fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • דנמרק, אימפריה של סאונד

    הנה מעט מידע על דנמרק: דנמרק היא מדינה בצפון אירופה והיא הקטנה מבין המדינות הנורדיות. למרות שדנמרק אינה שוכנת על חצי האי הסקנדינבי, היא משתייכת באופן מסורתי למדינות סקנדינביה. דנמרק מורכבת מ-405 איים, מתוכם רק 82 מיושבים ושטחה (לא כולל גרינלנד, שנחשבת לחלק ממלכת דנמרק) הוא כ-43 אלף קמ”ר. שיטת השלטון בדנמרק מוגדרת כמלוכה חוקתית. נכון ל-2017, אוכלוסיית דנמרק מנתה כ-5.75 מיליון תושבים. בשנים האחרונות דנמרק מופיעה באופן קבוע במקומות הראשונים במדד האושר של התושבים.

    דנמרק
    קופנהגן, בירת דנמרק

    למרות גודלה הקטן של דנמרק, מדובר בלא פחות ממעצמה בתחום האודיו, עם כמות בלתי נתפסת של חברות המייצרות רמקולים והגברה. לא מעט מאותן החברות, נחשבות לחברות מהטובות בעולם. אולי זה אחד הגורמים לאושר של התושבים?

    בכתבה זו אסקור בקצרה מאוד חלק מחברות אלה. לא כל החברות הדניות יופיעו בכתבה, אם חברה דנית כלשהי, שקרובה לליבכם, חסרה כאן, אתם יותר ממוזמנים לספר לנו עליה בתגובות.
    הערה אחרונה: סדר החברות הוא אקראי.

    Dynaudio

    חברת Dynaudio היא יצרנית רמקולים דנית שהוקמה בשנת 1977, החברה מפורסמת בשימוש בדרייברים שהם מייצרים בעצמם. לחברה ישנה גם חברת בת Dynaudio Acoustics שמייצרת אודיו לשוק המקצועי. הרמקולים של Dynaudio נמצאים ביותר מעשר אלף אולפני הקלטות ברחבי העולם. בנוסף תמצאו את הרמקולים של החברה, ברכבי Volvo, פולקסווגן ואפילו בוגטי.
    במשך השנים החברה ייצרו לא מעט רמקולים שזכו לשבחים מצד המבקרים והמשתמשים.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    דגם ה-Consequence הבכיר של חברה
    דנמרק, אימפריה של סאונד
    ה-Evidence Platinum

    לאחרונה החברה השיקה דגם מדפי מסקרן, ה-Heritage Special.

    Gryphon

    אחת מחברות האודיו האקזוטיות בעולם, שידועה בעיצובים המרהיבים שלהם, לא פחות מאשר הסאונד שלהם, שזוכה להתפלאות והערכה רבה מצד הסוקרים והקהל. החברה הוקמה בשנת 1985, כפרויקט צדדי של Flemming E. Rasmussen, שהוא בכלל צייר וגרפיקאי. שם החברה נבחר על מנת לסמן עוצמה ללא גבולות. החברה מייצרת את כל סוגי המגברים, בנוסף לנגני CD, רמקולים ולאחרונה הם גם יצאו בקו של סטנדים יוקרתיים, בשם StandArt.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    מונו בלוק דגם Mephisto
    דנמרק, אימפריה של סאונד
    קדם מגבר מדגם Essence
    דנמרק, אימפריה של סאונד
    רמקולים מדגם Kodo

    Dali

    חברת Dali, היא חברת רמקולים דנית, ראשי תיבות שמם הם Danish Audiophile Loudspeaker Industries. ל-Dali יש מגוון רחב של רמקולים, אוזניות, סאבוופרים ועוד. למעשה מדובר באחת החברות המוכרות בעולם האודיו, הם מייצרים רמקולים ברמות שונות שיתאימו לכל כיס. לכן מאוד יכול להיות, שתתקלו ברמקולים של דאלי בכל חנות סטריאו שתבקרו בה. סימן ההיכר של החברה הוא הדרייברים בצבע סגול כהה, שאי אפשר להתבלבל בו. בנוסף לחברה יש פטנט בשם SMC – שימוש במגנט מצופה ביחידות הוופר/מיד, שמוריד משמעותית עיוותים מכאניים מהסאונד.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    דגם ה-Epicon 6
    דנמרק, אימפריה של סאונד
    דגם ה-Rubicon 8

    Jamo

    עוד ייצרנית רמקולים מיינסטרים מדנמרק עם קו מוצרים שיכול להתאים לכל כיס, וגם הם נחשבים לרמקולים עם תמורה גבוהה למחיר.
    Jamo, היא חברה ותיקה שהוקמה בידי נגר דני וגיסו כבר בשנת 1968, שם החברה הוא שילוב שמותיהם. עשור מאוחר יותר, Jamo יצרו כבר מיליון רמקולים.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    C 97 II

    Bang & Olufsen

    עוד חברה דנית מרתקת, בעלת אופי וייחודיות היא Bang & Olufsen. החברה הוקמה בידי שני מהנדסים ויזמים דנים, Peter Bang ו-Svend Olufsen, בשנת 1925. ההמצאה הראשונה שלהם הייתה מכשיר רדיו העובד עם חיבור זרם חילופי ולא סוללות, כפי שהיה נהוג אז. לטעמי הדבר המרתק בחברה זו העובדה שהם יצרו נישת שוק משלהם, מוצרי לייף סטייל היי-אנד יוקרתיים (ולרוב מאוד יקרים). המוצרים של החברה מעוצבים בצורה ייחודית ובולטת. Bang & Olufsen מייצרת רמקולים אקטיביים מכל הסוגים (מרמקולי bluetooth קטנים, עד רמקולים ריצפתיים עצומים), אוזניות ומסכי טלוויזיה מעוצבים ויוקרתיים (למשל ה-Beovision Contour החדש).
    ל-Bang & Olufsen יש חנויות ממותגות ברחבי העולם, בעלי אופי ויוקרתיות. יצא לי לבקר בחנות כזו במוסקבה. לאחרונה נפתחה גם חנות בישראל, אך טרם יצא לי לבקר בה.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    רמקולי ה-Beolab 90 עם מסך מסדרת ה-Beovision

    Lyngdorf

    חברת Lyngdorf הוקמה בשנת 2005 בידי Peter Lygdorf. החברה מייצרת רמקולים ואלקטרוניקה. מוצריה ידועים בעולם כחדשניים במיוחד ובעלי ביצועים פנומנאליים. בשנת 2007 החברה קיבלה זכויות מחברת הפסנתרים היוקרתית Steinway & Sons לייצר רמקולים הנושאים את שמם וכך נוצרה חברת בת בשם Steinway Lyngdorf. משימת החברה הייתה לייצר רמקולים המשחזרים את הסאונד של הפסנתר בצורה כל כך מדויקת, עד שנגני פסנתר לא יוכלו להבדיל בין נגינת הפסנתר האמתי לסאונד הפסנתר הבוקע מהרמקולים. אין ספק שמדובר בחברה השואפת לשלמות במוצריה.
    חברת Lyngdorf עושה שימוש בהגברה דיגיטלית מתקדמת ובמערכת Room Correction ייחודית, שפותחה על ידי החברה ונקראת RoomPerfect. מערכת התיקון הייחודית של החברה מבטיחה חוויית האזנה מותאמת לאקוסטיקה של החלל הספציפי.
    יצא לי לסקור את המגבר המשולב הנהדר של החברה ה-Lyngdorf TDAI-3400, ובהחלט התרשמתי מהאיכות והטכנולוגיה המתקדמת של החברה. בין מוצרי החברה, תוכלו למצוא מגברי סטריאו, מגברים רב ערוציים, פרוססורים של קולנוע ביתי ורמקולים.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    ה-MP 60, פרוססור הקולנוע הבכיר של החברה

    Gamut Audio

    חברת Gamut Audio, הוקמה בשנת 1982 בתור חברה לייצור רמקולים לאולפני הקלטות, כאשר בשנת 1995 הוקמה המחלקה לצרכן הביתי. החברה מייצרת רמקולים ואת כיסא הלובסטר (כן כן, לובסטר).
    בשנת 2018 החברה הפכה להיות חלק מקבוצת Dantax יחד עם חברות נוספות (שעוד אחת מהן תופיע בהמשך הכתבה).

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    דגם ה-Zodiac הבכיר של החברה

    והנה תמונה של כיסא הלובסטר המפורסם של החברה, הרי צריך לשבת איכשהו כששומעים מוזיקה, אז למה לא לשבת בסטייל דני יוקרתי?

    דנמרק, אימפריה של סאונד

    System Audio

    עוד חברה דנית שנחשבת ליצרנית של מוצרים עם תמורה גבוהה למחיר היא System Audio, שהוקמה בשנת 1984. החברה הוקמה בידי Ole Witthøft, מוזיקאי שהרגיש שהרמקולים שהיו זמינים אז, היו משעממים ולא נשמעו מפורטים וחיים. Ole הרגיש שהחברות עסוקות במלחמה על חומרים וטכנולוגיות במקום על הסאונד. לכן Ole החליט לבנות רמקולים בעצמו, ועד היום הוא מוביל את מחלקת המחקר והפיתוח של החברה.
    מלבד רמקולים פאסיביים סטנדרטים, ל-System Audio יש גם מגוון של רמקולים אקטיבים.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    דגם ה-saxo 60

    Gato Audio

    חברת Gato Audio היא אחת החברות החדשות בקרב חברות האודיו הדניות. החברה הוקמה בשנת 2007, בידי מספר חברים מאוד מנוסים בתעשייה שהגיעו בין היתר מחברת Gamut, שהזכרנו קודם. החברה מייצרת מגברים, רמקולים וכבלים במפעלה בדנמרק. קל לראות שמדובר בחברה מודרנית, ההשקעה בעיצוב וגימור חדשניים ניכרת בכל מוצריהם.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    ה-DIA-400S מגבר משולב All in One עם הגברה Class D

    Buchardt

    אם אתם עוקבים אחרי סקירות וסרטונים בנושא אודיו, כנראה שנתקלתם כבר בשם Buchardt. חברת Buchardt, הינה חברה דנית חדשה המייצרת רמקולים פאסיביים ואקטיביים. החברה הולכת על קו של מכירה ישירה ללקוח, כך הם חוסכים בעלויות השיווק, ויכולים להציע מחירים אטרקטיביים ללקוח. האמת שמדובר במוצרים לא זולים במיוחד, אבל לטענת החברה הם מתחרים מול מוצרים יקרים בהרבה. הרמקולים של החברה מיוצרים בסין, ועוברים בדיקת איכות בדנמרק לפני שהם נמכרים ללקוח. הרמקולים האקטיביים של החברה זוכים להרבה באז בתעשייה בתקופה האחרונה.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    ה-A500, רמקול מדף אקטיבי

    Audiovector

    חברת Audiovector הוקמה בשנת 1979 בידי Ole Klifoth, שרצה לייצר את רמקול החלומות שלו. Audiovector הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של תעשיית האודיו של דנמרק, ולכן מוקדש להם חלק בספר, שסוקר מאה שנות של תעשיית הרמקולים של דנמרק (תוכלו למצוא את הספר במלואו בגוגל).
    הפילוסופיה של Ole ביצור רמקולים היא להתמקד בדינאמיות לינארית וסאונד עם דחיסה מינימלית. עד היום Ole משמש כמנהל מחקר ופיתוח בחברה. הרמקולים של החברה מיוצרים בתהליכים ידניים בדנמרק.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    דגם ה-R11

    Vitus Audio

    חברת Vitus Audio הוקמה בידי Hans Ole Vitus בשנת 1995, אבל המגבר הראשון של החברה יצא רק ב-2003, לאחר עבודה של כ-8 שנים על תכנונו. מאז צעירותו, האנס אהב לשפץ ולשפר את המגברים שהיו ברשותו, בהמשך הוא רכש השכלה כמהנדס אלקטרוניקה ועבד כמנהל מכירות אזור סקנדינביה של חברת Texas instruments.
    מגברי החברה מחולקים לשלוש קטגוריות, Reference – סדרת היי-אנד, Signature – סדרת אקסטרים היי-אנד ו-Masterpiece – סדרת היי-אנד עילאי!

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    ה-MP-D201 mk. III DAC/Preamp מסדרת ה-Masterpiece

    Raidho Acoustics

    בחרתי לסגור את הרשימה המטורפת הזאת, בחברת Raidho Acoustics, חברה עם היסטוריה מעניינת. החברה כיוונה מאוד גבוה מההתחלה, עם רמת גימור יוקרתית ודרייברים מתקדמים. בהמשך הדרך החלו להתגלות בעיות רבות ברמקולי החברה, ביצועי הרמקולים היו בעייתיים, הם דרשו מרחקים גדולים מקירות והקרוסאובר הרגיש לא יציב. החברה עברה בין משווקים, שלא רצו להחזיק בה, בעקבות תלונות רבות של לקוחות. בשנת 2009 החברה קרסה. כאן Dantax נכנסו לתמונה ורכשו את המותג. עבודת השיקום הייתה קשה וארוכה, וכללה תיקונים של רמקולים שהיו מחוץ לאחראיות על מנת להחזיר את האמון במותג.
    מאז החברה התייצבה וכעת מדובר בחברה מוערכת שמייצרת רמקולים איכותיים ודיי מרהיבים.
    (התבססתי על מאמר של רוי גרגורי במגזין The Audio Beat)
    לי אישית יצא לשמוע מעט זוג מדפי שלהם (שהגיע עם סאב תואם) והתוצאה הייתה מרשימה.

    דנמרק, אימפריה של סאונד
    דגם ה-D5.1 המרהיב

    סיכום

    כמות חברות האודיו שהוקמו בדנמרק והגיוון שלהן, הם חסרי פרופורציה לחלוטין. כנראה אם חיים במדינה עם מדד אושר כל כך גבוה, אפשר להתעסק במה שאוהבים באמת. או שאולי זה בכלל הפוך, וההתעסקות במה שאוהבים היא הסיבה לאושר?

    תאמינו או לא, יש עוד לא מעט חברות נהדרות בדנמרק, פשוט הייתי צריך לעצור בשלב כלשהו.
    שתפו אותנו אלו חברות מבין הרשימה אתם אוהבים? האם את בעלים (או חולמים להיות) של מוצר כלשהו של אחד החברות?

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    2 תגובות

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן