fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • חנויות תקליטים ומוזיקה מומלצות בלונדון

    אחרי שסיפרתי לכם על החופשה שלנו בלונדון, בכתבה זו אספר לכם על חנויות תקליטים מומלצות של לונדון וגם מעט על אודיו.

    לכתבה אודות החופשה בלונדון

    חנויות תקליטים בלונדון - HMV

    אודיו יוקרתי ואולם ההופעות האגדי

    לונדון משופעת בחנויות אודיו, חלקן מאוד יוקרתיות. כפי שהבנו גם במהלך הביקור הקודם שלנו בלונדון, חניות אלה לא ממש שמחות לקבל עוברי אורח, לכן אם את רוצים לבקר בהן, מומלץ לקבוע איתן מראש. זה בסך הכל דיי הגיוני, כיוון שהחנויות מוכרות ציוד יקר מאוד, ועוברי אורח שעוברים במקרה הם לא הקהל הפוטנציאלי שלהן. יחד עם זאת, כשניסינו לבקר חנויות יוקרתיות כאלה במינכן, קיבלנו יחס חם ומזמין, כך שאפשר גם אחרת. מכיוון שהטיול הפעם היה בעל אופי משפחתי יותר, החלטנו לוותר על ביקורים בחנויות ייעודיות אלה.

    בכל זאת יצא לי לקבל טעימה של ציוד אודיו ו-ווידאו במהלך הביקור שלנו בחנות היוקרה, Harrods. שם ישנה קומה שמוקדשת לטכנולוגיה, בה תמצאו אודיו, טלוויזיות יוקרתיות, מוצרי גיימינג, סלולר, גאדג׳טים וצילום. החנות מכוונת לקהל עמיד, אבל כנראה לכזה שיותר מתעניין בנראות והפונקציונליות, מאשר בביצועי אודיו. אני מודה שדיי כאב לי הלב לראות את רמקולי הדגל המפוארים של Monitor Audio ה-Hyphn, מוצגים כעוד מייצג בחלל הפתוח של הקומה, לפחות הם היו מחוברים ולא הוצגו כדוגמניות בלבד, אך זו בוודאי לא הדרך להתרשם מרמקולים ברמה הזו.

    Monitor Audio Hyphn בחנות Harrods לונדון

    בנוסף הייתה שם תצוגה גדולה של מוצרי B&O, חברה שפונה בדיוק לקבל היעד של Harrods לטעמי, חובבי מוצרים חכמים ויוקרתיים.

    רמקולי B&O בחנות Harrods לונדון

    ישנה גם תצוגה של שלל רמקולים אקטיביים ומוגברים, כולל הרמקולים החדשים של Sonus Faber ה-Duetto.

    Sonus Faber Duetto בחנות Harrods לונדון

    היה גם חדרון מאולתר בו הוצגו מוצרי Devialet.

    מוצרי Devialet בחנות Harrods לונדון

    כיאה לחנות שמסמלת את חוד החנית של החדשנות הטכנולוגית, הייתה גם תצוגה של מסך Micro LED מבית סמסונג. זו הפעם הראשונה שיוצא לי לראות מסך כזה. לצערי הצבעים של המסך היו זרחניים ומכוונים באופן מוגזם למשוך תשומת לב. זאת בנוסף לכך שהמסך גם הוא לא היה מוקם בחדר קולנוע ייעודי, כך שלא הצלחתי לקבל איזשהי התרשמות רצינית.

    Samsung MicroLED בחנות Harrods לונדון

    לוקיישן נוסף שקשור לאודיו ומוזיקה היה ביקור, מבחוץ בלבד, באולם ההופעות המפורסם של לונדון, אולי ״המכה״ של אולמי ההופעות, ה-Royal Albert Hall. במקום ישנה אפשרות לסיור מודרך, אך פיספסנו את המועד וגם לא היו הופעות מעניינות במהלך השהות שלנו, כך שזה עוד חלום לונדוני שישאר אצלי לפעם הבאה.

    Royal Albert Hall לונדון

    חנויות תקליטים

    אז בניגוד לחנויות האודיו המעט ״סנוביות״, אם יורשה לי, חנויות התקליטים הרבות והמגוונות שפזורות ברחבי העיר הן הרבה יותר מבשרות פנים. במהלך הטיול הזה יצא לי לבקר בקצרה בלא פחות מ-7 חנויות תקליטים.

    רשת HMV – His Master Voice

    רשת HMV היא אחת המפורסמות והמוכרות בלונדון, ההיסטוריה של החנות מתחילה לפני לא פחות מ-100 שנה, כשהחנות הראשונה של הרשת הייתה ברחוב אוקספורד. בביקור הקודם שלנו בלונדון, בדצמבר 2021, גילינו שהסניף הזה נסגר, בעקבות קשיים של הרשת. בעמוד הויקיפדיה של HMV, אפשר לראות שהרשת החליפה בעלים לא מעט בשנים האחרונות, אבל כעת הסניף, שעמד כמו אנדרטה בביקור הקודם שלנו, פתוח שוב.

    בגלל ההיסטוריה של המקום, זו חוויה לבקר בחנות, הסניף ברחוב אוקספורד כולל שלוש קומות ומשלב בין תקליטים, דיסקים, סרטים במגוון פורמטים והרבה merch. הסניף דיי מסודר וכולל מבחר נאה, אך כזה שמתמקד במוזיקת מיינסטרים. המבחר של הג׳אז והבלוז היה דל ביותר, יחד עם זאת לפחות לפי כמות המדפים, נראה שהמבחר של הרוק הכבד והמטאל, הינו גדול יותר. בסופו של דבר יצאתי עם CD אחד של ההופעה הנהדרת של Suzanne Vega, שנקרא An Evening Of New York Songs and Stories.

    חנויות תקליטים ומוזיקה מומלצות בלונדון

    האמת היא, שקיבלתי חוויה טובה יותר מהביקור שלי בסניף של HMV בקניון Westfield. זהו סניף קטן יותר של שתי קומות והוא היה פתוח גם בביקור הקודם שלנו ב-2021. הרגשתי שהסניף מסודר יותר, קל יותר להתמצא בו, וגם קיבלתי שירות אדיב יותר שם. כשהגעתי לסניף הזה, יצא באותו היום האלבום החדש של Mark Knopfler ולמרות שהוא לא היה ברשימת ה-wanted שלי, החלטתי לרכוש אותו ועוד במהדורה מוגבלת ויקרה.

    חנויות תקליטים בלונדון - HMV

    שני אלבומים נוספים שרכשתי, כן היו ברשימת ה-Wanted שלי. רכשתי את האלבום Everything Is Going to Be OK של הרכב הג׳אז עם מעט שילוב אלקטרוני ממנצ׳סטר, GoGo Penguin על גבי תקליט. בנוסף, רכשתי את אחד האלבומים שהיו הכי גבוה ברשימה שלי, אלבום שבחרתי בו לאלבום השנה 2022 בקטגוריית רוק, אני מדבר על האלבום Two Piece Puzzle של Rosalie Cunningham, אותו רכשתי על גבי CD.

    חנויות תקליטים בלונדון - HMV

    לאתר של HMV

    FOPP

    חנות נוספת שחזרתי אליה לביקור שני היא הסניף הלונדוני של רשת FOPP, אשר נמצא בשכונת Covent Garden. גם כאן מדובר בחנות של 3 קומות, שמציעה תקליטים, CD, בלוריי וגם merch. אני הרבה יותר נהינתי מהפרופורציות של החנות הזו, היא מוכוונת יותר לחובבי מוזיקה, עם יותר דגש על המוזיקה ופחות על ה-merch. המבחר כאן הוא טוב יותר, עם יותר folk, singer-songwriters, קאנטרי ועוד. כמובן שיש כאן גם את כל הקלסיקות של הרוק וגם מוזיקה פופולרית. המוכרים כאן הם סופר נחמדים ותמיד מתנגנת מוזיקה טובה, שממש עושה חשק כמו פעם, לבוא למוכר ולשאול ״מה זה הדבר המגניב הזה שמתנגן?״.

    חנויות תקליטים בלונדון - FOPP

    זו גם החנות היחידה שמצאתי בה אלבום של הבלוזמן האהוב עלי, Snowy White, זה היה אלבומו האחרון על גבי CD, האלבום נקרא Driving On The 44. כש״התלוננו״ בפני המוכרת על המבחר הדיי דל של ג׳אז בחנות, היא הפנתה אותנו לשתי חנויות נוספות שנמצאות במרחק הליכה קצרה, וכך למעשה התחיל המסע הלא ממש מתוכנן שלנו לבקר בחנויות תקליטים מרובות.

    לאתר של FOPP

    Foyles

    החנות הראשונה שהמוכרת הנחמדה ב-FOPP המליצה לנו עליה, היא דווקא סניף של חנות ספרים בשם Foyles, ברחוב Charing Cross. בקומה השנייה וחצי של החנות יש אגף שלם של מוזיקה קלסית וג׳אז, כך שאם אתם חובבי המוזיקה הזו, זו החנות המומלצת ביותר. השילוב של המוזיקה הזו עם תחושת הספרייה המנומסת של החנות, נותן הרגשה אחרת לגמרי משאר החנויות ואני אישית מאוד התחברתי לזה. בחנות יש מבחר של תקליטים ו-CD. מצאתי שני אלבומי ג׳אז שנמצאים ברשימה שלי, אבל בסוף דווקא בחרתי באלבום הבלוז החדש של הזמרת והבסיסטית, Danielle Nicole, שנקרא The Love You Bleed על גבי CD.

    בנוסף, אם אתם חובבי ספרים, אז ללא ספק זו חנות שתהנו לבקר בה.

    לאתר של Foyles

    Sounds of the Universe

    החנות השניה שהומלצה לנו על ידי המוכרת בחנות FOPP היא החנות Sounds of the Universe. זו חנות של שתי קומות, שמשלבת גם קצת מוצרי וינטג׳. זו חנות עם הרבה אופי, אבל מצד שני זו גם החנות הצפופה ביותר שביקרנו בה. תקליטים יד שנייה מעורבבים עם תקליטים חדשים, דבר שאף פעם לא אהבתי. כך שמהחנות הזו בכנות הכי פחות התרשמתי.

    חנויות תקליטים בלונדון - Sounds of the Universe

    לאתר של Sounds of the Universe

    Reckless Records

    החנות של Reckless Records היא חנות סימפטית, מגוונת ומספיק מרווחת. אומנם לא יצאתי ממנה עם תקליט או CD, אך זו חנות חביבה שאני כן ממליץ לבקר בה.

    לאתר של Reckless Records

    Sister Ray

    החנות של Sister Ray שנמצאת כמה דקות הליכה מ-Reckless Records, היא חנות של שתי קומות, וזו כנראה החנות עם המבחר הכי גדול של CD. כל הקומה הראשונה מוקדשת ל-CD, בעוד את התקליטים תמצאו במרתף של החנות. המבחר מגוון ומקולטג באופן נוח.

    חנויות תקליטים בלונדון - Sister Ray

    לאתר של Sister Ray

    Rough Trade East

    את החנות הטובה ביותר שמרתי לסוף, את החנות גיליתי במהלך סיור מודרך שעשינו בשכונת שורדיץ’, ואפילו המדריכה ציינה שמדובר בחנות מומלצת. מה אני אגיד לכם, ככה חנות מוזיקה צריכה להיראות. בכניסה יש בר עם משקאות וקפה, החנות מאוד מרווחת ובסופה יש במה, על פי האתר שלהם, מידי ערב יש שם מוזיקה חיה של אומנים מקומיים.

    חנויות תקליטים בלונדון - Rough Trade East

    המבחר מגוון ומרשים במיוחד התרשמתי מהקטלוג של מוזיקת הפולק וה-singer\songwriter. בנוסף, במעטפת של החנות יש מגוון ספרים עם דגש על ספרות מוזיקה.

    חנויות תקליטים בלונדון - Rough Trade East

    כל זה ועדיין לא הגעתי לחלק שהכי הרשים אותי בחנות, שזה הקטלוג המטורף שלהם, כל תקליט מגיע עם מדבקה בפינה הימנית שכוללת את שם האומן והאלבום ואפילו קצת טקסט לפעמים על האלבום. זו השקעה מטורפת, שלא ראיתי בשום מקום אחר.

    אז אחרי שכל כך התרשמתי מהחנות, הייתי חייב לקנות משהו גם כאן, אז בחרתי באלבום החדש The Living Kind של אומן הפולק הבריטי John Smith. לפחות התקליט שאני קניתי, הגיע גם בשרוול רב-פעמי, יכול להיות שכולם זוכים לטיפול הזה בשביל לשים את המדבקה.

    חנויות תקליטים בלונדון - Rough Trade East

    לאתר של Rough Trade East

    ה-CD שלא הגיע

    אחד האלבומים שהיו הכי גבוה ברשימה שלי הוא האלבום החדש Otherness של צמד הפולק Ferris & Sylvester. לאחר שיחה עם המוכר בחנות של HMV, הבנתי שהאלבום עוד לא שוחרר לחנויות והוא נמכר ישירות מהאתר של הלהקה. גרסת התקליט כבר אזלה, כך שהזמנתי את גרסת ה-CD החתומה. שילמתי עבור המשלוח היקר ביותר על מנת להבטיח שהאלבום יגיע אלי בזמן. ההזמנה התבצעה ביום ראשון, כאשר הטיסה שלנו בחזרה הייתה ביום רביעי בצהריים. לצערי שירות המשלוחים והדואר הבריטי התברר כלא מספיק יעיל, ולצערי לא קיבלתי את החבילה בזמן.

    בכל מקרה האפשרות של להזמין מוצרים למלון בין אם מאמזון, או מאתרים אחרים, היא לגמרי אפשרות נוספות להתחדש במוזיקה ואודיו בזמן השהות באנגליה.

    סיכום

    לונדון היא עיר נהדרת לחובבי מוזיקה, בין אם אתם מחפשים הופעות, תקליטים, או מוצרי אודיו. חנויות התקליטים שהתמקדנו בהן בכתבה זו הן מגוונות ובעלות אופי ואווירה ייחודיים, כך שאנחנו מקווים שעזרנו לכם לבחור באיזה חנות הכי כדאי לכם לבקר בפעם הבאה שאתם בלונדון.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן