fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקת פולק רוק

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן אלבומים של פולק רוק, נמליץ לכם על ארבעה אלבומים מלאים ברגש ומלודיות נפלאות.

    אלבום השבוע של מוזיקת פולק רוק: Davy Knowles – If I Should Wander

    אלבום השבוע של מוזיקת פולק רוק: Davy Knowles – If I Should Wander

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, If I Should Wander של הזמר, הגיטריסט והבלוזמן הבריטי, Davy Knowles.

    אני עוקב אחרי Davy Knowles מאז שנת 2021, אז המלצתי לכם על אלבומו, Three Miles From Avalon Revisited, אותו אהבתי במיוחד.

    כפי שציינתי Davy הוא זמר וגיטריסט בלוז, הוא גדל על מארק נופלר, אריק קלפטון, רורי גלאגר ואומנים נוספים, שהוא גילה באוסף התקליטים של אביו. בגיל 19 הוא טס לארה״ב יחד עם להקת הבלוז, Back Door Slam, שם הם זכו להצלחה. בהמשך הלהקה התפרקה ו-Davy פתח בקריירת סולו, במהלכה הוא הופיע כמופע פתיחה לענקים כמו Jeff Back ו-Joe Satriani, שכינה אותו “My favorite modern bluesman”.

    באלבום החדש, If I Should Wander, הסגנון של Davy Knowles הולך לחלוטין לכיוון של פולק. הסאונד אינטימי ונעים, יש כאן את הגיטרה והווקל של Davy Knowles לצד המילים והלחן שלו, כך שזה לחלוטין מופע של אדם אחד. 

    הסאונד כולל מקצבים חצי מהירים לצד בלדות איטיות יותר. הווקל מלא כוונה ורגש. בפרופיל הספוטיפיי שלו, Davy מתייחס לאלבום החדש כך:

    ״If I Should Wander feels less like an album and more like a diary to me. I couldn’t be more honest or more open to my own thoughts and feelings at the time I wrote these songs. ״

    השירים שאני הכי ממליץ עליהם באלבום הם השיר Speak Softly, Tread Lightly ו-Broken Time.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  מוזיקת פולק רוק

    Shannon Lay – Covers Vol. 1

    Shannon Lay - Covers Vol. 1

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Covers Vol. 1, של הזמרת והמוזיקאית האמריקאית, Shannon Lay.

    היא נולדה בשנת 1991 ב-Redondo Beach, אשר בקליפורניה. המוצא של Shannon הינו אירי-אמריקאי. היא החלה ללמוד גיטרה בגיל 13 ובגיל 17 עברה ללוס אנג׳לס שם היא הייתה גיטריסטית במספר להקות עד שפצחה בקריירת סולו באופן רשמי בשנת 2020.

    אוסף גרסות הכיסוי באלבומה החדש, Covers Vol. 1, מספק לנו הצצה להשפעה המוזיקלית על Shannon Lay, והאינטרפטציות שלה לשירים שהשפיעו עליה. האלבום הוא מפגן כישרון, עם ווקל נעים והפקה נהדרת, שמובלת בידי גיטרה, אך כוללת גם שילוב פסנתר לעיתים.

    כבר בקטע הפתיחה, Angeles, הרגש בשיא, ו-Shannon לא עוצרת לרגע וממשיכה לרגש לכל אורך האלבום. רגע שיא נוסף הוא Blues Run the Game, שכולל ווייב של פולק בריטי מסורתי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    William Fitzsimmons – Covers, Vol. 2

    William Fitzsimmons - Covers, Vol. 2

    ההמלצה השניה שלנו היא (באופן משעשע) האלבום החדש, Covers, Vol. 2 של הזמר, הכותב והגיטריסט האמריקאי, William Fitzsimmons.

    יליד 1978, במקור בפיטסבורג וכיום בנאשוויל, William Fitzsimmons, הוא אומן עם סיפור לא רגיל. הוא נולד לשני הורים עיוורים שעסקו במוזיקה, בביתם היה להם pipe organ. הוא למד פסנתר וטרומבון בבית ספר יסודי ובחטיבה הוא לימד את עצמו גיטרה ובהמשך כלי מיתר נוספים כמו באנג׳ו, יוקלהלה ומנדולינה. את הקריירה המוזיקלית שלו הוא החל רק לאחר סיום לימודיו לתואר שני בפסיכולוגיה במכללת ג׳ניבה ועבודה מספר שנים כמטפל.

    על פי הפרופיל שלו בספוטיפיי, William Fitzsimmons נחשב לאומן המפורסם ביותר של ז׳אנר ה-״whisper rock״.

    האלבום Covers, Vol. 2 זו הפעם הראשונה שיוצא לי לשמוע את William ואני חיי לציין שהמוזיקה ובעיקר השירה ריגשו אותי עד דמעות, זה מסוג האלבומים שבהחלט כדאי לשמוע במערכת טובה, כזו שיכולה להעביר את כל הניואנסים הקטנים בווקל שלו. המחשבה הראשונה שלי כששמעתי את האלבום הזה הייתה שאני שומע את הגרסה הגברית של Sophie Zelmani הנפלאה.

    השירים שאני הכי ממליץ עליהם הם שיר הפתיחה, A Little Bit Yours והשירים Scared ו-Tell Her This. יש כאן גם גרסת כיסוי מעניינת של Streets of Philadelphia, שיר שאני כמעט אף פעם לא אוהב את גרסות הכיסוי שלו, הפעם William עשה עבודה טובה, אך אני עדיין מעדיף את המקור.

    מבחינת המוזיקה יש כאן פולק בעל הפקה מושקעת עם שילוב אלמנטים של פופ, אך באופן מעודן ועם כל הכבוד להפקה, הכל מתגמד ביחס לווקל מלא הרגש של Fitzsimmons.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Yodelice – The Circle

    Yodelice - The Circle

    השבוע יש לנו גם המלצת בונוס, האלבום The Circle של הזמר והכותב הצרפתי, בעל שם הבמה Yodelice משנת 2022.

    שמו האמיתי הוא Maxime Rodolphe Nouchy והוא יליד 1979. הוא למד מוזיקה בקונסרבטוריון מגיל 6, שם הוא למד פסנתר וגיטרה. בגיל 15 הוא החל לקחת קורסים ב-Musician Institute of London ולאחר שסיים את לימודיו הוא היה למורה הצעיר ביותר באקדמיה.

    את אלבום הבכורה שלו Yodelice הוציא בשנת 2006 והסגנון נחשב לשילוב של פולק, פופ ורוק. האלבום The Circle הוא בהחלט נוטה לכיוון של רוק, אך עם בסיס פולק מובהק. זהו האלבום האנרגטי ביותר מבין אלה שהמלצנו עליהם היום ולכן אם אתם חובבי רוק, אני ממש ממליץ לכם להאזין לאלבום הזה.

    השירים ממש ממכרים ויש מעט שילוב של קולות ליווי בסגנון גוספל, כך שמיד נזכרתי בסטייל של Avi Kaplan. זהו אלבום באמת נהדר, שהאזנתי אליו כבר כמה וכמה פעמים והאנרגטיות שלו ממש מדבקת מבחינתי לצד ווקל נעים במיוחד. השירים שאני ממליץ עליהם במיוחד הם Night ו-Distant Land.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן