fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Roksan Attessa Streaming Amplifier & CD Transport: סקירה

    הפעם הגיעו אלינו לסקירה המגבר המשולב – All In One מדגם Roksan Attessa Streaming Amplifier ויחד איתו ה-Attessa CD Transport.

    שני המוצרים שייכים לסדרת הכניסה החדשה של חברת Roksan הבריטית וזו ההזדמנות הראשונה עבורינו לסקור את מוצריהם.

    אנחנו מודים לקונקטור, היבואן הרשמי של מותג Roksan בישראל, על כך ששלחו לנו מוצרים אלה לצורך סקירה.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier
Roksan Attessa CD Transport

    השורה התחתונה

    Roksan Attessa Streaming Amplifier

    ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier הוא מגבר All In One, שמוכיח כמה רחוק ניתן להגיע עם תכנון ובנייה נכונים

    מה אהבנו
    • עיצוב סולידי ואיכות בנייה מעולה ביחס למחיר
    • סאונד מאוזן, ניטרלי, מפורט ובעל במה טבעית
    • מודול ה-BluOS הוא אחד המוצלחים בשוק
    נקודות לשיפור
    • חסר HDMI ARC, לחיבור פשוט של טלוויזיה
    • אין אפשרות להזרים כשהמגבר ב-Standby
    • תוספת מחיר משמעותית עבור מודול ההזרמה


    Roksan Attessa CD Transport

    ה-Roksan Attessa CD Transport כולל עיצוב סולידי, איכות בנייה מעולה, חוויית שימוש פשוטה וקלאסית ואיכות סאונד, שמשקפת בקלות את יתרונות פורמט ה-CD

    מה אהבנו
    • עיצוב ואיכות בנייה מעולה
    • תפעול קלאסי ופשוט
    • משקף בקלות את יתרונות פורמט ה-CD על פני הזרמה
    נקודות לשיפור
    • הכבל הקואקסיאלי המצורף מעט קצר


    סקירת וידאו

    על חברת Roksan

    חברת Roksan הינה חברת אודיו בריטית, שהוקמה בשנת 1985 על ידי Tufan Hashemi ו-Touraj Moghaddam, שני בוגרי האוניברסיטה של לונדון. שני המקימים הם ממוצא פרסי וזה משתקף בשמות מוצרי החברה. השם Roksan בעצמו נגזר מהשם רוקסנה, שהייתה בתו של המלך הפרסי הנודע דריוס. המוצר הראשון של חברת Roksan היה פטיפון.

    קו המוצרים הנוכחי שלהם כולל מגברים ונגני CD לצד פטיפונים, זרועות וראשי פונו. מוצרי החברה ידועים בגישות עיצוב יוצאות דופן ובתמורה גבוהה למחיר.

    בשנת 2016 חברת Roksan נרכשה בידי חברת הרמקולים הבריטית הנודעת Monitor Audio.

    על סדרת ה-Attessa

    חברת Roksan השתמשה בניסיונה העשיר של כמעט ארבעה עשורים בתכנון קו המוצרים החדש. ליין ה-Attessa, מציג עיצוב עדכני מינימליסטי, חוויית שליטה נוחה ופונקציונליות נרחבת. סדרת ה-Attessa מורכבת מארבעה מוצרים: פטיפון, CD ושני דגמים של מגברים משולבים, שההבדל היחיד ביניהם הוא שאחד המגברים מגיע עם מודול הזרמה מובנה, שמבוסס על מערכת BluOS של חברת Bluesound. המגבר שאנחנו קיבלנו לסקירה הוא הדגם עם מודול ההזרמה.

    העומדים למבחן: Roksan Attessa Streaming Amplifier & CD Transport

    Roksan Attessa Streaming Amplifier

    ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier הינו מגבר משולב All In One, המבוסס על הגברה מסוג Class A\B בעוצמה של 80W ל-8 אוהם ו-130W ל-4 אוהם. המגבר כולל שנאי טרואידי, שמגיע מסדרת ה-Capsian הבכירה יותר של חברת Roksan.

    החלק הדיגיטלי מבוסס על ממיר איכותי מבית Burr Brown התומך ב: 24bit/192kHz, בעל יכולת פיענוח MQA וכולל שתי כניסות אופטיות ושתי כניסות קואקסיאליות. עוד בחלק הדיגיטלי תמצאו תמיכה ב-Bluetooth aptX. החלק האנלוגי כולל שתי כניסות RCA, אחת מהן יכולה לשמש כ-HT Bypass, לשילוב במערכת קולנוע ביתי ובנוסף כניסת פונו תומכת ראשי MM. בנוסף ישנה יציאת Pre-Out, שיכולה לשמש גם לחיבור סאבוופר, כניסת Trigger-In ויציאת Trigger-Out.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier

    עד כאן התכונות הן משותפות ל-Streaming Amplifier ול-Integrated Amplifier. מה שמפריד ביניהם הוא שה-Streaming Amplifier כולל גם מודול הזרמה מבית Bluesound, שמאפשר להזרים אל המגבר בעזרת מערכת ה-BluOS. המודול כולל חיבור רשת קווי ושתי כניסות USB, אחת מהן יכולה לשמש לחיבור דונגל WiFi-USB מצורף.

    מערכת ה-BluOS מציעה תמיכה ב-Spotify Connect, Tidal Connect, Amazon Music, Deezer, Qobuz ובנוסף תמיכה ב-AirPlay 2 ועוד.

    מבחר היכולות של ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier הינו מרשים. היכולת היחידה שחסרה לי כאן זו יציאת HDMI תומכת ARC. יציאה זו הפכה להיות פופולרית בקרב מגברי סטריאו All In One והיא מאפשרת חיבור פשוט ואיכותי של הטלוויזיה אל מערכת הסטריאו.

    מידות המכשיר במ״מ הן: 432 ר׳, 76 ג׳ ו-373 ע׳. המשקל הוא 10.48 ק״ג.

    Roksan Attessa CD Transport

    ה-Roksan Attessa CD Transport הינו מכשיר בעל ייעוד אחד בלבד והוא לקרוא תקליטי CD ולהוציא את האות הדיגיטלי אל ממיר חיצוני. ה-Attessa CD Transport תומך בקריאה של דיסקים מסוג CD / CD-R והוא כולל יציאה קואקסיאלית אחת בלבד.

    Roksan Attessa CD Transport

    מידות המכשיר במ״מ הן: 432 ר׳, 76 ג׳ ו-349 ע׳. המשקל הינו 6.1 ק״ג.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-unboxing:

    ליין מוצרי Roksan Attessa זמין בשני גימורים, שחור, או כסוף (הפטיפון מגיע בשחור או לבן). אנחנו קיבלנו את שני המכשירים בגימור השחור. שני המכשירים מגיעים בתיבה שעשוייה מפלדה עם פאנל קדמי מאלומיניום מוברש.

    המגבר, Attessa Streaming Amplifier, כולל פאנל קדמי עם בורר יחיד במרכזו. בפינה השמאלית יש את כפתור ההדלקה ואז שלושה כפתורי שליטה: Play\Pause, לעבור לשיר הבא או לקודם. הכפתורים לא בולטים כלל, אך לשמחתי עדיין מדובר בכפתורים פיזיים ולא כפתורי מגע. משני צידי הבורר ישנם מסכים, מצד שמאל המסך מציג אייקון, שמייצג את הכניסה הנבחרת ואילו המסך בצד ימין מציג את עוצמת הניגון בעזרת כמות פסי לד דלוקים. שני המסכים עושים שימוש בלדים כתומים נעימים מאוד למראה. בפינה הימנית תמצאו את כניסת האוזניות. הפאנל הקדמי, נקי וסימטרי במיוחד. העיצוב הכללי הוא מינימליסטי ומודרני.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier

    הפינות התחתונות של התיבה אינן ישרות ומייצרות צורה טרפזית, ששוברת את התיבה המלבנית ומוסיפה עניין ועידון לעיצוב המגבר. בחלק העליון של התיבה, מותבע הכיתוב Roksan Attessa וישנם שני פתחים לאיוורור, דרכם גם ניתן לראות חלק מהמעגלים. בגלל המיקום העליון של פתחי האיוורור, חברת Roksan ממליצה לא להניח מכשירים נוספים על גבי המגבר, במידה ותרצו לעשות stacking עם ה-CD, הניחו את המגבר על גבי ה-CD.

    הפאנל האחורי מציג את כל הכניסות והיציאות באופן מסודר עם כיתוב ברור. הטרמינלים של הרמקולים כוללים כיסוי פלסטי אך כשמבריגים אותם החוצה רואים שהחיבורים מוזהבים. הטרמינילים מגיעים עם פקקי פלסטיק, שיש להסירם במידה ואתם רוצים להשתמש במחברי בננה. אני ממש לא אוהב את הפקקים הללו ולרוב מאוד מסתבך עם השליפה שלהם, אבל כאן חברת Roksan חשבו על זה והציפוי הפלסטי של הטרמינילים כולל חריצים במעטפת שלהם, המאפשרים בקלות להכניס משהו דק כמו סכין או מספריים ולשלוף כך את הפקקים.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier

    ה-Attessa Streaming Amplifier בנוי כמו שצריך ובעל הנדסת אנוש טובה מאוד, זה מתחבר יחד עם תכנון פנימי שכולל שימוש בשנאי טרואידי, לא מובן מאליו ברמת המחיר הזו.

    ה-Attessa CD Transport כולל עיצוב תואם לעיצוב של ה-Streaming Amplifier, רק שבמרכזו יש את מגש ה-CD ולא בורר העוצמה. בין שתי גישות כונני ה-CD, המגש או הפתח, תמיד העדפתי את המגש. המגש ב-Attessa CD Transport הינו פלסטי, אך הוא מרגיש קשיח ויציב.

    Roksan Attessa CD Transport

    ליד המגש תמצאו את כפתור הפתיחה/סגירה שלו. המסך בצד ימין מראה את המספר של הקטע המנוגן וזמן הניגון. זו גישה קלאסית ונוסטלגית, שאינה כוללת מסך צבעוני וניסיון להביא meta data של האלבום מהאינטרנט. אני מצאתי את הגישה נקייה, פשוטה ואינה מסיחה את הדעת מהמוזיקה.

    גם ב-Attessa CD Transport תמצאו את הכיתוב Roksan Attessa מוטבע על הדופן העליונה.

    Roksan Attessa CD Transport

    הפאנל האחורי הינו הגדרת הפשטות, יש כאן את חיבור החשמל ויציאה קואקסיאלית בודדת.

    ה-Attessa CD Transport הינו מכשיר ייעודי בעל איכות בנייה טובה מאוד וללא שום קשקושים מיותרים.

    שימושיות

    נתחיל עם ה-Attessa Streaming Amplifier, השימושיות בו מחולקת לפאנל הקדמי, השלט ושתי אפליקציות השליטה. בפאנל הקודמי, כפי שכבר הזכרנו ישנם כמה כפתורי שליטה על הניגון בחלקו השמאלי. הבורר המרכזי משמש לשני תפקידים. סיבוב שלו קובע את עוצמת הניגון, לחיצה על הבורר משתיקה את המגבר (Mute), ואם תסובבו את הבורר בזמן שאתם לוחצים עליו, זה יעביר בין הכניסות השונות. לוקח קצת זמן להתרגל לכך, אבל בסך הכל זה מספיק נוח והיתרון העיצובי של בורר מרכזי אחד הוא מצא חן בעיני.

    השלט שמגיע עם ה-Attessa Streaming Amplifier, הינו פלסטי ודיי פשוט, אך הוא פונקציונלי ונוח לאחיזה. אין כפתור ייעודי לכל כניסה אבל השימושיות של השלט אינטואיטיבית ביותר. השלט יכול לשלוט גם בנגן ה-CD, תוכלו להעביר שירים, לעצור את הניגון, וגם לפתוח את המגש, לא תוכלו להדליק ולכבות את הנגן בעזרת השלט של המגבר.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier

    ל-Attessa Streaming Amplifier יש למעשה שתי אפליקציות שליטה, האפליקציה של חברות Roksan ו-Monitor Audio, שנקראת MaestroUnite. זו אפליקציית שליטה בסיסית, שמאפשרת להפעיל את מנגון ה-Trigger, להפעיל את מצב AV Mode ולשנות אייקון של כל כניסה.

    האפליקציה השנייה היא האפליקציה של BluOS, שמוכרת לי מסטרימר ה-Bluesound Node 2i, שהיה ברשותי וממספר מוצרים של חברת NAD שסקרתי. ה-BluOS זו למעשה פלטפורמה, שכוללת גם יכולת חיבור של שירותי הזרמה רבים כגון Tidal, Qobuz, Deezer, Amzon Music ועוד וגם יכולת לקנפג את המכשיר הספציפי. לאחר החיבור הראשוני הייתי צריך לעדכן את גרסת הקושחה של המגבר, התהליך התברר כדי ארוך ונמשך כחצי שעה. לאחר מכן יכולתי להזרים דרך האפליקציה וגם בעזרת Spotify Connect ו-Tidal Connect, ישירות מהאפליקציות הראשיות של השירותים בהתאמה.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier & CD Transport: סקירה

    נקודה אחת ששמתי לב אליה בקשר ל-Attessa Streaming Amplifier היא שבמצב Standby, המגבר אינו מאפשר להזרים אליו ולא תוכלו לראות אותו כאופציה ב-Spotify Connect, Tidal Connect, או להתחבר אליו באמצעות אפליקציית ה-BluOS, תהיו חייבים להדליק אותו קודם לכן. מגברי All In One רבים אחרים שיצא לי להתנסות בהם, כן מאפשרים את הפונקציונליות הזו של להזרים אליהם במצב Standby ואז הם נדלקים בעצמם ומתחילים לנגן.

    אני יכול רק לשער שהסיבה לכך היא שמודול ה-BluOS הינו מעיין הרחבה שמתווספת למגבר ה-Attessa ולא חלק אינטגרלי שמוטמע בתוכו.

    לחובבי Roon, בשלב זה ה-Attessa Streaming Amplifier לא עבר עדיין את ההסמכה להיות Roon Ready, יש לקוות שיכולת זו תתווסף בהמשך.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier & CD Transport: סקירה

    בנוגע ל-Attessa CD Transport הפונקציונליות שלו פשוטה בהרבה, ניתן להשתמש בכפתורי הניגון ופתיחת/סגירת מגש ה-CD, שנמצאים על הפאנל הקדמי של המכשיר. לחילופין ניתן להשתמש בשלט המצורף, שהינו זהה לשלט של המגבר, אני מניח שההבדל היחיד הוא ביכולת להדליק ולכבות את המכשיר, כל שלט מכוון להדליק ולכבות רק את המכשיר איתו הוא מגיע, כאשר כל שאר הפונקציונליות היא זהה. מידי פעם כן נתקלתי בתופעה שהשלט פועל על שני המכשירים, למשל אם הדלקתי את המגבר דרך הכפתור בפאנל הקדמי ואז ניסיתי לכבות עם השלט, המגבר היה נכבה ואילו נגן ה-CD נדלק.

    כשהפעלתי את ה-CD Transport בפעם הראשונה הופתעתי לגלות שיש דיסק CD בפנים. על גבי הדיסק מצוין שאם מספקים את המכשיר בלעדיו, האחריות אינה תקפה. העיניין לא ברור לי לחלוטין ואני יכול רק לשער שזה קשור לנושא של יציבות מגש הדיסק בעת ההובלה.

    Roksan Attessa CD Transport

    למרות שניתן לגלות גם את נגן ה-CD באפליקציית ה-MaestroUnite כשניסיתי להוסיף אותו, קיבלתי הודעה על כך שהגדרת מכשיר זה דרך האפליקציה אינה נתמכת. במהלך החיבור באפליקציה, מעברים את ססמאת ה-WiFi ל-CD, זה מאפשר לעשות בו עדכון תוכנה/קושחה. העדכון מתבצע על ידי הדלקה של המכשיר ואז לחיצה ארוכה על כפתור ה-Standby עד שהוא הופך לכחול. בשלב זה המכשיר ניגש לרשת ומוריד את העדכון. גם לאחר שעדכנתי את שני המכשירים באופן זה, לא הרגשתי שינוי בפעולת אפליקציית ה-MaestroUnite, בנוסף דיי קשה להבין איך לבדוק איזו גרסה מותקנת כרגע.

    מבחן ההאזנה

    מבחן ההאזנה התבצע על ידי חיבור מגבר ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier אל הרמקולים שלי, YG Acoustics Carmel 2 באמצעות כבלי QED XT25. ה-Streaming Amplifier חובר לרשת בחיבור קווי. הנגן Attessa CD Transport חובר אל המגבר באמצעות הכבל הקואקסיאלי שמצורף עם הנגן.

    המבחן מחולק לשניים. תחילה הזרמתי תכנים מ-Tidal באמצעות Tidal Connect אל המגבר ובשלב השני ניגנתי מספר תקליטי CD באמצעות נגן ה-CD.

    הזרמה ישירות אל Roksan Attessa Streaming Amplifier

    נתחיל הפעם מהקטע Duet של Rosalie Cunningham מתוך אלבומה המבריק, Two Piece Puzzle. זהו אלבום רוק פסיכודלי עדכני והקטע הזה הוא דואט מלא בהומור. פתחתי בהאזנה בווליום נמוך, הבס רך ונעים והפסנתר מצלצל באופן מדויק, לא צורם ומלא פירוט. הווקל ממורכז ומפורט והפרזנטציה הכללית מאוזנת ואנרגטית.
    כשמתחילים לעלות בווליום הבס מתעורר יותר לחיים, מרגישים פירוט רב יותר במיד בס. הבמה עוטפת וקדמית יותר. ישנה תחושה טובה של עומק במה ויחד עם זאת, ה-Roksan Attessa נוטה לפרזנטציה רגועה באופן יחסי. ממש לא פרזנטציה אחורית ומאופקת ברמה שהצלילים נשארים צמודים אל הרמקולים, אלא תחושת במה טבעית ורגועה.

    כפי שציינתי ישנה ירידה בדינאמיות בעוצמות נמוכות, אבל מבחינת יכולת הנעה, לא חשתי שום קושי של המגבר להניע את רמקולי ה-Carmel 2. תכונות נוספות כוללות רצפת רעש נמוכה ורמת ניקיון טובה במיד. בסיום הקטע ישנו אפקט שנע מצד ימין אל המרכז, ה-Roksan מציג יכולת Imaging טובה המאפשרת לחוש בקלות בתנועה הזו.

    מכאן המשכתי לקטע, שאני שומע בלי סוף בתקופה האחרונה, מדובר בקטע Dancing In The Backyard של להקת הרוק הרך הנרווגית, Minor Majority מאלבומם If I Told You, You Were Beautiful, משנת 2002.
    הגיטרה בפתיחה רגועה וטיפה מרוחקת, הווקל מרגש וממורכז. ליווי הכינורות מרגיש נקי עם גבוהים רכים והם משולבים נהדר עם שאר המוזיקה. הפרזנטציה הרגועה נותנת הרבה מקום לווקל, אך עדיין מעבירה את המקצב, האנרגטיות והרגש של היצירה בצורה טובה.

    הקטע הבא מגיע מאלבום המחווה היפיפה ללאונרד כהן, שיצא לפני כמה שבועות ומורכב מעיבודי ג׳אז לשיריו. לאלבום קוראים Here It Is: A Tribute to Leonard Cohen. העיבוד האהוב עלי הוא גם במקרה השיר האהוב עלי של כהן, Famous Blue Raincoat, שמבוצע כאן על ידי Nathaniel Rateliff. האלבום מופיע בפורמט ה-MQA בשירות של Tidal.
    הבס בקטע מועבר בעדינות אך הוא גם הדוק במידה הנכונה. הפסנתר מרגיש מעט מרוחק, אך גם הוא מועבר באופן עדין ונעים, עם מידת צלצול מדויקת בחלקים הגבוהים. כלי הנשיפה בשרניים ומרגשים. הווקל ממורכז ומלא בניואנסים. זו העברה מאוזנת, ניטרלית ומרגשת של הקטע הזה.

    אם כבר ג׳אז, המשכתי לקטע מתוך האלבום Shifting Sands, של הטריו המופלא של אבישי כהן. בחרתי בקטע The Window. זהו קטע אנרגטי יותר והמקצב מועבר באופן מדויק דרך ה-Attessa. התופים הדוקים ומופרדים, בעוד הפסנתר נקי ומהיר ללא שמץ של מריחות. הבס של אבישי מעוגל ונעים. שוב יש כאן העברה מאוזנת, שמאפשרת לאנרגטיות של הקטע לעבור באופן משכנע ללא קישוטים ותוספות. ה-Imaging טוב, ניתן להרגיש במיקום הכלים על פני הבמה, העומק והתלת ממדיות של הבמה מרגישים טבעיים ולא מוגזמים.

    את הקטע הבא, הכרתי לאחרונה והוא שייך לזמרת הבלגית, Selah Sue. קוראים לקטע All The Way Down וזהו אחד משירי הפופ/R&B הטובים ששמעתי לאחרונה. מקצב הבס הינו פאנצ׳י ומופרד. מדובר כאן בקטע ווקל מטורף, ודרך ה-Roksan Attessa הוא נשמע ממורכז, עוצמתי ולחלוטין בשליטה. שומעים המון ניואנסים בזמן ש-Selah מראה לנו את יכולות הווקל המופלאות שלה. ה-Roksan מעביר את היצירה הזו באיזון ואיפוק ראוים לציון.

    בשני קטעי הסיום רציתי להבין את ביצועי הבס של ה-Roksan Attessa. התחלתי בקטע האלקטרוני The Game Has Changed של Daft Punk. קטע שאני מכיר כבר כמו גב כף ידי. הבס כאן מרגיש מעט מאופק, אך הוא הדוק ומפורט. יכול להיות שחובבי הבס, היו רוצים מעט יותר פאנץ׳ כאן, אבל במקום זאת יש כאן איזון, המאפשר ליהנות מהשכבות השונות של היצירה ומרמת הפירוט הגבוהה של האפקטים האלקטרוניים.

    לסיום בחנתי את קטע הראפ/היפ-הופ Till I Collapse של אמינם. כאן ה-Attessa כן מצליח להוציא בס עמוק פאנצ׳י ועוצמתי, שיורד נמוך. זה מלמד אותי שה-Roksan Attessa יודע לתת בס עוצמתי כשזה חלק מההקלטה, הוא שומר על איזון ונירטליות מעולים. אם בהקלטה יש בס עמוק ועוצמתי, זה מה שתקבלו.

    ניגון CDs באמצעות Roksan Attessa CD Transport

    מכאן עברתי לכמה דיסקים, אותם ניגנתי ב-Roksan Attessa CD Transport. ראשית אני מודה שאוסף הדיסקים שלי אינו מעודכן מאז שעברתי לתקליטים, אך עדיין יש לי כמה פנינים ששימשו אותי לסקירה זו.

    התחלתי מהאלבום של Fleetwood Mac משנת 1975, הנושא את שמם ומכונה גם ״האלבום הלבן״ שלהם. לי יש את גרסת ה-remaster 2018. למעשה רכשתי את הדיסק הזה לאחר שכבר התחלתי לאסוף תקליטים, פשוט כי לא הצלחתי למצוא אותו בתקליט עד לממש לאחרונה.

    Roksan Attessa CD Transport

    מהניסיון שלי כשבוחנים נגנים בטווח מחיר דומה, ומנגנים בהם קבצים משירותי הזרמה, לעומת קבצים מיקומיים או דיסקים, הפער בולט וקל להבחנה. ואכן גם דרך ה-Roksan Attessa CD Transport, הפער הזה היה מיידי. הסאונד כבר בקטע הפתיחה, Monday Morning, הרגיש מלא יותר, בשרני יותר, ישנה תחושה שיש שכבות פרטים נוספות מעבר לשכבות שמרגישים כשמזרימים את השירים.
    בלהיט הנהדר, Rhiannon, אני מוצף מכמות הפרטים, הדינאמיות מרשימה ביותר וכך גם האיזון. הווקל המתוק, אך גם המעט מחוספס של סטיבי ניקס מעובר כאן באופן טבעי ומפורט.
    לא יכול להאזין לאלבום הזה בלי לשמוע בפעם המיליון את I’m So Afraid, אחד השירים האהובים עלי של Fleetwood. כאן צמד ה-Roksan Attessa עושים עבודה נפלאה בשחזור האנרגיה והסאונד המעט אפל של הקטע. הווקל מרגש, הגיטרה נקייה ובשרנית והתיפוף הדוק.

    Roksan Attessa CD Transport

    המשכתי לאלבום הגראנג׳ האהוב עלי בכל הזמנים, Temple Of The Dog, פרויקט המחווה של כריס קורנל לאנדרו ווד. אולי הקטע המוכר ביותר באלבום הוא Hunger Strike, שכולל גם שירת ליווי של אדי וודר, עד כמה שידוע לי זו הייתה ההקלטה המקצועית הראשונה שלו. שילוב הקולות שלהם מופרד באופן נהדר, כשהייתי שומע את השיר במערכות פשוטות יותר, היה קשה להבדיל בין הקולות, דרך ה-Roksan Attessa, מרגישים בכל ניואנס בקולות של שניהם וקל מאוד להבדיל ביניהם. התופים הדוקים והגיטרה ״מלוכלכת״ במידה הנכונה.

    לא יכולתי לוותר על Call Me A Dog, זהו אחד השירים האהובים עלי בכל הזמנים. רמת הפירוט גבוהה וההפרדה בין הכלים השונים היא נהדרת. הקלידים מקבלים את המקום שלהם והווקל של כריס ממורכז מלא בפרטים וכמובן מרגש. לאורך האלבום ה-Roksan Attessa הצליחו לשמר את האנרגיה והדיסטורשן לצד איזון, עידון ובמה בעלת עומק טוב.

    לדיסק השלישי והאחרון בחרתי במשהו שונה, אלבום אוסף של זמרת האופרה Sarah Brightman, שנקרא Classics – The Best Of Sarah Brightman. שרה היא כוכבת על של עולם האופרה.

    Roksan Attessa CD Transport

    כבר מהפתיחה האלבום הזה מפוצץ בדינאמיות, הקול של שרה מאתגר את שחזור הטונים הגבוהים של צמד ה-Attessa, שעומדים באתגר בגבורה עם שחזור אווירירי ונעים, ללא שמץ של חדות יתר, או סאונד צורם.
    בקטע Anytime Anywhere הבס הדוק, ההפרדה בין הבס לשירה נהדרת. הווקל ממורכז ונמצא קדימה יותר בבימת הסאונד.

    בקרב קהל המיינסטרים, שרה מוכרת בעיקר בזכות הלהיט האדיר שלה לצידו של אנדריאה בוצ׳לי, Time To Say Goodbye. זה היה נשמע לי כמו דרך נהדרת לסיים בה את הסקירה. הכינורות בפתיחה מופרדים ונקיים. קולה של שרה עדין וברור. שילוב התופים בפזמון מעודן ומדויק. בבית השני בוצ׳לי נכנס לשיר, כמות השכבות והניואנסים בקולו מרשימה במיוחד, לצד העברה נקייה של המיד, צמד ה-Attessa עושים עבודה מרשימה בהעברת הווקל הנדיר והרגש של היצירה הזו.

    למי מוצרי Roksan Attessa יכולים להתאים?

    נתחיל מהמגבר, לאורך המבחן ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier, הפגין ביצועים מרשימים עם סאונד מאוזן, ניטרלי וטבעי. לא הרגשתי כאן בפערים של איכות למרות שחיברתי אותו אל רמקולים שעולים פי 10 ממנו. לכן אני חושב שמדובר כאן במגבר משולב, המהווה תמורה מעולה למחיר ומראה כמה רחוק ניתן להגיע עם תכנון ובנייה נכונה, גם מבלי לשלב כל מיני רכיבים אקזוטיים ונתוני וואטים, שמספיקים להאיר רחוב שלם. הסיסמא של חברת Monitor Audio, הבעלים של חברת Roksan, הינה Let’s Make Audio Human, וסדרת ה-Attessa אכן מדגימה את המשמעות של הביטוי.

    אז אם יש לכם רמקולים שלא דורשים מאות וואטים בשביל להניע אותם ואתם מחפשים מגבר ניטרלי, שיודע לעשות כמעט הכל, כדאי לכם לבחון את ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier.

    שימו לב שאם במקרה וכבר יש לכם סטרימר אודיו כלשהו, או שאתם לא חייבים לקבל הכל במכשיר אחד, יש לכם אפשרות לרכוש את ה-Roksan Attessa Integrated Amplifier. זהו מגבר אחד לאחד כמו ה-Streaming Amplifier, רק ללא מודול ההזרמה של BluOS. פער המחירים בין שני המגברים הינו משמעותי ועומד על שלוש אלף שקל. הפער הזה יאפשר לכם לרכוש סטרימר, דוגמת ה-Bluesound Node, שכולל גם HDMI ARC וגם אפשרות לחבר כבל טריגר אל המגבר, מה שיאפשר לכם להזרים אל הסטרימר והוא ידליק אוטומטית את המגבר.

    בנוגע ל-Roksan Attessa CD Transport, אם יש לכם אוסף של תקליטי CD או שאתם חובבי הפורמט, אני חושב שכיום נכון יותר לקנות נגן שהוא Transport ולא נגן ״מלא״ שכולל ממיר. הסיבה שאני אומר את זה היא מכיוון שבמערכת מודרנית אני מצפה שיהיה סטרימר וגם חיבור לטלוויזיה. כלומר סביר להניח שבמערכת כבר יש ממיר, בין אם חיצוני או מובנה בתוך המגבר, אז למה שלא לנצל את הממיר גם עבור נגן ה-CD שלכם? זה שוב מתחבר למנטרה שלי של לשלם רק על מה שאתם באמת צריכים, כיוון שכך כל העלות מושקעת באיכות של מה שחשוב לכם. ה-Attessa CD Transport, הינו מכשיר פשוט, לא מתחכם והוא בחירה מעולה לכל מי שמחפש מכשיר מעוצב, סולידי, שנשמע נהדר ומהווה תמורה מצוינת למחיר.

    Roksan Attessa Streaming Amplifier
Roksan Attessa CD Transport

    סיכום

    בשנות ה-70 וה-80 עולם ההגברה הבריטי הפיק להיט אחר להיט של מגברים ברי-השגה, שעם השנים הפכו לאגדיים. לרוב אותם מגברים הגיעו בתיבות צנועות, כללו הגברה של כמה עשרות וואטים והפיקו סאונד מאוזן ומדויק. מבחנתי ה-Roksan Attessa מחדשים את המסורת הזו.

    עם בניה, עיצוב ותכנון שנעשה כמו שצריך, יש פה הוכחה נוספת לחוק התפוקה השולית הפוחתת של עולם האודיו. ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier הוא מגבר All In One, שמנגן ומשחזר מוזיקה באופן ראוי, מאוזן, ניטרלי וטבעי ולא הרגשתי בשום בעיה בשילוב שלו עם רמקולים יקרים בהרבה ממנו. גם מבחינת התכונות והשימושיות יש כאן עבודה מצוינת מצד Roksan, כששני החסרונות היחידים שמצאתי הן היעדר של HDMI ARC לחיבור הטלוויזיה וחוסר היכולת להזרים אל המגבר, כשהוא במצב של Standby.

    ה-Roksan Attessa CD Transport הינו הנגן המשלים הנכון ביותר עבור מגבר ה-Attessa, הוא כולל תפעול פשוט, חיבור קל ואיכות סאונד, שמשקפת בקלות את האיכות של פורמט ה-CD.

    כשמשלבים את שני המכשירים הללו מקבלים פתרון דיגיטלי מודרני מלא, שנראה מעולה ונשמע מאוזן, מפורט וטבעי.

    מחירים:
    מחירו של ה-Roksan Attessa Streaming Amplifier הינו: 8,990 ₪
    מחירו של ה-Roksan Attessa CD Transport הינו: 2,990 ₪
    אחריות ל-5 שנים על שני המוצרים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    רמקולים
    : YG Acoustics Carmel 2
    כבלי רמקולים: QED XT25

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן