fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Eversolo DMP-A6 – סקירה לסטרימר

    הפעם אנחנו סוקרים את נגן הרשת, או אם תרצו סטרימר+ממיר, Eversolo DMP-A6. הנגנים של Eversolo הם מהנגנים המדוברים ביותר בשנה-שנתיים האחרונות ובכתבה זו ננסה להבין על מה כל המהומה.

    Eversolo DMP-A6

    *ה-Eversolo DMP-A6 נרכש על ידינו לשימוש פרטי לפני מספר חודשים. המכשיר הוזמן מחו״ל כיוון שלא היה זמין בארץ באותה העת.

    שורה תחתונה

    ה-Eversolo DMP-A6 קובע רף חדש של עיצוב, איכות בנייה ופונקציונליות

    Eversolo DMP-A6 - סקירה לסטרימר

    מה אהבנו

    • רף חדש של איכות בנייה ועיצוב ברמת המחיר
    • תמיכה נרחבת ומלאה בשירותי הזרמה
    • יכולת לשמש כשרת מוזיקה עם יכולת לעשות rip ל-CD מכונן חיצוני
    • אפליקציית שליטה מרהיבה וידידותית
    • כמעט כל כניסה ויציאה שאפשר לבקש
    • פועל באופן חלק ומרשים
    Eversolo DMP-A6 - סקירה לסטרימר

    נקודות לשיפור

    • הממיר ומעגל המוצא האנלוגי הינם ראויים ביחס למחיר, אך לא מעבר
    • אין HDMI ARC לחיבור קל עם טלוויזיה

    סקירת וידאו

    על חברת Eversolo

    המותג של Eversolo נולד בשנת 2023 כחברת בת של חברת Zidoo Technology הסינית. בעוד חברת Zidoo מוכרת בזכות שלל מוצרי ניגון והזרמה של וידאו, המותג של Eversolo מכוון אל עולם האודיו וה-HiFi. זה מדהים שתוך זמן כה קצר החברה הפכה להיות לשם מוכר עבור כל חובב אודיו ומוצריה נסקרו בכל פלטפורמה אפשרית.

    קו המוצרים של החברה כרגע כולל שלושה נגני רשת, ה-DMP-A6, הגרסה היקרה יותר שלו, DMP-A6 Master Edition ומוצר הדגל, שהושק לא מזמן, ה-DMP-A8, שמשווק גם בתור קדם-מגבר, למרות שלכל שלושת המכשירים ישנה יכולת שינוי ווליום. מלבד שלושת הנגנים, קו המוצרים כולל גם שני ממירים, שני מוצרים של אודיו נייד ואפילו מגבר כח, שגם הוא הושק לא מזמן.

    העומד למבחן: Eversolo DMP-A6

    כפי שהסברנו, ה-Eversolo DMP-A6 הוא אומנם מוצר הכניסה בסדרת נגני-הרשת של החברה, אך הוא מציע מפרט עשיר ומרשים. מבחינה חיצונית המכשיר מגיע בתיבת אלומיניום, דבר שנדיר מאוד לראות ברמות המחיר הללו. במרכז הדופן הקדמית ישנו מסך מגע בגודל של 6 אינץ׳, שיכול להציג את עטיפת האלבום המנוגן, או אם תרצו להציג VU Meters דיגיטליים. כמובן שגם כל ההגדרות ניתנות לשינוי דרך מסך המגע.

    Eversolo DMP-A6

    המפרט הפנימי כולל שימוש בממיר המבוסס על שני צ׳יפים מסוג ES9038Q2M, אחד לכל ערוץ, עם תמיכה ב- PCM עד לאיכות של 768KHz 32Bit ו-DSD512. בנוסף יש פענוח MQA, למי שזה עדיין מעניין אותו. תכנון המעגלים הינו מאוזן כולל יציאת XLR, בנוסף ליציאת לא מאוזנת RCA. בתחתית המכשיר ישנו פתח עבור כונן M.2 NVME 3.0 SSD בגודל של עד 4TB, שתוכלו להוסיף ל-DMP-A6 ובכך להפוך אותו לשרת מוזיקה.

    יכולות הקישוריות כוללות חיבור רשת פיזי ו-WiFi, גרסת ה-Bluetooth הנתמכת הינה 5.0 בעזרת צ׳יפ Qualcomm QCC5125.

    מערכת ההפעלה של ה-Eversolo DMP-A6 מבוססת על גרסה מותאמת אישית של Android 11. המערכת מציעה תמיכה ב-AirPlay, DLNA, Spotify Connect, Tidal Connect, UPnP לצד שירותי ההזרמה של Qobuz, Highresaudio, ו-Amazon. למרות שזה לא מצויין באתר של Eversolo, ה-DMP-A6 עבר את ההסמכה של Roon Ready, כפי שמצויין גם באתר של Roon.

    מבחינת כניסות ויציאות, ה-Eversolo DMP-A6 מציע כניסה אופטית, כניסה קואקסיאלית וכניסת USB-C, עבור מקורות חיצוניים, כך שמדובר כאן גם בממיר ולא רק נגן רשת. ישנן שתי כניסות USB רגילות, כאשר התחתונה יכולה לשמש כיציאת אודיו. בצד היציאות האנלוגיות ישנה יציאת XLR ויציאת RCA, כפי שכבר ציינו ואילו בצד הדיגיטלי ישנה יציאה קואקסיאלית ויציאה אופטית. החלטה מעניינת שחברת Eversolo לקחו כאן היא שילוב של יציאת HDMI לאודיו, במקום יציאת HDMI תומכת ARC לחיבור לטלוויזיה. השימוש ב-HDMI עבור העברת אודיו תופס תאוצה בתקופה האחרונה, אם כי יש שם חוסר תקינה עדיין. בכל מקרה, מבחינתי חבל שהחברה וויתרה על נושא ה-HDMI ARC.

    Eversolo DMP-A6

    מבחר היכולות של ה-Eversolo DMP-A6 הינו מרשים במיוחד, נציין גם את היכולת לחבר דרך USB כונן CD ולעשות Rip למוזיקה אל הכונן הפנימי.

    במעבר על המפרט של המכשיר תפסו את עיני נתוני מתח המוצא שלו, עבור יציאת ה-XLR מדובר על 5.2V ואילו ב-RCA מדובר על 2.6V. מדובר על ערכים דיי גבוהים ואני ממליץ בחום לוודא שלמגבר שלכם יש את היכולת לקבל ערכים כאלה בכניסות שלו.

    המידות הפיזיות של ה-Eversolo DMP-A6 במ״מ הן 270 רוחב, 90 גובה ו-187 עומק.

    שאלה שעולה רבות ברחבי הרשת היא בנוגע להבדל בין ה-Eversolo DMP-A6 לגרסה היקרה יותר שלו, ה-Master Edition. התשובה לכך היא בשימוש ברכיב שעון איכותי יותר וצ׳יפ שונה למעגל ה-op-amp בגרסת ה-Master. שני השינויים הללו אמורים להביא לאיכות שמע גבוהה יותר מבחינת דיוק הזמן ורצפת רעש נמוכה יותר.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-unboxing:

    נגני רשת עם מסך מגע צבעוני וגדול הם אחת ממגמות האופנה החמות ביותר בתחום האודיו, הרבה בזכות ההצלחה של HiFi Rose. ה-Eversolo DMP-A6 אומנם אינו יוקרתי כמו ה-HiFi Rose RS150B, אך זה הגיוני לחלוטין לאור הפער הגדול במחיר ביניהם. יחד עם זאת, השימוש במסך מגע גדול ותיבה מאלומיניום עם צלעות קירור מסיביות בצדדים, ללא ספק קובעים רף חדש של איכות בנייה ברמת המחיר הזו.

    Eversolo DMP-A6

    הקו העיצובי של ה-Eversolo DMP-A6 הינו מודרני ונקי והוא בהחלט שואף השראה מ-HiFi Rose, עם מסך מגע שתופס את רוב הדופן הקדמית. המסך מאוד פרקטי ויכול להציג את עטיפת האלבום המנוגן עם שלל פרטים, VU Meters, או מצב רטרו חמוד, שנקרא מצב ספקטרום.

    Eversolo DMP-A6 30

    טאץ׳ נוסף של עיצוב מקבלים בתווית עם הלוגו בצד שמאל והלוגו שמוטבע על הדופן העליונה.

    Eversolo DMP-A6

    בנוסף, אהבתי מאוד את הסדר והארגון של כל הכניסות והיציאות בדופן האחורית. כך שלסיכום, מגיעים כאן ל-Eversolo שבחים רבים על מידת ההשקעה בכל פרט ופרט והיכולת המרשימה לייצר מכשיר באיכות כזו.

    חוויית השימוש והשליטה

    חוויית השליטה ב-Eversolo DMP-A6 מתחלקת לשלושה אמצעים. ראשית מסך המגע שמאפשר לשלוט בניגון, להחליף את התצוגה ולהיכנס למסך ההגדרות. המסך ברור, נגיש, תגובתי וקל לשימוש.

    Eversolo DMP-A6

    אופציית השליטה השנייה היא באמצעות שלט ייעודי, אשר נמכר בנפרד. אני חובב גדול של שלטים, כי לטעמי זו עדיין הדרך הנוחה ביותר לעשות משהו מהיר מבלי להתחיל להפעיל את האפליקציה. השלט הינו פלסטי אך נוח ומאוד ברור לשימוש. הוא מאפשר לשלוט בניגון, בווליום ובתצוגה, כך שהוא מכסה את כל הפונקציונליות הבסיסית והיומיומית של המכשיר.

    Eversolo DMP-A6

    כמובן כמו בכל מוצר הזרמה מודרני, אמצעי השליטה העיקרי והחשוב ביותר הוא האפליקציה ולה נקדיש את החלק הבא.

    אפליקציית השליטה

    אפליקציית השליטה של ה-Eversolo DMP-A6 הינה מרשימה במיוחד. זו אפליקציה מסודרת להפליא, צבעונית, מודרנית, תגובתית וקלה מאוד לשימוש. למעשה זו אחת מאפליקציות השליטה הטובות והמרשימות שיצא לי לראות בקרב הסטרימרים השונים.

    מסך הבית ומסכי הניגון הינם מסודרים ומחולקים באופן ברור והגיוני. כולל המסכים של ניגון קבצים מקומיים וניגון משירותי ההזרמה.

    גם מסך ההגדרות הינו מסודר וברור לשימוש. ההגדרות מחולקות לשלוש קטגוריות, אודיו, תצוגה וכללי. אולי הטענה היחידה שלי כאן היא שלא כל ההגדרות שומרות על השמות המוכרים, למשל Volume Passthough, זה המינוח של Eversolo ל-Fixed Volume (רוצים לדעת למה זו הגדרה חשובה? תצפו בפרק הפיילוט של הפודקאסט המצולם שלנו, שנקרא: על נגנים, ממירים ושליטה בווליום).
    יכולת נוספת שקיימת ב-Eversolo DMP-A6 היא קביעת אקוולייזר, שאפשר להתאים אותו לכל כניסה בנפרד.

    מבחן ההאזנה

    מבחן ההאזנה התבצע אצל השותף שלי, שהמערכת שלו כוללת את רמקולי Focal Sopra 3, את מגבר הדגל המשולב McIntosh MA12000 וכבילה מבית Nordost. במשך מספר חודשים, ה-Eversolo DMP-A6 היה מחובר בחיבור USB Audio אל ה-McIntosh MA12000 ושימש בתור סטרימר בלבד. לצורך בחינה זו, חיברנו בנוסף את ה-Eversolo DMP-A6 בכבלי XLR אל המגבר, אל מנת להתרשם מהממיר הפנימי של ה-DMP-A6 לעומת הממיר המובנה במגבר. בהמשך גם שלפנו את הממיר של Ayre QB-9 DSD, כך שמלבד ההתרשמות מה-Eversolo DMP-A6, למעשה ביצענו כאן מבחן השוואה מעניין בין שלושה ממירים.

    Eversolo DMP-A6
Focal Sopra 3
McIntosh MA12000

    פתחנו בהשוואה בין הממיר הפנימי של ה-Eversolo DMP-A6 לבין זה של ה-McIntosh MA12000. התחלנו בשתי יצירות שהזרמנו באמצעות Tidal Connect אל ה-DMP-A6.
    היצירה הראשונה שבחרתי היא מנגינת הנושא מתוך האלבום Cirklar של הרכב הג׳אז, Tingvall Trio, בהובלת הפסנתרן השוודי Martin Tingvall. דרך הממיר של ה-McIntosh יש הפרדת כלים מעולה, הבס הינו עמוק ופאנצ׳י עם הדיקות טובה. הפסנתר נשמע נקי ומלא חיים. הפרזנטציה מאופיינת באיזון, אווריריות ותחושה של סאונד טבעי ונעים.
    כשעברנו לממיר הפנימי ב-Eversolo חשתי בירידה בהדיקות ובדינמיות. הבס פחות מפורט והייתה גם ירידה בהפרדת הכלים. הבס מעט מודגש ופחות מאוזן ביחס למיד והגבוהים.

    היצירה הבאה שבחרתי היא הביצוע האקוסטי הנהדר של אסף אבידן לשירו Not In Vain מתוך האלבום In A Box III: Acoustic Recordings. דרך הממיר של ה-McIntosh יש רכות מענגת של הכינורות, שמלווים את היצירה. הפרזנטציה מרגישה מלאה ומאוזנת, הווקל מופרד נהדר גם מהמוזיקה וגם משירת הליווי. זהו ביצוע מלא רגש והוא מועבר כאן באופן דינמי וטבעי.
    כשעברנו אל הממיר הפנימי ב-Eversolo, הבמה מצטמצמת במעט וישנה ירידה ברכות והטבעיות של הסאונד. הווקל עדיין מופרד טוב, אך ליווי הכינורות פחות נקי וההעברה הכללית פחות מרגשת.

    השפעת הממיר על איכות הסאונד באודיו דיגיטלי היא משמעותית, זה משהו שלמדנו בשנים האחרונות מניסוי של לא מעט ממירים. אחרי שהבנו את הפער באיכות הממיר, המשכנו לנגן עוד כמה קטעים דרך הממיר של ה-Eversolo DMP-A6, מכיוון שזהו המוצר שרצינו לסקור.

    עברנו לשני קטעים שנוגנו מקבצים מקומיים, תחילה הזמרת הקוריאנית הנהדרת Youn Sun Nah עם השיר Mystic River מתוך האלבום Immersion. איכות הקובץ הינה Flac 24bit 48kHz. הממיר של ה-Eversolo מצליח לשקף בקלות את הפערים בין קובץ מיקומי להזרמה משירותי הזרמת המוזיקה. שומעים הרבה יותר שכבות סאונד, לכן הסאונד נשמע מלא יותר. הפרזנטציה אנרגטית וכוללת בס רך, אם כי היה חסר לי מעט יותר פירוט בבס. הווקל נקי ומופרד, הפרדת הכלים והפירוט באפקטים שמפוזרים ביצירה הזו היו ראויים.

    היצירה השנייה שבחרתי בה שייכת לזמרת Katie Melua, השיר A Love Like That מתוך האלבום Acoustic Album No. 8. איכות הקובץ הינה Flac 24bit 96kHz. זו הקלטה איכותית במיוחד והווקל נשמע רך ומלא עם הפרדה טובה מהליווי המוזיקלי. הפרזנטציה דרך ה-Eversolo DMP-A6 הינה מפורטת ובבירור נשמעת טוב יותר ביחס לניגון משירותי ההזרמה, אך יצא לי לשמע את הקטע הזה לא פעם במערכת הזו, דרך הממיר של ה-McIntosh ולא יכולתי שלא להרגיש שאפשר לקבל תוצאה טבעית ורכה יותר.

    על מנת לבחון ביצועים במוזיקה אלקטרונית חזרתי ל-Tidal ובחרתי ביצירה הקצרה Intervals של Boris Blank. הבס הדוק ואפקט טיפות המים הינו מורגש וברור. האפקט של סאונד שנע מצד לצד בין הרמקולים אף הוא מובחן. הפרזנטציה אנרגטית ודיי מדויקת, אך חסרה לי כאן מידה של חלקות.

    בחלק האחרון של המבחן, הוספנו למשוואה גם את הממיר Ayre QB-9 DSD, כך שכעת ה-Eversolo DMP-A6 חובר בכבל USB אל ה-Ayre QB-9 DSD וממנו ב-XLR אל המגבר McIntosh MA12000.

    Eversolo DMP-A6
McIntosh MA12000
Ayre QB-9 DSD

    חזרנו שוב אל שני הקטעים האחרונים, תחילה הקובץ המקומי של A Love Like That של Katie Melua. כל הרכות שלתחושתי הייתה חסרה קודם חזרה בגדול עכשיו. הווקל נעים וטבעי יותר, הבמה עוטפת וגדולה יותר. הקול של Katie כולל יותר מיקרו דינמיקה עם יותר הבחנה בין כל שינוי בעוצמת השירה.

    גם ביצירה האלקטרונית Intervals של Boris Blank, יש שיפור משמעותי עם יותר אוויר בין הצלילים, במה גדולה יותר, בס הדוק ופאנצ׳י יותר. היצירה כולה מרגישה מדויקת יותר והרבה יותר קלה ונעימה להאזנה.

    לשם הסקרנות ביצענו השוואה גם בין ה-Ayre לממיר הפנימי ב-McIntosh MA12000 וגם כאן ה-Ayre QB-9 DSD היה עם ידו על העליונה מבחינתינו. ה-Ayre נשמע אוורירי יותר, רך יותר והוא מייצר במה גדולה יותר. הפער בין הממיר של ה-McIntosh ל-Ayre הוא משמעותית קטן יותר, ביחס לפער בין ה-McIntosh וה-Eversolo, עדיין המנצח הברור של המבחן הזה הוא ה-Ayre QB-9 DSD. כך שבסופו של דבר הממיר של Ayre עשה את דרכו חזרה למערכת של השותף שלי.

    Eversolo DMP-A6
McIntosh MA12000
Ayre QB-9 DSD

    אז מה כל כך מיוחד ב-Eversolo DMP-A6 והאם ההייפ מוצדק?

    כשאני מסתכל על סצנת הסטרימרים של השנים האחרונות, ישנן שתי חברות שבלטו במיוחד מבחינתי. הראשונה היא חברת Bluesound, שעם סדרת הסטרימרים שלה, ה-Node, קבעו רף חדש של מוצר חכם, שעונה על כל דרישות הצרכן המודרני במחיר כניסה. החסרונות של הסטרימרים של Bluesound לטעמי הם איכות בנייה פלסטית, ועיצוב לא בדיוק יוקרתי ואטרקטיבי. החברה הבולטת השנייה היא חברת HiFi Rose הקוריאנית, שהציעה עיצוב ואיכות בנייה מרשימים, כמו למשל בנגן הרשת הבכיר שלהם, ה-HiFi Rose RS150B, לצד חוויית שליטה עדכנית ומסך מרהיב. החסרון במוצרי HiFi Rose הוא הפער הגדול במחיר לעומת ה-Bluesound.

    בין ההיצע של שתי החברות הללו היה בור עצום, ובדיוק לשם מכוונים נגני הרשת של Eversolo. הם מציעים פונקציונליות נרחבת, כולל שלל כניסות, שלא תמצאו במוצרי Bluesound, לצד אפליקציית שליטה מרשימה וכל זה באריזה יוקרתית ומעוצבת. אז נכון, רמת הגימור כאן היא לא ברמה של HiFi Rose, אבל כשמתחשבים בכך שהמחיר קרוב הרבה יותר לזה של ה-Bluesound Node, מדובר בהישג מרשים.
    אז האם ההייפ מוצדק? מבחנתי כן, כיוון שיש כאן קריאה נכונה של מצב השוק ומתן מענה לצורך מדויק של הצרכנים.

    למי יכול להתאים ה-Eversolo DMP-A6?

    כפי שראיתם במבחן ההאזנה שלנו, אני חושב שיש פער בין איכות חלק הסטרימר ב-Eversolo DMP-A6 וחלק הממיר. אם יש לכם ממיר איכותי, במיוחד כזה עם כניסת USB Audio ואתם מחפשים סטרימר איכותי, תתקשו מאוד לקבל תמורה טובה יותר עבור כספכם. יש סטרימרים יוקרתיים וטובים יותר, אבל אני חושב שרוב בעלי מערכות ההייאנד, יקבלו תוצאה מספקת מאוד מה-Eversolo DMP-A6 בתור סטרימר.

    אם אתם חייבים נגן כולל ממיר, ה-Eversolo DMP-A6 יעשה עבודה טובה במערכות כניסה וביניים, אך עבור מערכות הייאנד, אני לא חושב שחלק הממיר ומעגל המוצא האנלוגי שלו איכותיים מספיק. תמיד ישנה אפשרות של להתחיל מהנגן הזה ולהוסיף ממיר איכותי יותר בהמשך. יכול להיות שבגרסת ה-Master Edition, או ה-A8, אתם יכולים לקבל תוצאת סאונד טובה יותר, אך משום מה יש לי תחושה שעדיין ניתן להגיע לתוצאה טובה יותר אם תשלבו בין ה-A6 לממיר חיצוני.

    Eversolo DMP-A6

    סיכום

    ה-Eversolo DMP-A6 הוא מכשיר שזכה לאינספור סקירות והתייחסויות ולאחר בחינה מעמיקה שלו, אני בהחלט מבין למה. ה-Eversolo DMP-A6 מציע תמיכה נרחבת בשירותי ההזרמה, אפליקציית שליטה מתקדמת ונוחה, שלל כניסות ויציאות, בנוסף לאיכות בנייה ועיצוב ברמה גבוהה בהרבה ממה שמקובל ברמת המחיר שלו.

    בנוגע לאיכות הסאונד של המכשיר, אם מדברים עליו כנגן שלם כולל ממיר ומעגל מוצא אנלוגי, אני לא חושב שהוא מתחרה בממירים יקרים יותר, אבל כסטרימר בלבד, אני חושב שהוא נותן מענה ברמה מאוד גבוהה. יהיה מעניין לעקוב אחר Eversolo ולראות אם הם יבחרו בהמשך להשיק גם מכשיר שהוא סטרימר/טרנספורט רשת בלבד, ללא ממיר.

    מחיר: כ-3,500-3,800 ש״ח, תלוי בשער המט״ח

    המערכת ששימשה אותנו לסקירה:
    רמקולים: Focal Sopra 3
    מגבר משולב כולל ממיר: McIntosh MA12000
    ממיר נוסף להשוואה: Ayre QB-9 DSD
    כבלי רמקולים: Nordost Purple Flare
    כבלי XLR לחיבור הנגן/הממיר למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבל USB 
    לחיבור הנגן לממיר/המגבר: Nordost Blue Heaven

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן