fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • מהדורת החדשות – תערוכת CES 2020

    מהדורת החדשות - תערוכת CES 2020
    השבוע מתקיימת תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה והחשובה בעולם: CES 2020! לכן השבוע המהדורה הפוכה קצת, וגדושה במיוחד. נתחיל הפעם ב…

    חדשות מעולם הקולנוע ביתי – בסימן תערוכת CES 2020:

    תערוכת CES נשלטת על ידי החברות הגדולות ומתמקדת במיוחד במסכים ובגדג’טים למיניהם. את החדשות מ-CES אחלק לפי חברות, בואו נצלול פנימה:

    סמסונג

    האירוע הפותח הוא של סמסונג, שם הם הבטיחו להשיק השנה את טכנולוגיית המיקרו-לד שלהם לשוק הרחב כולל בגודל 75’. אין מידע על התמחור בשלב זה, אבל נרמז שכיוון שמדובר בטכנולוגית דגל חדשה, המחיר יהיה לא זול (ממש לא זול).
    פיל הינטון מ-AVForums מדווח:
    מסך הדגל החדש של סמסונג הוא Q950T:
    סמסונג מדברת רק בשפת ה-8K, מבחינתם 4K הוא כבר פאסה. בנוסף, סמסונג הבטיחו להירתם להגדלת היצע תכני 8K ביוטיוב.
    גם וינסנט טאו מדווח על מסך הדגל של סמסונג ומראה קצת יותר פרטים עליו, בנוסף מוסיף פרטים על הדגמים של הסדרות שמתחת לסדרת הדגל:
    ואיך אפשר בלי ה-Wall של סמסונג, 292’ של מסך מיקרו-לד (יש המון רעש בסרטון):

    LG

    סרטון המסכם את אירוע ההשקה של LG, כולל מוצרים לבנים חכמים ומסכי הטלוויזיה החדשים:
    ערוץ Digital Trends, מסכם את המסכים החדשים ואבי הטיפוס של LG, מעניינת במיוחד סדרת ה-Gallery החדשה של מסכי ה-OLED, שכוללת עיצוב דק כמו בסדרת ה-W, אבל בלי שום קופסה חיצונית להחזיק את האלקטרוניקה:
    פיל הינטון מראיין את ג’יימס תומאס מ-LG שמסביר על כל קו המסכים והתכונות החדשות, כולל אב טיפוס בטכנולוגיית מיני-לד (שלא יושק השנה):

    וינסנט טאו מדווח מהמייצג של LG Display, חברת הבת של LG שמייצרת את רוב, אם לא כל, פאנלי ה- OLED בעולם. הטכנולוגיה החדשנית שמוצגת היא בעיקר בסטאטוס של אב-טיפוס:

    סוני

    הנה סרטון המסכם את כל ההכרזות מבית סוני, בין השאר, קצת פרטים על ה-PS5 שיגיע לקראת סוף 2020, חידושים במצלמות לשוק המקצועי, ואב-טיפוס של טכנולוגיות בידור ושליטה למכוניות אוטונומיות:

    פנסוניק

    פנסוניק, שלצערי הרב לא קיימת בארץ, משיקה את מסך הדגל החדש שלהם מסוג OLED דגם: HZ2000:
    וינסנט טאו מדווח:
    פיל הינטון מראיין את פול וויליאמס מפנסוניק בהקשר למסך:

    Vizio

    חברת Vizio, פחות רלוונטית לשוק שלנו (או האירופאי) אבל מעניין בכל זאת. החברה הציגו מסך דגל חדש בטכנולוגיית FALD, בגודל 85’ ובהירות מקסימלית של 3000 nits ופילטר של Quantum dots.
    בנוסף לראשונה Vizio מציגים גם מסך OLED. וינסנט טאו מדווח:

    Dolby

    חברת דולבי מציגה מספר חידושים: פורמט של Dolby Vision שמתחשב בתאורת הסביבה, ובנוסף Dolby Atmos Music.
    פיל הינטון מראיין את חאבייר פונסילס מחטיבת אירופה של דולבי:

    TCL

    TCL הסינית היא אחת היצרניות המובילות בשוק המסכים, למרות שרוב מוחלט של הפעילות שלהם היא בארה”ב בלבד.
    בשנה שעברה הם השיקו מסך דגל בטכנולוגיית מיני-לד המאפשרת לייצר מסך FALD עם אלפי אזורי תאורה נפרדים (למסך שהם השיקו בשנה שעברה היו כ-1000 אזורי תאורה).
    הטכנולוגיה היא מלהיבה, אבל הסקירה של אתר Ratings מצאה לא מעט בעיות במסך של שנה שעברה.
    בכל מקרה השנה הטכנולוגיה הזו מגיע גם לסדרה 6 שלהם, ואילו בסדרה 5 הם מציעים לראשונה מסך FALD עם QD. אין ספק שתמורה למחיר וחידוש טכנולוגי הם המפתחות להצלחה של החברה.
    הנה הדיווח של ערוץ Digital Trends:
    וינסנט טאו מראיין את Marek Maciejewski מ-TCL שמסביר על מסך הדגל החדש שכולל יותר מ-5000 אזורי תאורה שונים! זהו מסך אב טיפוס, אבל מאריק אומר שהוא יהיה זמין לרכישה בהמשך השנה.

    Hisense

    גם הייסנס הסינית היא ב-5 היצרניות המובילות בעולם בכמות מכירות.
    ומה שהם מציגים בתערוכה הוא דגם שמשתמש בטכנולוגית ה-Dual LCD, כלומר שימוש בשני פאנלים של LCD כשאחד אחראי רק על השחורלבן והשני על הצבעים. שימוש בטכנולוגיה הזו מאפשר להגיע לשליטה ברמת הפיקסל כמו ב-OLED. זוהי למעשה טכנולוגיה מתחרה ל-Micro LED. פנסוניק הציגו ב-IFA שנה שעברה מסך אב טיפוס שמשתמש בטכנולוגיה זו. הייסנס כבר השיקו מסך כזה בשנה שעברה עבור השוק הסיני והשנה הם מתחילים למכור את המסך גם בארה”ב.
    הנה הדיווח של ערוץ Digital Trends:

    בעיניי זו מגמה מרתקת ששתי היצרניות הסיניות, שכבשו את השוק בגלל תמורה גבוהה למחיר, הופכות להיות למובילות טכנולוגיות, והן דוחפות את הטכנולוגיה קדימה בקצב מהיר במיוחד ביחס למתחרים.

    לסיום החלק הזה, רחוק מכל הרעש של CES, אודיוהוליקס העלו סרטון מאוד מעניין בעל הכותרת הפרובוקטיבית: “האם האודיופילים הם סנובים המאמינים ב”שמן נחשים” והורסים את התעשייה?”

    קצת רקע, אודיוהוליקס מייצגים את הצד הכי טכנוקרטי ומדעי של עולם האודיופילים, מבחינתם מה שהם לא מצליחים למדוד, לא קיים. למי שיש דעה שונה, עלול להתרגז ולא להסכים לדעתם.

    מה לראות?

    כאן תמצאו את כל מה שחדש בקולנוע ובמסך הקטן.

    קולנוע

    שבוע שניראה דיי חלש בקולנוע עם שלושה סרטים שמרגישים סרטי פרופיל נמוך משהו.
    נתחיל ב”המתרגם”, סרט המתאר מסע משותף של מתורגמן המחפש את קצין האס.אס. שרצח את הוריו, ובנו של הקצין. לאחר שנודע למתורגמן שהקצין מת, השניים יוצאים למסע משותף לחשוף את ההיסטוריה הטראגית המשותפת של שניהם.
    טריילר:
    במעבר חד, הסרט “שחקי אותה בוסית”, הוא קומדיה שמספרת על זוג חברות הכי טובות, שהקימו יחד עסק למוצרי קוסמטיקה. כשהעסק מתחיל להתקשות ומגיעה רוכשת פוטנציאלית מחברה גדולה, החברות ארוכת השנים של הבנות עומדת במבחן.
    טריילר:
    הסרט “שורקים”, הוא סרטו של הבמאי הרומני קורנליו פורומבויו. שוטר וותיק ומנוסה, המנהל קשר מפוקפק עם המאפיה המקומית פוגש צעירה מסתורית שמגייסת אותו לעזור לה לשחרר את בן זוגה מהכלא. לשם כך הוא לוקחת אותו לאי מרוחק שם הוא לומד שפה סודית שמבוססת על שריקות.
    אני חושב שהתסריט בהחלט מועמד לאחד היותר הזויים שהיו לנו בשנים האחרונות.
    טריילר:

    סלקום TV

    3 סרטים עלו לשרות של סלקום השבוע: הדרמה הרומנטית המוערכת בכיכובם של מריל סטריפ וקלינט איסטווד (שגם ביים), “הגשרים של מחוז מדיסון” (1995). קלאסיקה מסוג שונה, היא סרט המדע בדיוני “טרון” מ-1983, המתאר האקר שנכנס לתוך משחק מחשב וצריך למצוא את הדרך החוצה. בנוסף עלה גם סרט ההמשך “טרון: המורשת” מ-2010.
    סדרה חדשה שעולה השבוע היא “בית המשפט!”, דרמה קומית משפטית שנראית משעשעת ביותר.
    טריילר (אנגלית):

    נטפליקס

    ביום שישי תעלה העונה השנייה של “טיטאנים”, סדרת גיבורי העל ביקום של DC. אני מאוד חיבבתי את העונה הראשונה, שהייתה מפתיעה ומאוד אפלה. הבעיה היא שלא התלהבתי מהכיוון בסוף העונה.
    סקירה שלי לעונה הראשונה.
    טריילר (אנגלית):
    לפי הטריילר, צפויים לנו הרבה יותר גיבורים וכנראה יותר אקשן.
    סדרה חדשה שתעלה בשישי ואולי מגדירה ז’אנר חדש: קומדיית משטרה רפואית. לסדרה גם קוראים “משטרה רפואית”. רופא ורופאה עוזבים את תפקידם בבית חולים לילדים ומגויסים למחלקה סודית של המרכז לבקרת מחלות, שם נלחמים גם במחלות וגם בפושעים. מטרת העל היא למגר איזה שהוא וירוס קטלני.
    טריילר (אנגלית):
    הטריילר ניראה דיי מטופש בלשון המעטה.
    “המאבק של קנזו” היא סדרה יפנית שנעה על התפר בין טוקיו ללונדון. בלש מסכן את משרתו ומשפחתו ויוצא ללונדון בחיפוש אחר אחיו שאבד.
    טריילר:

    מה לשמוע?

    כאן תמצאו המלצות לשירים חדשים ושירים מכל התקופות שעשו לי את השבוע.
    שיר השבוע שלי הפעם שייך זמרגיטריסט בלוז שוויצרי וותיק, פיליפ פרנקהאוזר. מתוך אלבומו החדש: Let Life Flow, השיר שבחרתי הוא Tell me Again.
    הרשימה השבוע כוללת הרבה קטעים אינסטרומנטליים בלי שירה.
    כמה מהשירים החדשים הבולטים:
    קטע מוזיקת עולם של בילי אסטבן:
    קטע גיטרה קסום של הנריק יאנסן:
    בחלק של השירים הלא חדשים ברשימה, נתחיל משיר בלוז של נתן איסט שנעזר באריק קלפטון (מתוך הופעה של קלפטון ברויאל אלברט הול):
    נמשיך לקטע סולו מטורף לחלוטין בגיטרת בס של אראם בדרוסיאן:
    ולסיום שיר בלוז נפלא (נקי, בלי שום שטויות, בדיוק איך שבלוז אמור להיות) של רות’י פוסטר:
    לינק לרשימת השירים המלאה ב-Spotify.
    מזכיר לכם שאם אתם משתמשים בשירות הזרמה אחר ואתם רוצים לשמוע את הרשימה, אתם יכולים להמיר אותה בעזרת השירות של TuneMyMusic.
    עד כאן המהדורה המורחבת והמיוחדת הזו, סופ”ש נפלא לכולם!
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן