fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • שליטי המטאל – נטפליקס – המלצה קצרה

    ״שליטי המטאל״ הוא סרט קומדיית נעורים מוזיקלית חדש מבית נטפליקס, המשלב קומדיית התבגרות קלאסית עם טוויסט של מוזיקת מטאל.

    שליטי המטאל

    תקציר העלילה – שליטי המטאל

    הסרט עוקב אחר שני חברים הכי טובים. הנטר הוא מטאליסט בנשמה, אך בפנים הוא נער מתבגר פגיע, שאיבד את אימו ואינו מסתדר עם אביו. קווין הוא חנון סטנדרטי יותר שמתופף במקהלת בית הספר, מכיוון שזה מאפשר לו לא להשתתף בשיעורי חינוך גופני. הנטר הגיטריסט מגייס את קווין בתור מתופף ויחד הם מקימים את להקת “Skull Fucker”. המטרה של הנטר וקווין היא לזכות בתחרות הלהקות של בית הספר ובכך להפוך לאלילי רוק ולזכות לתהילת עולם והערצה חסרת גבולות.
    הבעיה היחידה היא שחסר להם נגן בס. כשקווין מכיר את אמילי, נגנית הצ׳לו הוא בטוח שהוא מצא את השותפה המושלמת, אך הנטר אינו רוצה להרוס את המוניטין הקשוח של הלהקה.

    אז האם הם ימצאו את הדרך לעבוד יחד? האם Skull Fucker תזכה בתחרות? והרבה יותר חשוב מכך, האם כדאי לכם לצפות בסרט?

    עריכה ועיצוב דמויות

    ״שליטי המטאל״ הוא סרט קודמיית התבגרות דיי קליל ומאוד מהנה. אחת מנקודות החוזקה הגדולות של הסרט זו העריכה הקצבית וההדוקה שלו. הסרט מלווה על ידי קריינות של קווין, שעוזרת לקדם את העלילה ומספקת כל מידע שהצופה זקוק לו. מסיבה זו הסרט כמעט לא כולל סצנות מתות והוא שומר על קצב גבוה לכל אורכו.

    נקודה חוזקה נוספת היא עיצוב הדמויות. הנטר הוא המרדן, מעריץ מטאל קשוח, אך רגיש. הנטר בטוח שהדרך שלו להצלחה היא התמדה והקרבה במטרה להפוך לכוכב מטאל. הוא רוצה את חברו הטוב, קווין לצידו, מבלי לשים לב יותר מידי להאם זהו גם חלומו של קווין.

    קווין הוא חנון מודרני ורגיש, הוא מרגיש לא שייך לתיכון, הוא מופנם, מסוגר ומחפש את עצמו. קווין הוא בעל תבונה וגישה לאנשים, אך הוא ביישן, במיוחד כלפי בנות. הוא מתחיל ללמוד לתופף מטאל ולאט לאט, ככל שהוא נהיה טוב יותר, הוא גם מקבל יותר ביטחון עצמי.

    הדמות השלישית המשמעותית בסרט היא דמותה של אמילי, צעירה ממוצא בריטי עם בעיות של שליטה בעצבים. בניגוד להנטר שאיבד את אימו, ולא מסתדר עם אביו, אמילי אהובה על ידי הוריה (כך היא טוענת, הוריה אינם מופיעים בסרט). למרות זאת, גם לה יש בעיות והיא אפילו נוטלת תרופות, בכך אמילי מייצגת קבוצת בני נוער שמתקשים להסתגל ונופלים לטיפול תרופתי. לאחר שהיחסים בין אמילי וקווין מתהדקים, היא אומרת לקווין שהוא ה״כדור שמחה״ שלה. יש כאן אמירה מעניינת, שחברים ואנושיות יכולים להיות תחליף לתרופות מצב הרוח השונות. קווין ואמילי הם שני לא מקובלים, שמוצאים שפה משותפת, דבר שתמיד מרגש אותי.

    אני חושב ששלושת הדמויות כתובות ומבוצעות ברמה טובה והיה לי קל מאוד להזדהות איתן ולהתרגש ביחד איתן.

    נוסטלגיה של מטאל

    הצד השני של הסרט זו האהבה למטאל, יש כאן המון איזכורים ללהקות כמו Black Sabbath, Iron Maiden, Metallica, Pantera, Judas Priest ועוד. האהבה למטאל היא דרך חיים, אבל בעוד בשנות ה-90 זה היה דיי מקובל, נראה לי שכיום הלהקות מהסוג הזה נמצאות הרבה יותר בשוליים. אני הייתי חובב מטאל בשנות ההתבגרות שלי, אם כי הנטייה שלי תמיד הייתה להעדיף את בלאדות המטאל, ומעולם לא התחברתי ללהקות היותר כבדות, תמיד חיפשתי את שילוב המלודיות. מה שאני מנסה לומר זה שעבורי הסרט היה מאוד נוסטלגי וללא ספק זה תרם רבות להנאה שלי.

    דרך אגב, יש כמה הופעות אורח קטנות ומשעשעות מאוד של כוכבי מטאל. אחד מרגעי השיא בסרט הוא הביצוע של החבורה ל-War Pigs של Black Sabbath עם שילוב הצ׳לו, זה נשמע פשוט אדיר, עד כדי צמרמורת. בסצנה שלפני הקרדיטים הם מנגנים את הקטע שוב וזהו סיום מרגש לסרט.

    סיכום

    ״שליטי המטאל״ הוא סרט התבגרות עם הסיפור הקבוע של חנונים לא מקובלים, שמחפשים דרך למצוא את עצמם ולהצליח, בזמן שהם מנסים להתחמק מלחטוף מכות מהחברה המקובלים. יש כאן סיפור על חברות וגם סיפור על מציאת אהבה ומכנה משותף. שילוב תרבות המטאל הופך את הסרט למיוחד עבורי ויחד עם עריכה נהדרת, הומור מוצלח ורגישות, מדובר באחד הסרטים היותר מהנים שצפיתי בהם לאחרונה.
    הציון שלי: 8/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן