fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Accuphase E-280 – סקירה למגבר משולב יפני

    הפעם הגיע אלינו לסקירה מגבר הכניסה המשולב Accuphase E-280 של היצרן היפני הוותיק והמוערך. אז מה מקבלים בדגם הכניסה אצל Accuphase? על כך בסקירה זו.

    Accuphase E-280

    אנחנו מודים לברנד אודיו, חנות הסטריאו והקולנוע הביתי המקצועית מהוד השרון על כך שסיפקו לנו את המגבר הזה לצורך סקירה.

    שורה תחתונה

    Accuphase E-280 מציע עיצוב אייקוני, איכות בנייה מובילה בקטגוריה וסאונד חלק ודינמי

    Accuphase E-280 - סקירה למגבר משולב יפני

    מה אהבנו

    • עיצוב אייקוני בעל הילה של מוצר קצה
    • איכות בנייה ותכנון מהמובילים בקטגוריית המחיר
    • המודולים האופציונליים מאפשרים להוסיף יכולת של ממיר ופונו על פי רצונכם (בתשלום נוסף)
    • סאונד חלק וטבעי עם דינמיות טובה, במה גדולה ובס פאנצ׳י ועמוק
    Accuphase E-280 - סקירה למגבר משולב יפני

    נקודות לשיפור

    • אין אפשרות של הדלקה/כיבוי דרך השלט
    • עיצוב אייקוני משגע, אך כזה שיהיה לא פשוט לשלב עם מוצרים של יצרנים אחרים

    סקירת וידאו

    על חברת Accuphase

    הסיפור של חברת Accuphase Laboratory מתחיל בפרישה של Jiro Kasuga ואחיו Nakaichi מעבודתם בקונצרן Kenwood בשנת 1972 ולהקים חברה משלהם בשם Kensonic Laboratory. באותם הימים הסטריאו רק הגיע ליפן ושיגע את חובבי המוזיקה, אך ההיצע בשוק כלל בעיקר מוצרי יצור המוני המיועדים לקהל הרחב. Jiro ואחיו רצו לייצר באופן מצומצם יותר וללכת על איכות גבוהה של חלקים וכתוצאה מכך גם להגיע לאיכות סאונד גבוהה בהרבה. לאחר כשנה של עבודה, המוצרים הראשונים של החברה הושקו, אלה היו קדם המגבר P-300 ומגבר ההספק C-200. למרות המחיר הגבוה, המוצרים התקבלו בהתלהבות בקרב חובבי הסאונד, התלהבות שלא הפסיקה מאז.

    מוצרי החברה הושקו תחת המותג Accuphase שזה בעצם שילוב של המילים accurate ו-phase, כלומר פאזה מדויקת. שילוב המילים הזה מייצג את הפילוסופיה של החברה לייצר מוצרים מדויקים ובאיכות גבוהה.

    בעת חגיגות העשור של החברה, הוחלט לאחד בין שם המותג והחברה וכך החברה הפכה ל-Accuphase Laboratory. עד היום, 50 שנה לאחר הקמתה, החברה נמצאת תחת בעלות פרטית וממשיכה את המסורת רבת השנים שלהם של יצורי מוצרי הייאנד אודיו.

    קו המוצרים של החברה כיום כולל מגוון מגברים משולבים, קדם מגברים, מגברי הספק, ממירים, נגני CD\SACD ועוד.

    האיזון העדין בדגם כניסה של חברת קצה

    הסקירה של ה-Accuphase E-280 זו הזדמנות מעולה לדבר על נושא של דגמי כניסה של חברות קצה. זהו נושא אונברסלי שאינו שייך רק לעולם האודיו, אך אני כמובן אתייחס אליו בהקשר של אודיו. לא מעט חברות קצה בתחום האודיו כוללות קו מוצרים מצומצם, הסיבה לכך הוא הרצון לייצר מוצרים איכותיים, שישאו בגאווה את שם החברה. החלק הארי של חברות הקצה נמצאות בתחום עשרות שנים, במהלכן הן עבדו קשה על בניית המותג שלהן. מוצר שישא את שם המותג ולא יהיה מספיק טוב, יכול לפגוע קשות במוניטין של החברה.

    לכן כשחברת קצה מחליטה לייצר דגם כניסה היא צריכה למצוא את האיזון העדין בין מוצר ראוי ואיכותי, שיהווה את שער הכניסה אל המותג היוקרתי, ומצד שני יאפשר לקהל לקוחות רחב יותר לטעום ממוצרי החברה. מסיבה זו דגמי כניסה כאלה תמיד ריתקו אותי. למעשה, כיום ברשותי רמקולים YG Acoustics Carmel 2 (מאז הושקה גם סדרה נמוכה יותר), מגבר משולב Nagra Classic Int וממיר MSB Discrete DAC, שהם כולם נופלים לקטגוריה הזו של דגם כניסה של חברת קצה, כך שאני מאמין גדול בסוג המוצרים הזה.

    אז כעת נשאלת השאלה האם גם חברת Accuphase הצליחה לייצר כאן את האיזון העדין הזה?

    העומד למבחן: Accuphase E-280

    כאמור ה-Accuphase E-280 הינו דגם הכניסה של החברה והוא מחליף את הדגם הקודם ה-E-270 שהושק בשנת 2016. ה-E-280 כולל גרסה עדכנית יותר של מערכת השליטה בווליום של החברה, ה-AAVA. מערכת ה-AAVA (ראשי תיבות של: Accuphase Analog Vari-gain Amplifier) מחליפה את שיטת ההתנגדות המשתנה וממשת את בקרת העוצמה בעזרת 16 מגברים ממירים, אשר קובעים את עוצמת הזרם ועל ידי כך את עוצמת הווליום. על פי החברה, המערכת הזו מציעה יחס אות לרעש ואחוז עיוותים (THD) עדיפים ביחס לשיטת הנגדים הקונבנציונאלית. תוכלו לקרוא עוד על הטכנולוגיה באתר החברה.

    על פי החברה, ישנה ירידה של 12% בעוצמת הרעש של דגם ה-E-280 ביחס לדגם הקודם. יחידת הגברת ההספק ב-E-280 מבוססת על טרנזיסטורים מסוג MOS-FET ומציעה Damping Factor של 500.

    הנה מבט על התכנון הפנימי של המגבר, כפי שמופיע במדריך למשתמש:

    Accuphase E-280 - סקירה למגבר משולב יפני
    (Image credit: Accuphase)

    ברמת המחיר הזו, אני חושב שמעט מאוד מגברים זוכים לכזאת תשומת לב לתכנון ואיכות בנייה.

    עוצמת ההגברה של ה-Accuphase E-280 היא 90W ב-8 אוהם ו-120W ב-4 אוהם.

    בפאנל הקדמי של המגבר תוכלו למצוא שלל בוררים מעבר לבורר הכניסות והעוצמה: בורר בחירת יציאת הרמקולים הפעילה, בורר הכניסה במודול הממיר האופציונלי, כפתור ה-Main In, להפיכה של המגבר למגבר הספק (עבור כניסת ה-Main In), בורר סוג ראש הפטיפון במודול הפונו האופציונלי (MM\MC), כפתור הפיכת פאזה, בקרי ה-Tone Control ואפילו כפתור הפיכת הסאונד למונו. בנוסף ישנה כניסה לאוזניות.

    Accuphase E-280

    מבחינת כניסות ויציאות, ה-Accuphase E-280 כולל 5 כניסות RCA, כניסה מאוזנת אחת XLR, בנוסף ישנה יציאת Pre-Out עובר מגבר הספק חיצוני או סאבוופר וכניסת Main In עבור שילוב עם קדם מגבר, או מגבר קולנוע ביתי. בנוסף, כנהוג אצל לא מעט יצרנים יפניים ישנה אפשרות לחבר שני זוגות רמקולים ובעזרת בורר בפאנל הקדמי לבחור מי מהם פעיל, או שניהם יחד.

    Accuphase E-280

    מצד שמאל ניתן לראות את שני הסלוטים עבור מודלים אופציונליים עליהם נדבר בפסקה הבאה (בדגם הקודם היה סלוט אחד).

    על פילוסופיית המודולים של Accuphase

    ישנן מספר חברות Hi-Fi והייאנד אשר דוגלות בפילוסופיה של מודולים אופציונליים במכשירים שלהם. אני מאוד אוהב את הגישה הזו משתי סיבות עיקריות. ראשית זה מאפשר דרגה של future proof, כיוון שאם יצא עדכון חומרה כלשהו, ניתן להחליף מודול בודד ולא את המכשיר כולו. הסיבה השנייה היא היכולת של הצרכנים לקבוע איזו פונקציונליות הם צריכים וכיוצא מכך גם לשלם רק עבור מה שבאמת צריכים.

    כיצד הפילוסופיה הזו באה לידי ביטוי ב-Accuphase E-280?
    ראשית, התכנון הפיזי של המודולים הוא יוצא מן הכלל. כשלקחנו את המגבר מאמיר ברנד לסקירה, הוא הרכיב בתוך 2 דקות את שני המודולים האפשריים: מודול הממיר DAC-60 ומודול הפונו AD-60. הסדר של המודולים אינו משנה, פשוט יש לבחור את הכניסה המתאימה בבורר הכניסות: Option 1, או Option 2.

    מבחינת ה-Future Proof, אני חושב שזה נושא בו Accuphase לא ממש חשבו עד הסוף, מכיוון שהבורר בפאנל הקדמי מאפשר לבחור בין שלוש כניסות קבועות של הממיר: קואקסיאלית, אופטית ו-USB. כך שאם Accuphase ירצו לשלב כניסה נוספות כמו HDMI-ARC בעתיד, הבורר הזה יהפוך למגבלה.

    לעומת זאת מבחינת הבחירה בפונקציונליות אני חושב שהם פגעו בול. המגבר מתחיל בתור מגבר אנלוגי בלבד, במידה ויש לכם ממיר חיצוני, או שאתם מעדיפים לרכוש ממיר כזה כמכשיר נפרד, אז אתם לא צריכים להוסיף את מודול הממיר. כמו-כן אם אין לכם פטיפון, או שיש ברשותכם קדם-מגבר פונו חיצוני, אז אתם לא צריכים את מודול הפונו. אם כך עומדת בפניכם האפשרות בין לבחור במגבר אנלוגי בלבד, או במגבר All In One כולל ממיר ופונו.

    מה שכן, עלות המודולים האלה היא דיי גבוהה והיא עומדת על 6,000 ש״ח למודול.

    עיצוב ואיכות בנייה

    אחד המאפיינים של העיצוב היפני הינו הניקיון והשמירה על המסורת. ישנן כמה חברות אודיו יפניות שידועות בעיצוב מודרני, תעשייתי ונקי, אך אולי הקו העיצובי שהכי מזוהה עם תעשיית האודיו היפנית, הוא הקו שכולל שילוב של VU Meters גדולים ושלל בוררים ומתגים מתחתיהם. גם העיצוב של חברת Accuphase משתייך בבירור לאסקולה הזו, אבל בעוד מותגים אחרים בחרו בצבעים מאוד רגועים של כסוף או שחור, המעצבים של Accuphase לקחו את זה לכיוון שונה לחלוטין. לא רק שהם בחרו בגימור השמפנייה המקורי של החברה, גם שילוב הלדים הירוקים והאדומים הינו יציאה כנגד השמרנות. באיזשהו מקום תמיד חשבתי על מעצבי Accuphase כמורדים, או ״הילדים הרעים״ של אסכולת העיצוב היפנית. אחרי שאותם מעצבים ״מרדו״ וכנראה שהציבור אהב זאת, מאז הם שומרים על המסורת הצבעונית הזו שלהם באותה הקנאות היפנית. מוצרי Accuphase שומרים על אותם המאפיינים העיצובים במשך עשרות שנים.

    גימור השמפנייה, הלוגו המואר בירוק והווליום מתחתיו, שמואר באדום, הם סימני ההיכר של החברה:

    Accuphase E-280

    אני אישית מכבד מאוד חברות ששומרות על מסורת, ואני גם חושב שלעיתים יש קצת יותר מידי רצינות ופחות מידי צבע בתחום האודיו. כך שאני מוצא את העיצוב של ה-Accuphsae מרשים ונאה, אך הבעיה עם הייחודיות הזו היא ששילוב של מכשירים נוספים במערכת מחברות אחרות עלול שלא להשתלב טוב בעיין.

    בתור מגבר הכניסה של החברה, ה-Accuphase E-280 הינו נמוך יותר מאחיו הגדולים ולכן הוא היחיד שאינו כולל דלת נפתחת בתחתית ה-VU Meters, מאחוריה מוסתרים הבוררים. זה גורם לו מצד אחד להיראות פחות נקי, אך מצד שני הגודל שלו הרבה יותר קל לשילוב בחלל ההאזנה והפרופורציה נעימה יותר בעיניי. בתצוגה של ברנד אודיו, תוכלו לראות גם את המגבר המשולב הבכיר של החברה, ה-E-800 ולהתרשם מגודלו העצום:

    Accuphase E-280 - סקירה למגבר משולב יפני

    נקודה נוספת שאהבתי מאוד בעיצוב ה-Accuphase E-280 זו העובדה שכל הבוררים מלווים בכיתוב ברור ביותר. למרות עומס האינפורמציה, הפונט והשילוב שלו לא מרגישים עמוסים ומצד שני השימושיות מאוד ברורה.
    על בורר הכניסה ישנה נורת לד שמאפשרת לראות בבירור מהי הכניסה שנבחרה.

    Accuphase E-280

    ה-Accuphase E-280 מגיע גם עם שלט, השלט מתכתי כולל כפתורים ברורים, כולל כפתור ייעודי לכל כניסה, הוא נוח מאוד לשימוש וממשיך את הקו העיצובי של המגבר באופן מושלם.

    Accuphase E-280

    הטענה היחידה שלי היא היעדר כפתור ההפעלה על השלט, כך שאת המגבר ניתן להדליק ולכבות רק באמצעות כפתור ה-power הגדול בפאנל הקדמי.

    לסיכום, העיצוב, איכות הבנייה והשימושיות ב-Accuphase E-280 הם כל מה שהייתם מצפים מהמותג היפני היוקרתי ולא חשתי בשום עיגול פינות למרות שמדובר במגבר הכניסה שלהם. אני חושב שגם בהשוואה למתחרים בקטגוריית המחיר, ה-E-280 בנוי ומעוצב ברמות הגבוהות ביותר.

    מבחן ההאזנה

    עבור מבחן ההאזנה של ה-Accuphase E-280 שימשו אותי לא פחות מ-3 זוגות של רמקולים: ה-YG Acoustics Carmel 2 האישיים שלי, ושני זוגות רמקולים שסקרנו: ה-Morel Avyra 622 וה-Revival Audio Atalante 3.

    התוצאה עם YG Acoustics Carmel 2

    Accuphase E-280
YG Acoustics Carmel 2

    בתור רכיב חדש שאני בודק, התחלתי עם מינימום שינויים במערכת שלי, על מנת שאוכל לשפוט את ההשפעה הספציפית של המגבר. לכן בחיבור הראשוני עקפתי את הממיר הפנימי וחיברתי את הממיר שלי, ה-MSB Discrete DAC בחיבור XLR אל ה-Accuphase E-280. המקור היה סטרימר Lumin U2 Mini, וכבלי הרמקולים היו QED XT25.

    כמו שיש שפה עיצובית שמזוהה עם האודיו היפני, ישנו גם אופי סאונד המזוהה עם המדינה. אופי הסאונד הזה הינו חלק, נעים, טבעי וגם מעט מאופק. האמת היא שיש לי ניסיון פחות מוצלח של חיבור בין רמקולי YG להגברה יפנית ולכן היה בי חשש מסוים גם מהחיבור אל ה-Accuphase E-280.

    התחלתי עם בלדת הרוק, Begging של הגיטריסט והבלוזמן הנורווגי, Bjørn Berge מתוך אלבומו החדש, Introducing SteelFinger Slim. האופי של ה-E-280 אכן מתגלה כנינוח, לא תוקפני כלל, אך עדיין תלת ממדי ובעל עומק. הווקל מופרד היטב ויש רמת פירוט טובה בנמוכים בקולו של Bjørn. הגיטרה בשרנית והגבוהים הם מצלצלים וטבעיים, ללא חדות מוגזמת. הפרזנטציה מדויקת ונעימה, יש כאן מעט נימוס, עידון ואיפוק, אך עדיין ההעברה הינה מלאת חיים.
    אז כמו של-Accuphase יש דרך משלהם להציג את העיצוב היפני על ידי שילוב המסורת עם הטאץ׳ הייחודי שלהם, כך גם יש להם דרך משלהם להציג את אופי הסאונד היפני ולקחת אותו לכיוון שלהם. כלומר יש כאן את הבסיס המעט מאופק, אך הוא משולב גם עם דינמיות וחיות.

    ממשיכים לעוד בלדת בלוז-רוק Singin’ In Chains של ההרכב ההולנדי-ניו-זינלנדי My Baby, מתוך אלבומם Loves Voodoo! משנת 2013. הגיטרה עדינה עם ליווי תופים שנשמעים רכים וטבעיים. הווקל מופרד, ממורכז ונשמע גדול. אינטגרציית הבס הינה חלקה. וחלקות גם מורגשת בעליות הדינמיות בפזמון. למרות ה-Damping Factor הגבוה של ה-Accuphase E-280, לטעמי ה-decay, שזה הזמן שלוקח לצלילים להיעלם לאחר שהם נגמרו הינו מעט ארוך מהרגיל כאן.

    מכאן עברתי לקצת מוזיקה מודרנית וקצבית, בחרתי בשיר הנושא מתוך האלבום Oh Dear של המתופפת, הזמרת והמלחינה הבלגית, Isolde Lasoen. אלבום שגם בחרתי בו לככב ברשימת ״10 אלבומים של זמרות פופ שאתם חייבים להכיר״ שפרסמתי לאחרונה. אחד הדברים שהכי שמתי לב אליו ביצירה הזו היה החלקות והרוגע בו מועברים צלילי הפעמונים שמשולבים ביצירה, היכולת הזו להעביר גבוהים באופן חלק ומרוכך היא מהנקודות החזקות והבולטות של ה-E-280. אומנם הרכות בולטת בגבוהים, אך היא קיימת גם בנמוכים והבס בקטע הזה מועבר אף הוא ברכות. יש כאן איזה איזון קוסמי בין דינמיות, שכן מורגשת בקטע הזה לבין העברה חלקה ורגועה.

    כעת נרגע עם שתי יצירות ג׳אז חלק נםלאות. נתחיל בצרפת עם ביצירת הנושא של האלבום Il canto delle montagne מאת פסנתרן הג׳אז הצרפתי Thierry Maillard. הפסנתר הינו רך כמו חמאה והחלקות הנהדרת הזו ממשיכה גם אל הבס והתופים. המילים עידון, נינוחות ונעימות כל הזמן צצות בראשי ואני חושב שהן מתחברות נהדר עם סגנון הג׳אז הזה.

    הקטע הבא מגיע משוודיה והוא אחד הקטעים האהובים עלי לאחרונה, קוראים ליצירה Lunch in Lund והוא שייך לטריו של הפסנתרן הדני (שמתגורר בשוודיה) Rasmus H Thomsen. זו הקלטה פנטסטית, הפסנתר מצלצל בעידון ונעימות התופים מרגישים מספיק מפורטים ומדויקים אך בו בזמן הסאונד של כל הקטע הינו מלטף. זה קטע ששוב מציג את האיזון המיוחד של המגבר הזה בין סאונד מלא חיים וכל כך רגוע בו זמנית.

    את החלק הזה אני מסיים בקטע של מוזיקה אלקטרונית, בחרתי לחזור שוב לאלבום Feld של Martin Kohlstedt, שמשמש אותי בסקירות רבות. בחרתי ביצירה DIN. הפתיחה הרגועה מועברת באווירתיות ונועם, הבס מפורט ומתפזר על פני כל הבמה. מאמצע הקטע הוא מתחיל לעלות לרמות אנרגיה גבוהות, ה-Accuphase E-280 מצליח להעביר את הדינמיות באופן משכנע, הסאונד בעל נפח ועוצמה ראוים ובו בזמן האופי הרגוע והמעט מאופק מוסף נגיעה של ריכוך למוזיקה הזו.

    ביצועי מודול הממיר האופציונלי: DAC-60

    בשלב הבא חיברתי את המקור Lumin U2 Mini בכבל USB אל מודול הממיר של ה-Accuphase E-280, על מנת להתרשם מאיכות הממיר במודול ה-DAC-60 ביחס ל-MSB ששימש אותי בחלק עד עכשיו. ניגנתי שוב את היצירה האלקטרונית DIN של Martin Kohlstedt על מנת לבחון את ההבדל. לטעמי התוצאה עם ה-DAC-60 הינה אנרגטית יותר עם דגש על הדינמיות. האנרגטיות הזו באה על חשבון עידון במיד-בס, כך שהסאונד יותר בועט אך זה בא גם על חשבון ירידה קלה בהדיקות ו-Imaging.
    הקטע השני שחזרתי אליו הוא בלדת הרוק Begging של Bjørn Berge. שוב חשתי שיש יותר עוצמה במיד-בס, מה שגרם לווקל של Bjørn להרגיש עמוק יותר, מצד שני ישנה ירידה בניקיון ורמת הפירוט בנמוכים בקולו. הגבוהים בגיטרה הרגישו לי חלקים יותר, אך פחות מצלצלים, כלומר פחות פירוט גם בגבוהים.

    כמובן שההפרש במחיר בין מודול ה-DAC-60 לממיר של MSB הוא משמעותי ביותר, ולכן אני חושב שמדובר במודול משתלם מאוד, שכמובן גם חוסך מקום וכבלים. בנוסף היה מעניין לראות שהאופי של המודול מנסה לתת דווקא ניגודיות מסוימת לאופי הנינוח והרך של חלק ההגברה ב-Accuphase E-280, והאופי שלו דווקא מאופיין באנרגטיות ודינמיות.

    סיכום הביצועים עם רמקולי YG Acoustics Carmel 2

    לפני שנמשיך לרמקולים האחרים במבחן, חשוב לי לסכם את הממצאים וה-Match, או ההתאמה אם תרצו, של ה-Accuphase E-280 עם ה-YG Acoustics Carmel 2. מבחנתי עברתי כאן חוויה מתקנת על נושא החיבור של הגברה יפנית עם רמקולי YG, התוצאה כן הייתה מלאת חיים, חלקה ונעימה. יחד עם זאת, אני עדיין חושב שלא מדובר ב-match מושלם. לאוזן שלי רמקולי YG לא מגיבים טוב למגברים נינוחים ורגועים, ולמרות שיש כאן דינמיות ואנרגטיות, עדיין האופי מעט מאופק ולטעמי האישי זה פחות עובד עם רמקולי YG.
    לעומת זאת, אני רואה כיצד השילוב הזה יכול לעבוד נפלא עם רמקולים שהם ״אובר״ אנרגטיים, או בהירים (כלומר בעלי טוויטר מורגש מידי), רמקולים כאלה לטעמי יזכו לעידון ואיזון על ידי ה-E-280. מהצד ההפוך, יצא לי לשמוע הגברה של Accuphase מוצגת בתערוכות עם רמקולים איטלקיים, שידועיים באופי רך ורומנטי, גם איתם ההתאמה נשמעה לי מעולה ומשלימה את האופי.

    התוצאה עם Morel Avyra 622

    Accuphase E-280
Morel Avyra 622

    עם רמקולי Morel Avyra 622, ה-Accuphase E-280 נבחן עם הממיר הפנימי שלו. ההתאמה הייתה טובה מאוד, הסאונד מאופיין בבמה רחבה ועוטפת ותחושה של פתיחות וטבעיות, ללא שמץ של איפוק. שוב ניגנתי את בלדת הרוק Begging של Bjørn Berge, הגיטרה הייתה עוצמתית וממלאת את כל הבמה. יש איזון מעולה בין עוצמתיות לרכות ורמת פירוט טובה במיד בס. הסאונד חלק, מספיק דינמי ואנרגטי והגבוהים רגועים ונעימים.

    בהמנון הפופ-רוק האנרגטי Muddy Waters של LP, התרשמתי משילוב תוף המרים בפתיחה ובמיקום המדויק שלו בבמה בחלק שמאל שלה. ההעברה מלאת אוויר וניטרלית מבלי להדגיש מידי חלק כלשהו. הבס היה עמוק ונקי וה-E-280 שומר על שליטה טובה ברמקולים. הבמה עוטפת וגדולה ובפזמון הבס פאנצ׳י ומספיק נקי, בעוד הווקל נשאר מופרד וברור.

    לסקירה המלאה שלנו של Morel Avyra 622

    התוצאה עם Revival Audio Atalante 3

    Accuphase E-280
Revival Audio Atalante 3

    ההתאמה האחרונה שניסיתי הייתה עם רמקולי Revival Audio Atalante 3 ואני חושב שכאן קיבלתי את התוצאה השלמה והטובה ביותר מבין שלוש האופציות.

    התוצאה של חיבור הזה הובילה לסאונד בעל במה גדולה ובעלת עומק ותלת ממדיות מרשימים. הבס היה עמוק ופאנצ׳י ורמת הניקיון במיד הייתה מצוינת. למשל ביצירה In Vain מתוך האלבום המשובח In A Box III: Acoustic Recordings של אסף אבידן קיבלתי סאונד דרמטי, עם התחלה איטית, מעודנת ומרגשת ועלייה מתמשכת באנרגטיות עד לרגע השיא. הסאונד ממלא את כל חלל ההאזנה שלי, בעוד הניקיון בווקל ובכינורות הוא פנטסטי.

    רגע השיא נרשם דווקא ביצירת ה-Ambient האלקטרונית Last Breath מתוך האלבום Everything Is Going to Be OK של הרכב הג׳אז העדכני ממנצ׳סטר GoGo Penguin. הבס עמוק, פאנצ׳י, עוצמתי ומדויק מאוד. המיקרו דינמיקה מאפשרת לחוש בכל פרט קטן באפקטי הבס הרבים ביצירה. הבמה שנוצרת הינה ענקית, והאפקטים ממוקמים בה באופן קל לזיהוי.

    לסקירה המלאה שלנו של Revival Audio Atalante 3

    ביצועי מודול הפונו האופציונלי: AD-60

    בחלק האחרון במבחן התרשמתי מעט מביצועי מודול הפונו האופציונלי, AD-60. לצורך הבחינה שימשו אותי רמקולי Revival Audio Atalante 3, הפטיפון שלי, ה-SME Model 12 MK2 עם ראש Phasemation PP-200. הפטיפון חובר אל ה-Accuphase E-280 בכבל פונו + Nordost Blue Heaven Tonearm Cable.

    Accuphase E-280
Revival Audio Atalante 3

    ההתרשמות התבצעה ביום האחרון של הסקירה, כך שהזמן שלי היה דיי מוגבל. המודול הינו חדש לחלוטין והורכב בתוך המגבר לפני שהוא נמסר אלי לסקירה. לכן זו בעצם הייתה הפעם הראשונה שהמודול הזה הופעל. התחלתי תחילה עם התקליט Tremors in the Static של צמד הג׳אז שנקרא Vega Trails. הרקע שקט באופן מרשים, הבס עמוק ופאנצ׳י. בצד השלילי הבמה הייתה מעט מאופקת מידי ובנוסף הייתה אובר חמימות בבס.

    Accuphase E-280

    המשכתי לקלסיקת הגראנג׳ הנוסטלגית, Superunknown של Soundgarden, הסאונד המלוכלך של הגיטרות לא משאיר מקום לטעויות, בשיר הנושא קולו של כריס צועק כאילו מרחוק, ומצליח להיות מופרד באופן ראוי מהגיטרות הרועשות. הסאונד אנרגטי ומהנה אך שוב הרגשתי את האיפוק של הבמה והיתר חמימות (הדגש מיד-בס).

    Accuphase E-280

    על מנת לנסות להבין מאיפה נובעת הבעיה המשכתי לתקליט האודיופילי, Silent World של מתופף הג׳אז הגרמני, Wolfgang Haffner. מדובר בהקלטה מעולה ומיד מרגישים שיפור בבמת הסאונד, שמרגישה יותר תלת ממידית, אבל זה עדיין לא מה שאני רגיל לקבל מהפטיפון שלי. בקטע השני, שהוא יצירת הנושא, לאט לאט אני מתחיל להרגיש בשיפור. כאן כבר מתחיל להיות לי ברור במה הבעיה, זה פשוט עניין של הרצה. זה היה דיי מדהים להרגיש כיצד הסאונד משתפר מקטע לקטע, עד שלקראת סוף התקליט כשעה-שעה וחצי מאז שהתחלתי להאזין, הסאונד השתפר פלאים. מבמה מאופקת לסאונד שממלא את כל החלל ונשמע תלת-ממדי ומלא חיים. מבס שכלל חמימות יתר, לבס הדוק ומדויק בהרבה. החצוצרות הן מעוגלת וחלקות במיוחד וההפרדה הפכה למצוינת עם פרזנטציה פתוחה ואוורירית.

    Accuphase E-280

    לסיכום מודול הפונו של Accuphase מדגם AD-60 הראה לי שמדובר בפונו עם פוטנציאל אדיר, שמציע תמיכה בראשי MM ו-MC. אני בטוח שהוא יכול להשתפר עוד יותר עם עוד כמה שעות ניגון, אבל כבר בסיום סשן ההאזנה הראשון קיבלתי תוצאה ראויה ומהנה ביותר. על הדרך קיבלתי כאן שיעור נוסף בחשיבות ההרצה.

    סיכום

    לסיכום, לא פשוט ליצור מוצר כניסה ראוי, כזה שמצד אחד ייצג את המיטב של המותג ומצד שני יהיה נגיש לקהל רחב יותר. אם יש אומה שידועה ביכולת של איזון, זו האומה היפנית ואכן חברת Accuphase מצליחה לעשות בדיוק את זה במגבר הכניסה שלהם, ה-Accuphase E-280.

    ה-E-280 נותן טעימה מאיכות הבנייה הפנומנלית של המותג הזה, שנשמרת גם ברמת המחיר הזו. בנוסף יש כאן את הסאונד המפורסם של המותג, שמאופיין בחלקות ורוגע נפלאים לצד דינמיות ואנרגטיות, כך שגם בנושא זה חברת Accuphase מפגינה יכולת קוסמית כמעט לאזן בין שני הפכים כביכול.

    על הנאמר לעיל יש להוסיף את נושא המודולים, שהם אומנם לא זולים, אבל מאפשרים גמישות רבה ללקוח. בין אם אתם רוצים מגבר אנלוגי בלבד ובין אם אתם רוצים מגבר All In One, שכולל ממיר ופונו, ה-Accuphase E-280 נותן לכם את המענה לכך וגם מאפשר לכם לשלם רק על הפונקציונליות שאתם באמת רוצים. מעט מאוד מגברים בשוק מאפשרים לכם גמישות כזו, במיוחד ברמת המחיר הזו.

    בשורה התחתונה, הניסיון האישי והמעמיק הראשון שלי עם מוצר של חברת Accuphase, הראה לי בדיוק מדוע החברה זוכה להערכה רבה כל כך בקרב החובבים והמבקרים כאחד.

    מחיר: 25,900 ש״ח עלות המודולים האופציונליים: הממיר DAC-60 והפונו AD-60, היא 6,000 ש״ח כל אחד.
    אחריות: שנתיים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    סטרימר: Lumin U2 Mini
    ממיר להשוואה: MSB Technology Discrete DAC
    שרת מוזיקה: מחשב עם SSD חיצוני המריץ Roon Core
    פטיפון: SME Model 12 MK2
    ראש פטיפון: Phasemation PP-200
    כבלים
    כבל USB בין ה-Lumin U2 Mini לממיר/למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבל XLR בין הממיר (MSB) למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבלי רמקולים: QED XT25
    כבל RCA-פונו לחיבור הפטיפוןו: + Nordost Blue Heaven Tonearm Cable
    סטנד עבור הסטרימר, הממיר והפטיפון: Quadraspire Q4Evo
    חשמל:
    כבלי חשמל עבור הממיר והסטרימר: Nordost Blue Heaven
    מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II
    כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן