fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Elles Bailey

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם שני אלבומים שמשלבים R&B, אחד עם ג׳אז ואחד עם פאנק. בנוסף אלבום בלדות פופ אווירתי ואלבום חדש לזמרת הבלוז ורוק השורשים הבריטית, Elles Bailey.

    אלבום השבוע: Elles Bailey – Shining in the Half Light

    Elles Bailey – Shining in the Half Light

    אלבום השבוע שלנו הוא אלבומה החדש והשלישי במספר של הזמרת והכותבת הבריטית, Elles Bailey. אני עוקב מספר שנים אחריה ונהנה פחות או יותר מכל קטע שהיא מוציאה, כך שהגיע הזמן לתת לה את הכבוד ואת תואר אלבום השבוע שלנו.

    הסגנון של Elles הוא שילוב של בלוז ורוק שורשים, כך שבעצם יש שם קצת מפולק, אמריקנה, קאנטרי, רוק ועוד. הקול שלה נמוך ומעט מעושן, כך שהוא מתאים כמו כפפה לסגנונה. באתר שלה, Elles מספרת שהיא חלתה במחלה ויראלית וחיידקית קשה כשהייתה בת שלוש ונאלצה לנשום דרך צינור במשך כ-17 ימים. לטענתה היה לכך השפעה על הקול שלה: ״I know how fortunate I am that I walked away with a husky voice. And my life״.

    האלבום Shining in the Half Light הוקלט במהלך תקופה של סגרים בבריטניה, מה שפגע מאוד ביכולת של Elles להופיע, היא טוענת שרוב מוחלט של האומנים לא זכו לשום עזרה ותמיכה מהמדינה. מצד שני זה אפשר לה להתמקד בהקלטה וזהו אלבומה הראשון שהוקלט כולו בבריטניה, בזמן ההקלטה היא הייתה בחודש השישי להריון.

    ההסבר לשם האלבום הוא: ״It’s called Shining in the Half Light because there we all were, in this time of complete uncertainty, worry and isolation, and yet artists were still putting themselves on a screen, warts and all, and that brought people together״

    האלבום כולל 10 קטעים וסאונד שנע בין בלדות רוק, לרוקנרול מעט קצבי יותר. הסאונד מהוקצע ומושקע והקול של Elles Bailey, הוא משהו שאני פשוט לא יכול לעמוד מולו.

    כשסיימתי את ההאזנה לאלבום ראיתי שסימנתי את כל השירים בתור שירים שאהבתי, כך שהאלבום מצטרף למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי. אני מאוד אוהב את היצירה המלאה והמגוונת של האלבום הזה.

    הנה קצת דוגמאות לגיוון הנהדר של האלבום: הקטע הראשון Cheats and Liars שמדבר על כל הפוליטקאים שהזניחו את האומנים בעת הקורונה, הוא בלדת רוק שורשים משובחת, עם זמרות ליווי נהדרות שמוסיפות נגיעות קטנות שעושות כל כך טוב לקטע הזה. בלדה נוספת, איטית יותר שאהבתי היא Colours Start To Run. אולי הקטע האהוב עלי ביותר הוא Who’s That, שמתחיל קצת איטי ומתחיל לתפוס אנרגיה ככל שהוא ממשיך, המקצב שלו פשוט מטריף לדעתי. הקטע Sunshine City הוא רוקנרול טהור וקצבי. הקטע Halfway House, הוא בלדת קאנטרי אקוסטית. שיר הנושא סוגר את האלבום, בלדה רוק אווירתית ומרגשת.

    כל שנותר לי הוא לאחל לכם האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    ההמלצה הראשונה שלנו היא המלצה כפולה על שני אלבומים עם סאונד של פעם.

    Lori Williams – A New Book

    Lori Williams - A New Book

    נתחיל באלבום A New Book מאת Lori Williams משנת 2020. לורי היא ווקליסטית ג׳אז מנוסה, הסגנון שלה עובר מג׳אז ל-R&B בצורה חלקה המהווה גשר בין שני הסגנונות. מלבד היותה זמרת, כותבת ומפיקה, לורי היא מורה למוזיקה עם ניסיון של יותר מ-25 שנה ושלל פרסים.

    האלבום הזה מורכב מ-7 שירים כאשר בנוסף יש ארבע גרסאות Radio Edit לשירי האלבום. הסגנון הוא מוזיקה מלאה בנשמה, מעין שילוב בין ג׳אז קליל, R&B, סול ופאנק. משהו בסאונד לקח אותי אחורה למוזיקה של Sade, יחד עם הווקל של לורי, שאין לי שום דרך לתאר אותו מלבד ״מלאכי״, התוצאה היא ממתק אמיתי ודרך נהדרת לפתוח את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Nina June – Meet Me on the Edge of Our Ruin

    Nina June - Meet Me on the Edge of Our Ruin

    האלבום השני הוא Meet Me on the Edge of Our Ruin של Nina June משנת 2021.
    נינה היא אומנית, זמרת וכותבת מאמסטרדם. מה שמשך אותי לאלבום הזה הוא הסאונד האווירתי שלו והשירה המרגשת של נינה. זהו אלבום בלדות פופ אווירתיות בעיקר, משהו בסאונד של האלבום מרגיש מעט מעורפל וקסום. יש תמיד משהו שעוטף את הסאונד, זה לא נשמע כמו גיטרה או פסנתר נקיים, אלא מעיין תערובת מעט לא ברורה, אפילו הווקל, מרגיש עטוף במעין ענן כלשהו.

    המחשבה שעברה בראשי כששמעתי את האלבום הוא כאילו השירים לקוחים מתוך פסקול של סרט רומנטי כלשהו משנות ה-90 או ה-80. למרות שמדובר באלבום דיי פופי, התחושה הנוסטלגית הזו גרמה לי ליהנות ממנו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Eric Krasno – Always

    Eric Krasno - Always

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Always של Eric Krasno.

    אריק הוא גיטריסט, כותב ומפיק והוא זוכה פעמיים בגראמי. השורשים המוזקליים של אריק נעוצים בפאנק, ג׳אז, רוק והיפ-הופ, מה שמסביר את הסאונד הדיי ייחודי באלבום הזה. סגנון הפאנק הוא אולי הקו המשותף לכל היצירות, אבל מלבד כך יש כאן מגוון מקצבים וסגנונות שמח ומהנה במיוחד.

    אולי הקטע המרשים ביותר הוא So Cold, בלדת פאנק איטית ומענגת. מיד אחריה הקטע הקצבי בהרבה Lost Myself, מביא הרבה שימוש בחצוצרות ושירה קצבית בסגנון סול וקצת R&B. בלדת R&B ופאנק נוספת שאהבתי במיוחד היא Hold Tight.

    האלבום כולו מרגיש Feel Good ו-Good Vibes, עם סאונד שפשוט גורם לחייך, מה שלא מוריד דבר מרמת ההפקה הגבוהה והמורכבת באלבום.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן