאן), אבל זהו אירוע צפוי ביותר ולכן נשארתי בתחושת אכזבה. אחרי פרק אחד של העונה לא קרה מספיק לטעמי ונשארו לנו 5 פרקים בלבד.
    לפני העונה הזו צפיתי יחד עם אשתי בכל העונות במרתון דיי מטורף, ואני חייב להודות שבצפייה כזו רוב תחושות התסכול על כך שלא מתרחשים מספיק דברים דיי נעלמת. הצפייה בפרק בשבוע היא חוויה דיי מורטת עצבים, כל פעם שכתוביות הסיום עולות, אני מוצף בהרגשה של “מה? זהו?”.
    צפיתי בפרק בסלקום TV על המקרן שלי, איכות התמונה בסלקום הייתה טובה מאוד, בסיום הפרק ישנה סצנה חשוכה מאוד בה ת’ורמונד חוקר את הריסות החומה, שם הפיקסליזציה של הסטרימינג כן הייתה מורגשת אבל אפילו אז ועל מסך של 106 אינץ’ התמונה הייתה בהחלט מהנה, אז כל הכבוד לסלקום (היה יותר כבוד אם זה היה 4K, אבל בכל זאת אנחנו בישראל…).
    לסיכום, פרק מרשים מאוד ויזואלית, אבל שוב לא מספיק התרחשויות משמעותיות מבחנתי, במיוחד לאור העובדה שנשארו רק 5 פרקים.
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן