fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המסע אל תערוכת מינכן 2022 – חלק 1: היום שלפני

    בכתבה זו אסכם את היום הראשון שלנו במינכן, לשם הגענו במטרה לבקר לראשונה ב-תערוכת מינכן 2022 – High End Munich, תערוכת האודיו הגדולה והחשובה ביותר בעולם.

    אל התערוכה עצמה נגיע רק מחר ומחרתיים.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - חלק 1: היום שלפני
    הפרסומת שקיבלה את פנינו בנמל התעופה במינכן

    אי אפשר להתחיל בלי בעיות ודרמה נכון?

    כמו כל חופשה בתקופת הקורונה, גם הפעם הדברים לא הלכו חלק, אם כי ללא קשר אל הקורונה. הזמנו טיסה של אל על שהייתה אמורה לצאת ב-15:40 אתמול (ה-19 למאי). ב-9 בבוקר אנחנו מקבלים הודעה לקונית לטלפון שבשל ״נסיבות מבצעיות בלתי צפויות״ הטיסה מבוטלת. באפשרתינו לקבל החזר או לנסות לקבוע מועד אחר. מיד הרמנו טלפונים ולמזלינו נתקלנו במענה מהיר שבאמת ניסע לעזור לנו והעביר אתנו לטיסה של חברת לופטנזה כשעתיים מאוחר יותר. אז במזל רב, הצלחנו בסופו של דבר לעלות על מטוס בדרך אל מינכן.

    מעט על המלון

    המלון שבחרנו נקרא NYX Hotel, הוא ממוקם באזור שקט ונעים, אך דיי מרוחק מהמרכז, כשעה הליכה. בסביבת המלון יש סופר גדול ושוק קטן, המסעדות הן במרחק הליכה קצר.

    המלון עצמו כולל חדרים מרווחים מאוד, צוות אדיב ששמח לעזור וארוחת בוקר מגוונת. כך שאני מאוד ממליץ על המלון אם אתם מתכוונים להגיע לתערוכה בשנים הבאות, או סתם לבקר במינכן.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - חלק 1: היום שלפני

    מה ראינו ביום הראשון (20 למאי)

    ביום הראשון התעוררנו, אכלנו ארוחת בוקר, ויצאנו לכיוון העיר העתיקה.

    פארקים והעיר העתיקה

    ההליכה מהמלון למרכז כללה מעבר בפארקים עצומים, מלאים בעצים יפיפיים וגם כמה נחלים. זה מדהים לראות טבע ירוק כזה בתוך עיר. הפארקים עצמם מסודרים ונקיים וכוללים שבילי הליכה עבור הולכי רגל ושבילים לאופניים. האופניים הם כנראה כלי התחבורה הנפוץ בעיר, אנשים בכל הגילאים רוכבים עליהם, וכמעט אף אחד מהם אינו חשמלי.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - חלק 1: היום שלפני

    מלבד השילוב בין הטבע הירוק והעיר, המאפיינים של מינכן הם רחובות רחבים במיוחד. אפילו במקומות התיירותיים, לא הייתה צפיפות כלל (יכול להיות שזה עניין של עונה). העיר והתושבים משדרים המון שלווה ורוגע. בנושא האנגלית, לא כולם שולטים בשפה, כולל חלק מהצעירים, אבל בהחלט ניתן להסתדר.

    החוויה של Harman – JBL Store

    חוויית האודיו הראשונה שלנו בטיול הייתה ביקור בחנות המותגים של קבוצת Harman Luxury Group. זו חנות יפיפה שהיא חגיגה של מותגי הקבוצה: JBL, Harman, AKG, Mark Levinson, Revel, Arcam ואחרים.

    Harman - JBL Store

    כמה חנויות אודיו יצא לכם לראות שכוללים Lexus בתצוגה רק בכדי להדגים כיצד מערכת הסאונד בה נשמעת?

    Harman - JBL Store

    בחנות תוכלו למצוא שלל מוצרים כולל אוזניות, סאונדברים, רמקולים, מגברים, רמקולים אקטיביים, פטיפונים ועוד.

    אחד המוצרים הנחשקים ביותר הן אוזניות ה-Bluetooth עם מנגנון סינון רעשים אקטיבי מבית Mark Levinson, ה-5909. אלה הם האוזניות הראשונות איי פעם, שנושאות את שם המותג של Mark Levinson והן מביאות איתן תג מחיר בהתאם, כ-1,000 אירו. יצא לי אפילו להתנסות בהן מעט ואכן מדובר במוצר מרשים ומסקרן.

    Mark Levinson 5909

    מנהל החנות, בחור מקסים בשם טים, ניגש אלינו כשראה שאנחנו מצלמים, שאל אם הגענו לתערוכה. התחלנו לשוחח מעט והוא הציע לקחת אותנו לחדר ההדגמות ההייאנד של Harman, זהו חדר שנמצא מחוץ לחנות במעיין מעבר פנימי מאחור. החדר הזה נעול ולרוב יש לקבוע פגישה על מנת להתרשם מהציוד שם.

    טים סיפר לנו שרוב הצוות נמצא בתערוכה, בנוסף הוא סיפר על כך שהמנכ״ל הנוכחי של קבוצת Harman הוא מגרמניה, ולעיתים מבצע את הפגישות שלו בחדר ההדגמה הזה. המגוון של מוצרי Harmann מתחיל במוצרים קטנים כמו רמקולי Bluetooth ומגיע עד לרמת הייאנד עם הסדרות הגבוהות של Mark Levinson, וחדרי הקולנוע של המותג JBL Synthesis. זה בדיוק הציוד שניתן לראות בחדר ההדגמה היוקרתי והמעוצב. טים גם פינק אותנו בהדגמה של חדר הקולנוע שלהם, המבוסס על מערכת 7.4.4 עם פרוססור והגברה, כולם מבית JBL Synthesis. הקטע שהודגם היה המרוץ המטורף מתוך הסרט Ready Player One, החווייה הייתה ברמה הגבוהה ביותר, עם בס הדוק, מדוייק ומאוזן באופן נפלא.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - חלק 1: היום שלפני

    הציוד בחדר הקולנוע:

    קצת אוכל

    כמובן שאין טיול בחו״ל בלי אוכל. יש לא מעט שווקים במינכן, חלקם דיי קטנים ואינטימיים עם סחורה צבעונית ומרשימה של פירות, גבינות, לחמים ובשרים.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - חלק 1: היום שלפני

    בחרנו להתנסות קצת באוכל מיקומי ונכנסו למסעדה מסורתית, שהיא גם מבשלת בירה, שהיא בווייב של חדר אוכל מפעם. למסעדה קוראים Staatliches Hofbräuhaus.

    Staatliches Hofbräuhaus מינכן

    חנויות תקליטים

    מחיפוש מוקדם ראיתי שיש לא מעט חנויות תקליטים בעלות אופי במינכן. זו תמיד חווייה נחמדה להיכנס אל החנויות הללו, שלרוב כוללות המון תקליטי יד שנייה, ולא מסודרים. האמת שלא תמיד החוויה הזו לרוחי, בנוסף אוסף התקליטים שלי עוד מאוד צנוע ויש הרבה תקליטים ספציפים שאני רוצה לרכוש, לפני שאני פונה לחפש מציאות למיניהן. לכן הפעם בחרתי בגישה שונה. קודם כל מיד כשהגענו הזמנתי שני תקליטים מאמזון גרמניה, שצפויים להגיע מחר. בנוסף ביקרנו בחנות הענקית, Saturn, שכוללת מרתף עצום עם קיר של תקליטים מסודרים באופן מדויק. האמת שאם כמה שמבחר התקליטים שם מרשים, כמות ה-CD שם היא באמת אסטרונומית.

    Saturn מינכן

    הביקור שלא הצליח – חנות Home Entertainment Concept

    טוב אחרי שאכלנו וראינו קצת תקליטים, חיפשנו עוד חנות אודיו להתרשם קצת. מצאנו חנות מרשימה במיוחד בשם Home Entertainment Concept. ההליכה הייתה דיי ארוכה, אך שבעים ומרוצים הלכנו לכיוונה. לצערי הרב כשהגענו גילינו שהחנות סגורה, יכול להיות שהם מציגים בתערוכה. אז נשאר רק לראות קצת את הציוד המרשים שם דרך החלונות.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - חלק 1: היום שלפני
    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - חלק 1: היום שלפני

    למרות האכזבה הקלה, חזרנו למלון עייפים אך מרוצים. כך סגרנו לנו יום של לא פחות מ-21 ק״מ הליכה.
    אחרי מנוחה של שעה קלה, חיפשנו איזה מופע נחמד לסיים איתו את הערב.

    מופע ג׳אז – Don Menza

    לפעמים יש מזל בחיים כנראה, כי המופע שמצאנו הוא של אגדה, הסקספוניסט והמלחין האמריקאי, Don Menza. דון הוא יליד 1936, כלומר הוא בן 86 כיום. מדהים לראות אותו בצלילות מוחלטת ועדיין עושה את מה שהוא עושה. דון הופיע עם Quartet, שכולל גם פסנתר, בס ותופים. השירים הם רובם מחווה ליצירות הגדולות של שנות ה-40 וה-50, עליהן הוא גדל. דון מטבל את ההופעה בשלל סיפורים על היצירות, לא מעט בדיחות והכי חשוב באנגלית. לאחר כמה יצירות דון ולהקתו יצאו להפסקה, אנחנו יצאנו החוצה לנשום קצת אוויר וגם חברי הלהקה הצטרפו. הם שוחחו ברצון עם הקהל וזו הייתה חווייה מקסימה.
    ההופעה נערכה במועדון Jazzbar Vogler, מקום אינטימי (מאוד חשוך) עם אקוסטיקה טובה. אל תבנו על ארוחת ערב שם, האוכל מורכב מנאצ׳וס וזהו בערך, ניתן להזמין סושי ממקום ליד ומביאים לשם. השירות ידידותי והאווירה נעימה ביותר.

    Don Menza

    סיכום

    כך הסתיים לנו היום הראשון שלנו במינכן, חזרנו דיי שפוכים למלון, כאשר מחר מגיעה המנה העיקרית, אז תעורכת מינכן 2022 – הנה אנחנו באים!

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן