fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • הג’נטלמנים – סלקום TV

    סרטו של גיא ריצ’י מ-2019, בכיכובם של מת’יו מקונוהי, יו גרנט, קולין פארל ועוד, הוא קומדיית פשע קצבית ומשעשעת. זו חזרה למקורות מבחינת ריצ’י, האם הוא עשה זאת שוב?

    הג'נטלמנים – סלקום TV

    תקציר העלילה – הג’נטלמנים

    מייקל פירסון (מקונוהי) הוא אמריקאי בעל אימפריה של גידול ומכירה של מריחואנה בלונדון. כשהוא מחליט שהגיע זמנו לפרוש ולמכור את האימפריה שלו, מתחילה רשת שלמה של מזימות, בגידות ומאבקים אלימים בין אלה הרוצים חלק מהנתחים. מבין הדמויות המעורבות תמצאו את פלטשר (גרנט), צלם חמדן ובוגדני, מאמן אגרוף, שמוביל חבורה שלמה של בני נוער חובבי אלימות ומוזיקה גרועה, שידוע רק בשם “המאמן” (פארל), מאפיונר סיני צעיר, שאינו מכבד את הדור הזקן, פושע יהודי-אמריקאי, ומאפיונרים רוסיים.

    הג'נטלמנים

    אוסף הדמויות ההזויות הוא אחד מסימני ההיכר של הקולנוע של גיא ריצ’י, יחד עם העלילה הקצבית, החיבה של הדמויות להתפלסף והמהפכים והטוויסטים הרבים. אפתח ואומר בכך שמצאתי את הסרט מהנה בטירוף, הוא מצחיק והזוי. אפשר להתווכח עם רמת הקוהרנטיות של העלילה, אבל אני באמת לא חושב שזה העיקר פה, או בקולנוע של ריצ’י באופן כללי.

    המניע של הסרט הוא השיחה בין פלטשר, בגילומו של יו גרנט לריי (צ’ארלי האנם). פלטשר הוא צלם חטטן וחסר בושה והוא הגיע לריי, עוזרו הבכיר של מייקל פירסון, במטרה לסחוט ממנו 20 מיליון דולר, תמורת מידע שיש לו על התנהלות האימפריה של פירסון ועל מי מנסה לחבל בעסקת המכירה. הסיפור כולו נגלה בפנינו תוך כדי השיחה בין השניים. יו גרנט נותן כאן הצגת משחק, מהטובות שלו בקריירה. אחרי כל כך הרבה דמויות רומנטיות/שרמנטיות מלאות בקסם בריטי מעט מאוס, כאן הוא מגלם דמות נכלולית ודיי דוחה.

    הג'נטלמנים – סלקום TV
    יו גרנט בתפקיד “פלטשר”

    גם קולין פארל, עושה כאן עבודה נהדרת, לפי מה אני קובע את זה? פשוט לפי זה שהוא לא הרגיז אותי בסרט הזה. יכול להיות שזה רק אני, אבל אני ממש לא אוהב את קולין פארל. לא אהבתי אותו בשום סרט שהוא שיחק וגם לא בעונה השנייה של “בלש אמיתי”. המשחק שלו הרגיש לי מוגזם ולא אמין כשהוא מגלם תפקידים דרמטיים, ודוחה וטיפשי, כשהוא מגלם תפקידים קומיים (“איך להיפטר מהבוס”). כאן, פארל מגלם את “המאמן”, דמות שאוספת נערים מהרחובות ומלמדת אותם משמעת ובעיקר כיצד להילחם. הוא משתדל להתרחק מעולם הפשע, ולא רוצה שתלמידיו יסתבכו. הסצנה הראשונה שלו בסרט, הוא מלמד כמה פרחחים לקח בעקבות התנהגות עבריינית בבית קפה. הדמות שלו היא בדיחה שמתנהלת ברצינות, והוא מוסיף הרבה צבע לסרט הזה.

    הג'נטלמנים – סלקום TV
    קולין פארל, “המאמן” יחד עם תלמידיו

    בניגוד לגרנט ופארל, מת’יו מקונוהי הוא אחד השחקנים האהובים עלי, עוד מאז “עת להרוג”, ודרך העונה הראשונה של “בלש אמיתי”, עד היום זו אחת העונות הטובות ביותר של סדרה כלשהי מבחנתי. למרות שמייקל היא הדמות המרכזית בסיפור, באופן יחסי, הוא לא מופיע המון בסרט. מקונוהי משחק כאן מאפיונר בקליבר הגבוה ביותר, אחד שמחזיק את עצמו ברוגע תמידי ומתנהל בהמון כבוד, אבל כשצריך להראות למישהו מי כאן הבוס, הרוגע הזה מתהפך בשנייה לאלימות מלא בביטחון עצמי. גם תוך כדי האקט האלים, הוא בשליטה לגמרי. מבחנתי מקונוהי לא יכול לשחק רע, ונותן כאן את תצוגת המשחק הרגילה שלו.

    הג'נטלמנים – סלקום TV

    פה ושם ההומור גולש לגבולות הטיפשי מידי. בנוסף יש כאן שימוש באחד הרעיונות המפורסמים והפרובוקטיביים של הסדרה “מראה שחורה”, לא אהבתי את זה בסדרה וגם לא כאן. הקצב המהיר של הסרט, לפחות מבטיח שגם הסצנות הפחות טובות, עוברות מהר.
    אין המון סצנות אקשן בסרט, אבל הסצנות שכן יש, מהירות, מקוריות, משעשעות ובו בזמן משדרות אינטנסיביות.

    הג'נטלמנים – סלקום TV

    אנסמבל השחקנים המרשים, הדמויות הלא שגרתיות, התחושה שכל הקאסט באו ליהנות, והשיחות הפילוסופיות המתרחשות בסיטואציות הזויות, הזכירה לי סרט אחר שאהבתי במיוחד, “רצח כתוב היטב” של ריאן ג’ונסון. “הג’נטלמנים”, הוא סרט יותר מכוון אקשן והוא אלים יותר, אבל רמת הכיפיות והאנרגיה בשני הסרטים דומה.

    סיכום

    “הג’נטלמנים” הוא עבודה נהדרת של גיא ריצ’י מתחילתו ועד סופו. זה בדיוק סוג הקולנוע, שריצ’י התפרסם בזכותו. אולי אין כאן התעלות מיוחדת, אבל יש כאן דיוק, קצב גבוה, הומור נהדר, דמויות צבעוניות ודיאלוגים משעשעים ומהנים ביותר.
    הציון שלי: 8/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן