fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – The Delines

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם המלצות מגוונות, אלבום סול שוודי, רטרו קאנטרי מארה״ב של להקת The Delines וג׳אז, איך לא, מנורווגיה.

    אלבום השבוע: The Delines – The Sea Drift

     The Delines – The Sea Drift

    אלבום השבוע שלנו הפעם הוא האלבום החדש The Sea Drift של הלהקה האמריקאית, The Delines.

    להקת The Delines, הוקמה בשנת 2012 בפורטלנד, ארה״ב. חברי הלהקה המקוריים הם: הסולנית, Amy Boone, Jenny Conlee על הקלידים, ויחד איתם Sean Oldham, Willy Vlautin ו-Tucker Jackson.

    הלהקה תיארה את עצמה בתור רטרו קאנטרי. האלבום The Sea Drift הוא אלבומם הרביעי של The Delines. האלבום כולל חומרים מקוריים ראשונים של הלהקה שהוקלטו מאז תאונת הדרכים בה Amy Broone נפגעה בשנת 2016. איימי, הייתה מאושפזת בבית החולים מעל לשנה ועברה תהליך שיקום מורכב.

    על הליריקה באלבום אחראי Willy Vlautin, שמלבד היותו זמר וגיטריסט הוא גם סופר, וכותב שירים. הליריקה באלבום היא מאוד סיפורית, למשל השיר הראשון מדבר על זוג אחים שנוסעים ברכב אחרי שוד שהסתבך ואחד מהם נפגע.

    אומנם הלהקה מגדירה את עצמם כרטרו קאנטרי, אני חושב שהסגנון באלבום הזה מגוון יותר, ונוטה גם לכיוון אמריקנה, בלוז וסול. המקצב באלבום הוא רגוע, את רוב השירים הייתי מגדיר כבלדות, נעימות ומלודיות. הווקל של Amy Boone הוא ממכר, אני לא הייתי מסוגל להפסיק להאזין ולשתות בצמא כל הברה שלה לאורך האלבום הזה, השירה שלה כל כך כנה, לא מתאמצת, טבעית ומרגשת.

    מבחינה ההפקה יש דינאמיות וחיות נהדרת לכל אורך האלבום. השירים הבולטים לטעמי הם, שיר הפתיחה שהזכרתי, Little Earl, גם השיר השני, Kid Codine, שכולל סאונד אקוסטי יותר, הקטע Hold Me Slow, בלדת אהבה עם גוון רטרו וגם הבלדה המרגשת, Surfers in Twilight.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Ida Sand – My Soul Kitchen

    Ida Sand - My Soul Kitchen

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום My Soul Kitchen של זמרת הג׳אז והפסנתרנית השוודית Ida Sand, משנת 2018.

    אידה היא ילידת סטוקהולם (1977) והיא למדה מוזיקה באוניברסיטאת גוטנבורג. את הופעת הבכורה שלה היא עשתה באלבום של Nils Landgren, בשם Christmas with My Friends משנת 2006, כאשר אלבום הבכורה שלה הגיע שנה לאחר מכן.

    האלבום My Soul Kitchen הוא אוסף של עיבודים לקלסיקות, סול ובלוז של אומנים כמו Al Green ו-Stevie Wonder לצד קטעים מקוריים של Ida.

    יחד עם Ida Sand חתומים על האלבום ה-Stockholm Underground וגם Nils Landgren משתתף בשני קטעים.

    האלבום הזה הוא אחד האלבומים המקסימים, הרכים ומלאי הרגש ששמעתי לאחרונה. הגישה כאן לקלסיקות היא מנקודה של כבוד ועדינות אין קץ. האנרגיה הקסומה של האלבום הזה, הזכירה לי את האנרגיה באלבום Eternal Beauty של Nils Landgren, שהפך להיות אחד האלבומים האהובים עלי ביותר.

    מבחנתי מדובר באלבום שנכנס למועדן ה״אלבום מושלם״ שלי, כיוון שאהבתי בו את כל השירים. בכל זאת השירים הבולטים מבחנתי הם, קטע הבלוז הנהדר, I Believe to My Soul, מאת Ray Charles, בנוסף אהבתי שני הקטעים בהשתתפותו של Nils Landgren, שניהם קטעים מקוריים שנכתבו בידי Ida Sand, תחילה הקטע I Have Nothing Left for You, והבלדה המרגשת בה Nils גם שר, בקולו הייחודי, If You Don’t Love Me.

    שורה תחתונה, אלבום מושלם ומרגש לפתוח איתו את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Ellen Andrea Wang – Closeness

    אלבומי מוזיקה מומלצים – The Delines

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Closeness של מוזיקאית הג׳אז הנורווגית, Ellen Andrea Wang משנת 2020.

    אלן מנגנת על הדאבל בס, בנוסף להיותה זמרת ומלחינה. היא הופיעה עם אומנים כמו Manu Katché ו-Sting.

    החיבה שלי לג׳אז נורווגי בשנתיים האחרונות היא מה שנקרא, well documented, הסיבה שאני כה אוהב ג׳אז נורווגי היא בגלל הנעימות, הרכות והמלודיות שלו. האלבום Closeness, אינו נאמן לקו הזה של ג׳אז רך ומלודי, מדובר כאן באלבום מטעטע מאוד, מצד אחד יש הרבה נעימות יפיפיות, רגועות ומלודיות, מהצד השני כמעט בכל קטע באלבום יש אילתורים של ג׳אז ״ניסיוני״, קטעי גיטרה עם דיסטורשיין מעט צורם ומקצבים מורכבים. הקטעים האלה לא ישבו לי טוב על האוזן, זה היה לי קצת אובר, אבל לא יכולתי להתעלם מהיופי של האלבום הזה, ובסופו של דבר אהבתי בו את כל הקטעים מלבד אחד. קטע הווקל, Lonley Woman מתחיל בצורה איטית ונהדרת, אבל קטעי הסולו בחלקו השני, קצת הוציאו אותי מדעתי.

    רוב האלבום כולל קטעים אינסטרומנטליים, אבל מתובל גם בקטעי ווקל. שני קטעי הסיום הם גרסות כיסוי, הראשונה היא ל-This is not America של דיוויד בואי וקטע הסיום הוא השיר הקלאסי, Wayfaring Stranger, שמעתי כל כך הרבה גרסאות שלו, אבל עדיין משהו בגרסה של Ellen הרגיש לי מספיק שונה ומעניין.

    נקודת זכות נוספת לאלבום הזה היא איכות ההקלטה שלו, יש כאן רמת שקט מופתית, דינאמיות נהדרת ובס מפורט במיוחד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן