fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • חברת Lenbrook רוכשת את MQA

    באפריל השנה סיפרנו לכם על כך שחברת MQA נכנסה לתהליך כלכלי שיכל היה להוביל לפשיטת רגל, כעת הגיע המושיע בדמות החברה הקנדית, Lenbrook.

    MQA

    על חברת Lenbrook

    מדובר בחברה קנדית שהוקמה בשנת 1978 בידי David S. Simmonds יחד עם שישה שותפים. המנכ״ל והנשיא של החברה כיום הוא Gordon A. Simmonds. החברה החלה את דרכה כחברת כמפיצה של רכיבי אלקטרוניקה ותקשורת ובמהרה הם עברו לשוק האלקטרוניקה הבידורית ולייצוג של מותגי אודיו, וידאו ותקשורת. המותגים הבכירים של הקבוצה הם Bluesound, NAD ו-PSB.

    תזכורת: מה זה בכלל MQA?

    ובכן MQA הן ראשי תיבות של Master Quality Authenticated, זהו פורמט העברת קבצי סאונד דיגיטליים באופן שמשמר את איכות הקובץ כפי שהוא הוקלט באולפן. הטכנולוגיה הזו תמיד עוררה מחלוקת בקרב חובבי הסאונד, אך יחד עם זאת זכתה לאימוץ בתעשייה, בראש ובראשונה בידי שירות הזרמת המוזיקה, Tidal. שירות Tidal בחרו בטכנולוגיית ה-MQA לקידוד קבצי ה-High Resolution שלהם, כך שכל השירים שהם באיכות גבוהה מ-CD בשירות, למעשה מקובצים בתוך פורמט ה-MQA. כך שבמידה והצרכן רוצה להאזין לקבצים אלה, עליו להשתמש בציוד שיודע לפענח MQA.

    אומנם לא מעט יצרנים דיי התעלמו מהפורמט בהתחלה, אך בשנים האחרונות הוא זוכה לאימוץ יותר ויותר נרחב. יצרני סטרימרים, ממירים ונגנים ניידים למיניהם ועוד, בחרו לכלול פענוח MQA במוצרים שלהם.

    מוצרי החברות NAD ו-Bluesound אשר בקבוצת Lenbrook, תומכים מזה שנים בפורמט ה-MQA. כך שהרכישה הזו תאפשר להם להמשיך ולקדם את הטכנולוגיה.

    מה זה אומר על העתיד של MQA?

    בשלב זה לא נמסרו התוכניות של קבוצת Lenbrook לגבי השימוש ב-MQA. בהודעה שהם מסרו לעיתונאות הם ציינו, שהם יאפשרו למדענים והמפתחים של חברת MQA להמשיך ולעבוד על הטכנולוגיה ולפתח אותה לטובת התעשייה כולה.

    בינתיים, שירות ההזרמה Tidal, אולי המאמצת הגדולה והמוכרת ביותר של טכנולוגיית ה-MQA, הלכה על מהלך גדול ומשמעותי בו היא בעצם עוברת מ-MQA ל-Hi-Res Flac בתור השיטה שלהם להעברה של קבצים באיכות גבוהה. אומנם Tidal אמרו שהם ישמרו את MQA לצד ה-Hi-Res Flac, הם היו דיי ברורים שהפורמט המוביל יהפוך להיות Hi-Res Flac.

    כך שכרגע העתיד של MQA עדיין מאוד מעורפל ואנחנו נמשיך לעקוב ולדווח לכם על ההתפתחויות מצד MQA ו-Tidal.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן