fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • פרויקט אדם – נטפליקס

    סרט הפעולה והמדע בדיוני החדש של נטפליקס, ״פרויקט אדם״ מביא למסך הקטן את ריאן ריינולדס, מארק רופאלו, ג׳ניפר גארנר וזואי סלדנה, האם שילוב כל הכוכבים האלה מתורגם גם לסרט מוצלח?

    פרויקט אדם

    תקציר העלילה – פרויקט אדם

    אדם ריד (ריאן ריינולדס) הוא טייס קרבי וחלק מתוכנית מסע בזמן, הפעילה בשנת 2050. בפתיחת הסרט הוא גונב מטוס וחוזר אחורה בזמן לשנת 2022, שם הוא פוגש את עצמו הצעיר בן ה-12. אדם הצעיר הוא ילד קטן ודיי חלש אבל עם פה גדול, מה שגורם לכך שהוא סובל מהצקות מבריונים. אדם ואימו (ג׳ניפר גארנר) איבדו את אב המשפחה בתאונה לפני כשנתיים ושניהם מנסים להתמודד עם הכאב.

    אדם הבוגר חזר אחורה בזמן למשימה מסווגת שכוללת את אישתו, ואפילו את אביו. אך הוא לא חזר לבד ויחידת צבע אכזרית מנסה ללכוד אותו. האם אדם יצליח להסתדר עם הגרסה הצעירה שלו ולהשלים את המשימה יחידו?

    פרויקט אדם

    ריאן ״Deadpool״ ריינולדס

    מאז ההצלחה האדירה של הסרט Deadpool מ-2016, נראה שריאן מצא את הדמות הכי מצליחה שלו, דמות שנונה שמדברת מהר, חסרת תקינות פוליטית ולא מוותרת על ההומור גם ברגעים בו חייו בסכנה. העניין הוא שקשה להימלט מהתחושה שמאז Deadpool, ריאן מגלם את אותה הדמות שוב ושוב, אם זו דמותו במהיר ועצבני (והספינאוף, הובס ושואו) או לאחרונה בסרט הנטפליקס ״הודעה אדומה״.

    פרויקט אדם

    אז אומנם זו דמות שגורמת לצופה להרגיש שהוא כבר ראה את זה, אבל זו דמות שלחלוטין עובדת, מצחיקה ופשוט תענוג לראות את ריינולדס מצליח להכניס את הסגנון הזה בכל דמות שהוא מגלם. דמותו של אדם ריד היא לחלוטין המשך של דמות הדדפול, הוא מדבר מהיר ותמיד מנסה להצחיק, לא משנה עד כמה הסיטואציה מסוכנת.

    פרויקט אדם

    ההומור, האקשן והעלילה

    ״פרויקט אדם״ הוא סרט מהנה, קצבי וקליל. ללא ספק נקודת חוזקה של הסרט היא ההומור, שמתבטא בדיאלוגים מצחקים, לרוב בגלל ריינולדס אבל גם הנער שמגלם את הגרסה הצעירה שלו, השחקן וולקר סקובל. יש הרבה בדיחות ואווירה צינית ומשועשעת.

    נקודת חוזקה נוספת היא האקשן והאפקטים, יש לא מעט סצנות קרבות עתידניות, הן מהירות ומבוימות ברמה גבוהה. האפקטים של החליפות והנשקים השונים עשויים טוב ותורמים להנאה והחווייה הוויזואלית של הסרט.

    פרויקט אדם

    לעומת ההומור והאקשן, את העלילה אני חייב לשים בצד החולשות, יש כאן סיפור מסע בזמן שמרגיש קצת כמו מיקס בין ״שליחות קטלנית״ ל-Deadpool. דמות הנבל היא דמות רודפת כוח ובצע, שהסיפור שלה לא באמת ברור וגם לא באמת מעניין. ״פרויקט אדם״ הוא סרט שהעיקר בו לא נמצא בקו העלילה הראשי. למי שמחפש מעט עומק או מסרים, הסרט מדבר על החשיבות במשפחתיות, על יחס בין ילדים והורים וכיצד משפחה מתמודדת עם מוות בטרם עת של האב.

    סיכום

    פרויקט אדם

    ״פרויקט אדם״ הוא סרט פעולה ומדע בדיוני קצבי ומושקע, הבנוי על חיקוי נוסף מאת ריאן ריינולדס לדמותו מ-Deadpool. אומנם חיקוי, אך עדיין זו דמות שריינולדס עושה נהדר והיא כיפית ומלאה בהומור. הסרט כולל קטעי פעולה מושקעים, אפקטים מספיק משכנעים והוא פשוט דרך מצוינת להעביר שעה ו-45 דקות מול נטפליקס. העלילה היא לא מהצדדים החזקים פה, אבל יש הרבה מודעות עצמית אצל היוצרים ולכן אין פה ניסיון של לשדר לנו כאילו מדובר פה ביצירת מופת של ז׳אנר המדע הבדיוני.

    כך שאם אתם מחפשים קצת אקשן והרבה הומור קליל ומהנה, כדאי לכם לתת הזדמנות ל״פרויקט אדם״.

    הציון שלי: 7/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן