fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה מרגיעה ומעודנת

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקה מרגיעה ומעודנת ונמליץ לכם על שלושה אלבומים המשלבים בין ג׳אז וסגנונות נוספים ומייצרים יחד תוצאה מלודית ונעימה.

    אלבום השבוע של מוזיקה מרגיעה ומעודנת: Tingvall Trio – Birds

    אלבום השבוע של מוזיקה מרגיעה ומעודנת: Tingvall Trio – Birds

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Birds של טריו הג׳אז, Tingvall Trio.

    חברי הטריו הם Martin Tingvall השוודי על הפסנתר, Omar Rodriguez Calvo הקובני על הבס ו-Jürgen Spiegel הגרמני על התופים. טריו הנגנים הזה מקליטים ומופיעים יחד כ-20 שנה באותו ההרכב, בהחלט תופעה נדירה בעולם הג׳אז.

    מי שאחראי על הלחנת המוזיקה באלבום הזה הוא האיש שמוביל את הטריו הזה, הפסנתר השוודי הנהדר, Martin Tingvall. המלצתי לכם בעבר על אלבום הסולו של Tingvall, שנקרא When Light Returns, שגם רכשתי אותו על גבי תקליט בתערוכת מינכן השנה.

    כמלחין Martin ידוע כמי שמלחין מנגינות מאוד מלודיות ו״קלות״ על האוזן, זהו אומן שרוצה לקרב את הקהל הרחב לסגנונות כמו קלסי-מודרני וג׳אז.

    מבחנתי האלבום הזה, שכולל מוזיקה שנוצרה בהשראת בעלי החיים המכונפים, הוא פשוט שלמות. זהו ג׳אז עדין, כזה שאני יכול לשמוע בלי סוף, המלודיות עדינות, מרגשות ופשוט יפיפיות. יכול להיות שזהו אלבום שהולך מעט על הצד הבטוח, היצירות כאן לא מאתגרות, אולי מלבד כמה קטעי אלתור קלים, אך יכול להיות שבכך בדיוק סוד הקסם של האלבום הזה, שהוא לא צריך קטעי סולו מורכבים או מהפכנים, בשביל להיות יצירה מופלאה.

    לצד מה שכתבתי בפסקה הקודמת, המוזיקה כאן דיי מגוונת ובקטעים כמו S. O. S. יש פתאום מקצבים מעט אגרסיבים, בקטע Africa יש מקצב מהיר ביחס לשאר האלבום, ששואף השראה מהמוזיקה האפריקאית ואילו ב-Air Guita יש מעט אווירה של רוק. כך שבסך הכל יש כאן גיוון, רק שהוא נעשה בעידון מבלי להיות מוחצן, אלא משולב באופן נהדר באופי המעודן של האלבום.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה מרגיעה ומעודנת

    Thailo – The Journey

    מוזיקה מרגיעה ומעודנת: Thailo - The Journey

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש The Journey, של נגן הכינור Thailo.

    המקום היחיד שהצלחתי למצוא קצת מידע על האומן הזה הוא באתר Soundcloud. נראה ששמו המלא הוא Thailo van Ree והוא מהעיר Utrecht אשר בהולנד. הוא למד כינור קלסי בקונסרבטוריון אשר ב-Utrecht. הוא לימד נגינה בכינור והופיע במופעי סולו עד אשר הוא החליט להרחיב את אופקיו ופנה לניגון מוזיקת פופ, פולק, קאנטרי, ג׳אז ובוסה נובה.

    האלבום The Journey נע בין קטעים בעלי אופי קלסי-מודרני לג׳אז. יש כאן דילוג נעים בין שני הסגנונות, שמשתלבים לכדי יצירה מגוונת ומעניינת. קטעים כמו Blues in the Closet ו-Funky T, הם קטעי ג׳אז עם עבודת בס וגיטרה נפלאה, בעוד Eedlweiss לדוגמה הינה יצירה שהיא בעיקר כינור ופסנתר קלסי-מודרני.

    אני מצאתי את האלבום נעים מאוד להאזנה וכולל מוזיקה רגועה ומעודנת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Laura – Sunset Balcony

    מוזיקה מרגיעה ומעודנת: Laura - Sunset Balcony

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Sunset Balcony, של זמרת הג׳אז והכותבת הגרמנייה Laura.

    זהו אלבומה השני של הזמרת שנחשבת להבטחה גדולה ואפילו מפיק העל, Quincy Jones אמר עליה ״האישה הצעירה הזו לא צריכה לדאוג לקריירה שלה, היא מדהימה, אני בטוח שנשמע עליה בעתיד״. 

    בשנת 2021 המלצנו על אלבום הבכורה של Laura, שנקרא Quiet Land. האלבום החדש לטעמי מעט רגוע יותר, הוא מפגין את הגיוון הרב בעבדותה של Laura, יש כאן שירים כמו Johnny, the Fly, בעל מקצב פופי ברור. אולי הקטע הכי קלסי ומהווה בלדת ג׳אז מעודנת ומובהקת הוא Oh, I Could Write a Book, זהו קטע פשוט מופלא. 

    האלבום כולו שומר על רמה דיי אחידה ונעימה, למרות הגיוון. הווקל של Laura הוא נקי וטבעי, חף ממניירות.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן