fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • משחקי הכס עונה 8 פרק 3 – הלילה הארוך

    סיכום פרק 2

    פרק הדיבורים וסגירת המעגלים היה מתסכל במיוחד לטעמי. לגבי חלק מהדברים אני מסכים שהיה להם מקום, אבל הרבה דברים היו מיותרים לחלוטין. למשל הסיפור המרתק של ת’ורמנוד על כיצד הוא נהיה כל כך חזק, הוא אומנם משעשע, אבל בעונה האחרונה אני לא רוצה לראות את גיבורי הסדרה יושבים סביב האש, שרים קומבייה ומספרים בדיחות.
    האירועים הבולטים הם ההכתרה של בריאן לאבירה, אירוע חביב ביותר (נשאר עוד זמן לחביבות?) והשיחה בין ג’ון שלג לדינאריז. ג’ון מחליט כן לגלות לדינאריז מי הם הוריו האמתיים, הוא בוחר לעשות זאת רגע לפני הקרב האחרון. הוא התאפק עד עכשיו ולכן זה נראה כמו עיתוי מטומטם במיוחד, אין להם מספיק על הראש גם ככה?
    משחקי הכס עונה 8 פרק 3 - הלילה הארוך
    וכעת פרק 3…

    תקציר העלילה (משתדל מאוד בלי ספויילרים)

    תשכחו מדיבורי הסרק, השירים והבדיחות, הגיע זמן האקשן!
    ווינטרפל מתכוננת להתקפה של מלך הלילה וצבא המתים שלו. התכנית שנרקמה בפרק הקודם היא להשתמש בבראן כפיתיון על מנת לגרום למלך הלילה לחשוף את עצמו, האם התוכנית תצלח?
    היו כבר מספר פרקי קרבות בסדרה, רובם היו קולנועים ומפוארים. פרק 9 בעונה 4 – פרק שלם של הקרב על החומה (משמר הלילה מול הפראיים), פרק 8 בעונה 5 – ג’ון ות’ורמונד נפגשים עם הפראיים על מנת לגייס אותם ומותקפים על ידי המהלכים הלבנים, פרק 9 בעונה 6 – מלחמת הממזרים. כל אלו הם פרקי קרבות שלא היו מביישים אף סרט פנטזיה עתיר תקציב.
    משחקי הכס עונה 8 פרק 3 - הלילה הארוך
    איך הקרב בפרק הזה לעומתם?
    כמה מהסצנות כאן הן פורצות דרך ברמה הקולנועית שלהן. האפיות של הקרב היא בקנה מידה שתרם ניראה. קשה לתאר את הסצנות המדהימות בלי ספויילרים, לכן אשאיר את התיאור לשבוע הבא.
    הגיוון של הסצנות היה מרתק, קרבות אפיים, לעומת סצנות בריחה במסדרונות צפופים, וסצנות שלקוחות מז’אנר האימה. היה לא מעט שימוש בטריקים קולנועיים על מנת לנסות להעביר את התחושות של הדמויות לצופה: למשל מצלמות רועדות וצילומי תקריב שנרגיש את האימה וחוסר האונים של הדמויות. לי אישית די נמאס משימוש ברעידות מצלמה, זה עושה לי סחרחורת ומקשה מאוד לראות מה מתרחש, ברור לי שזו הכוונה, אבל אני ממש לא נהנה מהטריק הזה.
    משחקי הכס עונה 8 פרק 3 - הלילה הארוך
    ועכשיו לבעיה המרכזית של הפרק, איכות התמונה שלו. האינטרנט מלא בפוסטיםכתבות המסבירים מדוע פרק של הסדרה הכי מושקעת בהיסטוריה של הטלוויזיה ניראה רע כל כך, הנה דוגמא.
    בגדול הבעיה היא שכל הפרק מתרחש בחושך ולא מספיק זה, אז גם יש המון ערפל. שילוב שני האלמנטים האלה עם הקיבוץ של הוידאו המוזרם (במקרה שלי סלקום TV) פשוט לא הולך יד ביד.
    סצנות חשוכות הן הסצנות הרגישות ביותר לקיבוץ, ובהן הכי קל להבחין בפיקסליזציה ואפקט טשטוש הנגרם מחוסר הבחנה בין גווני האפור המאוד קרובים אחד לשני. בלא מעט מהסצנות בפרק היה קשה להבחין בכלל מי נלחם במי ומה בכלל מתרחש, זה בהחלט מאוד מאכזב.
    למרות הבעיות האלה, זה פרק מפואר וראיו ביותר לעונה אחרונה של סדרת המופת הזו. אני מחכה בכיליון עיניים להמשך ההתרחשות בפרק הבא.
    משחקי הכס עונה 8 פרק 3 - הלילה הארוך
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן