fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • T+A MP 200, DAC 200 ו-A 200 – סקירה למערכת מלאה

    הפעם הגיעה אלינו לסקירה מערכת שלמה מסדרת ה-200 של היצרן הגרמני, T+A. המערכת מורכבת מהנגן הדיגטלי, T+A MP 200, הממיר וקדם המגבר, DAC 200 ומגבר ההספק, A 200. עבורי מדובר במערכת מרתקת, שמהווה שילוב בין הקלסי והחדשני בכל אחד משלושת המכשירים. בסקירה זו אסביר לכם מדוע אני חושב כך.

    אנחנו מודים לברנד אודיו, היבואן הרשמי של מותג T+A בישראל, על כך שסיפק לנו את המערכת הזו לצורך סקירה.

    T+A MP 200
T+A DAC 200
T+A A 200

    השורה התחתונה

    המערכת של T+A מסדרת ה-200 הינה מערכת מודרנית ורב תכליתית, בעלת סאונד שקוף ונקי במיוחד

    T+A MP 200, DAC 200 ו-A 200 – סקירה למערכת מלאה

    מה אהבנו

    • עיצוב תעשייתי ונקי עם קריצה לרטרו ב-DAC 200
    • הפרדה פונקציונלית כך שאין יכולת שאתם משלמים עליה פעמיים
    • גם CD וגם הזרמה מ-Tidal, כולל Roon Ready
    • מגיע עם כל הכבלים לתחילת שימוש מידי, מלבד כבלי הרמקולים
    • שליטה נוחה ברמה של All In One, למרות שהמערכת מופרדת לשלושה מכשירים
    • הסאונד שקוף, נקי, ניטרלי ומדויק
    • הצטיינות בשחזור הבס, הדיקות ופירוט פנטסטיים
    T+A MP 200, DAC 200 ו-A 200 – סקירה למערכת מלאה

    נקודות לשיפור

    • חסרה תמיכה ב-Spotify ו-AirPlay/Chromecast

    סקירת וידאו

    מעט על חברת T+A

    משמעות שם החברה הוא Theory and Application, כלומר תאוריה ויישום. השם הכל כך טכני הזה מרמז על רמת הרצינות התהומית והגישה המדעית של החברה. המשפט הראשון בעמוד האודות באתר של T+A הוא “Actually we’re scientists”. החברה נוסדה בשנת 1978 ב-Herford, גרמניה בידי מר Siegfried Amft.

    חברת T+A היא מחברות האודיו הבודדות, שכוללות ליין נרחב של רמקולים ואלקטרוניקה, לרבות מגברים, נגנים וממירים ואפילו פטיפון. רוב חברות האודיו מתמקדות ברמקולים, או אלקטרוניקה בעוד חברת T+A מציעה מערכת שלמה מ-א׳ ועד ת׳.

    עוד על חברת T+A תוכלו לקרוא בכתבה המיוחדת שהכנו בשנת 2021, אודות הייבוא של T+A לישראל בידי ברנד אודיו.

    העומדים למבחן: T+A MP 200, DAC 200 & A 200

    חברת T+A מציעה ללקוחותיה לא פחות משש סדרות שונות של מערכות אודיו, החל מסדרת הלייפסטייל שלהם, ה-Caruso ועד לסדרת הדגל היוקרתית, ה-HV. סדרת ה-200 של T+A הושקה בשלהי שנת 2021 והיא ממוקמת במקום השלישי מבחינת הסדרות של T+A, מתחת לסדרת ה-HV וסדרת ה-R היוקרתית (ממנה סקרנו את המגבר המשולב,  T+A PA 2500 R).

    כעת נכיר את המכשירים שמרכיבים את הסדרה, אותם קיבלנו לסקירה ונתאר מדוע הם מהווים שילוב של קלסי ומודרני.

    T+A MP 200 – מקור/נגן דיגיטלי

    ה-T+A MP 200 הוא נגן טרנספורט מודרני ומגוון. המכשיר משלב נגן CD, סטרימר, מקלט Bluetooth ואפילו מקלט רדיו FM.

    T+A MP 200

    המכשיר כולל 3 כניסות דיגיטליות: שתי כניסות קואקסיאליות וכניסה אופטית אחת, בנוסף לכניסת USB עבור ניגון תכנים מהתקני זיכרון ניידים. בצד היציאות ישנה יציאה קואקסיאלית ויציאות SYS-LINK ו-USB-SYS, אשר מאפשרות חיבור אופטימלי אל ה-T+A DAC 200. החיבור לרשת יכול להתבצע באופן חוטי, או אלחוטי.

    T+A MP 200

    מבחינת יכולות ההזרמה של ה-T+A MP 200, הוא כולל את אפליקציית T+A MusicNavigator ומציע תמיכה בשירותי ההזרמה: Tidal, Deezer, Qobuz, בנוסף להיותו Roon Ready. בולטים כאן בחסרונם תמיכה ב-Spotify Connect, AirPlay ו-Chromecast. כן ישנה תמיכה ב-Bluetooth עם מקודד ה-aptX HD.

    אם כך, ה-T+A MP 200 כולל את המקור הדיגיטלי הקלסי, ה-CD כמובן ולצידו לא מזניח את יכולות ההזרמה המודרניות ואפילו את ה-Bluetooth.

    T+A DAC 200 – ממיר וקדם מגבר

    ה-T+A DAC 200 הינו ממיר וקדם מגבר. השקעה רבה הושקעה על ידי T+A בפיתוח הממיר הזה, יש כאן טכנולוגיות רבות של החברה כגון ה-De-Jitter Masterclock, שאחראי על הסרת ה-jitter מהאות. הממיר של החברה כולל מסלול טיפול נפרד עבור DSD ועבור PCM ואינו ממיר את אות ה-DSD ל-PCM כמקובל. במסלול ה-PCM ישנו שימוש בשמונה ממירי 32 ביט של חברת Burr-Brown.

    T+A DAC 200

    מבחר הכניסות הדיגיטליות כאן הינו מרשים במיוחד: שתי כניסות קואקסיאליות, שתי כניסות אופטיות, כניסת AES-EBU, כניסת BNC, כניסת USB (תומכת DSD1024) וכניסת USB-SYS לחיבור מכשירים תואמים של T+A, כמו ה-MP 200.

    T+A DAC 200

    בנוסף יש אפשרות להוסיף מודול HDMI, אשר כולל שתי כניסות HDMI ויציאת HDMI תומכת ARC, בכך ניתן להפוך את ה-T+A DAC 200 למרכז יחידת המדיה בסלון ולשלב בקלות בין האודיו והוידאו.

    בצד האנלוגי, ישנה כניסת RCA בודדת, ושתי יציאות אל מגבר כוח, אחת RCA ואחת מאוזנת XLR. בנוסף, ה-DAC 200 כולל גם מגבר אוזניות.

    אם תרצו להשתמש במכשיר בתור ממיר בלבד, יש אפשרות להוציא עוצמה קבועה (Fixed) בשתי היציאות ובכך להשאיר את כיוון העוצמה למגבר חיצוני.

    אז כמובן שה-T+A DAC 200 הינו מכשיר ממיר מודרני, משופע יכולות, אך הוא אינו מזניח את תפקיד קדם המגבר הקלסי, לשם כך יש לו כניסה אנלוגית וגם עיצוב בעל טאץ׳ קלסי בדמות צמד ה-VU Meters.

    T+A A 200 – מגבר הספק

    החלק האחרון להשלמת המערכת של סדרת 200 הוא מגבר הכוח, ה-T+A A 200. זהו מגבר הספק בתצורת Class D, המבוסס על מודול ההגברה של חברת PURIFI הדנית, מדגם ה-Eigentakt. המודול הזה זוכה לעיניין רב בקרב קהילת האודיופילים והסוקרים והוא נחשב לפיתוח חדשני ומהפכני בתחום מגברי Class D.

    T+A A 200

    כמובן שמגבר אינו נגמר רק במודול ההגברה, חברת T+A שילבה ב-A 200 טכנולוגיות נוספות שלהם, כמו טכנולוגיית ה-HV הייחודית של החברה, אשר שומרת את הרכיבים ברמת מתח אופטימלית לפעולה לינארית ומדויקת במיוחד. בנוסף ה-A 200 כולל ספק כוח בפיתוח T+A, מסוג High-Frequency sine-wave.

    ה-A 200 כולל כניסת RCA וכניסה מאוזנת XLR והוא מגיע עם שתי זוגות של מחברי רמקולים. עוצמת ההגברה הינה 125W ל-8 אוהם, אשר מוכפלים ל-250W ל-4 אוהם.

    T+A A 200

    אז מצד אחד מדובר כאן במכשיר אולטרה מודרני, העושה שימוש במודול הגברת Class D העדכני ביותר בשוק, אך מצד שני יש כאן שילוב של טכנולוגיות קלסיות של החברה וגם עצם העובדה שמדובר במגבר הספק ולא מכשיר All In One, יש כאן קריצה ברורה אל האודיופיליה הקלסית.

    החיבור של שלושת המכשירים יחד מהווה מערכת מודרנית מלאה, כשאולי התכונה היחידה שחסרה כאן היא כניסת פונו לחיבור פטיפון.

    נקודה נוספת שאני חייב לציין, כי אני רואה בה דבר חיובי ביותר, זו הפרדת הפונקציונליות בין שלושת המכשירים, או ליתר דיוק, ההיעדר של פונקציונליות משותפת. הכוונה היא שה-MP 200 כולל את יכולות הניגון, ללא ממיר מובנה וללא יכולת שליטה בעוצמת הניגון, ה-DAC 200 אינו כולל יכולות סטרימינג, או Bluetooth, וה- A 200 מספק פונקציונליות נפרדת של מגבר הספק. זאת בניגוד ללא מעט סדרות של מוצרים מחברות אחרות, בהן כן יש פונקציונליות כפולה, לדוגמה, סטרימר שכולל ממיר וגם מגבר שכולל את אותו הממיר בדיוק. במקרים כאלה צרכן, שרוכש כמה ממכשירי הסדרה, למעשה משלם פעמיים על יכולת שהוא משתמש בה רק במכשיר אחד.

    את סדרת ה-200 של T+A משלימים שני מכשירים נוספים. ה-HA 200 הינו מגבר אוזניות יוקרתי, כולל ממיר בתוכו. למעשה ה-HA 200 הושק לפני מספר שנים כבר והיווה השראה עיצובית וטכנולוגית לכל שאר מכשירי הסדרה. והמכשיר האחרון הוא ה-M 200, שזו למעשה גרסת המונובלוק של מגבר ההספק ה-A 200. ה-M 200 מבוסס אף הוא על מודול ה-Eigentakt של PURIFI וכולל הגברה של 210W ל-8 אוהם ו-420W ל-4 אוהם.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-Unboxing:

    כל שלושת המכשירים מגיעים באריזה מוקפדת ומסודרת לעילא, כמוצפה ממותג גרמני. אני חייב לתת קרדיט ל-T+A על כך שהם מצרפים את כל הכבלים ההכרחיים על מנת להתחיל לעבוד עם המערכת, למעט כבלי הרמקולים. ה-MP 200 מגיע עם כבל רשת ו-USB Audio, המאפשרים חיבור שלו אל כניסות ה-SYS ב-DAC 200, ואילו ה-A 200 מגיע עם כבל הרשת עבור חיבור ה-SYS ל-DAC 200 וגם כבלי ה-RCA עבור חיבור לכל קדם מגבר אפשרי. כך שחיברתי את המערכת, ללא שימוש באף כבל חיצוני. נקודה אחת שמעט פחות אהבתי בהקשר הזה הוא האורך הקצר של הכבלים המצורפים. במידה ותרצו להעמיד את המכשירים אחד על השני, אז האורך הקצר הוא דווקא חיובי, אך עבורי זה הגביל אותי במרחק שיכולתי לרווח את המכשירים בהעמדה אופקית.

    T+A MP 200
T+A DAC 200
T+A A 200

    למערכת מופרדת בה כל המכשירים הם מאותו יצרן ואפילו מאותה סדרה יש יתרון וויזואלי ברור, המכשירים מגיעים בתיבה זהה מבחינת הגודל והגימור, ואני מוצא את הסימטריות הזו מאוד יפה.

    כל מכשירי סדרת 200 כוללים תיבות בגודל יחסית קומפקטי, ומשמעותית קטן יותר ביחס לסדרות הגבוהות יותר של T+A. התיבות הן מתכתיות וכוללות עיצוב תעשייתי ואסתטי. כאשר ה-A 200 שובר מעט את החלקות הזו, בעקבות שילוב של צלעות הקירור בשתי הדפנות הצדדיות. כל המכשירים מגיעים על רגלי בידוד מרשימים ובאופן כללי משדרים איכות בנייה גבוהה וסולידית.

    T+A A 200
    צלעות הקירור של ה-T+A A 200

    ה-T+A MP 200 כולל פאנל קדמי המחולק לשניים. בצד השמאלי יש את חריץ ה-CD. אני באופן אישי מעדיף את הגישה של מגש, אך החריץ כאן עשוי באופן אסתטי וגם מתפקד באופן מצויין. מידי פעם כן הגעתי למצב בו אני מנסה להוציא את הדיסק וה-MP 200 מנסה למשוך אותו חזרה, אך ברוב מוחלט של הזמן התפעול היה נוח.

    T+A MP 200

    בצד הימני של הפאנל הקדמי ב-MP 200 יש מסך תצוגה ברור, שמציג את התוכן המנוגן. כאשר מזרימים, אז רואים על המסך את פרטי השיר. כאשר מנגנים מ-CD, ה-MP 200 מנסה למשוך פרטים מהרשת ובמידה והוא מצליח, אז נראה את התצוגה של פרטי השיר, אחרת את מספר הרצועה המנוגנת. בנוסף ישנם כפתורים למעבר בין הכניסות השונות והבורר, שמשמש באופן דיי יוצא דופן כמעבר בין השירים, בעוד לחיצה עליו משהה את הניגון.

    ה-T+A DAC 200 שומר על העיצוב של מגבר האוזניות ה-HA 200, עם שני VU Meters עגולים בצד שמאל ומסך בצד ימין שמראה את הכניסה, האיכות של התוכן המנוגן ואת עוצמת הווליום. ל-VU Meters ישנן שתי תכונות ייחודיות. האחת היא שניתן לקבוע את התאורה האחורית שלהם על ידי שינוי ערכים של שלושת הצבעים אדום, ירוק וכחול. התכונה השנייה היא היכולת לקבוע מה בעצם ה-VU Meters מראים, הן יכולים להראות את עוצמת האות בכניסה, עוצמת האות במוצא, הטמפרטורה של המכשיר, או איכות התוכן המנוגן.

    T+A DAC 200

    שאר הכפתורים משמשים למעבר בין הכניסות, כפתור ה-OVS משמש לבחירת אלגוריתם ה-over smapling (עוד על כך בחלק מבחן ההאזנה), כפתור ה-Menu יכניס אתכם לתפריט ההגדרות שם תוכלו לנווט בעזרת הבורר. כשאתם לא נמצאים בתפריט, הבורר משמש כמובן לשינוי עוצמת הניגון, הוא ממומש על ידי ראלי סוויץ׳ ויש תקתוק נעים במיוחד כשמשנים את העוצמה. לסיום ישנה יציאת אוזניות עם כפתור שמאפשר לכבות אותה, כשהיא אינה בשימוש.

    העיצוב של ה-DAC 200 הוא ללא ספק מרשים ומשלב בין המודרני עם המסך הברור, לקלסי עם ה-VU Meters.

    מגבר ההספק, ה-T+A A 200, הוא כמובן מכשיר פשוט יותר, אך גם לו ישנם כמה כפתורים בפאנל הקדמי. ניתן לבחור איזה זוג רמקולים מקבלים את אות המוצא, A, B או שניהם במקביל ובנוסף ישנו כפתור שנקרא DF LO, שזה מסמן Damping Factor Low ועל המשמעות שלו נדבר בחלק מבחן ההאזנה.

    T+A A 200

    הפאנל האחורי של כל אחד מהמכשירים כוללים סדר מופתי, כל הכניסות והיציאות מסודרות באופן ברור עם כיתוב ומספיק מרחב פעולה על מנת לאפשר חיבור נוח.

    שליטה ושימושיות

    בחלק העיצוב הזכרנו את כך שלמערכת שלמה מאותו היצרן והסדרה יש יתרון וויזואלי, יתרון נוסף שיש למערכת כזו הוא השילוב הפונקציונלי בין כל המכשירים. בעזרת המחברים היחודיים (שמכונים SYS בשפה של T+A), ניתן לגרום לכך שהמערכת תתפקד ממש כמו יחידה אחת. זה מתבטא בכך שהמכשירים נדלקים ונכבים יחד מאותו השלט, בנוסף למרות שרק ה-MP 200 היה מחובר לרשת, אפליקציית השליטה מזהה גם את ה-DAC 200 ומאפשרת לקנפג גם אותו. כך מקבלים חוויית שליטה נוחה במיוחד, שממש לא טריוויאלי להגיע אליה במערכת שמורכבת מכמה מכשירים מחברות שונות.

    השליטה במכשירי סדרת ה-200 יכולה להתבצע באחד משולשה אופנים, הכפתורים בחזית המכשירים, אותם כבר הזכרנו, השלט המצורף, או האפליקציה.

    השלט כולל גוף מתכתי ואיכות בניה מצוינת, השימוש בו נוח ודיי ברור. הביקורת היחידה שיש לי בנושא השלט היא השימוש באותו הכפתור עבור ״השתק״ וכיבוי. כך שלחיצה קצרה משתיקה ואילו לחיצה ארוכה מכבה. לא ממש ברור לי מדוע אי אפשר היה לספק כפתור ייעודי להשתק.

    T+A MP 200
T+A DAC 200

    האפליקציה של T+A נקראת T+A MusicNavigator. האפליקציה זיהתה מיד את ה-MP 200. בזמן תהליך הקינפוג ניתן לבחור מי הן הכניסות המעודפות, שיופיעו בראש הרשימה ויאפשרו לכם למצוא אותם במהירות. האפליקציה כוללת ממשק גדול ופרקטי, אם כי לא הכי מעוצב וצבעוני.

    בחלק ההגדרות ניתן לראות גם את ההגדרות של ה-DAC 200, לרבות מצב ה-oversampling, קביעה האם הווליום במוצא הינו משתנה או קבוע (עבור חיבור לקדם מגבר או מגבר משולב חיצוני), הגדרת ה-Balance, מצב המסך (האם דלוק תמידי, כבוי וכו), את מה שה-VU Meters מראים ועוד. לגבי ה-MP 200 ניתן להגדיר את חשבונות שירותי ההזרמה, וכמה הגדרות כלליות נוספות.

    בסך הכל האפליקציה ברורה ויציבה, אך את ההזרמה אל ה-T+A MP 200 בחרתי לעשות בעזרת Roon ולא באמצעות האפליקציה של T+A. לסיום החלק הזה אציין שה-MP 200 נמצא במצב של StandBy כשהוא כבוי, כלומר ניתן להזרים אליו, למשל דרך Roon כשהוא ״כבוי״ ואז הוא נדלק ומדליק את שאר המערכת.

    כשמסכמים את חוויית השליטה, התוצאה כאן היא מודרנית וממש מזכירה את החוויה של מכשיר All In One, זאת למרות שמדובר כאן בשלושה מכשירים נפרדים, מבחינתי מדובר בהישג מרשים.

    מבחן ההאזנה

    מכיוון שהייתי עסוק בשבוע הראשון בו המערכת הייתה אצלי, הפעם יצא שתהליך ההרצה היה ארוך יותר והמערכת עבדה במשך שבוע בכל יום מהבוקר ועד לאחרי הצהרייים.

    לאחר ההרצה, הדבר הראשון שעשיתי כשהתכוננתי לסקור את המערכת היא לנסות לקבוע את מידת ההשפעה של שתי הגדרות שאמורות להשפיע על הסאונד. ההגדרה הראשונה היא מצב ה-Oversampling בממיר ה-DAC 200. כך המצבים מתוארים במדריך למשתמש:

    T+A MP 200, DAC 200 ו-A 200 – סקירה למערכת מלאה

    זאת בנוסף לשני מצבים של Non-Oversampling. אני חייב לומר שאני לא חסיד של אופציות מהסוג הזה בממירים, זה מאוד לא ידידותי לצרכן, אי אפשר מההסבר הזה להבין איך זה אמור להשפיע על הסאונד ולכן לא ברור במה לבחור. מצב ברירת המחדל הוא ה-BEZ1, ניסיתי במספר תכנים לבחון את כל האופציות, ולרוב לא באמת הצלחתי להרגיש בהבדל כלשהו, או לא הצלחתי להבין מה אני אוהב יותר. לכן נשארתי עם מצב ה-BEZ1 לאורך הבחינה.

    אופציה נוספת שאמורה להשפיע על הסאונד זהו מצב ה-DF LO של מגבר ההספק, ה-T+A A 200. הנה ההסבר שלה מהמדריך:

    T+A MP 200, DAC 200 ו-A 200 – סקירה למערכת מלאה

    גם את ההגדרה הזו ניסיתי עם כמה תכנים שונים. בחלל שלי ועם הרמקולים שלי, פשוט לא הצלחתי לשים לב להבדל כלשהו ולכן לא הפעלתי את האופציה במהלך הבחינה.

    לצורך הבחינה של מערכת T+A מסדרת ה-200, השתמשתי ברמקולים שלי, ה-YG Acoustics Carmel 2 שחוברו אל ה-T+A A 200 עם כבלי רמקולים QED XT25. כל שאר הכבלים ששימשו אותי הם הכבלים שהגיעו עם המערכת.

    מערכת ה-T+A 200 נבחנה יחד כמערכת שלמה ולשם הבחינה השתמשתי בהזרמה משירות Tidal דרך Roon אל ה-T+A MP 200. בחלק השני של הסקירה השתמשתי ב-CD.

    הזרמה משירות Tidal

    במהלך ההרצה של מערכת ה-T+A 200, שמתי לב למספר תכונות כמו רמת ניקיון מרשימה ביותר, אופי סאונד רגוע ונעים והדיקות מעולה בבס. יחד עם זאת, היה נדמה לי ששמתי לב גם לתכונה מעט פחות טובה וזו תחושה של מעט רזון במיד. לכן רציתי לבדוק אם אכן התחושה הזו הייתה מוצדקת, חזרתי אל רשימת הבלוז שהכנתי בעבר, Thank God for the Blues. משם בחרתי את הקטע Empty Promises של Michael Burks, שזכרתי שהוא כולל גיטרה בשרנית ומלאה.

    התוצאה דרך מערכת ה-T+A 200 מפגינה רמת הפרדה מעולה, הגיטרה ממורכזת, הווקל מלא בפרטים ורגש והוא ממלא את הבמה. הבס הדוק באופן יוצא מן הכלל (נקודת חוזקה ידועה של מגברי Class D). הפרזנטציה של המערכת היא על הצד הרגוע, הבמה של ה-T+A אינה אגרסיבית ומאפשרת לשמוע את העומק והשכבות השונות מבלי להיות תוקפנית. לצד כל התכונות הנפלאות האלה, הגיטרה נשמעה לי מעט רזה ביחס למה שזכרתי. כאן נכנס בדיוק הסיכון של להסתמך על זיכרון.

    לכן בחנתי קטע בלוז נוסף, הפעם Loan Me A Dime של Dave Meniketti. כאן הגיטרה נשמעת עשירה ובשרנית הרבה יותר. לצד הבשרניות של הגיטרה, הקלידים הינם עדינים ומופרדים באופן מעולה. הווקל ממורכז ומפורט והתוצאה הכללית היא קטע בלוז-רוק עוצמתי עם במה רחבה. המסקנה שלי מה״ניסוי״ הקטן הזה היא רמת השקיפות הגבוהה והניטרליות של ה-T+A 200, המערכת הזו תעביר את ההקלטה באופן נאמן ביותר למקור, ללא תוספות, אין פה חיזוק של המיד, ניפוח של הבס, או שלל תופעות כאלה. אם ההקלטה אינה כוללת בשרניות, לא תקבלו כאן תוספות, אלא את ההקלטה כמו שהיא.

    קטע אנרגטי ובשרני נוסף שבחנתי הוא Keep The Wolves Away של Uncle Lucius. שחזור הבס הדוק ועוצמתי, ישנה הפרדת כלים מעולה, הרקע שקט לחלוטין ורמת הפירוט גבוהה. ליווי האקודריון מופרד ומרגיש רך ונעים והשריקה של אחרי הפזמון, מפגינה את רמת הצלילות והניקיון גם של שחזור הגבוהים. הפרזנטציה הכללית הינה עשירה ובשרנית.

    המשכתי לקטע יפיפה שלא שמעתי מזמן, גרסת הכיסוי של Baker Street מאת Shawn Colvin. בקטע הזה יש הפקה פנטסטית והמערכת של T+A משקפת את זה בקלות, רמת הפירוט גבוהה במיוחד בשכבות הבס. הבס פאנצ׳י, אך בקטע הזה הוא אינו הדוק יתר על המידה ושומר על רכות נעימה. הווקל ממורכז ובבירור מרגישים שהזמרת עומדת לפני הכלים, יש כאן העברה מצוינת של עומק במה. הליווי של David Crosby בקטע מופרד ועדין. לצד דינמיות גבוהה מקבלים כאן פרזנטציה מדויקת, לא יבשה ומרגשת.

    מכאן נעבור לקטע ג׳אז מעודן, שבחרתי בו לשיר השבוע שלנו לאחרונה, Only For You של Harry Allen. אי אפשר שלא להזכיר שוב את הבס העמוק וההדוק. הבס נחשב לנקודות חוזקה של טופולוגיית Class D ועדיין יש כאן תוצאה מעולה, שאי אפשר להתעלם ממנה. הסקסופון נמצא בבירור במרכז הבמה, הוא נשמע נקי ובעל עומק. ישנה הפרדת כלים טובה ורצפת הרעש פשוט לא קיימת. הפסנתר מרוחק יותר ומלווה בעדינות את הסקסופון, כך שיש כאן imaging טוב ועומק במה קל להבחנה. מוזיקה רגועה כזו הולכת נפלא עם האופי הנקי והפרנטציה הרגועה של ה-T+A 200.

    לסיום החלק הזה בחרתי בקטע שמשלב בין יצירת פסנתר למוזיקה אלקטרונית, Traveller של האומנים, Josin ו-Lambert. הבס מתפזר לרוחב הבמה ובעל עומק מרשים. הפסנתר מצלצל בנעימות ועטוף כולו באפקט אלקטרוני ״מלוכלך״. כל האפקטים הקטנים שפזורים על פני היצירה מועברים באופן מפורט והם קלים מאוד להבחנה, הרבה בזכות הרקע השקט כל כך של המערכת. הקטע הזה באמת בוחן את יכולת הפירוט וה-Imaging ובשניהם ה-T+A 200 מצליחים בגדול.

    ניגון מ-CD

    בחלק הזה ניגנתי כמה מה-CDs האהובים עלי מהאוסף שלי על מנת להתרשם מהיכולת של ה-T+A MP 200 ושאר המערכת להעביר את הפורמט הנהדר הזה.

    T+A MP 200, DAC 200 ו-A 200 – סקירה למערכת מלאה

    האלבום הראשון שבחרתי לשמוע הוא Ten New Songs של Leonard Cohen. בחרתי הפעם ביצירה By the Rivers Dark.

    T+A MP 200

    בערך 10 שניות לתוך השיר הפער בין איכות ה-CD להזרמה מ-Tidal הוא ברור כשמש. אני חושב ששירותי ההזרמה הם האופן הנוח ביותר לגלות מוזיקה חדשה ויש להם יתרונות רבים, אך כשזה נוגע נטו לאיכות, הפער עדיין משמעותי ומורגש היטב במערכת איכותית ושקופה כמו ה-T+A 200. במה זה מתבטא? הסאונד עשיר יותר, כאילו יש יותר שכבות ביניים ופרטים. הסאונד בקטע הזה הינו אוורירי והמיקרו דינמיות בקולו של כהן פשוט נפלאה, כל שינוי קל בעוצמת השירה שלו עובר באופן ברור.

    האלבום הבא שבחרתי הוא האלבום הלבן של Fleetwood Mac בגרסת remaster 2018. הפעם בחרתי בלהיט Rhiannon. המקצב הדוק, השירה בפיזמון נקייה והרמונית. הפרטים הרבים בקולה של סטיבי ניקס, פשוט ממיסים את הלב. הפרדת הבס פנטסטית. רמת השקיפות של ה-T+A 200 מאפשרת בקלות לחוש בעבודה שנעשתה בגרסת ה-remaster, יש כאן הדגש של הבס ועיבוד יותר אנרגטי, שהופך למעט פאנצ׳י מידי ונשמע פחות טבעי ביחס לגרסת התקליט למשל. כשאני שומע את ה-CD הזה במערכות שקופות ואיכותיות, אני יותר ויותר מקבל את הרושם שהגרסה הזו נועדה לגרום לאלבום להשמע טוב יותר במערכות פחות שקופות.

    מכאן המשכתי לאלבום הגראנג׳ האהוב עלי, Temple of The Dog, ובחרתי בקטע האהוב עלי באלבום, Call Me A Dog, כנראה אחד השירים האהובים עלי בכל הזמנים. לא מדובר כאן בהקלטה אודיופילית במיוחד, כמו רוב ההקלטות של הרוק והגראנג׳ מאותם השנים. דווקא במקרה הזה מתגלה תכונת השקיפות של ה-T+A 200 כבעלת השפעה חיובית ביותר. התופים מדויקים והדוקים, הפסנתר רך ונעים והווקל הבלתי נשכח של כריס קורנל מועבר עם העוצמה והניואנסים הכל כך מיוחדים בשירה שלו. עם במה רחבה והפרדת שכבות טובה, ה-CD הזה מספק סאונד עשיר ומרגש, דווקא בגלל שהמערכת לא מנסה להוציא ממנו יותר ממה שקיים בו.

    מכאן המשכתי לאחד האלבומים שהכי השפיעו עלי בשנים האחרונות, The Pirate’s Gospel של Alela Diane. זהו אלבום אינדי פולק, בעל סאונד גיטרה ייחודי עם פריטה מורכבת ומהירה. אלבום שתופס אותך בכל האזנה וגורם לך לרצות ולשמוע אותו ב-repeat. האזנתי לשיר הנושא, המקצב נוצר על ידי מחיאות כפיים והן כוללות כמות פרטים מרשימה במיוחד. הפריטה של הגיטרה נשמעת מעט מאחור ומפנה את הבמה לשירה של Alela, הווקל נשמע טבעי, עוצמתי ומלא ברגש, ככה אלבום של singer/songwriter אמור להשמע.

    האלבום ששמרתי לסיום הוא אלבום ההופעה החיה של Suzanne Vega, שנקרא An Evening Of New York Songs and Stories. זהו CD שהשאלתי לצורך הבחינה הזו מהשותף שלי. אני חייב לציין שמשהו במעשה הזה מילא אותי בנוסטלגיה, שנים שלא השאלתי מדיה פיזית כלשהי. בחרתי בקטע הפתיחה של ההופעה, Marlene on the Wall. קל מאוד להרגיש את הקרבה של Suzanne למיקרופון, ברגע שהיא מעט מתרחקת מרגישים זאת בקלות, הוכחה נוספת לשקיפות הפנסטטית של המערכת. הסאונד עשיר ואפשר להרגיש באקוסטיקה של האולם, הבמה גבוה ורחבה. הגיטרה החשמלית בחלק השני של השיר מרגישה עשירה ומפורטת. העברה נהדרת.

    סיכום

    T+A DAC 200

    המערכת של T+A מסדרת ה-200 התגלתה כמערכת מודרנית ורב תכליתית, בעלת עיצוב תעשייתי ונקי עם קריצה לרטרו. איכות הבנייה היא מצוינת, חוויית השימוש שואפת לרמת הנוחות של מגבר All In One ומעל לכל, הסאונד שקוף, נקי ומדויק. תכונת השקיפות אפשרה בקלות להבחין בהבדלים בין איכויות הקלטה שונות ובין שירותי ההזרמה ל-CD. הצטיינות יתרה נרשמה בגזרת הבס, שהינו הדוק ומפורט ביותר.

    מה בכל זאת היה חסר לי? בעיקר תמיכה ב-Spotify Connect, או AirPlay/Chromecast. אך אם אתם לא נמנים על מינויי Spotify, החיסרון הזה לא ירגש אתכם.

    בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מערכת מודרנית שקופה וניטרלית, אנחנו ממליצים בחום לבחון את מכשירי T+A מסדרת ה-200.

    מחיר ללא מע״מ:
    T+A MP 200: 5,700$
    T+A DAC 200: 6,900$
    T+A A 200: 4,900$
    אחריות: 5 שנים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    רמקולים
    : YG Acoustics Carmel 2
    כבלי רמקולים: QED XT25

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן