fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירה למגבר משולב היברידי: Vincent SV-237MK

    בעת הביקור שלנו אצל ברנד אודיו במסגרת פרויקט “האנשים מאחורי הצלילים” תפס את עיניי, המגבר המשולב של וינסנט, שהיה מחובר שם. מבחינת העיצוב, מדובר ביצירה מרשימה, ויש גם לא מעט ממה להתפעל מתחת למכסה. לכן החלטתי לבקש מברנד אודיו לקחת את המגבר לסקירה.
    כאן המקום להגיד תודה רבה לברנד אודיו, על כך שהסכימו להשאיל לי את המגבר עבור סקירה זו.

    על Vincent

    למרות השם שזורק אותי ישר לאיטליה, וינסנט היא חברה גרמנית, שהוקמה בשנת 1995. החברה מייצרת בעיקר מגברים משני סוגים: טרנזיסטורים מלאים ומגברים היברידים, המשלבים בין הגברת מנורות להגברה טרנזיסטורית. מוצרי החברה נחשבים למוצרים המעניקים תמורה גבוהה למחיר. המגברים של וינסנט מורכבים במזרח הרחוק, בעוד הפיתוח מתבצע בגרמניה.

    העומד למבחן: Vincent SV-237MK

    Vincent SV-237MK hybrid integrated amplifier, מגבר משולב אינגרלי וינסנט

    באופן שמאוד לא מתאים לחברה גרמנית, שמות הדגמים של וינסנט והסדר שלהם באתר החברה, משוללי היגיון לחלוטין. הגיוני שה-237 יהיה דגם בכיר יותר מה-200 או ה-227, אבל למה ה-SV-400 או ה-SV-500 מדורגים מתחת ל-237? מאוד קשה להבין. לעומתם, ה-SV-700 הוא הדגם הבכיר בליין המשולבים של וינסנט. לעשות סדר בבלגן, ה-SV-237MK ממוצב כדגם שמתחת למכשיר הדגל.
    אז אחרי שהבנו את זה, אפשר להמשיך למפרט הטכני:

    • Frequency Response: 20 Hz – 20 kHz +/- 0.5 dB, 20 Hz – 50 kHz +/-2 dB
    • Nominal Output Power RMS / 8 Ohm: 2 x 150 Watt
    • Nominal Output Power RMS / 4 Ohm: 2 x 250 Watt
    • Nominal Output Power Class A / 8 Ohm: 2 x 10 Watt
    • Harmonic Distortion: < 0.1 % (1 kHz, 1 Watt) • Input Sensitivity: 300 mV • Signal-Noise Ratio: > 90 dB
    • Input Impedance: 47 kOhm
    • Inputs: 4 x Stereo RCA, 1 x Optical, 1 x Coaxial
    • Outputs: 1 x Stereo RCA Pre Out, 1 x Stereo RCA Rec Out, 4 x 2 Speaker Terminal, 2 x 3.5 mm Jack (Power Control)
    • Tubes: 1 x 12AX7; 2 x 6N1P
    • Playable Formats: WAV, FLAC, APE, LPCM, MP3, ACC, AC3, WMA
    • Colour: Black / Silver
    • Weight: 20.4 kg
    • Dimensions (WxHxD): 430 x 152 x 435 mm

    התכונה העיקרית של ה-237 היא השימוש בהגברה שמשלבת הגברת מנורות והגברה טרינזיסטורית, על כן, וינסנט מכנים את המגבר, מגבר היברידי. וינסנט מבטיחים לנו את הטוב משני העולמות, הסאונד החם עם הבס המעוגל, שמאפיין הגברת מנורות והכוח והניקיון של הגברה מבוססת טרנזיסטורים. כוח אכן לא חסר פה עם 150W ל-8 אום ו-250W ל-4 אום.
    כבר מהמפרט בולט מאוד היעדר התיעוד עבור יחידת ה-DAC המובנת במגבר. משיטוט ברחבי האינטרנט, נראה שמדובר בדאק דיי פשוט. זה מרגיש כמו DAC לסגור פינה למי שצריך, לטעמי מעט חבל שוינסנט לא מצאו לנכון לשלב DAC איכותי יותר.
    דבר נוסף שבולט בחסרונו, זה היעדר כניסת הפונו. כך שבעלי הפטיפונים, יצטרכו להצטייד בפונו סטייג’ חיצוני.

    עיצוב ואיכות בנייה

    אני עובר על התכונות העיקריות, העיצוב, התפעול ואיכות הבניה גם בסרטון כאן:

    ה-237 הוא מגבר בנוי בצורה מאוד מרשימה לרמת המחיר שלו. גוף המגבר כולו מתכתי, ה-heat sinks בצדדים ענקיים והמשקל כבד (20 קילו), כל אלו הן תכונות שקשה למצוא ברמת המחיר הזו. הבוררים בפנל הקדמי איכותיים ומתנגדים בצורה בריאה לסיבוב. נקודת הכשל המרכזית בפנל הקדמי של המכשיר הם שני כפתורי הלחיצה: ה-tone (שמדליק ומכבה את בוררי הטרבל והבס) וה-loud (שמכניס את המגבר למצב דינאמיות מוגברת, עבור שמיעה בעוצמות נמוכות). שני הכפתורים הם פלסטיים ואין אינדיקציה מספקת להבין אם הם לחוצים או לא. הדרך היחידה להבין היא פשוט ללחוץ עליהם ואז לראות אם הכפתור נכנס פנימה או החוצה.

    Vincent SV-237MK hybrid integrated amplifier, מגבר משולב אינגרלי וינסנט

    מבחינת הפנל האחורי של המחברים, הסידור נוח ונקי. אהבתי מאוד שכל המחברים מגיעים עם מכסי פלסטיק למניעת כניסת אבק, כשהן לא בשימוש.

    Vincent SV-237MK hybrid integrated amplifier, מגבר משולב אינגרלי וינסנט

    העיצוב של המכשיר הוא סימטרי וקלאסי, והוא כולו מדגיש את החלון העגול במרכז המכשיר, בו ניתן לראות את המנורות. החלון הזה מוסיף המון שיק לעיצוב המתכתי והקר, ולטעמי מדובר באחד המגברים היפים ברמת המחיר הזו. התאורה שדולקת בחלון מייצרת תחושה של אש ומתחברת לסאונד החם של המנורות. בעזרת כפתור ה-dim בשלט ניתן לברור בין מספר עוצמות של הארה, עד כדי כיבוי שלה.
    אם כבר הזכרתי את השלט, אז גם הוא בנוי מגוף מתכתי כבד (דיי בטוח שאפשר להשתמש בו בתור פטיש), הוא נוח לאחיזה ושימוש. בשלט תמצאו כפתור למעבר עבור כל כניסה של המכשיר. קצת פחות אהבתי את כך שהכניסות פשוט ממוספרות על השלט ואין אינדיקציה לאיזו כניסה היא האופטית. לא ניתן להדליק או לכבות את ה-237 מהשלט, מה שיגרום לכם לעשות קצת ספורט ולהשתמש בכפתור ההדלקה בקדמת המגבר.

    remote controller Vincent SV-237MK hybrid integrated amplifier, שלט מגבר משולב אינגרלי וינסנט

    מבחינת השימושיות, המגבר נוח מאוד לשימוש, השלט פונקציונלי, והבוררים מאוד ברורים (הייתי חייב). כאן יש להזכיר את הזמן הארוך במיוחד שלוקח למגבר להיכנס למצב פעיל מרגע ההפעלה. אם כי איני רואה בכך חיסרון משמעותי.

    כיצד ה-SV-237MK נבחן?

    בחנתי את ה-237 בחיבור לרמקולים Focal 936, כאשר המקור הוא סטרימר Bluesound Node 2i. ההזרמה נעשתה מ-Deezer HiFi (כלומר איכות Flac).
    התחלתי במבחן ה-DAC של המכשיר על מנת להחליט באיזה חיבור אמשיך את הבחינה. הבלוסאונד מוציא סאונד בכל היציאות שלו במקביל, כך שפשוט חיברתי את הכבל האופטי לכניסה האופטית של המגבר וכבל RCA לאחת הכניסות האנלוגיות. הזרמתי מוזיקה ועברתי באמצעות השלט בין שתי הכניסות. ההבדלים לא היו גדולים, אבל כן העדפתי את ה-DAC של הסטרימר מעט יותר. הייתה לי תחושה של מעט מריחת בס ב-DAC המובנה של ה-237. הפער בהחלט לא היה גדול, כך שאם אין לכם פתרון DAC במערכת, תוכלו להשתמש בכניסות הדיגיטליות של ה-237 ולשדרג בעתיד ל-DAC חיצוני.

    Vincent SV-237MK hybrid integrated amplifier, מגבר משולב אינגרלי וינסנט

    מבחן ההאזנה

    כאמור, את מבחן ההאזנה ביצעתי בחיבור אנלוגי מהבלוסאונד ל-237, שחובר לרמקולים Focal 936 והמוזיקה הוזרמה מ-Deezer HiFi.

    מהשנייה הראשונה ששומעים את הסאונד של הוינסנט, רעיון השילוב ההיברידי נהייה ברור. הגוון של הסאונד חם, הבס מעוגל ובו זמנית, הכוח של המגבר בולט בכך שהסאונד מלא ובשרני. יכולת הדחיפה של המגבר מספיקה בקלות עבור ה-Focal, הוינסנט שולט בהם בלי להזיע.

    אני אוהב למקם את מוצרי האודיו שאני בוחן על הסקאלה של מרגש ומוזיקלי מצד אחד ומפורט ואנליטי מצד שני, כאשר באמצע יש את הניטרלי וטבעי. ה-237 בהחלט נוטה יותר למוזיקלי ומרגש, הסאונד החם מאוד נעים לאוזן. רמת הפירוט והפרדת הכלים של המגבר טובה מאוד, אבל הוא לא מדגיש זאת, כמו מגברים יותר אנליטיים, ולכן התוצאה המתקבלת היא מוזיקלית. יותר מכך, הגוון החם והמרגש, גורם אפילו להקלטות דיגיטליות להרגיש כמעט כמו תקליט.

    התחלתי כרגיל עם מבחן הבס שלי, תחילה Hunter של ביורק:

    השיר חשף מיד את הזריזות של המגבר. ה-237 מסתדר נפלא עם המורכבות של שכבות הבס המהירות בשיר, הבס מופיע ונעלם בצורה מהירה ונקייה להפליא. הווקל מאוזן מאוד ביחס למוזיקה והסאונד מלא ומוזיקלי. הבס נשאר מפורט, נקי ומהיר מאוד גם ב-River של Ibey. עבודת הבס הרשימה אותי ולכן זרקתי על המגבר גם שני קטעים של גיטרת בס, שאני מאוד אוהב. Hot spell של דניאל ניקול, גיטרת הבס מודגשת מאוד בהקלטה הזו, התוצאה המתקבלת בוינסנט מאוזנת עם בס מהיר ומפורט, כך גם בקטע A Dark Light של נגן הבס ארם בדורסיאן.
    מכאן עברתי לאחת מהקלטות הגיטרה הטובות שנעשו אי פעם, Keith Don’t Go של נילס לופגרן:

    בשיר הזה הרגשתי שיש הדגשה קלה לווקל ופריטת הגיטרה הייתה מעט פחות מפורטת ממה שאני רגיל, אבל מעולם לא הרגשתי את תחושת ההופעה החיה כמו שהרגשתי דרך הוינסנט. איכשהו קולות הקהל והאווירה של ההופעה עברו בצורה מודגשת יותר. על מנת לוודא שאני לא טועה בתחושה שלי, הקשבתי לקטע ההופעה החיה האהוב עלי, I’m So Afraid של פליטווד מק, בגרסה מורחבת בהופעה בבוסטון ב-2004. גם בקטע הזה התחושה חזרה על עצמה, הגוון החם של הוינסנט עושה פשוט פלאים למוזיקה חיה, הרגשתי כאילו אני שם.
    בשביל לבחון קולות שירה נשים, אני משתמש ב-Island של הת’ר נובה:

    פתיחת השיר בטון הגבוה שלה, עלול להיות צורמני בחלק מהמגברים, הגוון החם והמלטף של הוינסנט לא הראה שום סימנים של צורמנות. בהמשך השיר, הת’ר שרה בחצי לחישה, קולה נשמע מלא ניואנסים ומאוזן ביחס לגיטרה, בנוסף הצ’לו בשיר נשמע חם ומאוד מרגש.
    נעבור למבחן המטאל הקשוח, ב-In The Presence Of Enemies – Part 1 של דרים ת’יאטר, יש בס מהיר ותוקפני שהופך לקטע סולו איטי. ה-237 מסתדר בקלות עם התיפוף המהיר והאגרסיבי, והוא מעדן ומעגל אותו. התוצאה המתקבלת מוזיקלית ומאוזנת.
    על מנת להירגע מעט, עברתי למוזיקת פסנתר, The Tree של רוי מסנה:

    זו הרצועה שאני משתמש בה באופן קבוע על מנת לבחון פסנתר. מכל הסגנונות שזרקתי על הוינסנט, אני חושב שסגנון הפסנתר הרגוע הוא היחיד שפחות התחברתי אליו. משהו בגוון החם של הסאונד, נתן לי תחושה של סאונד מעט פחות צלול ונקי ממה שאני רגיל לקבל ביצירה הזו. גם כאן, על מנת לוודא את התחושה שלי, הקשבתי למספר קטעי פסנתר נוספים, כגון River Flows In You של הפסנתרן הקוריאני ירומה, וגם בהם התחושה הזו חזרה על עצמה.
    בחנתי מספר קטעי Smooth Jazz, למשל Fragments של ג’אנט לינדסטורם, הוינסנט מצליח להעביר את העדינות והמלודיות ביחד עם פירוט יפה בקולה של ג’נט. ב-Old Ocean של Fohen Trio יחד עם Eric Truffaz, שילוב של חצוצרה עם שאר הכלים היה מוזיקלי ומאוזן.
    בשיר Ninja של קריס בארי:

    הוינסנט הפגין העברת קול נהדרת, בהמשך, אחרי הבית הראשון, מגיע הבס החם והמהיר, כך שנוצרת יופי של פרזנטציה בשיר. בניגוד לקטעי פסנתר בלבד, בקטעי ג’ז, שכוללים כלים נוספים, יחד עם הפסנתר, הוינסנט נותן תוצאה מאוזנת ומרגשת מאוד.
    בשיר You and Your Friend של הדייר סטרייטס:

    הוינסנט מרגיש לחלוטין בבית. המוזיקה הזו נעשתה כשמגברי המנורות שלטו בקרב חובבי הסאונד, כך שזו הדרך הטובה ביותר לחוות את הסאונד אליו כיוונו כשהקליטו את המוזיקה באותן השנים. הסאונד חם עם הקול המפורט של מארק, הם שילוב נפלא ותוצאה הרמונית.
    סיימתי בשני קטעי הבלוז הקבועים שלי. Time של דני בריינט, כבר מהגיטרה בפתיחה ברורים גם החום וגם העוצמה של המגבר. הסאונד של הגיטרה מלא ונעים מאוד. ב-Old Love של קלפטון:

    מתוך המופע האקוסטי שלו, ה-237 מושיב אותי בקהל ומספק סאונד חיי והרמוני.

    סיכום

    Vincent SV-237MK hybrid integrated amplifier, מגבר משולב אינגרלי וינסנט

    ה-Vincent SV-237MK, הוא מגבר משולב היברידי, שמביא משהו באמת שונה בנוף המגברים המשולבים בטווח המחיר הבינוני. איכות הבנייה והעיצוב מאוד מושקעים. קשה להישאר אדישים למראה המנורות עם התאורה הכתומה המהממת. הסאונד של המגבר, משקף את היתרונות של הגברת המנורות עם הסאונד החם והמלטף, יחד עם יתרונות ההגברה הטרנזיסטורית, עוצמה ושליטה ברמקול. אם לחפש חסרונות במגבר, אז אפשר לדבר על שילוב של DAC פשוט, ומבחינת הסאונד, מעט חוסר פירוט במיד. בנוסף, פחות אהבתי את התוצאה שלו במוזיקת פסנתר (כשאין כמעט כלים נוספים).
    היתרונות, לעומת זאת, כוללים סאונד מלא בחום וקסם, ה-237MK הוא מוזיקלי ומרגש מאוד. אפילו מוזיקה דיגיטלית קרה, מקבלת אופי של כמעט תקליט. הוינסנט מהיר כמו שד, ולא יתקשה להתמודד עם מוזיקה מהירה.

    ה-237MK ניגן נפלא מוזיקת רוק (קלאסי ומטאל), בלוז, ג’ז ופופ. הצטיינות יתרה נרשמה בגזרת המוזיקה החיה, בה המגבר ממש הדגיש את תחושת הקהל והעביר אותי לתוך ההופעה.
    אירחנו חברים בשבת, וכך יצא שהמגבר ניגן במשך מספר שעות רצוף, לא זיהיתי שום עייפות בהאזנה אליו, ואפילו להפך, הסאונד תופס יותר ויותר עם הזמן.

    כך שהמסקנה שלי לגבי ה-Vincent SV-237MK, היא שמדובר במגבר חזק, מוזיקלי ומלא בקסם. אם אתם מחפשים מגבר משולב בעל גוון חם בטווח המחירים הזה, אני מאוד ממליץ לנסות את המגבר הזה.

    המערכת ששימשה לסקירה:
    סטרימר אודיו: Bluesound Node 2i
    רמקולים: Focal 936.
    מגבר להשוואה: Musical Fidelity M6si.

    מחיר: 10,900 ₪ (מחיר אצל ברנד אודיו)
    אחראיות: שנה.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן