fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Calibro 35

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אמליץ לכם על שלושה אלבומים מרגשים במיוחד, אלבום פאנק קולנועי מאיטליה של ההרכב Calibro 35 ובנוסף, אלבום, שרוחו של הגדול מכולם משתקפת בו ואלבום של פסנתרנית פולניה.

    אלבום השבוע: Calibro 35 – Scacco al Maestro – Volume 2

    Calibro 35 – Scacco al Maestro - Volume 2

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Scacco al Maestro – Volume 2, משנת 2022, של ההרכב האיטלקי, Calibro 35.

    ההרכב Calibro 35 מוגדר כפאנק קולנועי (Cinematic Funk). זה נשמע כמו הגדרה פלצנית קצת, אבל מספיק שתקשיבו לשניים שלושה קטעים של הלהקה ולא תוכלו שלא להסכים עם ההגדרה.

    הלהקה החלה את דרכה בשנת 2007 במילאנו כשהמפיק האיטלקי, Tommaso Colliva והגיטריסט, Massimo Martellotta הזמינו את Enrico Gabrielli, Luca Cavina ו-Fabio Rondanini להצטרף אליהם לפרויקט חד פעמי של להקליט מחדש קטעי מפס-קול של סרטים איטלקים ישנים. האלבום שנשא את שם ההרכב יצא בשנת 2008 וזכה להצלחה בלתי צפויה. ההרכב יצא למסע הופעות, שזכה לעוד יותר הצלחה והפך את ההרכב ללהקה קבועה.

    מאז הלהקה לא מפסיקה ליצור ולמעשה האלבום הזה הוא החלק השני מתוך שני אלבומים שהם הוציאו ב-2022.

    בזמן האחרון אני מוצא את עצמי נמשך לסאונד קולנועי שכזה, יש בזה המון אנרגיה ורגש והאלבום הזה מפוצץ בשני הדברים הללו. רוב האלבום הוא אינסטרומטלי ומאוד מגוון, יש שילוב אפקטים לצד נגינה גם ״נקייה״ יותר. החלק המשותף הוא ללא ספק התחושה הקולנועית, כשעוצמים את העיניים אפשר ממש לדמיין את הסרט שכל קטע שייך אליו.

    יש באלבום גם שני קטעי שירה נהדרים של זמרות אורחות. קטע הפתיחה, The Ballad of Sacco and Vanzetti שמבוצע יחד עם זמרת האינדי-פאנק, Joan As Police Woman, הוא הקטע שבזכותו הגעתי לאלבום. זו בלדה חולמנית ומרגשת עם רמת הפקה פסיכית. 

    קטע השירה הנוסף שייך לזמרת איטלקייה, שאני עוקב אחריה שנים, Elisa. את Elisa הכרתי לפני כעשור כשצפיתי (בטלוויזיה, לא במציאות) בהופעה האדירה של אנדריאה בוצ׳לי בטוסקנה. עד היום זו אחת ההופעות הטובות ביותר שאני מכיר ויש לי אותה גם על גבי בלוריי. באותה הופעה היו הרבה אומנים אורחים ואחת מהם הייתה Elisa, שביצעה שם את השיר שלה, Dancing. הקטע הזה הפך לאחד מקטעי הווקל האהובים עלי. באחת הפעמים שהייתי באיטליה, רכשתי לי גם אוסף משולש שלה. אני חושב ש-Elisa היא זמרת מדהימה, רק שמזה כמה שנים כבר היא עושה בעיקר פופ, שאני הרבה פחות מתחבר אליו. כאן היא מבצעת קטע בשם Ancora Qui ולגמרי הזכירה לי למה אני כל כך אוהב את הקול שלה.

    האלבום, Scacco al Maestro – Volume 2 הוא אלבום יוצא דופן עם הפקה קולנועית מושקעת וסאונד מקורי ומגוון ולכן הוא ראוי ביותר להיות אלבום השבוע שלנו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Anjani – Blue Alert

    Anjani - Blue Alert

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Blue Alert, של הזמרת והפסנתרנית, Anjani Thomas משנת 2006.

    ילידת הוואי, Anjani Thomas למדה פסנתר, גיטרה ו-ווקל, בהמשך היא למדה שנה בקולג׳ היוקרתי של ברקלי ואז עברה לניו-יורק על מנת לעסוק באופן מקצועי במוזיקה. היא הופיעה במועדני ג׳אז עד שהמפיק John Lissauer גילה אותה ושכר אותה לספק קולות רקע לאיזה שיר קטן ולא ממש ידוע,״Hallelujah״ של לאונרד כהן. בשנת 1985 היא יצאה למסע הופעות ביחד עם לאונרד כהן כקלידנית וזמרת רקע. שיתוף הפעולה של Anjani Thomas ולאונרד כהן נמשך שנים. 

    האלבום Blue Alert הופק ונכתב בידי לאונרד, בעוד Anjani Thomas אחראית על המוזיקה. האלבום הזה מוטט אותי רגשית, בעוד השירה והפסנתר של Anjani Thomas הם פשוט שלמות, מה שכל כך ריגש אותי באלבום הזה זו הרוח של לאונרד כהן, שנמצאת בכל תו ומילה. זה היה כמו לגלות עוד פיסה של אומן אהוב. 

    כמו בהרבה אלבומים של כהן, גם באלבום הזה תחילה שמים לב ללהיטים כמו Blue Alert או Nightinangle, אך אחרי האזנה נוספת מבינים שכל אחד מהשירים שם הוא גאונות.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Hania Rani – Home

    Hania Rani - Home

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, Home, של הפסנתרנית, המלחינה והזמרת הפולניה, Hania Rani, משנת 2020. 

    היא נולדה בשם Hanna Raniszewska בשנת 1990 בפולין. Hania למדה ב-Chopin University of Music בוורשה, היא למדה מוזיקה קלסית. בתור יוצרת היא החלה לשלב בין מוזיקה קלסית לאלמנטים של ג׳אז ומוזיקה אלקטרונית עד שייצרה את הסגנון האישי שלה.

    מבחנתי מדובר כאן בעילוי, האלבום הזה הוא אלבום מדהים שכולל ג׳אז רך, קטעי ווקל וגם קטעי פסנתר מודרניים אינסטרומנטלים. השירה של Hania היא המשך ישיר של נגינת הפסנתר שלה, הווקל שלה כל כך מוזיקלי ונקי. בכמה קטעים היא הזכירה לי במעט את Agnes Obel.

    קטעי הווקל, Leaving ו-I’ll Never Find Your Soul, הם מומלצים ביותר, אך האלבום כולו הוא עונג צרוף.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן