fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Roon – שרות חכם לחובבי המוזיקה

    בשנת 2020 ישנם לא מעט שרותי סטרימינג מצויינים. ספוטיפיי, אפל מיוזיק, טידאל, ועוד רבים אחרים. כולם עושים עבודה מצויינת ומגישים מבחר רחב של יצירות מוזיקאליותֿ, אבל מה לעשות עם עשרות הג׳גות של קבצים שאספנו, הכוללים מהדורות מיוחדות של האלבומים האהובים, מופעים שלא מצאנו בשירותי סטרימינג, הוצאות מיוחדות, הקלטות מתקליטים שאהבנו, קבצים ברזולוציה מאוד גבוה. אנחנו מגיעים למצב שיש לנו את כל מאגרי המוזיקה הענקיים של שרותי הסטרימינג ואוספים לא קטנים של שירים והאלבומים בדיסקים במחשבים האישיים בבית. כאן נכנסת לתמונה תוכנה בשם Roon, ניהול מוזיקה מקומית בסינרגיה עם שרותי סטרימינג, בנוסף ליכולות נרחבות הנכללות ב Roon, אבל בואו נתחיל מקצת היסטוריה.

    Roon - שרות חכם לחובבי המוזיקה
    Sooloos Control 15 Digital Media System Image Credit: Sooloos

    קצת היסטוריה

    בשנת 2010 חברה Meridian Audio השיקה מוצר מאוד מעניין לאותה התקופה – Meridian Sooloos Digital Media Systems. 

    המוצר נראה מאוד מרשים ומעניין לאותה תהקופה, עלותו הייתה $ 7,500.00. המוצר היה מיועד לחובבי מוזיקה וידע להפוך דיסקים לקבצי אודיו, לחפש מידע ברשת האינטרנט לגבי הקבצים, לקטלג את הקבצים, ולנגן אותם. 

    לכאורה נראה ששום דבר מיוחד, אבל היו שני פיצ׳רים מאוד מיוחדים במוצר, הראשון – ממשק משתמש, הממשק התאפיין בכפתורים גדולים, בחירת מוזיקה ואלבומים נוחה, מקום של כבוד לזמר או הלהקה עם תיאור קצר והצעה לסגנונות דומים לשיר המתנגן כרגע. הממשק היה מאוד נח לשימוש למשתמשי המוצר (באותם השנים האייפד הראשון רק התחיל לתפוס תאוצה). דבר שני – היה הצגת אומנים דומים, כולל גם אומנים שלא נמצאו במערכת של המשתמש, אלא ברשת ואפשרות לבצע רכישה והורדה של אלבום נוסף. ההיסטוריה מקבלת תפנית כאשר שניים מהמפתחים המובילים בחברה עוזבים ופותחים חברה משלהם, השם של החברה החדשה ששני היזמים בחרו בו הוא – RoonLabs.

    החברה החדשה בחרה להתמקד במספר דברים: ממשק משתמש, אינטגרציה עם שרות סטרימינג טידאל, יכולת לנגן מספר רב של קבצי אודיו, יכולת להיות מותקנת על מספר רב של מערכות הפעלה, ואם זה לא מספיק, אז גם ״מולטירום״ מובנה בתוך המוצר.

    Roon - שרות חכם לחובבי המוזיקה
    Image Credit: Roon

    המרכיבים של מערכת Roon

    כמו כל מערכת בצבא גם המערכת של Roon מורכבת משלושה חלקים לוגיים, ועוד אחד 🙂 

    Roon Core – המח של המערכת, החלק המרכזי והעיקרי של המערכת היודע לשמור את הפלייליסטים, לחפש ולשמור את התיאור ואת המידע לגבי האלבומים והאומנים הקיימים אצלכם באוסף. 

     יציאות (Outputs)  – החלקים שבעצם מקבלים את השידור ויודעים להפיק ממנו סאונד.

    רכיבי השליטה במערכת – אפליקציות וממשקים הנותנים אפשרות שליטה בספריות המדיה, במסכי ההגדרות ובנגן עצמו.

    אחסון – אפשרות חיבור אמצעי אחסון שונים למח של המערכת.

    roon
    Image Credit: Roon

    טוב, אז איך מתקינים?

    אם הגעתם להחלטה שאתם רוצים להתקין את המערכת אצלכם בבית, אז התקנת המערכת זהו תהליך די פשוט. נכנסים לאתר https://roonlabs.com פותחים חשבון מורידים את הקובץ הרלוונטי למערכת ההפעלה שברשותכם ומתקינים את המערכת.

    לאחר תהליך ההתקנה, המערכת תבצע חיפוש וקיטלוג של קבצי מוזיקה הקיימים אצלכם במערכת. 

    אז איך משמיעים את השירים?

    כבר אחרי ההפעלה הראשונית תוכלו לנגן את השירים ע״י אפליקציה ייעודית שניתנת להורדה בחנויות האפליקציה של גוגל או אפל, וכמובן ניתן להפעיל את כל התוכן גם מהמחשב האישי. 

    Roon - שרות חכם לחובבי המוזיקה

    במידה ויש ברשותכם מספר מכשירים שניתן להזרים אליהם את התוכן, בקלות אפשר לבחור איזה מכשיר ינגן את התוכן.

    ואם יש לכם רכיב במערכת הסטריאו שהוא תומך ב AirPaly ,ב ChromeCast או אחד המכשירים שכתוב עליהם Roon Ready – אתם כבר יכולים להזרים את המוזיקה ישירות אל אותם המכשירים.

    Roon - שרות חכם לחובבי המוזיקה
    Image Credit: Roon חברות עם מוצרי Roon Ready

    מה זה Roon Ready?

    חברת Roon  קבעה סטנדרט – Roon Advanced Audio Transport – RAAT

    זהו בעצם סוג של פרוטוקול הממומש ע״י יצרני רכיבי אודיו שונים, המאפשרים למערכת roon  לזהות בקלות ולהזרים תוכן באיכות מאוד גבוה (384kHz/24-bit PCM and DSD256 ) אל אותם הרכיבים. 

    Roon - שרות חכם לחובבי המוזיקה
    Roon Tested Image Credit: Roon

    מה זה Roon Tested?

    יצרנים שמימשו בתוך רכיבי האודיו שלהם את RAAT ועברו בדיקות ואופטימיזציה גם על ידי היצרן וגם ע״י חברת Roon לצורך ביצוע התאמה מקסימאלית, מקבלים תווית ״Roon Tested״.

    Roon - שרות חכם לחובבי המוזיקה

    שרותי מוזיקה זמינים

    בשלב זה המוצר מאפשר חיבור לשרות של Tidal הזמין בארץ, השמעת קבצים מ DropBox, ושרות qobuz – שאינו זמין בשלב זה בארץ.

    Roon - שרות חכם לחובבי המוזיקה
    פילטרים ו room correction

    הוספת פילטרים ו room correction

    ל Roon יש מספר פילטרים מובנים וסט של אקוולייזרים מוכנים לשימוש, אבל אחד החוזקות זוהי בעצם היכולת של room correction המאפשרת להוסיף פילטר שנבנה על סמך המדידות שביצעתם עם מיקרופון או ציוד ייעודי בחדר האזנה או הסלון. לאחר הוספת הפילטר כל שיר שינוגן דרך Roon יתחשב בפילטר שהוספתם.

    מחירים

    עלות שנתית של המוצר היא 119 דולר, ואם ממש אהבתם את המוצר תוכלו לבצע רכישה של רישון ל LifeTime בעלות של 699.99 דולר. ניתן להתנסות במוצר 14 יום חינם בבחירת מסלול חודשי.

    סיכום

    ללא ספק Roon הינו מוצר מצוין ובעל מספר יכולות שכל אוהב מוזיקה ישמח להשתמש בהם. היכולות המרשימות של המוצר כוללות ארגון ספריות מוזיקה, השלמת מידע חסר, הצגת ליריקס וגילוי סגנונות מוזיקה ואומנים שאתם אוהבים לשמוע. למתקדמים יותר, יש אפשרות ביצוע של room correction והוספת פילטרים למוזיקה המתנגנת. הממשק הוא סופר ידידותי ונח. ישנם הרבה מאוד יצרני ציוד סטריאו שמשלבים את הטכנולוגיה במוצרים שלהם, והרשימה רק תלך ותגדל.

    יחד עם זאת למוצר ישנם לא מעט חסרונות: שילוב רק עם שרות תוכן אחד, עם מאגר דל מאוד של שירים בעברית. וכמובן המחיר המאוד גבוה של המוצר, כאשר לא חסר אלטרנטיבות יותר זולות. רובנו כבר נמצאים בשרות סטרימינג כזה או אחר והמעבר לטידאל יכול להיות קצת פרובלמטי. כל זה גורם למוצר להפוך להיות מוצר נישתי המיועד לאוכלוסיה, שממש צריכה את הפיצ׳רים המוצעים ומחפשים פתרון כולל למאגרי המוזיקה שברשותם.

    להסבר מושגים נוספים בעולם האודיו.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן