fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • עיר נסתרת – נטפליקס

    “עיר נסתרת” היא דרמת פנטזיה ברזילאית חדשה בנטפליקס, שמפגישה בין העולם המודרני ואגדות העם (הפולקלור) הברזילאי. אז האם זו הסדרה הבאה שכדאי לכם לצפות בה?

    עיר נסתרת

    תקציר העלילה – עיר נסתרת

    כשגבריאלה נמצאת מתה בשריפה, שפרצה בכפר בפאתי ריו דה-ג’נירו, בעלה, אריק, שוטר במחלקת איכות הסביבה, אינו מוכן לקבל את זה בתור תאונה. אריק יוצא לחקירה, המובילה אותו לחשיפה שיצורים המרכיבים את אגדות העם הברזילאיות למעשה קיימים וחיים בריו מחופשים לבני אנוש. ככל שהחקירה מתקדמת, אריק מבין שבגילוי שלו טמון גם המפתח להבנת עברו.

    עיר נסתרת – נטפליקס

    העונה הראשונה של “עיר נסתרת” הינה דיי קצרה וכוללת 7 פרקים בני 30 עד 40 דקות. דרך העלילה אנחנו נחשפים לחיים העירוניים של העיר הגדולה, כשבמרחק נסיעה קצרה משם, אנשים עדיין חיים בכפר פשוט למרגלות הג’ונגל. הגיוון האזורי והגיוון של האוכלוסייה הברזילאית, הינו מרתק. הצילומים שיכולים לעיתים לתפוס בפריים בודד, חוף ים, עיר מודרנית, יער ורכסי הרים ברקע, הם עוצרי נשימה.
    הסדרה משחקת לא מעט על התפר בין העולם המודרני למסורתי. אדמת הכפר, שבו גבריאלה נהרגה שייכת לטייקון כלשהו, שמנסה לשכנע את כל בני הכפר למכור לו את בתיהם. סיסו המבוגר הוא בין היחידים שמתנגד למכירה. סביר להניח שזהו מחזה דיי נפוץ במדינה הדרום אמריקאית, בה נשארו עוד שטחים כפריים רבים, אשר בעלי הון למיניהם רוצים לתעש או להפוך לשכונות מגורים מודרניות.

    עיר נסתרת – נטפליקס

    כמובן שגם היצורים המיתיים הם הסמל של ברזיל המסורתית, ולמרות שהם גרים בעיר, יש להם קשר אל היער. חיי העיר הכריחו אותם להתחפש ולחיות חיים מודרניים, אך עבור חלקם זה מסמל את אובדן הכוח והזהות שלהם. חלק מהיצורים היו מוכרים לי מתכנים אחרים, או גרסאות דומות וחלקם היו חדשים עבורי. בכל מקרה הם כולם עשויים בצורה משכנעת, כולל אפקטי CGI לא רעים בכלל. היה מעניין לראות את הקשר בין הופעתם האנושית לבין היצור המיתי שהם, לטעמי זה היה מנקודות החוזקה של הסדרה.

    עיר נסתרת – נטפליקס

    אריק, הוא שוטר במחלקת איכות הסביבה של ריו, וזה היה משעשע במיוחד לראות את המחלקה הזו מתנהגת כאילו הם מינימום FBI. הם יוצאים לשטח לחקור, וכשמתגלה גופה ביערות, אז הם מתווכחים עם מחלקת הרצח על למי התיק שייך, רק בגלל שהאירוע קרה ביער. אז או ששמות מחלקות המשטרה הברזילאית מאוד מבלבלים או שיש כאן ניסיון האדרה של היחידה הזו.

    עיר נסתרת – נטפליקס

    לאריק וגבריאלה, יש בת בשם לונה, שכמובן איבדה את אימה. סבתו של אריק מגיעה לשמור עליה, בזמן שאריק מתרוצץ ברחבי ריו ומנהל חקירה ללא אישור מפקדו. סבתו של אריק, הינה דמות שלקוחה היישר מהטלנובלות הברזילאיות, היא תמיד בעלת מבט דואג ובדרכיה היא גם אחת הדמויות שמניעות את העלילה, לרוב על ידי גילוי פרטים לכל מי שרק מוכן לשמוע. לדוגמה היא מגלה לשותפתו של אריק, את השעות בהן אריק היה בבית ומתי לא וכו. אם כבר הזכרתי טלנובלות ברזילאיות, ישנה תחושה קלה כזו באוויר לכל אורך הסדרה, בעיקר בגלל משחק מעט נוטה לתיאטרליות מצד רוב השחקנים.

    עיר נסתרת – נטפליקס

    הזכרתי את הוויזואליות ועיצוב הדמויות השונות, בתור נקודות חוזקה של הסדרה. נקודת חוזקה נוספת הינה העריכה. הסדרה קצבית מאוד, וכמעט ואין בה רגעים משעממים. בכל פרק מתגלה משהו חדש והעלילה אינה עומדת במקום.

    עיר נסתרת – נטפליקס

    סדרה דרום אמריקאית על יצורים בעלי כוחות שמסתתרים בינינו עם ניחוח של טלנובלה, גורר אצלי השוואה אל הסדרה המקסיקנית “דיאבלרו“. בעוד “דיאבלרו” היא זבלון טראשי במיוחד, ב”עיר נסתרת” מדובר בסדרה, שמנסה להיות רצינית ולגיטימית, בעיקר בכול הנוגע לחקירה המשטרתית. נקודת דמיון נוספת בין הסדרה, היא המשחק של הדמות הראשית שבשתיהן הוא הפחות טוב בין חברי הקאסט.

    עיר נסתרת – נטפליקס

    לסיכום, “עיר נסתרת” הינה דרמת פנטזיה ברזילאית קצבית ומהנה. הצילומים נהדרים, היצורים המיתיים עשויים בצורה מושקעת ומשכנעת. העריכה הדוקה וניחוח טלנובלי קל של הסדרה, מוסיפים לקלילות וההנאה. הצד הפחות מוצלח של הסדרה הוא הגיבור הראשי, שהוא בעיקר לא מספיק מעניין.
    הציון שלי: 7/10.

    טריילר מדובב לאנגלית:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן