fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Cabasse Abyss & Cabasse Antigua MC170 – סקירה

    הפעם הגיעה אלינו לסקירה מערכת שלמה מבית Cabasse הצרפתית, שמורכבת מהמגבר החדש והמדובר, Cabasse Abyss והרמקולים המדפיים Cabasse Antigua MC170.

    מדובר כאן בשילוב בין המודרני והקלסי, מגבר All In One משוכלל לצד רמקולים פסיביים, כך שזו מערכת כניסה מלאה. אז מה מקבלים אצל Cabasse במערכת כניסה? זאת נברר בסקירה זו.

    אנחנו מודים ל-TR, היבואן הרשמי של Cabasse בישראל, על כך ששלחו לנו את המגבר והרמקולים האלה לצורך סקירה.

    Cabasse Abyss
Cabasse Antigua MC170

    השורה התחתונה

    Cabasse Abyss

    ה-Cabasse Abyss הינו מגבר All In One קומפקטי ומתקדם עם הגברה עוצמתית וחוויית שליטה מתקדמת

    Cabasse Abyss & Cabasse Antigua MC170 - סקירה

    מה אהבנו

    • עיצוב מודרני ומדליק
    • אפליקציית שליטה נוחה ויציבה
    • תמיכה ב-Tidal Connect ו-Spotify Connect
    • סאונד גדול, עם בס פאנצ׳י לצד איזון ורמת פירוט טובה
    Cabasse Abyss & Cabasse Antigua MC170 - סקירה

    נקודות לשיפור

    • פחות הרשים בתפקוד כמערכת משלימה לטלוויזיה דרך חיבור ה-HDMI
    • אין שלט

    Cabasse Antigua MC170

    ה- Cabasse Antigua MC170 הם רמקולים מדפיים גדולים, שמצטיינים ברמת הגימור ובעלי איכות סאונד מרשימה

    Cabasse Abyss & Cabasse Antigua MC170 - סקירה

    מה אהבנו

    • רמקול מדפי גדול בתצורת 3Way
    • גימור פנטסטי עם גריל מתכתי מרשים במיוחד
    • מצליח להוציא בס עמוק ופאנצ׳י עם הפרדה טובה וגבוהים מעוגלים ונעימים
    • ממלא סלון ישראלי בקלות
    • מחיר נגיש
    Cabasse Abyss & Cabasse Antigua MC170 - סקירה

    נקודות לשיפור

    • שום דבר משמעותי ברמת מחיר זו

    סקירת וידאו

    חברת Cabasse – שילוב העולם המסורתי עם המודרני

    על ההיסטוריה של חברת Cabasse הצרפתית סיפרנו לכם באריכות בסקירה שלנו של ה-Cabasse The Pearl Akoya, לכן כאן לא נחזור על עצמינו. נספר בקצרה שהחברה הוקמה בידי Georges Cabasse בשנת 1950 ושאחד הפיתוחים המרכזיים שלהם הוא הדרייבר הקואקסיאלי שלהם.

    חלק מאוד מעניין של חברת Cabasse, שהינו רלוונטי במיוחד לסקירה שלנו הפעם, הוא השילוב של העולם המסורתי והעולם המודרני במוצרי החברה. מצד אחד ל-Cabasse יש ליין של רמקולים מדפיים וריצפתיים פאסיבים, כמיטב מסורת ה-HiFi. מצד שני, כבר מזה שנים החברה מפורסמת אולי אפילו יותר בזכות הרמקולים האקטיביים והמשוכללים של החברה. חברת Cabasse נמצאת בחזית הפיתוח של מנגנוני DSP, אותם הם הטמיעו ברמקולי The Pearl שלהם ובאמצעותם הם מצליחים לייצר סאונד גדול ומפתיע מתיבות קטנות ומעוצבות. כך שחברת Cabasse אינה זונחת את שוק חובבי האודיו המסורתי, אך בו זמנית מציעה פתרונות מתקדמים לדרישות השוק המודרני והמעוצב.

    בתערוכת מינכן 2023 חברת Cabasse הציגה את השלב הבא של התפתחות המוצרים המודרניים שלהם. הם הציגו שני מוצרים מרתקים, שהמשותף לשניהם הוא ביצועים חסרי פרופורציה לגודל המוצר. המוצר הראשון היה רמקולים אקטיביים בשם RIALTO, לראשונה אצל Cabasse מדובר ברמקול אקטיבי בעל מבנה יותר סטנדרטי של רמקול מדפי ולא כדורי. הרמקולים האלה הפתיעו אותנו בגדול וזיכו את Cabasse בבחירה לאחד החדרים המפתיעים של התערוכה מבחינתנו. המוצר השני שהודגם בחדר היה המגבר המשולב, All In One, מדגם Cabasse Abyss. זהו מגבר קומפקטי אשר מספק את החוויה המודרנית למי שיש ברשותו כבר רמקולים פסיביים ואינו מעוניין להחליפם ברמקולים אקטיביים.

    העומדים למבחן: Cabasse Abyss & Cabasse Antigua MC170

    Cabasse Abyss

    ה-Cabasse Abyss הוא המגבר המשולב, All In One החדש של החברה. ה-Abyss מתחבר לפלטפורמת השליטה וההזרמה של חברת Cabasse, כלומר יכול להיות חלק ממערכת מולטי-רום מבוססת מוצרי Cabasse. פלטפורמת ההזרמה של Cabasse מציעה תמיכה ב-Spotify Connect, Tidal Connect, לצד שירותים נוספים כמו Deezer, Qobuz, Napster ועוד. ישנה גם תמיכה ב-DLNA, AirPlay ו-Bluetooth. בולטת כאן בהיעדרה התמיכה ב-Roon Ready (אפשר להשתמש ב-Roon על גבי AirPlay, אך זה מעט מפספס את הפואנטה).

    בצד הכניסות, חברת Cabasse לא דילגה על אחת הכניסות החשובות ביותר בשנים האחרונות, ה-HDMI ARC, שמאפשר חיבור קל לטלוויזיה. בנוסף ישנן שתי כניסות אנלוגיות RCA, כניסה אופטית, כניסת USB לניגון תכנים מהתקני זיכרון, כניסת אוזניות בפאנל הקדמי ויציאה לסאבוופר.

    Cabasse Abyss

    המגבר מבוסס על הגברה בטופולוגיית Class D עם 120W ל-8 אוהם ו-215W ל-4 אוהם.

    עד כאן הנתונים הסטנדרטים, נוסף על כך ה-Abyss כולל שלל טכנולוגיות ייחודיות. ראשית ניתן לבחור את המיקום של הרמקולים ביחס לקיר ושל נקודת הישיבה ביחס לקיר האחורי, ישנן שלוש אפשרויות לכל אחד מהם והמגבר מבצע אופטימזיות לסאונד בהתאם.

    טכנולוגיית ה-Dynamic Fidelity Enhancer, או ה-DFE, מאפשרת לבצע אופטימזיות לסאונד ביחס לעוצמת הניגון, כך שהמוזיקה תשאר דינמית גם בעוצמות שמע נמוכות למשל.

    לסיום, טכנולוגיית ה-Digital Enhancement of Acoustical Performance, או ה-DEAP, מאפשרת התאמה אקוסטית נכונה של ה-Abyss אל רמקולי Cabasse. אתם בוחרים את דגם הרמקולים שיש ברשותכם וה-Abyss מתאים לו את פרופיל הסאונד האופטימלי עבורם.

    המידות של ה-Cabasse Abyss בס״מ הן: 24.5 ר׳, 9.7 ג׳ ו-22 ע׳. המשקל הינו 3.5 ק״ג.

    Cabasse Antigua MC170

    רמקול ה-Cabasse Antigua MC170 הם דגם הכניסה בליין הרמקולים המדפיים של חברת Cabasse. למרות זאת, מדובר בדגם 3Way. היחידה הקואקסיאלית, שאחראית לתדרי המיד והגבוהים, מהווה פיתוח חדש המבוסס על היחידה מסדרת ה-Eole, המצליחה של רמקולים לוויניים.

    Cabasse Antigua MC170

    יחידת הוופר הינה יחידה בריאה בגודל 6.7 אינץ׳ ותוכננה עם מקסימום קשיחות מכנית ועמידה בשחזור תדרים נמוכים.

    Cabasse Antigua MC170

    הרמקולים של חברת Cabasse עוברים מדידות קפדניות בחדר אקוסטי מיוחד – anechoic chamber. הרמקולים נמדדים מ-360 מעלות במטרה להגיע לפיזור סאונד אחיד ורחב ככל הניתן.

    רמקולי Cabasse Antigua MC170 כוללים פורט אחורי וזוג טרמינלים יחיד.

    Cabasse Antigua MC170

    ברמת המחיר הזו דיי נדיר למצוא רמקול 3Way ובנוסף הגודל של הרמקול הינו מרשים ואף הוא נדיר ברמת מחיר זו.

    מעט נתונים טכניים: היענות התדר היא 60HZ – 20,000Hz, נקודות החיתוך של מעגל הקורסאובר הן 700Hz ו-3,600Hz, הנצילות הינה 88dB, העכבה הנומינלית הינה 8 אוהם והעכבה המינימלית הינה 3.2 אוהם.

    מידות התיבה בס״מ הן: 40 ג׳, 23 ר׳ ו-30 ע׳. המשקל הוא 9 ק״ג.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-Unboxing:

    נתחיל מה-Cabasse Abyss, שמהווה דוגמה למגבר קומפקטי, מודרני ושיקי. המסך העגול והצבעוני במרכזו הוא מסך מגע. המסגרת של המסך העגול היא למעשה בורר העוצמה וסיבוב שלו קובע את הווליום. ביחד עם כפתור ההפעלה, שמשתלב עם הפאנל הקדמי, התוצאה היא עיצוב נקי להפליא.

    Cabasse Abyss

    הלוגו של Cabasse נמצא על הדופן העליונה. זהו עיצוב תעשייתי נהדר, הקופסה מרגישה חלקה וקשיחה. אהבתי גם את הרגליות הגדולות עליהן המגבר מונח.

    Cabasse Abyss

    בשני הצדדים של ה-Abyss ישנן צלעות קירור דיי גדולות. בעת השימוש במגבר מרגישים את הסיבה לכך שהן שם, אכן נפלט לא מעט חום דרך הצלעות. אומנם זה רחוק ממגברי Class A, או מגברי מנורות, אך ה-Abyss כן מתחמם ולכן לא בטוח שזה יהיה רעיון טוב לשים את במגירה סגורה כלשהי.

    Cabasse Abyss

    רמקולי ה-Cabasse Antigua MC170 הם רמקולים מדפיים יחסית גדולים, כאלה שממש לא יראו קטנים בסלון. איכות הבנייה היא נהדרת ברמות המחיר האלה, התיבה כוללת דפנות מעוגלות ומבנה מעט טרפזי, בו הדופן האחורית מעט צרה יותר מהדופן הקדמית. אין הרבה אלמנטים של עיצוב על הרמקול עצמו, המותג Cabasse רשום בשחור על גבי שחור במסגרת שעוטפת את הדרייבר הקואקסיאלי וזהו פחות או יותר סממן העיצוב היחידי.

    Cabasse Antigua MC170

    הגימור השחור מבריק שקיבלנו ללא ספק משדר יוקרה, הוא נראה חלק ומרשים. יחד עם זאת, גימורים מבריקים הם פחות פרקטיים, בטח בחדר בו יש טלוויזיה. זאת בנוסף לעובדה שמאוד קשה לצלם אותם בלי שכל הבית ישתקף בהם. למי שאוהב גימורים כאלה, אני חושב שהביצוע של Cabasse הוא ללא דופי. אני באופן אישי הייתי בוחר באחד מגימורי העץ שזמינים עבור הרמקול הזה ולפחות לפי התמונות באתר נראים מדהים.

    כל מה שנשאר לנו לציין בחלק זה הוא האלמנט המעוצב ביותר ברמקולי ה-Cabasse Antigua MC170 וזה הגרילים שלהם. בכל כך הרבה רמקולים, כולל לא מעט רמקולים יוקרתיים, הגרילים מרגישים כמו משהו שהוסיפו ברגע האחרון בלי להקדיש מחשבה לכך כלל. לעומת זאת ב-Antigua MC170, הגרילים הם מתכתייים שמשלימים נהדר את המראה של הרמקול, לא מסתירים את הדרייברים היפים ואפילו מוספים אלמנטים של עיצוב עם הלוגו והכיתוב של Cabasse. אלה הם מהגרילים היפים ביותר שנתקלנו בהם ברמות המחיר הללו והם גם מגנטיים.

    Cabasse Antigua MC170

    שליטה ושימושיות – Cabasse Abyss

    חוויית השליטה והשימושיות במגבר ה-Cabasse Abyss הינה חוויה מודרנית ומספקת. השליטה הפיזית במגבר מתבצעת על ידי טבעת הווליום, שנמצאת במסגרת של מסך המגע העגול. שאר השליטה כמו שינוי הכניסה, ושליטה בניגון מהרשת מתבצעים בעזרת מסך המגע. המסך נוח וצבעוני, יש לו גם חיישן קרבה. בעת ניגון תכנים מהרשת הוא מציג את עטיפת האלבום, אך כשמתקרבים אליו הוא הופך להיות מסך השליטה שם ישנם כפתור ההשהייה/ניגון המעבר לשיר הבא, או הקודם, שינוי הכניסה ועוד.

    Cabasse Abyss

    בהדלקה הראשונה של המגבר, ישנו חיווי קולי למצב חיבור הרשת, ״מתחבר״, ״מחובר״ וכו׳. מיד המגבר הכניס את עצמו למצב של עדכון תוכנה, לאחר פחות מ-10 דקות, המגבר מוכן, מחובר לרשת ולאחר עדכון לתוכנה העדכנית ביותר, כל זאת עם אפס התערבות מצד המשתמש. כמובן שבשביל לקבל את החוויה הזו יש להשתמש בחיבור רשת קווי, אחרת צריך קודם להגדיר את ה-WiFi.

    Cabasse Abyss

    כשהמגבר אינו מנגן, הוא נכנס למצב של Stand By ובכל רגע ניתן להתחיל להזרים אליו, ללא צורך בהדלקה. זו היא חוויית השימוש המודרנית ביותר שאפשר לבקש במערכת אודיו. חווייה כזו ממש לא פשוט ולא פעם, אף לא אפשרי לקבל במערכת מופרדת עם כמה יחידות.

    ה-Cabasse Abyss אינו מגיע עם שלט. בימינו רוב מוחלט של השליטה מתבצעת בעזרת האפליקציה ועדיין אני מעדיף כשכן ישנו שלט ולא בכל פעם צריך להיכנס לאפליקציה בשביל פעולה פשוטה כמו שינוי עוצמה או כניסה.

    כשמחברים את ה-Abyss אל טלוויזיה בעזרת HDMI ARC, ניתן לשלוט בעוצמה בעזרת השלט של הטלוויזיה.

    אפליקציית השליטה של Cabasse ויכולות כיוונון הסאונד

    אפליקציית השליטה של Cabasse הינה אפליקציית מולטי-רום, המשותפת לכל מוצרי Cabasse. קל מאוד להגיע למסף ההגדרות ולראות את האפשרויות השונות. מכיוון שה-Abyss תומך ב-Spotify Connect ו-Tidal Connect, הכי קל, מומלץ ונוח להזרים ישירות מאפליקציות אלה ולא להזרים דרך האפליקציה של Cabasse.

    יש לא מעט הגדרות ייחודיות עבור ה-Cabasse Abyss, אשר משפיעות על הסאונד. כמו שיצא לי להתנסות גם בסקירה ל-The Pearl Akoya, לחברת Cabasse ישנה נטייה להשתמש בטכנולוגיות ייחודיות משלהן, שלא תמיד פשוט להבין את המשמעות מאחוריהן. למשל הגדרת ה-Audio Spectrum, או ה-Dynamic Fidelity Enhancer.

    זה הסיכון בלהשתמש בהגדרות ייחודיות, מצד אחד יש כאן ניסיון לפשט את הנושא ולהנגיש אותו, אך מהצד השני עבור משתמשים מנוסים יותר שמכירים הגדרות מתקדמות מקובלות, הנושא הופך להיות מעט מבלבל.

    ישנן שתי הגדרות שהרבה יותר קל להבין. הראשונה היא ה-DEAP, שזה פרופיל מותאם אל דגמי הרמקולים של Cabasse, עם או בלי סאב. בנוסף ניתן להגדיר את המרחק של הרמקולים מהקיר (אחת משלוש אפשרויות).

    כאשר בוחרים אופציה עם סאבוופר, אני מניח שנקודת הקרוסאובר נקבעת אוטומטית לערך האופטימלי עבור הרמקול הספציפי. חבל שאין אפשרות לראות את הערך או לשנות אותו, במיוחד עבור רמקולים שהם לא של Cabasse. שוב נראה שהחברה מנסה לספק חוויה כמה שיותר פשוטה, שאני יכול להבין ולהעריך את זה, אך הייתי מעדיף שהיה גם מצב עבור משתמשים מתקדמים, שם ניתן היה לבצע כיוונונים ידניים כמו קביעת הקרוסאובר למשל.

    בנוסף ישנה הגדרה שנקראת Listening Position, בה קובעים את המרחק של נקודת הישיבה מהקיר האחורי, גם כאן ניתן לבחור בין שלוש אופציות.

    Cabasse Abyss & Cabasse Antigua MC170 - סקירה

    כל האפשרויות האלה אמורות לספק ל-Abyss מידע, שבעזרתו הוא יכול לבצע אופטימיזציות לסאונד בעזרת DSP.

    אופציית כיוונון נוספת שקיימת היא אקוולייזר פשוט של Bass ו-Treble.

    ישנן מספר אפשרויות ויכולות נוספות. אחת היכולות שאהבתי במיוחד, היא היכולת להגביל את עוצמת המקסימום, כך שמוצגת אזהרה במידה ומנסים לעלות מעבר לגבול שנקבע.

    יכולת שחסרה כאן וכן קיימת למשל ברמקולי The Pearl Akoya, היא תיקון חדר אקוסטי. לרמקולי ה-Pearl ישנה יכולת למדוד את האקוסטיקה של החדר ולכוון את הסאונד בהתאם, גם כאן Cabasse משתמשים בטכנולוגיה ייחודית שלהם (עד כמה שידוע לי) ואני מצאתי אותה אפקטיבית מאוד עם רמקולי The Pearl.

    מבחן ההאזנה

    מבחן האזנה לציוד סטריאו תמיד משול מבחינתי למסע. מסע, שבו אני מנסה למצוא את הדרך בה הציוד נשמע הכי טוב אצלי, במטרה להמליץ על כיצד יש להשתמש בו. המסע יכול לכלול משחק של הגדרות, אם מדובר בציוד בעל יכולות כיוונון, או מיקום, מרחקים מהקיר, ואפילו מציאת סגנונות מוזיקה, שמוציאים את הטוב ביותר מהציוד. המסע הפעם עם המערכת מבית Cabasse היה מעניין וכלל כמה תפניות מעניינות, אני ממליץ לקרוא את ההתרשמות המלאה על מנת לקבל את התמונה השלמה.

    נקודת ההתחלה של המסע היא בחיבור של ה-Cabasse Abuss אל רמקולי ה-Cabasse Antigua MC170, שמוקמו על גבי המזנון שלי, באמצעות כבלי רמקולי QED XT25. המגבר חובר לרשת באמצעות כבל. מבחינת ההגדרות, הגדרתי את ה-DEAP אל דגם הרמקולים המתאים ואת נקודת ההאזנה כצמודה לקיר. האזנתי לכמה אלבומים בחטף ולאחר מכן הרצתי את הרמקולים במשך יום בעזרת ניגון רשימת ג׳אז שלי.

    כבר בעת ההתרשמות הראשונית שני דברים בלטו. הראשון הוא הבס הפאנצ׳י והעמוק והשני היה הביצועים המעולים בעוצמה נמוכה-בינונית, בייחוד לאחר העלאה ל-6+ של הגדרת ה-DFE.

    מוזיקה מ-Tidal

    בחלק הראשון של מבחן ההאזנה הזרמתי תכנים דרך Tidal Connect מה-iPad שלי, ישירות אל ה-Cabasse Abyss.

    אני בוחר לפתוח הפעם בקטע פסנתר המשלב מוזיקה אלקטרונית. זהו קטע שהכרתי לאחרונה ונקרא Traveller של האומנים, Josin ו-Lambert. זהו קטע פסנתר מרגש ועוצמתי, כאשר האפקטים האלקטרונים שנוספו, מעניקים לו תחושה אווירתית וקולנועית נהדרת. הפסנתר דרך ה-Cabasse מרגיש מלא, כולל בס מספיק עמוק, שמתפזר בעדינות על פני רוחב הבמה. האפקטים הקטנים שפזורים ביצירה מועברים באופן מעודן ומפורט ברמה טובה. הסאונד מרגיש גדול ועוצמתי, אך לא מוגדל באופן מלאכותי. הפרזנטציה נעימה ואווירתית, היא דיי Laid-Back, כלומר סאונד רגוע ולא תוקפני, שנזרק אל המאזין בנקודת הישיבה. בנוסף ישנה תחושה של ניקיון ורצפת רעש נמוכה.

    הקטע הבא שבחרתי הוא הסינגל החדש My Mind At Ease של Dominique Fils-Aimé. זהו קטע ווקל-פופ-סול אנרגטי עם הרבה דינמיות בשירה. הווקל מועבר באופן נקי עם גבוהים מעט מעוגלים ונעימים. המקצב האנרגטי מועבר בעוצמתיות, אך לטעמי היה כאן מעט הדגש של הבס, שמעט התערבב עם חלק המיד-בס התחתון ופגם בפירוט של חלק התדרים הזה.

    מכאן עברתי לבחינה של קטעי בלוז ורוק. תחילה האזנתי לכמה קטעים מתוך אלבומה החדש Real Gone של Ally Venable. בבלדת הבלוז Gone so Long ישנה הפרדה טובה בין הפסנתר והגיטרה, שניהם מועברים ברמת ניקיון טובה. התופים שמצטרפים נשמעים הדוקים והווקל ממורכז ומאופק. בסך הכל הפרזנטציה מאוזנת ורגועה במידה טובה. לעומת זאת, בקטע היותר רוק, Hold My Ground, שחזור הבס אנרגטי ופאנצ׳י, ישנה הזרקה נוספת של בס, אך היא תורמת להנאה, גם אם זה בא מעט על חשבון האיזון.

    קטע רוק נשי בועט נוסף שרציתי לבחון הוא Blame של Mel Parsons מתוך האלבום Glass Heart. לשיר יש יש הפקה דינמית ומרשימה וכאן התחלתי יותר ויותר להרגיש שהבס משתלט. הפתרון הפשוט ביותר שניסיתי הוא הורדה של הבס בשתי שנתות. זה תרם לאיזון ואפשר לי לשמוע יותר פרטים במיד והמיד-בס, והפרזנטציה הכללית הייתה רגועה ומאוזנת יותר, הווקל מופרד ברמה טובה והתוצאה נעימה מאוד. בהמשך אחזור לקטע הזה שוב ואתאר דרכים נוספות להתמודדות עם עודף הבס.

    קטע אנרגטי נוסף שבחנתי הוא It’s Not Over של Robyn Bennett מהאלבום Glow. לאחר הנחתת הבס הוא הרגיש אוורירי ואנרגטי, הווקל מופרד טוב והפסנתר מרגיש נקי, עדיין היה לי חסר משהו בהפרדת השכבות שלא הייתה מספקת ברמה שמאפשרת להרגיש את כל הפרטים באופן ברור.

    הרגשתי שאם אני רוצה להיות בטוח בנוגע ליכולות האיזון ושחזור הסאונד של המערכת הזו של Cabasse, חייבים לעבור לג׳אז. הקטע שבחרתי הוא Odd Times של הטריו הגרמני, Triosence, מתוך האלבום Giulia. זהו קטע שאני משתמש בו לא מעט, הפסנתר מלטף ונעים מאוד בפתיחה, לצד מהירות ורמת פירוט טובה. התיפוף לעיתים מאוד מהיר ושומר על הדיקות טובה, אבל עדיין התחושה היא שזה לא לגמרי שם.

    כאן החלטתי לנסות להעביר את הרמקולים לסטנדים, בכל זאת מדובר ברמקול גדול ועמוק, כך שהמרחק מהקיר האחורי עלול לא הספיק. הסאונד מרגיש פתוח יותר, אוורירי יותר ומאוזן יותר. הבס יותר רגוע ולא חודר לאזור של המיד-בס, כך שההפרדה טובה יותר. ישנו שיפור בניקיון והפרזנטציה רגועה ונעימה יותר. חזרתי לשני הקטעים הקודמים, It’s Not Over ו-Blame ובשניהם היה שיפור משמעותי עם בס הדוק יותר, איזון טוב יותר ומיד נקי יותר.

    Cabasse Abyss
Cabasse Antigua MC170

    על מנת לשים חותמת על הממצאים בחנתי שלושה קטעי ג׳אז נוספים. בקטע Out of the Blue של Daniel Herskedal ו-Emilie Nicolas, שחזור הסאונד האווירתי המיוחד, מרגש במיוחד הטובה נשמעת נקייה והווקל נקי ומופרד. הבס עוצמתי והסאונד מרגיש גדול. בקטע הנהדר, Regular Pleasures של Patricia Barber, ישנו בס פאנצ׳י ועמוק במיוחד, הדינמיות נהדרת והווקל מעודן ומאוזן.

    הקטע שבחרתי לסיים בו את החלק הזה של המבחן הוא Autumn In New York בביצוע של Diana Krall. הגיטרה מרגישה מלאה ובשרנית בפתיחה עם רמת פירוט טובה ורכות מענגת. קולה של דיאנה כולל ניואנסים רבים ומרגישים בקלות איך היא מושכת סוף של כל מילה בצורה נעימה. הבס מלטף ומאוזן. הפסנתר בחלק השני של השיר נשמע גדול ובשרני ומופרד מעולה מהכינורות שמלווים אותו.

    שילוב סאבוופר

    בשלב זה שילבתי את הסאבוופר שלי ה-REL S/510, אותו חיברתי בעזרת יציאת הסאב הייעודית ב-Cabasse Abyss. העברתי את המקור ב-DEAP להיות Antigue MC170 + Sub. אני מניח שזה קובע את הקרוסאובר הנכון עבור הרמקולים הללו. חבל שאין אפשרות לקבוע את הקרוסאובר באופן ידני.

    ברגע שהרמקולים אינם צריכים יותר להתמודד עם הבס והמעמסה הזו עוברת לסאב, הסאונד הופך להיות מאוזן יותר, הרמקולים משתחררים ונשמעים פתוחים יותר, הסאונד מעודן יותר. משתמש מתחיל עלול לחשוב שחיבור של סאב בהכרח יביא לתוספת בס, אך למעשה עם מכוונים את הסאב נכון, ניתן להגיע לאינטגרציה נכונה יותר עם יותר שליטה בבס ולקבל סאונד נקי יותר מהרמקולים הקדמיים ואכן כך בדיוק היה.

    בחינת המגבר עם רמקולי YG Acoustics Carmel 2

    בחלק הזה רציתי להתרשם מביצועי ה-Cabasse Abyss עם רמקולים נוספים, אז חיברתי אותו אל רמקולי YG Acoustics Carmel 2. נתוני ההגברה של ה-Abyss הם בהחלט מרשימים ולכן לא דאגתי מבחינת חוסר יכולת להניע את הרמקולים. כמובן שחזרתי אל מנגנון ה-DEAP ושיניתי את סוג הרמקול ל-Others.

    חזרתי לכמה קטעים מהמבחן כמו Blame של Mel Parsons. ביצועי הבס של ה-Abyss מרשימים באופן מידי, הוא מצליח להוציא בס הדוק ועמוק. האיזון היה מעולה ללא שום עודף בס.

    בקטע Out of the Blue של Daniel Herskedal ו-Emilie Nicolas, שוב הבס מרשים, הסאונד גדול ורמת הפירוט היא כמובן משמעותית טובה יותר ביחס לרמקולי Cabasse. אולי התכונה היחידה בה ה-Abyss מפגין פחות הצטיינות זה יצירת במה תלת ממדית ועוטפת, אבל בכל זאת צריך להשאיר משהו למגברים היותר יקרים.

    עם קצת עזרה מאבישי כהן – מיצוי הפוטנציאל של המערכת

    לאחר סיום ההתרשמות, חיברתי שוב את רמקולי Cabasse Antigua MC170 והחזרתי אותם אל המזנון. ישבתי לי בשבת בבוקר ורציתי להאזין לקצת מוזיקה, לא בשביל לסקור, אלא פשוט ליהנות. אז ניגנתי את האלבום 1970 של אבישי כהן, כנראה האלבום ששמעתי הכי הרבה פעמים בחודשים האחרונים. הייתי במטבח וככה בהאזנה אגבית, משהו התחיל לתפוס לי את האוזן, זה משך אותי להתיישב מול המערכת ולהאזין יותר בריכוז. אחרי כמה קטעים, אני פתאום מבין שאני נהנה מהסאונד של המערכת כפי שלא נהניתי קודם, אחרי 1970, המשכתי אל האלבום Shifting Sands ושוב אני מוצא את עצמי נהנה משמעותית יותר ממה שנהינתי קודם. הסאונד מאוזן יותר, שום דבר לא מציק לי באוזן, יש דינמיות וניקיון מעולים, עם רמת פירוט גבוהה.

    Cabasse Abyss

    ניסיתי להבין מה ההבדל ואז זה היכה בי, לאחר שחיברתי את רמקולי YG, השארתי את הגדרת ה-DEAP של Others ולא החזרתי אותה אל ה-Antigua MC170. פה זה הפך להיות מסקרן, ניגנתי שוב את הקטעים בהם הרגשתי עודף בס וחוסר איזון כמו הקטע My Mind At Ease של Dominique Fils-Aimé, או Regular Pleasures של Patricia Barber, בשניהם היה בס פאנצ׳י, עמוק, אך מאוזן לחלוטין, אינו ״פולש״ לעבר חלק המיד-בס, רמת הפירוט בחלקי התיפוף עלתה והווקל היה אוורירי ונקי יותר. כמובן שהחזרתי שוב את הגדרת ה-DEAP ל- Antigua MC170, וזה אשש את התיאוריה שלי שאכן זו ההגדרה שגורמת להבדל.

    אז מה שקרה כאן הוא שעשיתי טעות של טירון, בכך שהנחתי שהגדרת הפרופיל שמותאמת אל הרמקולים בהכרח תתן את התוצאה הטובה ביותר. הרי כל הגדרת DSP, שאינה בנויה על מדידה אקטיבית של חלל ההאזנה, נוצרה בתנאים כלשהם אשר שונים מהתנאים שלי, מכאן לא בהכרח כיוון הסאונד הנבחר יתן את התוצאה הטובה ביותר בחלל שלי וזה עוד לפני שמכניסים את פקטור הטעם האישי.

    אז אני מודה לאבישי כהן, שבזכותו הצלחתי למצות את הפוטנציאל המלא ולחשוף את הקסם של המערכת של Cabasse. עם ההגדרות המתאימות זו מערכת כניסה-ביניים, שנשמעת גדול עם דינמיות מרשימה ובס פאנצ׳י ועמוק, אך בו זמנית היא גם מאוזנת, עם מיד נקי והרבה רגש. כל זה גם כשהרמקולים מוצבים על המזנון עם מרחק מועט מהקיר. ולכן אני ממליץ בחום להתנסות עם ההגדרות השונות של ה-Cabasse Abyss לאט לאט, כי הגדרה נכונה של המגבר הזה יכולה לחולל שינוי משמעותי בסאונד.

    תכני טלוויזיה דרך HDMI ARC

    מכיוון שה-Cabasse Abyss כולל יציאת HDMI תומכת ARC כמובן שבחנתי אותו גם בביצועים בתכנים קולנועיים. ראשית אציין שנתקלתי במעט קשיים בנושא הסנכרון של ה-HDMI עם הטלוויזיה שלי, ה-LG OLED E8. אומנם הטלוויזיה הייתה מזהה אוטומטית שיש מגבר מחובר באמצעות ARC וגם השלט מיד היה מתחיל לשלוט בווליום של המגבר, אך לא פעם, לאחר הדלקה של הטלוויזיה, פשוט לא היה סאונד. הייתי צריך כמה פעמים להעביר את יציאת השמע בטלוויזיה, או במגבר, עד שהם היו קולטים אחד את השני והסאונד התחיל באמת לצאת דרך המגבר אל הרמקולים. בעיה נוספת היא ב-lag קטן של האודיו. Cabasse מתייחסים לכך במדריך שלהם ומבקשים לסדר זאת דרך ההגדרות של הטלוויזיה. על מנת לוודא שלא מדובר בכבל תקול, או בעיה כלשהי בטלוויזיה, החזרתי את הכבל אל רסיבר הקולנוע ביתי שלי, Anthem MRX-1120, הדלקתי וכיבתי את הטלוויזיה מספר פעמים ועברתי בין כמה אפליקציות, הסאונד עבד תקין באותן ההגדרות בדיוק.
    שימו לב שאת הפורמט של ה-HDMI יש להעביר מ״אוטומטי״ ל-״PCM” (בטלוויזיות של LG).

    בחרתי את שתי הסצנות הקבועות שלי של ״דברים מוזרים״ בנטפליקס. תחילה הפרק הראשון שם אני תמיד בוחן את הפתיח ולאחריו הקטע בבקתה של השריף הופר. הפתיח נשמע אנרגטי ומצליח להעביר את התחושות המאיימות. הבס מאוזן ונשאר מעט באוויר ליצירת אפקט דרמטי. בסצנה בבקתה של השריף המצלמה עוברת בבתקה בעוד טלוויזיה מנגנת בחדר. ה-Cabasse הצליחו לשחזר במדיוק את המיקום של הטלוויזיה ביחס לתנועת המצלמה. אפקטים קטנים כמו הנשימות של הופר, ציוץ הציפורים, או הדלקת סיגריה, כולם עברו ברמת פירוט טובה ואיזון מרשים.

    מכאן עברתי אל פרק 8 של עונה 3, כאן מפלצת ענקית רודפת אחרי הילדים בקניון. תחילה היא חודרת לקניון דרך תקרת הזכוכית, רמת הפירוט הגבוהה מאפשרת לשמוע את הסדקים שנוצרים בזכוכית ואז את ההתנפצות. כך שרמת הפירוט מצוינת וגם הדיבור ממורכז ונשמע ברור מאוד. החלק שבו המערכת פחות הרשימה היה שחזור האפקטים העוצמתיים, אם זו הצרחה של המפלצת או הצעדים שלה. למעשה, גם כשחיברתי את הסאבוופר, לא הצלחתי לקבל חתימת סאונד קולנועית ודרמטית. כמובן שיכולתי להגביר באופן ידני את הסאב, אך פעולה כזו הייתה גורמת לי בכל פעם לשנות הגדרות בין תוכן מוזיקה לקולנוע.

    בסך הכל המערכת של Cabasse מאפשרת לכם לשלב בין המוזיקה והקולנוע, אך, אני מצאתי את הביצועים שלה מרשימים יותר בתחום המוזיקה ומעט פחות בתחום התכנים הקולנועיים.

    Cabasse Abyss
Cabasse Antigua MC170

    סיכום

    המערכת שמורכבת מהמגבר המודרני והמשוכלל, Cabasse Abyss לצד רמקולי Cabasse Antigua MC170, היא מערכת סטריאו שלמה, רק הוסיפו כבלי רמקולים ותתחילו להזרים מוזיקה.

    מגבר ה-Abyss, הוא דוגמה לאן ניתן להגיע כיום עם מגבר Class D, עיצוב מינימליסטי, אפליקציית שליטה מצויינת ועיבוד DSP. בזכות כל אלה ניתן ליהנות מסאונד מצויין וחווית שימוש מתקדמת גם במגבר קומפקטי, שיהיה קישוט בכל סלון מודרני. כשהחיסרון היחיד מבחינתי הוא תפקוד פחות מרשים כמערכת משלימה לטלוויזיה שלכם.

    רמקולי ה-Cabasse Antigua MC170 הם רמקולים מדפיים גדולים בתצורת 3Way. רמת הגימור שלהם היא פנטסטית, בעוד הסאונד מאופיין בבס עמוק ופאנצ׳י לצד איזון ורמת פירוט טובים.

    כשמשכללים את העלות הכוללת של המערכת, שהיא באזור ה-12 אלף ש״ח, מקבלים כאן מערכת כניסה-ביניים בעלת פונקציונליות נרחבת, עיצוב מרשים ואיכות סאונד גבוהה, כך שמדובר בחבילה בהחלט משתלמת.

    ברמה האישית הסקירה של המערכת הזו מבית Cabasse הייתה בהחלט חוויה לימודית עבורי וזה תמיד משהו שאני נהנה ממנו ומודה על ההזדמנות.

    Cabasse Abyss:
    מחיר: 8,490 ₪
    אחריות: שנתיים

    Cabasse Antigua MC170:
    מחיר: 4,000 ₪ לגימור מבריק, או 3,200 ₪ לגימור מט
    אחריות: 3 שנים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    כבלי רמקולים: QED XT25
    סאבוופר: REL S/510
    טלוויזיה: LG OLED E8
    רמקולים נוספים: YG Acoustics Carmel 2

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן