11 בבוקר, השערים נפתחו בכפר המכביה לתערוכת דיגיטאון 2019!
אני מתלהב מתג הכתב שלי בתור כתב Dtown:
אתחיל בתיאור החדרים, ואחר כך אציין את החדרים שהכי עשו לי את זה.
החדר של סיריוס אלקטרוניקה, הכיל רמקולים של Elac הגרמנית, הסאב ניראה ממש מגניב לדעתי.
החדר של סמליין יבואנית סמסונג, הכיל רק מסך אחד קטן… מפלצת 98 אינץ' ברזולוציית 8K.
החדר של טופ אודיו, הכיל הדגמה של מערכת קולנוע מאוד מושקעת של Bowers & Wilkins. קדמיים מדגם 802 ורמקול סנטר וסראונד מסדרת ה-Custom Home Theater שלהם בבכורה בארץ. ההגברה הייתה מגבר הדגל של אינטגרה מחוזק במגבר כוח יפיפה מסדרת ה-STR של אנת'ם.
אני מאוד אוהב את המותגים האלה, אבל פחות אהבתי את התוצאה בחדר הזה ודיי התאכזבתי מכך.
גולת הכותרת בחדר של ח.י. היה מסך האולד של LG מדגם C9 בגודל 77 אינץ'. גודל פשוט אדיר.
החדר של B&O, היה הפתעה גדולה בשבילי, הרמקולים המוגברים המעוצבים שלהם, שמנגנים 360 מעלות, נשמעו טוב מאוד.
החדר של פוקאל היה אחד הטובים, המערכת שניגנה כללה רמקולים מסדרת אוטופיה, והגברה של Esoteric.
עוד היו בחדר (אבל לא ניגנו) רמקולים מסדרות Sopra ו-Kenta וגם רסיבר ההי-אנד המטורף של פוקאל.
בחדר של קונקטור הוצג רמקול הדגל של מוניטור אודיו ה-PL-500:
ניגנו הרמקולים המדפיים מסדרת הפלטיניום הבכירה עם אלקטרוניקה של Roskan.
באחד המסדרונות הוצגו מגברים של Vincent עם מפרט ועיצוב מאוד מרשימים, ותמחור הוגן ביחס לרוב המוצרים בתערוכה.
בחדר של החנות Future, הוצגה מערכת אודיו מאוד מיוחד של חברת הפסנתרים Steinway & Sons. המערכת כללה רמקולים זעירים ומאוד דקים, 2 סאבים פאסיביים ומגבר שמגביר את ארבעתם.
בנוסף הודגמה מערכת קולנוע בייתי עם רמקולים תוצרת SVS כולל שני סאבים מפלצתיים שלהם.
החדר של פיוז, כלל תצוגה מרשימה של רמקולים של Kef, גולת הכותרת הייתה רמקול ה-Blade 2. אבל בגלל תקלה כלשהי הם לא ניגנו.
המערכת שכן נוגנה בחדר הייתה מורכבת מסטרימר של Bluesound, דאק ומגבר משולב של Musical Fidelity ורמקולים של Q-Acustics. זו הייתה דוגמה למערכת במחיר מתקבל על הדעת שנשמעה לא רע בכלל.
בין החדרים הוצגו מוצרים של AC Inifinity, מוצרי קירור חכמים למגברים וציוד אודיו.
וגם סאבים ענקיים (18 אינץ') של PSA Audio.
משם המשכתי לחדר של היבואן IL-Audio, שהציג את המערכת היקרה ביותר בתערוכה.
מאוד יכול להיות שזה קשור למוזיקה שנוגנה, אבל לא נהניתי מהסאונד בחדר.
בחדר התצוגה של סוני, ניתן היה להתרשם ממסך ה-ZF9 מסך הדגל שלהם בטכנולוגיית ה-LED שמגיע לבהירות של 4000 nits, כלומר המסך הבהיר בעולם כרגע.
משם עברנו לחדרים שהיו במלון שם הציגו בעיקר יבואני בוטיק. מאוד מרשים כמה יבואנים כאלה יש בארץ.
בחדר של ברנד אודיו הייתה מערכת מעולה שכללה מגבר של מקינטוש ורמקלים של סונוס פאבר. ממש חבל שהפטיפון היפיפה של מקינטוש לא היה מחובר.
בחדר של אודיו פריק הייתה מערכת שכללה הגברה של Luxman, רמקולים של Magico ופטיפון של Brinkmann.
בחדר של אודיו קלאב והיבואן אלגזי אודיו, הוצגו רמקולים של פרואק עם הגברה של קמברידג' אודיו. זו הייתה אחת המערכת שהכי חיכיתי לשמוע אבל כשהגעתי הייתי כבר דיי עייף ולא התחברתי למוזיקה שנוגנה שם באותו הזמן.
לבסוף החדר של זיו מאודיו זיפ, כלל רמקולים קרמיים של מרטן והגברה של קונסטיליישן.
בצורה מפתיעה, לא הרבה ניגנו מפטיפונים, למרות שכמעט כולם הציגו אותם. זיו כמובן כן ניגן מפטיפון.
אלו ממש לא כל החדרים, זו באמת תערוכה ענקית הפעם. מבין החדרים שתיארתי למעלה החדר של פוקאל ושל מקניטוש עם סונוס פאבר היו מהמרשימים ששמעתי.
וכעת נעבור לחדרים שהכי אהבתי, כמובן שזה עניין של טעם אישי, אקוסטיקה וגם המוזיקה שנוגנה, אבל אלו הן הבחירות שלי.
במקום השני, החדר של Soundquest. המערכת מורכבת מהגברה של Hegel הנורווגית מדגם h390 ורמקולים של Spendor מדגם A7. הסאונד היה מאוזן מאוד למרות הווליום הגבוה, יחסית לחדר הקטן. פירוט מעולה ובאס מוזיקלי ונקי מאוד. מאוד עזר שהמוזיקה שנוגנה הייתה מעולה.
במקום הראשון בפער ניכר מבחנתי היה החדר הפחות או יותר ראשון שבו התיישבתי לשמוע, בכל שאר התערוכה ניסיתי למצוא משהו שמתקרב וזה פשוט לא עבד. בסוף חזרתי לחדר שוב לעוד קרוב לחצי שעה.
והחדר הוא… תופים…. החדר של אבי יפה!
בחדר הוצגה מערכת שכללה סטרימר של Naim, הגברה של Nagra ושני זוגות רמקולים מעולים. הרמקולים הטובים יותר היו של YG Acustics חברת היוקרה האמריקאית שהוקמה על ידי יואב גבע הישראלי (YG). קשה להסביר את ההתאהבות המוחלטת שהרגשתי כלפי הסאונד של המערכת הזו, זה פשוט הסאונד הטבעי, הנקי, הקל להאזנה ששמעתי בחיי. הרמקולים פשוט לא קיימים בחדר, הם נעלמים לחלוטין וכל מה שנשאר זו המוזיקה. הדגם שניגן הוא דגם בעלות של 210 אלף שקל. נציג של YG Acustics הגיע במיוחד לתערוכה, וחקרנו אותו לא מעט, הוא הראה לנו כיצד בונים את הרמקולים האלה במפעל בארה"ב, בעזרת מכונות חיתוך מתכת שמשתמשים בהם בתעשיות של מכוניות ספורט ומטוסים.
הרמקולים הנוספים שהיו בחדר שייכים לחברת Estelon Audio האסטונית, הם אפילו יקרים יותר באזור ה-240 אלף, גם היו נפלאים אבל מעט פחות טבעיים ביחס ל-YG Acustics. כמובן שגם ההגברה של Nagra והסטרימר של Naim תרמו את שלהם לסאונד הפנומנלי שהיה בחדר הזה.
ה-Estelon הוא הגבוהה יותר משמאל וה-YG הנמוך יותר.
לסיום, גיליתי גם דרך זולה הרבה יותר לקבל סאונד חלומי שלא רחוק מהסאונד המדהים שהיה בחדר הזה. כמה זולה? פחות מ-30 אלף! איך עושים את זה? ככה…
כאן בתמונה אלו הן אזניות פוקאל סטליה ומגבר אזניות של פוקאל. הסטלייה הן אזניות הדגל של פוקאל בתצורת ה-Closed Back. בנוסף הקשבתי לאוזניות הדגל של פוקאל בתצורה ה-Open Back, דגם האוטופיה. האוטופיה היו טובות משמעותית וגם מאוד נוחות ללבישה. אזניות האוטופיה עולות כ-16 אלף והמגבר כ-12. הסאונד המתקבל היה פשוט מדהים והכי קרוב למלהיב ברמה של החדר של אבי יפה.
אלו הן הרשמים שלי מהתערוכה המפוארת והמרשימה הזו. תודה ענקית לנמר לוי מאתר Dtown על ארגון התערוכה הזו ולכל מי שלקח חלק בה.
התערוכה פתוחה גם מחר ואני מאוד ממליץ לכל מי שיכול להגיע ולחוות בעצמו את כל הגיוון והציוד המרתק.