fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Paula Cole

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם יש לנו המלצות על שלושה אלבומים של מוזיקת שורשים אמריקאית. שני אלבומי מחווה לשירים שהם חלק בלתי נפרד מהפסקול האמריקאי, מאת Shelby Lynne ו-Paula Cole ואלבום של להקה, שממשיכה להוציא מוזיקה חדשה בסגנון רוק שורשים.  

    Shelby Lynne – The Servant

    Shelby Lynne - The Servant

    נתחיל הפעם מאלבום חדש של הזמרת-כותבת האמריקאית, Shelby Lynne, שנקרא The Servant.

    שלבי לין, ילידת 1968, פרצה לתודעה בשנת 1999, כאשר אלבומה I Am Shelby Lynne, זיכה אותה בפרס הגראמי היוקרתי. האלבום החדש מגיע שנה בלבד לאחר אלבומה הקודם וזהו אלבום מחווה לשירים הקלאסיים של הזמר האמריקאי.

    הסגנון המוזיקלי באלבום שואף השראה רבה מגוספל וקאנטרי. למרות ליווי המהקהלה שמופיע בחלק מהשירים, זהו ליווי עדין והאלבום כולו שם במרכז את השירה הנהדרת של שלבי.

    יש כאן כמה שירים מפורסמים מאוד, בראשם אולי Amazing Grace, שמבוצע כאן עם מקצב גיטרה איטי ומענג. שני שירים מפורסמים מאוד נוספים הם God’s Gonna Cut You Down (שמופיע גם באלבום המושלם Immersion של הזמרת הקוריאנית Youn Sun Nah), וגם השיר Wayfaring Stranger, שזכה לביצועים רבים, דווקא את הביצוע כאן של שלבי פחות אהבתי.

    חלק מהשירים באלבום הם במקצב של בלדה וחלקם אנרגטיים וקצביים יותר, למשל שיר הגוספל Didn’t It Rain.

    אני חושב שזהו אלבום נהדר שנותן ריענון נחוץ לקלאסיקות, מבלי לפגוע במהות שלהם. הסאונד באלבום הוא עדין, לא מתלהם, מאופק ומכבד את השירים הנהדרים האלה.

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום עדיין לא זמין ב-Tidal.

    Southern Avenue – Keep On

    Southern Avenue - Keep On

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום Keep On של ההרכב Southern Avenue, שיצא ב-2019.

    ההרכב Southern Avenue מגיע ממפיס. הם מנגנים רוק שורשים אמריקאי שנשמע ממש כמו המקור עם מלא סול ורגש.

    הלב של ההרכב הוא הסולנית Tierinii Jackson ואחותה המתופפת, Tikyra Jackson. ללהקה יש גם קשר ישראלי, בדמות הגיטריסט של הלהקה, אורי נפתלי (Ory Naftali), על הקלידים Jeremy Powell. על הבס באלבום הזה אחראים William Bell ו-Marc Franklin.

    יש שני דברים שבלתי אפשרי לעמוד מולם באלבום הזה, השירים עם המקצבים האיטיים, כמו למשל ב-Savior, השיר הכי מצליח באלבום, בלדה מפוצצת רגש. הדבר השני שאי אפשר שלא לאהוב זה הווקל הנפלא של Tierinii, אולי אין לה קול בעוצמות של אדל, אבל מבחינת הניקיון, אני חושב שהיא ברמה הגבוהה ביותר.

    האלבום הזה דיי מתחלק לשניים מבחנתי, לשירים עם המקצבים האיטיים והמענגים ולשירים מעט מהירים יותר. אני מניח שאתם כבר מכירים את הטעם שלי ויכולים לנחש שאהבתי יותר את המקצבים האיטיים כמו ב-Whiskey Love, We Are Not So Different, וקטע הסיום We’re Gonna Make It. לעומתם, את השירים Switchup (למרות המקצב הפאנקי והמגניב שלו) ואת The Tea I Sip, אהבתי מעט פחות.

    האלבום Keep On, מלא בגרוב ואנרגיה חיובית, עם גיטרה נהדרת ושירה נקייה ומופלאה, זהו אלבום נהדר לשבת או כל אחד מימי השבוע האחרים. 

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    Paula Cole – American Quilt

    Paula Cole - American Quilt

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום החדש American Quilt של Paula Cole.

    כמו אלבומה של שלבי לין, גם כאן מדובר באלבום מחווה למוזיקה אמריקאית שהשפיעה על פאולה, ויש כאן שני שירים שחוזרים על עצמם בין שני האלבומים, Wayfaring Stranger ו-God’s Gonna Cut You Down. נקודת דמיון משותפת נוספת היא ששתי הזמרות הן ילידות 1968.

    מעט על פאולה קול, כנראה שמה שעולה בראש של רובכם כשאתם שומעים את השם, Paula Cole זה כמובן השיר Where Have All The Cowboys Gone, שהיה להיט היסטרי בשנות ה-90. 

    פאולה נחשפה לעולם כווקליסטית בטור של פיטר גבריאל באמצע שנות ה-90, בעקבות כך היא פצחה בקריירת סולו. לאחר אלבום ראשון שלא הצליח הגיע אלבומה השני, The Fire, ממנו הגיע Where Have All The Cowboys Gone, האלבום היה הצלחה אדירה. אך לאחריו פאולה פנתה לכיוונים שונים, כולל ג׳אז ודיי איבדה את מעריציה מאלבום הפריצה.

    למרות שהיא התרחקה מאור הזרקורים, פאולה המשיכה להקליט מוזיקה איכותית ומגוונת. עבורי מדובר באומנית יוצאת דופו, מגישה מדהימה, ווקליסטית מופלאה שיודעת לשחק עם קולה ולהתאים אותו בול לשיר, בין אם צריך לשיר גדול, או ללחוש. תכונה נוספת של פאולה היא שהמוזיקה שלה תמיד כוללת איזה טוויסט ולו הקטן ביותר, אבל זה מספיק בשביל לעשות את ההבדל.

    האלבום American Quilt הוא אמירת תודה ומחווה של פאולה למוזיקה שהיא המהות של הסאונד האמריקאי, ולכל אורך האלבום היא מפגינה יכולת של לשמר את הרוח של הקלאסיקה, אבל להכניס בה מספיק מהאופי שלה בשביל שזה יהיה שונה ומעניין. מספיק לשמוע את החצי דקה הראשונה של האלבום, שנפתח בקטע Wayfaring Stranger (שדווקא מסיים את אלבומה של שלבי לין), היא הכניסה קטע פתיחה לשיר, שינוי כה קטן אבל מספיק בשביל להפוך את הגרסה שלה למעניינת וייחודית.

    אוסף הסגנונות באלבום הזה הוא מגוון וכולל, קאנטרי, בלוז (Black Mountin Blues) וגם ג׳אז (You Don’t Know What Love Is). כל ביצוע כאן הוא שונה ומיוחד, ומונגש בצורה מקצועית, מוקפדת ויחד עם זאת מרגשת מאוד. 

    השיר הלפני אחרון באלבום הוא שילוב של Steal Away ושיר מקורי של פאולה בשם Hidden In Plain Sight, כמו כל דבר שהיא עושה יש פה סגנון ייחודי, אומנות אמיתית.

    האלבום הזה מצטרף לרשימה שלי של ״אלבומים מושלמים״, כאלה שאהבתי בהם את כל השירים. שיר הסיום של האלבום, הוא שיר מושלם לסיים איתו את השבת ולקבל קצת אנרגיה לקראת השבוע החדש: What A Wonderful World הקלאסי.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)


    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן