fbpx
T+A

AVReviews

חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
  • fuse
  • תערוכת מינכן 2022 – החדרים הטובים ביותר

    בכתבה המסכמת שלנו של תערוכת מינכן 2022, נסכם את החוויה שלנו ונבחר את החדרים שהכי אהבנו.

    את כל מה שראינו בתערוכה ולפניה תיארנו לכם בכתבות הבאות:
    המסע אל תערוכת מינכן 2022 – חלק 1: היום שלפני
    המסע אל תערוכת מינכן 2022 – היום הראשון בתערוכה – חלק 1
    המסע אל תערוכת מינכן 2022 – היום הראשון בתערוכה – חלק 2
    המסע אל תערוכת מינכן 2022 – היום השני בתערוכה

    סיכום החוויה של תערוכת מינכן 2022

    תערוכת מינכן 2022 הייתה תערוכת מינכן הראשונה שלי ובכלל התערוכה הראשונה שלי בחו״ל. עם כל מה שקראתי והתכוננתי, הגודל והעוצמה של התערוכה הציפו אותי, הכמות של המציגים בלתי נגמרה ופשוט אי אפשר להכיל את כל התערוכה, מבחנתי גם לא ביומיים. לכן חשוב לי להדגיש שהבחירה באילו חדרים לבקר הייתה סובייקטיבית, על פי מידת העיניין שלי וההעדפה האישית. יכול להיות שעבור חלקכם החדרים הטובים היו כאלה שלא ביקרנו בהם כלל, או כאלה שלא הדגשנו להם מספיק זמן.

    האם ניתן להתרשם ממותג כלשהו בתערוכה? להתרשמות בתערוכה כזו מלוות בעיות רבות. החדרים קרובים ולא פעם זולג רעש מחדר סמוך, לא תמיד האנשים בחדר שקטים, המוזיקה נבחרת בידי המציגים, המערכות מורכבות ולא ניתן להשוות בין רכיבים שונים. יחד עם זאת, זו הזדמנות אדירה להכיר מותגים, להתרשם ולהרגיש מה זה אולטרה היי-אנד.

    מעט על תהליך הבחירה, היו הרבה חדרים שראויים להתייחסות לכן חילקתי אותם לקטגוריות של רמה מבחנתי. ההתרשמות האישית שלי מושפעת מהחוויה השלמה של החדר ומהסאונד כפי שאני יכולתי לשפוט אותו בתנאים, שהיו בחדר ברגע נתון. בחדרים שאהבתי במיוחד, השתדלתי לבקר פעמיים ולשהות זמן ממושך יותר בהם, על מנת לוודא שההתרשמות שלי הינה עקבית.

    החדרים המעולים

    כשמרכיבים מערכת יקרה במיוחד, עם רכיבים שזוכים לשלל תשבוחות במגזינים הנחשבים, הציפייה היא שהמערכת תשמע מדהים. המערכות שבחרתי בהן בקטגוריה הזו, עשו בדיוק את זה, עמדו בציפיות ונשמעו מדהים. יחד עם זאת, לא היה בהם את המשהו הנוסף, שיגרום להם להתעלות אפילו יותר מהמצופה.

    החדר של Kharma

    יצרנית הקצה ההולנדית, Kharma, הציגה חדר מעוצב לתפארת עם רמקולים יפיפיים וגם הגברה מרשימה במיוחד. המקורות היו של חברת dCS. הסאונד היה גדול, מהיר, מפורט ומדויק.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Stenheim ו-darTZeel

    זה החדר שפתחנו איתו את היום השני שלנו בתערוכה. המותג של Stenheim מאוד מסקרן אותי בשנה-שנתיים האחרונות וזו הייתה הזדמנות נהדרת להתרשם ממנו עם הגברה של החברה האקסצנטרית משהו, darTZeel, בחדר שכולו שווייץ. לטעמי הסאונד היה מעט מאופק מידי, אך יחד עם זאת נקי ושקוף באופן קיצוני.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Magico ו-Soulution

    חדר נוסף שהגענו אליו רק ביום השני הציג מערכת מרשימה של חברה שווייצרית נוספת, Soulution עם רמקולים של חברת Magico. המערכת הזו נשמעה בדיוק איך שדמיינתי שהיא תשמע, מדויק, הדוק ונכון.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של YG Acoustics

    החדר של חברת YG Acoustics היה אחד החדרים הגדולים ביותר בתערוכה, וגם אחד הבודדים בו החברה החליפה דגמי רמקולים. ביום הראשון התרשמנו מעט מהדגם המדפי הבכיר של סדרת The Peaks החדשה, ה-Tor. הרמקול הפתיע ביכולת שלו למלא את החלל הענקי בסאונד קוהורנטי ומדויק. בהמשך הרמקול הוחלף ברמקול הרצפתי הבכיר של הסדרה, Summit.

    כשהגענו ביום השני תחילה היה מחובר ה-Summit ואז הם הוחלפו ברמקולים האקטיביים Vantage Live שגם הם השוקו השנה. רמקולי ה-Vantage Live, למרות גודלם הצנוע באופן יחסי, התמודדו עם החלל באופן מרשים והשדרוג בסאונד היה ניכר, עם שיפור בניקיון, הפירוט והדינאמיות. דיי מדהים שזו התוצאה ברמקולים אקטיביים ביחס להגברה כל כך יקרה של חברת Burmester, אם כי לשם ההגינות, מדובר גם ברמקול שונה. בכל מקרה רמקולי ה-Vantage Live בעצמם ראוים להיכלל בקטגורית המצטיינים, אבל כשמשכללים את כל מה ששמענו בחדר, החלטתי לבחור בו לרשימת החדרים ה״רק״ מעולים.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Burmester

    הגישה להדגמות של חברת Burmester כללה מציג שמסביר על המערכת, משמיע מספר קטעים, כאשר לפני כל קטע ישנו הסבר של מדוע הקטע נבחר. אנחנו היינו עם קבוצה שכללה בעיקר דוברי גרמנית, לכן לצערי ההדרכה הייתה בגרמנית, ועדיין זו חוויה הרבה יותר מרשימה מאשר סתם להיכנס לחדר ללא שום הסבר. הסאונד היה מאופיין בבס מלא עוצמה שנשאר בשליטה והפיזור היה אחיד ומאוזן.

    תערוכת מינכן 2022

    שני חדרים נוספים שלגמרי ראויים לאזכור בקטגוריה הזו הם החדרים של GoldenEar והחדר של Mark Levinson עם רמקולי ה-JBL Everest המרשימים.

    החדרים הנעימים

    בין שלל הרמקולים המודרניים שניסו להמם את המאזינים עם רמת פירוט, דיוק, מהירות ודינאמיות קיצונית, היו גם חדרים שעשו זאת אחרת. חדרים שניגנו מוזיקה נעימה ומרגשת, עם סאונד רך, כזה שברגע שמתיישבים מיד נרגעים. אני חושב שבמפת הסאונד האודיופילי למערכות כאלה מגיע מקום של כבוד ולכן בקטגוריה זו אציין את החדרים בעלי הסאונד הרגוע והנעים ביותר.

    החדר של DeVORE Fidelity

    החדר של DeVORE Fidelity היה החדר שסיימנו בו את היום הראשון, אחרי יום מתיש ומלא במערכות, זה היה רגע קסום של פשוט לשבת ולהרגע, המוזיקה שנוגנה הייתה שקטה ורכה. הרמקולים האלה בחלל המתאים יכולים להיות מרכז של מערכת נהדרת.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Gershman Acoustics ו-VAC

    גם בחדר של  Gershman Acoustics עם אלקטרוניקה של VAC, היה סאונד רך ונעים שגורם פשוט לרצות לשקוע בכסא ולהתענג על מוזיקה נהדרת בלי פוזות מיותרות.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Western Electric

    החדר של היצרנית הוותיקה Western Electric, היה מחדרי ההדגמה הראשונים שנכנסו אליהם ביום הראשון, וחזרנו אליו גם ביום השני. יש קסם מיוחד במגברי מנורות מעוטי וואטים, לא סתם יש קהילת אודיופילים קנאית במיוחד שאוהבת אותם, והמערכת הזו הייתה דוגמה נהדרת למה.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Alluxity ו-Joseph Audio

    החדר של חברת Alluxity הדנית (שלא הכרתי קודם) עם רמקולים של Joseph Audio היה אחד החדרים האחרונים שביקרנו בהם. בניגוד להרבה חדרים שניסו להפגיז בווליום ודינאמיות, זה היה אחד החדרים שניגנו בעוצמה נמוכה, כזו שמאפשרת להתרשם מהסאונד ברמות הווליום, שאני אוהב לשמוע בו. הסאונד היה רך ומלטף ואני חושב שמדובר באחת המערכות המפתיעות בתערוכה.

    תערוכת מינכן 2022

    החדרים המצטיינים

    טוב בחרנו את החדרים המעולים והנעימים של התערוכה, עכשיו אנחנו עולים רמה. כאן אבחר את החדרים שעשו את הצעד הנוסף, או אם תרצו, ההתעלות הנוספת, שהובילה לתוצאה מרשימה ומרגשת, שפשוט לא יכולתי להישאר אדיש כלפיה. תחילה נציין כמה חדרים ללא סדר ואז אבחר את שלושת החדרים הטובים ביותר מבחינתי.

    החדר של Magico, Pilium ו-Taiko Audio

    נתחיל בחדר של Magico האמריקאית, שבחרה להציג רמקולים מסדרת הכניסה שלהם, סדרת A, יחד עם אלקטרוניקה של החברה היוונית המסקרנת, Pilium, ממיר של MSB ושרת מוזיקה של Taiko Audio. היה מדובר בחלל דיי גדול והעוצמה והדינאמיות בחדר הזה היו פשוט מהפנטים. המדגימים הפגינו ביטחון רב במערכת שלהם ואיפשרו לעצמם להדגים את הקטע Limit To Your Love של James Blake, הקטע הזה מפורסם בשורת הבס הקיצונית שלו. הבס כל כך קיצוני שמרגישים את זה בעצמות, אני חושב שהשימוש בבס הזה הוא גימיק, זה פשוט לא נעים לחוות את זה, זה לא מוזיקלי בשום צורה. יחד עם זאת, זו הפגנת שרירים מרשימה, החדר כולו התמלא בבס עמוק, אחיד ועוצמתי. כמובן שלא רק הבס היה מרשים, המערכת ניגנה נקי, דינאמי, מאוזן עם גבוהים חלקים ונעימים.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Totaldac

    אחד הדברים הכיפיים ביותר בתערוכה כזו היא להתרשם ממותגים פחות מוכרים. בחדר של Totaldac הצרפתית, ביקרנו ביום הראשון, התרשמתי מאוד מהמערכת הכביכול צנועה בקנה מידה של התערוכה הזו, לפחות בנראות. מדובר במערכת שלמה של היצרן כולל הרמקולים החדשים שלהם. שמעתי מעט על החברה בפודקאסטים והמוטו שלהם הוא סאונד דיגיטלי שנשמע אנלוגי, זהו סלוגן שהרבה חברות מתפארות בו, אבל כאן מבחנתי היה כיסוי מאוחרי המילים. הסאונד היה חלק, נעים ויחד עם זאת מפורט. חזרנו לחדר גם ביום השני וההתרשמות הייתה זהה, אני חושב שמדובר כאן במותג עם פוטנציאל אדיר.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר של Lyravox

    בניגוד ל-Totaldac, על היצרנית הגרמנית Lyravox מעולם לא שמעתי עד לתערוכה. שלט פרסום ענקי שלהם היה תלוי באולם הכניסה ועורר את הסקרנות שלי. החברה מתמחה ברמקולים אקטיביים עם אלמנטים קרמיים ועיצוב מוקפד. ביום הראשון ביקרנו בחדר הקטן שלהם והתרשמנו מאוד מהרמה שניתן להגיע אליה ברמקולים אקטיביים, בלי מערכות שמורכבות מ-6 קופסאות לפחות. ביום השני ביקרנו בחדר הגדול שלהם, שם הוצגו רמקולי הדגל של החברה. החדר הזה הוא דוגמה לכך שניתן לייצר סאונד ברמה הגבוהה ביותר גם במערכת של רמקולים אקטיביים, ולכך שהטכנולוגיה הזו ממש לא מוגבלת רק לרמקולי Bluetooth פשוטים. יחד עם רמקולי ה-YG Acoustics Vantage Live, קיבלנו בתערוכה שתי דוגמאות למערכות אקטיביות אולטרה הייאנד לחלוטין מבחנתי. כך שאם אתם מחפשים את השילוב בין הנוחות של רמקולים אקטיביים וסאונד ברמה הגבוהה ביותר, זה בהחלט אפשרי.

    תערוכת מינכן 2022

    כל מה שנשאר לנו כעת זה לבחור את שלושת החדרים המרשימים ביותר מבחנתי בתערוכה:

    החדר במקום השלישי – Estelon

    ביום הראשון ביקרנו בחדר של MSB האמריקאית, שכלל רמקולים של חברת Estelon האסטונית. ביום השני ביקרנו בחדר של Estelon שגם בו נעשה שימוש באלקטרוניקה של MSB.
    ההבדל הוא שבחדר הזה היה מדובר ברמקולי הדגל של החברה, ה-Extreme MK II. הרמקולים האלה הם פלא וויזואלי, מבני, הנדסי וקולי. הרמקולים העצומים האלה שוקלים 250 ק״ג כל אחד, התיבה עשוייה מתרכובת מבוססת שיש, האלמנטים עשויים מחומרים כמו אלומיניום וקרמיקה והטוויטר עשויי מיהלום. זהו רמקול יקר במיוחד, עלותו היא מעל 250,000$!

    החדר הזה היה כנראה החדר שבילינו בו הכי הרבה זמן ביום השני בתערוכה, חזרנו אליו גם פעם נוספת לקראתת הסיום. היה מדהים לראות את הבעלים והמהנדס של החברה, מר Alfred Vassilkov, נמצא כל היום בחדר, מסביר על הרמקולים בתשוקה, שרק מי שיצר אותם יכול וגם בוחר את המוזיקה בעצמו. כך שגם מהבחינה הזו הביקור בחדר היה חוויה.

    מה עם הסאונד? זהו רמקול שנמצא בשליטה מוחלטת כל הזמן, שום דבר לא מזיז אותו מילימטר משחזור סאונד הדוק, מהיר ומדויק, אבל יחד עם זאת יש כאן סאונד עם נשמה, כשמנגנים משהו רך או חלק שקט, כך בדיוק זה מועבר ואין כאן שום ניסיון לגרום לסאונד להיות גדול יותר ממה שהוא צריך. המערכת הזו היא אחת משיאי השאיפות של הסאונד המודרני ואני התרשמתי עמוקות מהתוצאה.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר במקום השני – Einstein Audio

    החדר שבחרתי בו במקום השני, הוא בערך 180 מעלות מזה של Estelon, מדובר בחדר של חברת Einstein Audio הגרמנית. הרמקולים שהיו בחדר הם אב טיפוס והם נראים, איך לומר זאת בעדינות? קצת פחות יפים מהאסטלון…

    המערכת הזו הולכת לכיוון של אודיופיליות קלאסית, מקור אנלוגי בלבד, הגברת מנורות ורמקולים עם וופר עצום של 18 אינץ׳ ויחידה שופרית. לא פעם יצא לי להיתקל בטענה אודיופילית שבוופרים של פחות מ-15 אינץ׳ לא שומעים בס טבעי. אז כמובן שבטכנולוגיות הייצור המודרניות, עם שימוש בחומרים אקזוטיים, ניתן להגיע לתוצאות נהדרות גם עם דרייברים קטנים יותר ועדיין החדר הזה מוכיח שבהחלט יש משהו בטענה הזו.

    הסאונד בחדר הזה היה דוגמה למה זה סאונד ״לא מתאמץ״ הוא פשוט פורץ מהרמקולים כאילו הם לא שם, הדינאמיות והתחושה של סאונד טבעי היו פשוט מהממים. בחדר הזה ביקרנו בשני הימים ובשתי הפעמים התחושה הייתה זהה. אומנם קשה לי להאמין שאיי פעם אעמיד מערכת המסוג הזה אצלי, אבל זו הייתה חוויה מלמדת ומרגשת שהשאירה בי חותם.

    תערוכת מינכן 2022

    החדר במקום הראשון – Nagra

    המקום הראשון שלי כנראה לא יפתיע אף אחד, מדובר בחדר של יצרנית העל השווייצרית, Nagra. חברת Nagra הציגו מערכת קצה חסרת פשרות עם הפטיפון היוקרתי שלהם, שהושק במיוחד לציון 70 שנה לחברה. הרמקולים בחדר הם ספינת הדגל של Wilson Audio, בתוספת סאבוופרים שלהם.

    החדר היה ממוקם בקצה של מסדרון עם שלט עגול גדול על הדלת, כך שניתן היה לראות אותו מרחוק וכל חדר במסדרון שנכנסים אליו, מתקרבים עוד ועוד לחדר של Nagra, זה גרם לתחושה של שיא במסע הזה. גם הדרך בה ההצגה של המערכת תוכננה הייתה ברמה אחרת לגמרי, כל כמה שעות חברת Nagra הביא מרצה אורח שדיבר על נושא אודיו אחר, כך שניתן היה באמת לבלות שם יום שלם. אנחנו היינו בהרצאה של René Laflamme, שתיאר את תהליך ההקלטה וההפקה של האלבום המיוחד והחגיגי של Nagra, כולל הסבר על תהליך ההקלטה האנלוגי. המוזיקה נוגנה רק ממקורות אנלוגיים, פטיפון וטייפ סלילים. כשמשלבים איכות הקלטה קיצונית עם מערכת קיצונית, אז התוצאה היא בהתאם.

    חלק גדול מהכתבה הזו עוסק בסקאלה של בין סאונד מודרני, המאופיין בדיוק ורמת פירוט, לבין סאונד רך ונעים יותר, שלעיתים נחשב לסאונד ״נוסטלגי״. על הסקאלה הזו יש ל-Nagra מקום משלה. יצא לי לשמוע מספר מערכות של Nagra ברמות שונות עם רמקולים של YG Acoustics, Estelon, Wilson Audio ו-Focal, כמובן שזה נשמע שונה עם כל רמקול, אבל עדיין ישנה חתימת צליל ייחודית ש-Nagra מביאים וזה שילוב בין דיוק לרכות ונעימות, שמבדל אותם מכל חברה אחרת. אז המערכת הזו לקחה את כל זה לקצה, עם סאונד שבו זמנית. מדויק, מפורט וגם רך, חלק וכל כך נעים להאזנה.

    היינו בחדר הזה 3 פעמים, הפעם השלישית הייתה בחצי שעה האחרונה בתערוכה, כשהאחרים כבר מתחילים לקפל, בחדר הזה המשיכו לנגן וכך נשאר לנו הטעם המופלא של Nagra, כשיצאנו לבסוף מהתערוכה.

    על הדרך אני גם התחדשתי בתקליט המיוחד של Nagra לכבוד 70 שנה.

    תערוכת מינכן 2022

    סיכום

    בכך נגמר הביקור הראשון שלנו איי פעם בתערוכת מינכן, תערוכת האודיו הגדולה והחשובה בעולם. אפשר להתווכח על היכולת באמת לשפוט את הסאונד בתערוכה, זליגת הבס בין החדרים, השיחות של המבקרים (שדווקא לרוב היו שקטים מאוד) או הבחירות המוזקליות של המציגים, עדיין מדובר בחוויה שהיא חגיגה והפגנת עוצמה של התחביב היקר והמשוגע הזה ואני נהינתי מכל רגע.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

    הרשמה לחדשות שבועיות

    למה לי פטיפון עכשיו?

    לרוב המוחלט של האנשים שסובבים אותי, פטיפון נשמע כמו טכנולוגיה עתיקה. לרוב האנשים אין מושג שעדיין מדפיסים תקליטים בכלל ושגם את רוב המוזיקה החדשה ניתן

    HiFi VS High End ואיך כל זה קשור למכוניות

    את מושג ה-HiFi כבר הסברנו בעבר בכתבה: "מערכות Hi-Fi, או מכתב תודה לתומאס אדיסון"'. בסקירה שלנו לרמקולי Revel M126Be, התייחסתי אליהם מספר פעמים כרמקולי היי-אנד

    ביקור במפעל של Morel, גאווה ישראלית

    לאחר הסרת הסגר, אנחנו שבים לדרכים והפעם היינו בנס ציונה, בביקור במפעל הרמקולים של חברת Morel, יצרן הרמקולים הגדול ופחות או יותר היחיד בארץ. במסגרת

    שווייץ

    שווייץ, לא רק שעונים, גם גן עדן אודיופילי

    בכתבה זו נכיר לכם כמה מהחברות האקסקלוסיביות ביותר בעולם האודיו, אשר מגיעות משווייץ, ונדבר מעט על האופי והתרבות השווייצרית, שתורמים רבות לייחודיות של חברות אלה.

    אל תשכחו לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק שלנו