fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • קונסולות הדור הבא יגיעו בנובמבר

    ה-Playstation 5 וה-Xbox Series X יגיעו אלינו בנובמבר עם ההבטחה הרגילה של קפיצת מדרגה בגרפיקה ובטכנולוגיות הגיימיניג השונות לחוויה חלקה, עוטפת ומודרנית.

    Xbox Series X

    חברת מיקרוסופט תשיק ב-10 לנובמבר שני דגמים של קונסולת הדור הבא שלהם. הדגם הבכיר הוא ה-Series X, המגיע עם מחבר HDMI 2.1, שיתמוך בהרצה של משחקים ברזולוציית 4K עם 120 פריימים לשנייה, בנוסף יכולת הצגת תכנים ב-8K. המכשיר מגיע עם כונן 4K בלוריי ודיסק קשיח SSD בנפח של 1TB.
    למפרט המלא ורשימת המשחקים שיושקו יחד עם הקונסולה, באתר הרשמי של Xbox
    מחיר ההשקה בארץ יעמוד על 2199 ש”ח.

    Xbox Series X

    יחד עם ה-Series X, מושקת גם הגרסה המוזלת ה-Xbox Series S. ה-S מציע מפרט צנוע יותר, הוא יתמוך במשחקים ברזולוציית 1440p, יגיע עם כונן קשיח SSD בנפח 512GB וללא כונן אופטי.
    למפרט המלא של ה-Series S באתר הרשמי של Xbox.
    מחיר ההשקה בארץ יעמוד על 1349 ש”ח.

    Xbox Series X
Xbox Series S
    ה-Series S בצילו של אחיו הגדול ה-Series X

    PS5

    גם סוני תשיק שני דגמים של קונסולת ה-PS5. ההשקה של סוני תהיי מעט מאוחרת יותר, ב-19 לנובמבר. בניגוד למקירוסופט, הגישה של סוני שונה מעט, שני הדגמים שסוני תשיק יגיעו עם מפרט זהה, שיכלול דיסק קשיח SSD בנפח של 825GB, תמיכה במשחקים ב-4K עם 120 פריימים לשנייה ויכולת הצגת תכנים ב-8K. אז מה ההבדל בין שני הדגמים? כל ההבדל הוא כונן ה-4K בלוריי שיהיה קיים בדגם ה-PS5 ואילו דגם ה-PS5 Digital יגיע ללא הכונן.
    מחיר ההשקה של ה-PS5 יעמוד על 2449 ש”ח, ואילו ה-PS5 Digital יעלה לכם 1999 ש”ח.

    Playstation 5
PS5

    אחד הפיטצ’רים המעניינים ביותר ב-PS5, לטעמי זו ההוספה של התמיכה במשחקי PS4, עד כה בכל דור חדש של קונסולת PS, ספריית המשחקים הייתה הופכת ללא רלוונטית. במיקרוסופט לעומת זאת ישנה תמיכה בכמה דורות אחורה מבחינת היכולת לנגן משחקים.

    Playstation 5
PS5
Playstation 5 Digital
PS5 Digital
    ה-PS5 וה-PS5 Digital (מימין)

    אז איזה קונסולה לקנות?

    בדור הנוכחי היו ברשותי שתי הקונסולות, התחלתי עם ה-Xbox One וסיימתי עם ה-PS4.
    הנה סקירת סיכום שהכנתי להבדלים בין שתי הקונסולות של הדור הנוכחי.
    הסיבה שחזרתי לפלייסטיישן הייתה בעיקר הרצון לשחק במשחקים הבלעדיים שלהם, לרוב זה אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בבחירת קונסולה. אם יש לכם העדפה למשחקים בלעדיים של אחת מהם, אז הבחירה היא ברורה. הפערים הטכנולוגים, היכולות והאיכות של המכשירים, הן לרוב זניחות לטעמי, בטח לגיימרים “בקטנה” כמוני.

    בדור הנוכחי, מיקרוסופט השיקו את שירות ה-Game Pass שלהם, המהווה מעין גרסת נטפליקס למשחקי וידאו. תמורת דמי מנוי חודשיים, מקבלים גישה למאות כותרי משחקים בלי צורך לרכוש אותם. כרגע סוני לא הודיעה שהיא מתכוונת להשיק שירות מתחרה ולכן אם שירות כזה מעניין אותכם, הבחירה שלכם צריכה להיות Xbox.

    שתי הקונסולות (מלבד דגם ה-Series S) יתמכו גם ברזולוציית ה-8K, אם כי נראה שמדובר ב-upscale, ועדיין הם כרגע הסיבה היחידה לפזול אל עבר מסכי ה-8K.
    בנוסף הדגמים הבכירים של שתי הקונסולות מגיעות עם כונן אופטי UHD Bluray המאפשר לנגן סרטי 4K, ואני מאוד מקווה שזה יגרום לאיזה שהיא התעוררות בשוק ההולך והדועך של מדיה פיזית של סרטים.
    הכונן האופטי מאפשר גם שימוש בעותקים פיזיים של משחקים, זה אולי מרגיש מעט מיושן היום, אבל יש לכך מספר יתרונות. קודם כל, ניתן להעביר משחקים פיזיים בין חברים, ניתן לקנות משחקים יד שנייה וגם לא פעם ישנם מבצעים על משחקים פיזיים (למשל באמזון), כך שהם יכולים לעלות פחות מהמחיר שלהם בחנות הדיגיטלית של הקונסולה.

    אז מה דעתכם על הדור הבא של הקונסולות? על איזה קונסולה אתם מתכננים ולמה? או שאולי בכלל אתם מעדיפים לחכות קצת שהמחירים שלהן ירדו? תשתפו אותנו.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן