fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • רמקולים מדפיים: Triangle Comète 40th Anniversary – סקירה

    בתחילת חודש מרץ השנה, דיווחנו לכם על כך שחברת Triangle מתכוונת לציין את שנת ה-40 להקמתה על ידי השקה של מהדורה מיוחדת ומוגבלת של שני הרמקולים הכי פופולריים של החברה, ה-Comète, המדפי וה-Antal הריצפתי.

    כבר אז פנינו ל-Audio Expert, היבואן הרשמי של חברת Triangle בישראל, וביקשנו לקבל את אחד הדגמים לסקירה. Audio Expert נענו בחיוב ושלחו לנו זוג בשנייה שהם נחתו בארץ, ועל כך אנחנו מודים להם.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary

    שורה תחתונה

    רמקול תוצרת צרפת, שמצליח לרגש במראה ובסאונד

    מה אהבנו
    • גימור יוקרתי ויוצא דופן ברמת המחיר
    • סאונד מרגש בעל פירוט והפרדה מעולים
    • תחושת הגאווה בלהיות בעלים של רמקולים במהדורה מוגבלת
    נקודות לשיפור
    • לא הבס הכי עמוק
    • שום דבר נוסף ברמת המחיר הזו

    סקירת וידאו

    מהדורת 40 השנים המיוחדת והמוגבלת

    זהו מנהג ידוע בקרב חברות האודיו לציין אירועים חגיגיים (לרוב זה X עשורים) על ידי השקת סדרות מוגבלות של מוצר כלשהו. אצל חברות כמו Triangle, הכוללות קו מוצרים נרחב, שמתחיל ברמקולים “ברי השגה” המיועדים לקהל הרחב וממשיך עד לרמקולים יוקרתיים עבור “המשוגעים לדבר”, ישנה בחירה של איזה סוג מוצר להשיק לכבוד המאורע.

    יש חברות שבוחרות לחגוג על ידי הוצאה של מהדורה יוקרתית, שמפגינה את כל היכולות של החברה ואז התוצאה היא מוצר, שנמצא מחוץ להישג ידם של רוב הלקוחות של החברה. אפשרות נוספת יכולה להיות בסימן הכרת תודה ללקוחות שהם ה”לחם והחמאה” של החברה, כלומר אלה שקונים את מוצרי החברה מטווח הביניים. לא פעם החברות שבוחרות באפשרות השנייה, מוציאות מוצר המשאיר חותם משמעותי בהרבה.

    חברת Triangle בחרו באפשרות השנייה, למעשה שני הרמקולים, שהם משיקים במהדורה החגיגית הזו, הם שני הדגמים הכי מוכרים ופופולריים של החברה. הדגמים הם ה-Comète וה-Antal, שהופיעו לראשונה בליין של החברה לפני 25 שנה. שני הדגמים שייכים לסדרת ה-Esprit EZ של החברה, שהיא סדרת הביניים ומעליה יש את סדרת ה-Signature וסדרת הדגל, ה-Magellan.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary
    רמקולי ה-Comète וה-Antal בדגמי ה-40 שנים בגימור Santos Rosewood

    כיאה למהדורה מוגבלת, לכל יחידה יש מספר סידורי המוטבע על לוח בחלקו האחורי של הרמקול. יחד עם הרמקול מקבלים גם תעודה מקורית עם אותו המספר הסידורי.

    מחיר ה-Comète בגרסת ה-40 הינו 7,790 ₪, ואילו מחיר ה-Antal הוא ב-14,900 ₪.

    החידושים הטכנולוגיים בדגמי ה-40

    לא מעט שיפורים ושדרוגים טכנולוגיים הוכנסו בדגמי ה-40 שנים החגיגיים על מנת להבטיח ביצועים גבוהים ואסתטיקה יוצאת דופן.

    בראש ובראשונה שני הדגמים כוללים טוויטר, שפותח במיוחד עבור הגרסה החגיגית. הטוויטר הוא מדגם TZ2520MG, זהו טוויטר כיפת מגנזיום מצופה בזהב (rose gold anodized magnesium). חומר המגנזיום משלב את שתי התכונות החשובות ביותר בטוויטר, קלות וקשיחות. הטוויטר מורכב במבנה של שופר (horn), שהחברה מפורסמת בו. מבנה זה משפר את יעילות הטוויטר, מוריד את רמת העיוותים ועוזר לפזר את הסאונד בצורה רחבה ואחידה.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary
    הטוויטר שתמצאו ברמקולי ה-Comète וה-Antal

    מאז הקמתה, חברת Triangle עושה שימוש ביחידות מיד מנייר, מה שמאפשר לרמקולים שלהם שחזור קולות מדויק וחיי. יחד עם זאת, החברה כל הזמן מחפשת דרכים לשפר את היחידות שלהם. יחידת המיד בדגמי ה-40 שנה עשויה מ-100% תאית נייר טבעי, המספקת גוון סאונד חי וללא שום תוספות “צבע” למיניהן. בנוסף היחידה בנויה בפרופיל קונוס (cone) חדש המשפר את תגובת התדר של היחידה, בייחוד בתדרים הנמוכים. שיפור הליניאריות של היחידה מאפשר שימוש בפחות פילטרים ולכן הסאונד המתקבל טהור ונקי יותר.

    רמקולים מדפיים: Triangle Comète 40th Anniversary - סקירה
    יחידת המיד החדשה ברמקולי ה-Comète וה-Antal

    יחידת הבס, שקיימת רק ב-Antal, הינה שילוב בין עיסת עץ, חומר ה-Flax וסיבי פחמן. התוצאה המתקבלת היא אחוז עיוות נמוך, ובס מלא אימפקט ומוזיקליות.

    רמקולים מדפיים: Triangle Comète 40th Anniversary - סקירה
    יחידת הבס ברמקול ה-Antal

    החיווט הפנימי בדגמי ה-40 שואב השראה מסדרת ה-Signature של החברה, ומורכב מזוג מוליכי נחושת מבודדים מסוג oxygen free copper או “OFC”, הידועים בטונאליות המדויקת שלהם. החיווט עטוף ב-PVC על מנת למנוע הפרעות אלקטרומגנטיות לאות המועבר על גבי המוליכים.
    יחידת הקרוסאובר מורכבת מרכיבים שנבחרו בקפידה, סלילי air core, כבלי MET ונגדים קרמיים.

    רמקולים מדפיים: Triangle Comète 40th Anniversary - סקירה
    הקרוסאובר

    הטרמינלים של הרמקולים עשויים מאלומיניום מוברש מצופה זהב. רמקול ה-Antal מגיע עם טרמינלים כפולים, לחיבור bi-wire, בעוד ה-Comète מגיע עם זוג טרמינלים בודד.

    רמקולים מדפיים: Triangle Comète 40th Anniversary - סקירה
    הטרמינלים ברמקול ה-Antal

    התיבה עשויה מ-MDF בדחיסות גבוהה, כמו בסדרות הגבוהות של Triangle, כשעובי הדפנות הוא בין 20 ל-23 מ”מ. התיבות כוללות מספר חיזוקים פנימיים. ברמקול ה-Antal יש קיר מפריד אלכסוני בין יחידת המיד והוופרים, שאמור לטפל בגלים העומדים ולמנוע הפרעה הדדית בין היחידות.

    רמקולים מדפיים: Triangle Comète 40th Anniversary - סקירה
    תכנון התיבות של ה-Comète וה-Antal

    לסיום, שני הרמקולים מגיעים עם שני סוגים של רגליות: רגליות מגומי וספייקים מאלומיניום מוזהב. רגליות אלה מבודדות את הרמקול מהמשטח עליו הוא מונח ומונעים העברה של וויברציות מהרמקול אל המשטח.

    רמקולים מדפיים: Triangle Comète 40th Anniversary - סקירה
    הספייקים שמגיעים עם ה-Comète וה-Antal

    העומד למבחן: Triangle Comète 40th Anniversary

    רמקול ה-Comète 40th הינו רמקול מדפי בתצורת 2Way, כפי שתואר לעיל, יחידת הטוויטר הינה כיפת מגנזיום מצופה זהב המותקנת במבנה שופר, בעוד יחידת המיד-בס עשויה מתאית נייר. הרמקול כולל שני פורטים קדמיים לשחרור הלחץ בתיבה. כך שמבנה הרמקול מזכיר מאוד את המבנה של ה-Borea BR03, שסקרנו לא מזמן.

    גם המפרט כולל דמיון רב למפרט ה-BR03:


    Sensitivity: 90 (dB/W/m)
    Frequency range: 47Hz – 22KHz (+/- 3dB)
    Power handling: 90 W
    Nominal impedance: 8Ω
    Minimum impedance: 4.2Ω
    Dimensions (WxDxH): 200 x 324 x 400 mm
    Weight: 8.8kg

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-Unboxing:

    דגמי 40 השנים זמינים בשני גימורים מיוחדים, גימור ה-Santos Rosewood, עץ אדמדם בגימור לקה מבריק או Blond Sycamore, עץ בהיר בגימור מט. הזוג שהגיע אלי הוא בגימור ה-rosewood. אני מצאתי את הגימור יוקרתי ופשוט יפיפה. גימורים מבריקים ברמה הזו לרוב שמורים לרמקולים יקרים בהרבה, בקטגוריות מחיר של פחות מ-8,000 ₪, לא חושב שיצא לי לראות רמקול עם כזו רמת גימור. הצבע האדום הכהה, מאוד מזכיר לי צבע של יין.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary

    מעבר לגימור של התיבה עצמה, עבודת העיצוב כאן ירדה לפרטים קטנים כמו הצבע של הכיתוב של Triangle בתחתית הרמקול וגם על הגריל, שלטעמי משולבים בצורה מושלמת לגימור התיבה.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary

    אלמנטים נוספים של עיצוב כוללים את פס העיטור במעטפת של יחידת המיד בצבע ורוד-סגול, וגם הגוון הזהב האדמדם של הטוויטר, הכול משתלב לכדי עיצוב מוקפד ויוקרתי.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary

    בחלקו האחורי של הרמקול יש את לוח המוטבע עם הכיתוב של 40 שנים, ובתוכו הטרמינלים המוזהבים והאיכותיים.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary

    כפי שציינתי, הרמקול מגיע עם שני סוגים של רגליות מתברגות, או מגומי או ספייקים מאלומיניום מוזהב. לפי התיאור במדריך למשתמש, הספייקים אמורים לספק תוצאה דינאמית יותר ולכן בחרתי בהם. לא זכורות לי הרבה דוגמאות של רמקולים מדפיים המגיעים עם ספייקים.

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary

    שילוב של שני סוגי הרגליות מראה את ההשקעה והאמונה של החברה בכך שה-Comète 40th מספיק ראויים לרגליות איכותיות.

    הגישה שלי בנוגע למוצרי שיכוך למיניהם, היא שקודם כל המוצר צריך להיות טוב מספיק ואז אפשר להוציא את העוד כמה אחוזי שיפור קטנים באמצעות עזרים נוספים.
    ה-Comète 40th וגם ה-Antal מתוכננים, מיוצרים ומורכבים במפעל של Triangle בצרפת.

    מבחן ההאזנה

    ה-Comète 40th חוברו אל מגבר משולב Naim Uniti Nova באמצעות כבלי רמקולים Nordost Blue Heaven. מכיוון שהרמקולים הם חדשים, ביצעתי הרצה של מספר ימים, בהם הם ניגנו כ 4-5 שעות בכל יום.
    במהלך ההרצה, הקשבתי לרמקול כבדרך אגב ורק לאחר כמה ימים התיישבתי לבחון אותו. האמת שכבר מהשנייה הראשונה שהפעלתי אותו, היה לי ברור שמדובר ברמקול מעולה.
    בתחילת מבחן ההאזנה בחרתי הפעם לפתוח עם בלוז, הקטעים הראשונים ששמעתי הדגישו את יכולת ההפרדה והפירוט הנהדרים של ה-Comète.
    הקטע הראשון הוא Souled Out On You של Robert Finley, אחת מיצירות הבלוז המרגשות שיצאו לאחרונה. קולו של רוברט עובר נפלא ב-Comète, רמת הפירוט גבוהה מאוד, הקול נקי וצלול גם כשהוא שר גבוה. ההפרדה בין השירה והמוזיקה מצוינת וישנה תחושה של רקע שקט מאחורי המוזיקה.

    אין דבר כזה בלוז בלי Snowy White מבחנתי. הפעם בחרתי ביצירה Headful of Blues. כאן שוב ה-Comète מציג הפרדה נהדרת בין השירה, הגיטרה, הפסנתר והתופים. לכל אחד יש את המקום שלו, הם לא מתערבבים ונשמעים בבירור. עומק הבס הינו דיי סטנדרטי לרמקול מוניטורי, ואינו עמוק במיוחד. יחד עם זאת, אינטגרציית הבס היא נהדרת והתופים נשמעים פאנצ’ים ומדויקים.

    מכאן המשכתי לכמה קטעי בלוז של בנות המין היפה. למשל ב-I’ve Been Loving You Too Long של Joanne Shaw Taylor, המקצב האיטי והמענג של השיר עובר נהדר, עם בס הדוק ומדויק. קולה של ג’ואן ברור מאוד, עד כמה ששירת החצי מלמול חתולי שלה, יכולה להיות. סולו הגיטרה עוצמתי ובעל ניקיון נפלא. הקטע עם הדיסטורשן בסיום מדויק ומפורט.

    הנה שיר שלא שמעתי הרבה זמן, In The Air Tonight של פיל קולינס, בגרסת הרמיקס מ-2015. כמה שרמת ההפרדה של ה-Comète נהדרת באופן כללי, כאן רואים את החוזקה האמיתית של ההפרדה וזו ההפרדה של שכבות המיד התחתונות והבס. הקטע מתחיל עם שכבת בס שמייצרת אווירה, ומעליה שכבות בס מרובות, ההפרדה בין השכבות כאן, שייכת באמת לליגה של הגדולים. הפרזנטציה מאוד מרגשת, וגם הפירוט וההפרדה בקולו של קולינס מעולה. כשמגיע רגע השיא של השיר והתופים משתלבים, הבס לא יורד מאוד נמוך, אבל האנרגטיות שלו מורגשת והשילוב של הבס עם שאר המוזיקה נכון ומדויק.

    המשכתי בשביל הנוסטלגיה ל-The Chain של Fleetwood Mac. הבס הדוק ופאנצ’י, הגיטרה צלולה ומפורטת. הרמוניית הקולות של סטיבי ולינדזי מופלאה, הם שרים יחד, אבל כל אחד מהקולות מופרד וברור. סולו הבס כל כך מדויק, כל פריטה נשמעת נקייה וחדה, ברקע מקצב התופים הולך ומתגבר מבלי להפריע לניגון הבס. פרזנטציה לא פחות ממופלאה בקטע הזה.

    רציתי לבחון את היכולת של ה-Comète לרגש, אז בחרתי בבלדה המופלאה של מארק נופלר עם רות’ מודי, Wherever I go. קולו של מארק ברור, חד, מפורט וממורכז בצורה נהדרת, המוזיקה עדינה ומלאה ברגש. קולה של רות’ מלא מתיקות ופירוט. הפרזנטציה של השיר הזה הייתה ברמה של צמרמורות.

    שיר נוסף בו ה-Comète גרם לי לצמרמורות הוא קטע הג’אז Heroines של Jack Bro. זהו אחד מקטעי הגיטרה הנוגים והקסומים. יש כאן בס דיי עמוק, המשולב באופן נפלא עם הגיטרה המרגשת. בנוסף כלי הנקישה הנוספים מפורטים במיוחד.

    על מנת לבחון את ביצועי הרמקול בתדרים גבוהים, בחרתי בשתי זמרות ששרות בקול גבוה, שלא פעם נוטה לגרום לתחושה צורמת. בקטע הנהדר Island של Heather Nova, היא פותחת באקפלה בקול בת הים שלה. ה-Comète עומד במבחן בגבורה, הוא מצליח להחליק את הטונים הגבוהים ביותר בקולה של הת’ר והסאונד נשמע נעים ומלודי.

    זמרת נוספת שנוטה להישמע צורמת, היא Ane Brun המופלאה. בשירה Don’t Run And Hide, הרמקולים מצליחים להישמע רכים מספיק גם בטונים הגבוהים, בנוסף הקטע שוב מציג את הבס ההדוק והמפורט של ה-Comète. הפרזנטציה הכללית של הקטע היא דינאמית ואנרגטית.

    בחלק הבא בסקירה ניסיתי לאתגר את ה-Comète ולנסות להוציא ממנו מקסימום בס. התחלתי בקטע האלקטרוני התוקפני The Game Has Changed של Daft Punk מתוך הפסקול של הסרט Tron: Legacy. הקטע מתחיל עם סדרה של פיצוצים, הבס לא יורד לרמה של רמקולים רצפתיים טובים, אבל מפגן השליטה, המהירות והפירוט, שמתבטא באפקט השובל שאחרי הפיצוץ מאוד מרשימים. שכבת הבס הקבועה מורגשת ומדויקת, וההפרדה שלה לעומת פיצוצי הבס מעולה.

    בקטע Birds של Dominique Fils-Aimé הבס הכבד משולב בצורה מאוזנת עם שאר המוזיקה והשירה. הנקישה בשיר, מדויקת ומהירה וקולה של דומיניק עמוק, מלא ומפורט בצורה מאוזנת מהחלק העמוק עד לחלק הגבוה יותר בשירה שלה.

    את הבס העמוק ביותר הצלחתי להוציא מה-Comète דווקא ב-Stranger in Moscow של מייקל ג’קסון. הקטע מתחיל באפקט של גשם ששוב מפגין את יכולת הפירוט הנהדרת של הרמקול ואז מקצב הבס מתחיל, והוא נשמע עמוק ופאנצ’י במידה מעולה. האיזון והפירוט נשמר לכל אורך הקטע.

    לסיכום חלק הסאונד, ה-Comète בגרסת 40 השנים המיוחדת, הינו רמקול מדפי נהדר, שלכל אורך המבחן סיפק תוצאה מאוזנת, נקייה, מרגשת והצטיינות בתחום הפירוט וההפרדה במיוחד בתחום המיד בס. הרמקול כל כך טוב, שהוא הכריח אותי ממש לחפש בכוח איזה שהיא נקודה לשיפור. באמת שהדבר היחיד שהייתי יכול לבקש זה קצת יותר בס.

    בחינה עם ה-NAD M33

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary
NAD M33

    במהלך הבחינה של ה-Comète, היה ברשותי גם המגבר המשולב All In One מדגם NAD M33, גם הוא לצורך סקירה.
    בחנתי את הרמקול לסירוגין עם ה-NAD ועם ה-Naim. ה-M33 התגלה כמגבר בעל גוון סאונד ניטרלי במיוחד.
    בעוד רוב התכונות הטובות של הפרדה, פירוט ואיזון נשמרו ב-Comète גם בחיבור ל-NAD, לטעמי הבס היה פחות פאנצ’י והסאונד הרגיש מעט פחות חי ומהנה.

    עדיין התוצאה הייתה נקייה ומאוזנת וסביר להניח, שאם לא הייתי שומע את התוצאה בשילוב ה-Naim, הייתי מאוד מרוצה מהתוצאה.

    השוואה מול ה-Borea BR03

    אומנם אין ברשותי את ה-Borea BR03 להשוואה ישירה, אבל בחנתי אותו לא מזמן ואני מרגיש שאני יכול לספר לכם על תחושתיי בנושא השוואת הביצועים של ה-Comète מול ה-BR03. כשמסתכלים על המבנה, הגודל ואפילו הנתונים הטכניים, אפשר בקלות לקבל תמונה כאילו ה-Comète הוא גרסה של ה-BR03 בתיבה עם גימור יוקרתי יותר וספייקים מגניבים.

    אתחיל בכך שאם קראתם את הסקירה שלי ל-BR03, לא יפתיע אותכם אם אומר, שזהו אחד הרמקולים המפתיעים שיצא לי לשמוע. האיזון והניקיון שלו הם על גבול הלא הגיוניים ברמת המחיר שלו. יחד עם זאת, כבר לאחר כמה דקות של ההאזנה ל-Comète, היה לי ברור שמדובר ברמקול ברמה אחרת.

    ה-Comète לוקח את האיזון והרגש, שכל כך אהבתי ב-BR03, ומוסיף להם רמת פירוט והפרדה מרשימים יותר. בגזרת הבס, אם כי אני לא חושב שה-Comète יורד נמוך יותר מה-BR03, אבל הבס פאנצ’י יותר ובוודאות מפורט יותר. כך שעבורי ה-Comète הוא רמקול טוב יותר מה-BR03 בכל פרמטר. זו עוד דוגמה לעד כמה מספרים אף פעם לא מספרים את כל הסיפור באודיו.

    אז האם הפער שווה את ההפרש במחיר? זו כמובן החלטה סובייקטיבית שלכם. הגישה שלי אומרת, שאם אתם מחפשים מערכת ראשונה בתקציב נמוך, תתקשו למצוא תמורה טובה יותר מה-BR03. אם אתם כבר יותר זמן בתחום או שיש לכם תקציב גבוה יותר, ה-Comète ייתן לכם תוצאה טובה יותר, ועל הדרך גם יאפשר לכם ליהנות מרמקול בגימור יוקרתי ויעניק לכם תחושת הגאווה על כך שאתם בעלים של רמקול במהדורה מוגבלת.

    סיכום

    רמקולים מדפיים Triangle Comète 40th Anniversary

    ה-Triangle Comète בגרסת ה-40th Anniversary, הינו רמקול בעל גימור יוקרתי ויפיפה, המיוצר במפעלי החברה בצרפת. אני לא חושב שיצא לי לראות גימור מושקע כל כך ברמות המחיר הללו. מעבר לגימור יש כאן גרסה משודרגת לרמקול המדפי האייקוני של החברה, כולל טוויטר שפותח במיוחד עבור הגרסה ויחידת מיד משופרת. הרמקול מגיע עם שני סוגים של רגליות לבחירה וניתן לרכוש גם סטנדים תואמים שיוצרו במיוחד עבור הדגם החגיגי.

    הרמקול מגיע עם מספר סידורי מוטבע ותעודה תואמת, כך שתוכלו לקחת חלק מההיסטוריה של החברה ולהיות אחד מתוך 2000 אנשים בכל רחבי העולם, שיש בבעלותם את הרמקול הזה.

    אחרי שכל כך אהבתי את רמקול ה-Borea BR03, ה-Comète הצליח להעפיל עליו בכל קטגוריה, בעיקר בלט השיפור בפירוט וההפרדה. זאת בנוסף לאיזון טונאלי נפלא ורמת ניקיון מרשימה ביותר. התוצאה המתקבלת מה-Comète הינה מרגשת ומענגת, ולא פעם במהלך הסקירה הרגשתי צמרמורת מרוב ההתרגשות.

    כך שאם אתם מחפשים רמקולים מדפיים, שנראים נפלא, בעלי ערך סנטימנטלי, שגם מגבים את כל היופי הזה בסאונד מופלא, ה-Triangle Comète יכול להיות הרמקול בשבילכם.

    מחיר: 7,790 ₪
    אחריות: 3 שנים מבית Audio Expert

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    מגבר משולב: Naim Uniti Nova, שימש גם כמקור לניגון קבצים דרך שירות Tidal
    מגבר משולב נוסף להשוואה: NAD M33
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven

    חושבים לרכוש רמקולים של חברת Triangle? בקרו בעמוד הקופונים שלנו ותוכלו לקבל הנחה על כל הרמקולים של החברה (בתוקף עד סוף 2021).

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן