fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • למה בכלל צריך מגבר?

    כאשר אתם באים לחנות הסטריאו המועדפת עליכם ומביעים עניין ברכישת פטיפון או נגן CD, בין השאלות הרבות של המוכר, הוא גם ינסה להבין איזו הגברה יש לכם בבית, או איזה מגבר תרצו לרכוש.

    אני יודע שרבים מקוראי האתר, כבר לגמרי יודעים ומבינים בכל פרטי הפרטים של ההגברה, אבל אנחנו ננסה להסביר במילים פשוטות מהו הצורך של המגברים במערכת הסטריאו שברשותכם. ובכתבות הבאות בסדרה נצלול פנימה לסוגי המגברים השונים וההבדלים ביניהם.

    איך נולד הצליל?

    קול במובן צליל היא תופעה פיזית ומתפשטת בחומר, אשר יכולה להיקלט על ידי איבר או מכשיר שמיעה ולהיות מתורגמת לחוויה חושית שמיעתית.

    מילון מורפיקס

    כאשר הקול יוצא ממקורו, הוא יוצר תנודתיות גלית באוויר שממלאה את המרחב, והאוזן שלנו קולטת את הגלים ואת הצלילים הנוצרים מהם.

    אז איך הצליל יוצא מהרמקול?

    הרמקול הוא הרכיב האחרון במערכת הרכיבים שיוצרים את הצליל. אות אלקטרוני מגיע אל הרמקול ונותן לו הוראה איך ״לדחוף״ את האוויר, והרמקול מצידו מייצר תנודתיות, המייצרת גלי קול, אותם נקלוט כצלילים שיצאו מהמקור. המקור הוא בעצם הפטיפון, טלויזיה, נגן קלטות, או הנגן CD שברשותכם.

    Early 20th Century English "His Master's Voice" Gramophone from ...

    מדוע בראשית עוצמת הצליל חלשה?

    היסטוריית שחזור הצליל מהמקור התחילה ב-1887, כאשר תומאס אדיסון, המציא את מכשיר הפונוגרף. בהמצאה זו, ובהמצאות הבאות עד אמצע המאה ה-20, פעולת הפקת הצליל הייתה מכנית.

    בגרמופון פעילות הפקת הצליל הייתה ע״י מתיחת קפיץ שהיה מניע צלחת עם תקליט והמחט הייתה עוברת על כל התעלות שבתקליט וכך היה נוצרת תנודתיות, התנודתיות הייתה מוגברת ע״י שפורפרת ענקית.

    אז מה קורה היום?

    בערך באמצע המאה ה-20, חברת Ortofon הדנית, המציאה ראש פטיפון (MC) היודע לתרגם את התנודתיות של המחט לאות אלקטרוני מאוד חלש, חלש עד כידי כך, שהוא אינו מסוגל להניע שום רמקול. וכאן נולד הצורך במגברים. במידה ואנו נרצה לשמוע מוזיקה בעוצמה גבוהה, נצטרך רמקולים עוצמתיים, הם יצטרכו לקבל אות אלקטרוני חזק, וכידי להפיק אות חזק, נצטרך הגברה חזקה.

    ראינו דוגמה של הגברת צליל ממקור אנלוגי. תהליך מאוד דומה קורה גם במקורות דיגיטאליים, רק במקום המחט העוברת על התקליט אנו נזדקק לרכיב שידע לתרגם את המידע ממקור דיגיטלי לאנלוגי.

    מקווה שהצלחנו, בפשטות יחסית, להסביר את הצורך במגברים במערכות הסטריאו שברשותכם. מגברים כשלעצמם עברו לא מעט שינויים לאורך ההיסטוריה. בכתבות הבאות ננסה להסביר סוגי המגברים ומשוגים חשובים בעולם ההגברה.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן