fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Jimbo Mathus

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    כרגיל יש לנו המלצות על שלושה אלבומים בשבילכם. השבוע אנחנו בסימן ״גברים עם גיטרות״, נמליץ לכם על אלבום אינדי רוק משובח, בלוז אוסטרלי וגם אלבום בסגנון גוספל-קאנטרי וינטג׳ מאת Jimbo Mathus ו-Andrew Bird.

    Jimbo Mathus & Andrew Bird - These 13

    Fink – IIUII

    Fink - IIUII

    נתחיל הפעם מאלבום חדש של הגיטריסט, זמר וכותב, Fin Greenall, שמוכר בשם הבמה שלו, Fink. לאלבום קוראים IIUII, שזה ראשי תיבות של It Isn’t Until It Is.

    פינק נולד בעיר Cornwall בשנת 1972, הוא גדל בבית מוזיקלי בו היה מותר לו לגעת בהכל מלבד הגיטרה האקוסטית של אביו. פינק מספר שלגדול בבית שמעריך מוזיקה הפך את המוזיקה לחלק טבעי ממנו. במהלך השנים פינק שינה והתנסה בסגנונות רבים, הוא התחיל ממוזיקת דאנס, ובאמצע שנות ה-2000 הוא החל לפנות לכיוון של מוזיקה מסורתית יותר. כיום הוא מזוהה עם ז׳אנר הפולק רוק, בלוז ואינדי רוק  והוא נודע במיוחד בהופעות המושקעות והמרשימות שלו.

    פינק ידוע בתור אומן מקורי שעושה הכל בדרכו שלו, האלבום IIUII הוא הגרסה שלו לאלבום ״אוסף הלהיטים״. באלבום הזה פינק חוזר ליצירות הגדולות שלו מהשנים 2006-2016, אך הוא לא סתם זורק אותם לתוך אלבום אוסף, אלא הקליט מחדש את כל היצירות בצורה המשקפת את ההתבגרות שלו בתור אומן.

    האלבום כולל 12 קטעים (פלוס כמה גרסאות אלטרנטיביות). הסאונד של פינק הוא רוק אינדי, מעט מלנכולי/אפל ומאוד אווירתי. אני מאוד אוהב את הסגנון שלו, אך חייב לומר שהאלבום הרגיש לי מעט חסר גיוון והיה לי קשה לצלוח את כולו בהאזנה אחת. 

    הקטע Warm Shadow הוא אחד המפורסמים של פינק, והוא היה נוהג לפתוח הופעות איתו. בלדה מרתקת עם מקצב ממכר, שמשתלב נפלא עם סגנון השירה של פינק.

    אהבתי מאוד גם את הבלדה Shakespeare שכוללת ליריקה תמימה משהו ודיי משעשעת, שמדברת על רומיאו ויוליה בחיים המודרנים.

    השיר Maker כולל מקצב מהיר ושמח יותר משאר האלבום, והוא בהחלט משהו שהיה נחוץ לאלבום הזה.

    לסיכום, אני חושב שמדובר באלבום מעולה, אם כי מעט על הצד הכבד מבחינת הרגש. המוזיקה נהדרת ומלאת רגש ואווירה. 

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Josh Teskey & Ash Grunwald – Push the Blues Away

    Josh Teskey & Ash Grunwald - Push the Blues Away

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום Push the Blues Away של צמד הבלוזמנים האוסטרליים Josh Teskey ו-Ash Grunwald משנת 2020.

    יש לא מעט השפעה של ז׳אנרים מוזקליים מארה״ב על המוזיקה האוסטרלית. אני היכרתי את זה יותר בכיוון של פולק רוק/אמריקנה, אבל מסתבר שיש באוסטרליה גם סצנת בלוז וקאנטרי מרשימה. 

    ג׳וש הוא זמר, כותב וגיטריסט, הידוע בעיקר מעבודתו עם להקת הבלוז The Teskey Brothers, בה היה חבר יחד עם אחיו Sam ונגנים נוספים. 

    אש הוא בלוזמן וותיק, שהוציא כבר תשעה אלבומי סטודיו, הוא זמר גיטריסט ונגן מפוחית.

    האלבום הוא בלוז קלאסי, עם טאץ׳ של קאנטרי ומוזיקה דרומית. הכלים העיקריים באלבום הם גיטרה ומפוחית. המוזיקה היא אנרגטית ועוצמתית והשירה של ג׳וש ואש יחד היא מופלאה.

    קטע הפתיחה, Low Down Dog הוא דרך מעולה לפתוח את האלבום ולהראות בדיוק מה מצפה למאזין, בשאר האלבום. כל החצי הראשון של האלבום הוא נהדר כולל הקטעים Push The Blues Away ו-It Rained.

    הסיום של האלבום מעט חלש יותר לטעמי, במיוחד קטע הסיום The Sky Is Crying, קלאסיקת הבלוז הזו אף פעם לא הייתה כוס התה שלה, וגם הגירסה של ג׳וש ואש לא שינתה את דעתי לגביה.

    לסיכום מדובר באלבום בלוז עם הקלטה נהדרת, קטעי שירה נפלאים, גיטרה עוצמתית ומפוחית מענגת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום אינו זמין ב-Tidal בשלב זה.

    Jimbo Mathus & Andrew Bird – These 13

    Jimbo Mathus & Andrew Bird - These 13

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא אלבום חדש שגם הוא שייך לצמד, הפעם אלה Jimbo Mathus ו-Andrew Bird. לאלבום קוראים These 13.

    האלבום הזה לטעמי הוא פנינה אמיתית כיוון ששני האומנים האלה מתמחים במוזיקה ״של פעם״, יש כאן שילוב עדין ויפיפה של רוק שורשים, גוספל, בלוז וקאנטרי. השירים באלבום הזה מרגישים בו זמנית וינטג׳ ועיבודים חדשים.

    המוזיקה כאן היא ממש עבודת מחקר עדכנית למוזיקה אמריקאית. אני מודה שלא אהבתי את כל השירים באלבום, אבל גם אלה שפחות דיברו אלי הערכתי מאוד את העבודה שנעשתה בהם.

    קטע הפתיחה הוא להיט קאנטרי-רוק קצבי, Poor Lost Souls, שפשוט אי אפשר שלא לאהוב. ומכאן זה רק הולך ומשתפר, השיר השני Sweet Oblivion הוא פשוט יפיפה עם מקצב מחיאות הכפיים, גיטרה מצלצת וכינורות הקאנטרי הידועים.

    השיר האהוב עלי באלבום הוא Beat Still My Heart, בלדת רוק דרומי עם נגיעות בלוז. הווקל כאן מושלם לטעמי, כל כך מרגש על רקע מקצב הגיטרה האיטי.

    כמו במקרה של ההמלצה השנייה שלנו, גם כאן יש ירידה ברמה בחצי השני של האלבום, עד לקטע הסיום הנהדר, Three White Horses and a Golden Chain שמסיים את האלבום ואת ההמלצות שלנו להשבוע בסימן חיובי ומרגש, פשוט בלדה נהדרת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal


    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן