fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סרט השנה ו-סדרת השנה 2022 – נבחרי השנה של אתר AVReviews

    בכתבה זו נבחר את הסרטים והסדרות שעשו לנו את השנה, אז מי יהיו ״סרט השנה 2022״ ו״סדרת השנה 2022״ של מגזין AVReviews?

    סרט השנה 2022
סדרת השנה 2022

    ראשית אני חייב לציין שזמן הצפייה שלי ירד משמעותית השנה, עם העבודה, הכתיבה וההאזנה למוזיקה, נשאר לי פחות זמן פנוי לסרטים וסדרות. בכל זאת, ישנם מספר תכנים שראיתי השנה ואני חושב שהם לחלוטין ראויים לפרס. אז נתחיל מהסרטים:

    סרט השנה 2022 – בקטגוריית קומדיה

    סרט השנה שלי בקטגוריית הקומדיה, זכה לביקורות מעורבות, אך החלק המשותף בין אלה שאהבו לאלה שלא אהבו היה הקטלוג שלו בתור קומדיה, למרות שטכנית מדובר בסרט מד״ב וגיבורי על מהיקום הקולנועי של מארוול.

    והזוכה הוא: תור אהבה ורעם

    סרט השנה 2022 - בקטגוריית קומדיה
תור אהבה ורעם

    סרטו של טאיקה וואיטיטי לא לוקח את עצמו יותר מידי ברצינות, טוב מלבד כריסטיאן בייל, בדמות הנבל. הסרט צוחק כל הדרך על לקרדיטים. ברוב המוחלט של הזמן, ההומור מוצלח ונורא מצחיק, גם אם מעט על הצד השטותי. כשאני רואה סרט של גיבורי על, אני בהחלט מחפש את הכיפיות וההנאה והסרט הזה מפוצץ בכך. בנוסף עם השלב הרביעי המאוד מגמגם של ה-MCU, לטעמי זה היה הסרט המבדר והמוצלח ביותר מבין אלה שראיתי.

    הנה מה שכתבתי בסקירה המלאה שלי ל״תור אהבה ורעם״:
    ״זהו סרט שלא עוצר לשנייה, הוא פצצה של אנרגיה מבדרת, רמת המשחק היא מצוינת, האקשן והוויזואליות מרהיבים וכל זה משולב עם דמות נבל עוצמתית ומפחידה, שכוללת תצוגת משחק מצמררת של כריסטיאן בייל.״

    מצטיינים נוספים:

    ב״כרטיס לגן עדן״ ג׳ורג׳ קלוני וג׳וליה רוברטס משתפים פעולה בתור זוג גרוש, שמשתפים פעולה על מנת לחבל בחתונה הנמהרת של בתם. למרות שההומור בסרט כולו מבוסס על הקנטות וסרקזם של בני הזוג, זהו סרט feel good עם נופים מדהימים ולא מעט רגעים קומיים.

    סרט קומדיה נוסף, שמאוד נהינתי ממנו השנה היה ״שליטי המטאל״ מבית נטפליקס. זו קומדיית נעורים על נערים דחויים שפונים אל מוזיקת המטאל, בשביל להפוך ל״מגניבים״. זהו סרט קליל, אך עם מסרים חשובים על התבגרות וקבלה, כשהכל משולב עם קליסקות מטאל וקטעי מוזיקה מעולים, זה הופך לסרט מהנה במיוחד.

    סרט השנה 2022 – בקטגוריית מדע בדיוני/פנטזיה

    בקטגוריית מדע בדיוני/פנטזיה השנה היו כמה סרטים מקוריים במיוחד, לעיתים אולי אפילו מעט מקוריים מידי, כמו הסרט הזוכה שלנו.

    הזוכה הוא: הכל בכל מקום בבת אחת

    סרט השנה 2022 - בקטגוריית מדע בדיוני/פנטזיה
הכל בכל מקום בבת אחת

    סרטם של הצמד דן קוואן ודניאל שיינרט, הוא סרט שממש לא פשוט לאפיין. זהו סרט פנטזיה שמבוסס על הרעיון שכל החלטה שאנחנו מבצעים מייצרת צומת דרכים של יקומים מקביליים. זה, רבותיי, היה החלק הכי קל להסבר והגיוני בסרט הזה. יש כאן שילוב אבוסרדי לחלוטין בין סיפור על יחסי משפחת מהגרים מסין בארה״ב, כולל הקשר בין הדורות, בין אם המשפחה לאביה, בין בני הזוג ובינם לבין בתם וכל זה משולב בסיפור מופרע על רוע שמנסה להרוס את כל היקומים המקבילים. זה נשמע טיפשי והזוי, וזה אכן כזה ובו זמנית, זה מרתק, שונה, קיצוני ועשוי ברמה גבוהה במיוחד.

    הנה מה שכתבתי בסקירה המלאה שלי ל״הכל בכל מקום בבת אחת״:

    ״דבר ראשון שחשוב לי להבהיר הוא שלא חסר סרטים הזויים עם רעיונות מטורפים, הבעיה ברובם היא שזה פשוט לא עובד והופך להיות טיפשי והזיו מדי באיזשהו שלב. ב׳הכל בכל מקום בבת אחת׳, יש הרבה טירוף ואירועים מוזרים ומופרכים, יחד עם זאת, הסרט החזיק אותי מרותק.״

    מצטיינים נוספים:

    הסרט ״3000 שנים של כמיהה״ של ג׳ורג׳ מילר, עליו כתבתי באותה הכתבה יחד עם ״הכל בכל מקום בבת אחת״, חולק לא מעט נקודות דמיון עם הסרט הזוכה שלנו. גם כאן מדובר בסיפור מופרך והזוי על ג׳יני שמגשים משאלות לחוקרת סיפורים בודדה. גם כאן מדובר ביצירה קולנועית מרהיבה שעומדת על הקצה של להיות הזויה מידי.

    מצטיין נוסף בקטגוריית המדע בדיוני השנה הוא אולי הסרט המפתיע של השנה, ״הטרף״, שעלה בדיסני פלוס. מי היה מאמין שאפשר לייצר סרט מותח, אווירתי ומעניין בסאגה, שדיי הלכה והתדרדרה מאז הסרט הראשון בה. ״הטרף״ הוא טייק מודרני מוצלח, מפתיע ומהנה.

    סרט השנה 2022 – בקטגוריית הדרמה

    הזוכה שלי בקטגוריית הדרמה, לקח את הפרס בהליכה, מכיוון שמדובר בקלות בפרויקט הגרנדיוזי והמרשים ביותר שצפיתי בו השנה. זהו לא רק סרט הדרמה הטוב של השנה, אלא מבחינתי סרט השנה, נקודה והוא זכה ממני לציון של 10/10.

    והזוכה הוא: במערב אין כל חדש

    סרט השנה 2022 - בקטגוריית הדרמה
במערב אין כל חדש

    ״במערב אין כל חדש״ הינו אפוס מלחמה של הבמאי הגרמני אדוארד ברגר, המבוסס על רומן באותו השם מ-1929. הסרט עוקב אחר חייל צעיר שמתגייס לעזור לצבא הגרמני במלחמת העולם הראשונה.

    מלחמות העולם הן ללא ספק נקודת השפל של ההיסטוריה האנושית, אך הן גם מקור בלתי נדלה לסיפורים עוצמתיים. בכל פעם שנדמה שכבר ראינו כל זווית אפשרית של סיפור וקולנוע, מגיע עוד סרט שמצליח לרגש ולפגוע היישר בבטן ובלב. במקרה הזה מדובר בעיבוד מחודש והתוצאה היא סרט מרהיב וויזואלית, שמעביר רעיון כואב ואונברסלי על הפערים בין מקבלי ההחלטות לחיילים הפשוטים, בין האידיאליזם של הקרב והגבורה לבין המציאות של הכאב וההרג חסר ההבחנה. עם צילום, משחק, עריכה ופסקול משובחים ברמות הגבוהות ביותר, ״במערב אין כל חדש״ הוא סרט שואף לשלמות מבחינתי.

    הנה מה שכתבתי בסקירה המלאה שלי ל״במערב אין כל חדש״:

    ״במערב אין כל חדש הינו סרט חשוב, בעל מסרים אנטי מלחמתיים, שעשוי ביד אומן. זהו סרט שמראה סצנות קרב גרנדיוזיות ועדיין מרגיש מאופק וריאליסטי. הבימוי והעריכה הם ברמה הגבוהה ביותר, אם כי החלק של האפילוג הרגיש לי מעט ארוך מידי. גולת הכותרת של הסרט הזה זהו דווקא הצילום, עבודת הצילום כאן היא מהפנטת, כאשר כל פריים ופריים בסרט הזה הוא מלאכת מחשבת.

    בשורה התחתונה, במערב אין כל חדש הוא סרט מופת עוצמתי ומרגש ואחד הסרטים הטובים של השנים האחרונות.״

    מצטיינים נוספים:

    סרט הדרמה של הבמאי הנורווגי, יואכים טרייר, ״האדם הגרוע בעולם״, אומנם שונה מאוד מהקולנוע ההוליוודי, אך זהו סרט מרתק שמספר את סיפורו של דור שלם דרך דמות יחידה של אישה בת שלושים המחפשת את עצמה.

    השנה לא פעם מצאתי את עצמי נמשך לסיפורים קטנים ומרגשים, וחוויתי מעט עייפות מקולנוע גרנדיוזי. אחד הסרט הכי מקסימים שראיתי השנה היה ״טוסקנה״ מבית נטפליקס. זו דרמה רומנטית, אודות שף דני, שנוסע לטוסקנה למסעדה שאביו הוריש לו לאחר מותו. שם הוא פוגש בצוות המקומי ולאט לאט נפתח אל העולם הקסום של איטליה.

    כעת נעבור לסדרות ומיני סדרות.

    סדרת השנה 2022 – בקטגוריית מדע בדיוני/פנטזיה

    כששמעתי שהסדרה הזו הולכת לעלות, הכנתי את עצמי לאכזבה מרה. הרי מדובר בסדרת פנטזיה שהיא פריקוול, לסדרת הפנטזיה המצליחה ביותר בכל הזמנים וזה בדרך כלל מתכון לאסון. עם כל שבוע שעבר הספקות הלכו ונעלמו ואותם החליפה תחושת סיפוק אדירה.

    והזוכה הוא: בית הדרקון

    סדרת השנה 2022 - בקטגוריית מדע בדיוני/פנטזיה
בית הדרקון

    אז אחרי עונה אחת, קשה להתחיל לשפוט האם ״בית הדרקון״ אכן משתווה ל״משחקי הכס״, נצטרך להמתין לעונות הבאות. יחד עם זאת, העונה הראשונה הייתה מפתיעה ומושקעת. העלילה הלכה והשתפרה והצילום והפסקול היו ברמה גבוהה במיוחד.

    הנה מה שכתבתי בסקירה המלאה ל״בית הדרקון״:

    ״אני חושב שההתחלה הייתה מעט מבולגנת, כאילו היוצרים ניסו לזרוק עלינו כל אלמנט שהלהיב את הצופים ב״משחקי הכס״, על מנת לרצות את הצופים שישארו עוד פרק. אך מהר מאוד הקצב התמתן והסדרה החלה לתפוס את המקום שלה ולתת חווייה מעניינת ושונה מעט. פרקי הסיום היו מותחים והיוו סיום נהדר לעונת הפתיחה. קשה מאוד להשתוות לעונת הפתיחה של ״משחקי הכס״, שעבורי הייתה מופתית ממש, אבל בתור סדרת פנטזיה, שעומדת בפני עצמה, עונת הפתיחה של ״בית הדרקון״ הייתה עונה מצוינת!״

    מצטיינים נוספים:

    העונה הרביעית של אחת מסדרות הדגל של נטפליקס, ״דברים מוזרים״, עלתה השנה בשני חלקים, שכללו פרקים ארוכים במיוחד. אומנם בסך הכל הרגשתי ירידה ברמה ביחס לעונות הקומדות, עדיין הסדרה הייתה מעניינת, הדמויות ממשיכות לעבוד והיו בעונה זו כמה סצנות אייקוניות לחלוטין.

    סדרת השנה 2022 – בקטגוריית הדרמה

    אם כבר הזכרתי סדרות דגל מבית נטפליקס, הזוכה בקטגוריית הדרמה, היא אולי הסדרה הטובה ביותר בשירות והיא הגיעה לסיומה השנה.

    והזוכה הוא: אוזרק

    סדרת השנה 2022 - בקטגוריית הדרמה
אוזרק

    סדרת הפשע המבריקה מבית נטפליקס, עבורי עומדת בשורה אחת עם הגדולות ביותר, ״סופרנוס״, ״שובר שורות״ ו״הסמויה״. רמת משחק מופלאה, צילום מרהיב, שמצליח לייצר אווירה בכל פריים ופריים וסיפור שמראה את הגוונים השונים של התרבות האמריקאית, העירונית, הכפרית, הפוליטית ועוד.

    הנה מה שכתבתי בסקירה המלאה ל״אוזרק״:

    ״מהו הגורם שמחבר את הכל יחד? את הפוליטיקה, את הקרטל ואת ה-FBI? מה כל המשפחות רוצות, גם העירוניות וגם הכפריות? על מה בנוי החלום אמריקאי? כמובן, כסף! לא סתם כל מהות הסדרה בנויה על הלבנת הכספים של מרטי, זהו הבסיס שמניע את כל העלילה, התככים והמאבקים.

    בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים דרמת פשע איכותית ברמה הגבוהה ביותר, ׳אוזרק׳ היא בגדר צפיית חובה מבחנתי.״

    מצטיינים נוספים:

    המיני סדרה האוטו ביוגרפית, ״מייק״ בדיסני פלוס, הביאה לנו אל המסך את סיפורו של איירון מייק טייסון, אחת הדמויות הכי שנויות במחלוקת בתולדות הספורט המקצועני. הסדרה קצבית ומרתקת, עם עריכה קלילה עם הרבה שבירות של הקיר הרביעי, ועדיין תחושה מאוד ריאליסטית.

    סיכום

    השנה יצא לנו לצפות בלא מעט תכנים מקוריים, מפתיעים ומרגשים, מסרטי מופת ועד לסרטי גיבורי על מלאים בהומור.

    שתפו אותנו מה הם הסרט וסדרת השנה שלכם?

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן