fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Clear & Loud – סקירה לרמקולים של בנצי גלעד

    לפני כחצי שנה ביקרנו אצל בנצי גלעד ותיארנו לכם את פרויקט יצירת הרמקולים שלו. בכתבה זו נספר לכם על התקדמות המיזם ונסקור את אחד מהרמקולים בסביבה הביתית שלנו.

    הכתבה המלאה שלנו על הביקור אצל בנצי גלעד

    בנצי גלעד

    על בנצי גלעד ורמקולי הריבון שלו

    לבנצי גלעד יש קריירה ארוכה ומרשימה בתחום האלקטרו-אופטיקה, שכוללת בין השאר את פרס ביטחון ישראל, אותו הוא קיבל על חלקו בפיתוח מערכות בתחום זה. בנוסף על כך הוא אודיופיל, אוהב מוזיקה גדול ובעל חוש טכני ורצון לחקור ולעסוק בבנייה עצמית. כל התכונות האלה התחברו יחד והובילו אותו לנסות ולייצר רמקולים בעצמו.

    בנצי חובב של טכנולוגיית הריבון, בנוסף מיעוט הספרות והנישתיות של הטכנולוגיה הזו, רק הגבירו את האתגר ומידת העיניין שלו בלנסות לייצר רמקול מסוג כזה בעצמו. הוא ערך ניסוים רבים וגילה שעבורו, בניגוד לרוב רמקולי הריבון שמבוססים על אלומיניום, דווקא ריבון של פסי נחושת נותן צליל טבעי ונעים יותר.

    Clear & Loud - סקירה לרמקולים של בנצי גלעד
    (תמונה הועברה על ידי בנצי גלעד)

    מיזם הרמקולים לבני הגיל השלישי וכבדי השמיעה

    בנצי יצר מספר רמקולים בגדלים שונים והמשיך להתנסות ולשכלל את היצירה שלו. לאחר שכמה ממכריו המבוגרים של בנצי התלוננו על ירידה בשמיעה שלהם וחוסר היכולת שלהם ליהנות ממוזיקה, הוא הציע להם לנסות את הרמקולים שלו. כשפעם אחר פעם אותם המכרים התקשרו אליו בהתרגשות עד כדי דמעות, להודות לו על כך שהחזיר להם את היכולת ליהנות ממוזיקה, בנצי הבין שהוא עלה כאן על משהו.

    כבר בביקור הקודם שלנו אצל בנצי, ישבנו לשיחה וניסנו יחד להבין מה גורם לרמקולים האלה להישמע בבירור יותר עבור כבדי השמיעה. התיאוריות שהעלינו אז היו: ״היעדר הבס מאפשר לשמוע בבירור יותר את המיד והגבוהים, שם נמצא רוב הקסם של המוזיקה. בנוסף הבמה שהרמקולים מייצרים היא גדולה וקדמית, אך אינה אגרסיבית, אלא מעודנת ומפורטת, כך שגם הפרטים הקטנים ביותר ממש מגיעים עד לאוזן של המאזין.״

    אוסיף ואומר שהתכונות החיוביות של הריבון הן דיוק והעברה חסרת מאמץ של תדרי מיד וגבוהים. מכיוון שמדובר כאן ברמקול עם דרייבר יחיד אז גם אין מעגל קרוסאובר, שיכול להביא איתו שלל בעיות, במיוחד ברמקולים ברמות המחיר הנגישות. כך שהיעדר הקרוסאובר יכול להיות גורם נוסף להעברה המדויקת והמפורטת.

    השלבים הבאים של המיזם

    בנצי רואה בהחזרת ההנאה ממוזיקה לבני הגיל השלישי וכבדי השמיעה כשליחות. רבים מחבריו נופלים לקטגוריה זו. לכן בנצי שם לו למטרה את מתחמי הדיור המוגן בתור מקומות עם ריכוז גבוה של קהל היעד שלו והוא מנסה לקבל אישור להדגים שם את מוצריו.

    את ההשראה לשם של הרמקולים שלו, בנצי קיבל בדיוק מקהל היעד הזה ולכן הוא קרא להם Clear & Loud.

    אחרי שביקרנו שוב בביתו, קל לראות שבנצי לא עוצר לרגע, הוא ממשיך לנסות גדלים שונים ושילובים שונים של רמקולים והוא עדיין לא פסל גם שיווק של הרמקולים אל הקהל הרחב. בביקור הפעם האזנו לרמקולים גדולים יותר שהוא בנה, שנתנו תוצאה מרשימה מבחינת העומק של הסאונד וגודל הבמה.

    Loud & Clear - מיזם הרמקולים של בנצי גלעד

    הפעם גם לקחנו זוג אלינו לסקירה, מכיוון שלא פשוט לשנע את הרמקולים הגדולים יותר, הסתפקנו בדגם הקטן, אליהם האזנו בביקור הקודם שלנו אצל בנצי.

    הניסיון שלי עם רמקולי ריבון

    שילוב של ריבון ברמקולים קיים בכמה אופנים. יצרנים רבים משתמשים בריבון עבור הטוויטר של הרמקול שלהם. ישנן כמה דוגמאות מעטות לשימוש בריבון גם עבור המיד והאופן השלישי הוא שימוש בריבון כרמקול עם דרייבר יחיד, כלומר ריבון מלא.

    בעוד אני מאוד אוהב שימוש של ריבון בתור טוויטר, אני דיי מתקשה להתחבר לרמקולי ריבון מלא. יצא לי לשמוע רמקולים כאלה כמה פעמים בתערוכות ותמיד יצאתי מהחדר בתחושת תסכול מסוימת ופשוט לא נהינתי מאופי הסאונד. הרמקולים האלה נוטים להיות גדולים, לא מתאימים בשום צורה לחלל האזנה ישראלי, וגם הסאונד שלהם מרגיש לי גדול באופן מוגזם. כשמחברים את זה לצורך להרחיק אותם מהקיר ודרישות הגברה גבוהות, מקבלים קונספט שאני לא מצליח להתחבר אליו. אני יודע שהרבה אודיופילים אוהבים רמקולים כאלה, אך אני יכול לייצג רק את דעתי.

    לכן כשהכרתי את הרמקולים של בנצי בפעם הראשונה הרגשתי שהוא עלה פה על משהו בנושא הגודל של הרמקול, יש כאן למעשה סוג של רמקול ריבון מדפי, שממש לא יצא לי לראות הרבה כאלה (אם בכלל). הרמקולים לא גדולים, אפילו הדגם הגדול שהתרשמנו ממנו בביקור השני, הוא משהו שעוד אפשר לשקול לשלב בסלון ישראלי ובוודאי הדגמים הקטנים יותר. כך שניתן ליהנות מהיתרונות של רמקול ריבון, כמו הדיוק, החלקות והטבעיות מבלי להציב שתי ״דלתות״ עצומות במרכז הסלון.

    Loud & Clear - מיזם הרמקולים של בנצי גלעד
    רק חלק מהגדלים השונים של רמקולי ריבון שבנצי גלעד יצר
    (תמונה הועברה על ידי בנצי גלעד)

    החיסרון של רמקולי ריבון לא גדולים במיוחד הוא שחזור הבס, בנצי בוחן כמה אופציות לפתרון בעיה זו וכמובן שגם הוספת סאבוופר אקטיבי חיצוני (או שניים) למערכת רמקולים כזו, יכולה להוות פתרון לגיטימי.

    התרשמות ומבחן האזנה

    אז כפי שציינו, לקחנו להתרשמות את רמקולי הריבון הקטנים שבנצי יצר, מדובר ברמקולים בגודל של 30 גובה על 18 רוחב. הרמקולים עדיין נמצאים בשלב האב-טיפוס וכוללים טרמינלים עבור חיבור כבלים חשופים בלבד, כך שהשתמשתי במחברי תופסנים על מנת לחבר את כבלי הרמקולים שלי. כמובן שהרמקולים עוד לא עברו לשלב העיצוב, אך כבר כעת הם כוללים מסגרת עץ עבה ומרשימה ואני אישית מתחבר מאוד למראה שלהם.

    Loud & Clear - מיזם הרמקולים של בנצי גלעד

    המערכת ששימשה אותי לסקירה הייתה המערכת הקבועה שלי, מגבר משולב Nagra Classic Int, ממיר MSB Discrete, סטרימר Lumin U2 Mini וכבילה שלמה של חברת Nordost מסדרת Blue Heaven. השירים הוזרמו משירות Tidal דרך Roon.

    בימים הראשונים, ניגנתי שלל ז׳אנרים בשביל לקבל כיוון לגבי מה הרמקולים האלה יודעים לעשות ומה לא. לאחר שהבנתי את הכיוון, הנה כמה דוגמאות אשר ממחישות את נקודות החוזקה והחולשה שלהם.

    הז׳אנר הראשון שתפס לי את האוזן היה מוזיקת פסנתר, אז שלפתי את אחד מקטעי הפסנתר המועדפים עלי, Dancing Trees של הפסנתרן השוודי, Martin Tingvall מתוך האלבום, When Light Returns. העברת הפסנתר הינה נקייה להפליא והסאונד תלת ממדי ועוטף, ללא שמץ של אגרסיביות. הגבוהים של הפסנתר מרגישים מעוגלים, נעימים ואינם מצלצלים מידי. יש המון רגש בהעברה.

    מכאן עברתי לבחינה של ווקל נשי, שלתחושתי מהווה נקודת חוזקה נוספת. פתחתי בקטע Fireproof של Heather Nova, מתוך האלבום Other Shores. פירוט הגיטרה מדויק ומרשים, גם בנגינה השקטה בפתיחת הקטע קל להבחין בכל נגיעה במיתר. הבמה כוללת עומק מרשים ומרגישים בצלילים שמגיעים קרוב יותר לנקודת ההאזנה וכאלה שרחוק יותר. המיקרו-דינימקה מאפשרת להבחין בקלות בכל עלייה ושינוי בקולה של Heather.

    קטע הווקל הנשי השני שניסיתי הוא Temptation של Diana Krall. זהו קטע דינמי יותר עם יותר שילוב בס. הבס של הרמקולים האלה מרגיש מעט רזה ובוודאי לא כזה שאפשר לכנות עמוק, אך יחד עם זאת, הבס משולב בנעימות, מספק את המקצב ומפנה את הבמה למיד. הווקל של דיאנה כולל עומק והוא מלא בניואנסים, הפסנתר והגיטרה החשמלית מופרדים היטב ומספקים חווית האזנה תלת ממדית עם במה רחבה.

    בתור נציג הווקל הגברי בחרתי בקטע I Won’t Stay For Long של David Crosby מתוך האלבום For Free. זהו קטע מלא ברגש ומלודיות, עבורי רמקולי Clear & Loud הקטנים האלה של בנצי גלעד, עושים עבודה מצוינת בלהעביר בדיוק את התחושות האלה. יש כאן תחושה של סאונד מדויק ומהיר, אך בו זמנית רך ומלטף, מבלי להיות מרוח. התופים נעימים ומורגשים, בעלי הדיקות טובה, אם כי עם חוסר בעומק. הסאונד הכללי מעודן, הבמה הנוצרת גדולה ורמת הניקיון היא מעולה.

    בשני הקטעים הבאים בחרתי לאתגר את הרמקולים. תחילה בלדת הרוק The Last Rebel של להקת Lynyrd Skynyrd. הקטע כולל פתיחה בה ישנו תיפוף מהיר, התופים מופרדים היטב, הדוקים ומהירים, אך אינם עמוקים מספיק. האנרגטיות של הקטע הולכת ומתגברת, והשירה של הסולן ממורכזת ודינמית, תחושת הרוקנרול הבועט מועברת נהדר בקולו של הזמר, אך חובבי הז׳אנר כנראה ירצו מעט יותר דינמיות ופאנצ׳יות.

    תחושה דומה קיבלתי בקטע האלקטרוני האיסנטרומנטלי Pesa של הכנר האיטלקי, Lino Cannavacciuolo. כאן מקבלים סאונד גדול שמתמלא על ידי הכינור, אך האפקטים הרבים, עם קטעי הבס העמוק, פחות מורגשים כאן.

    אחרי שאיתגרתי מעט את הרמקולים על מנת לחשוף את נקודות החולשה שלהם, אני בוחר לסיים בקטע ג׳אז נינוח וחלק, Only For You של הסקספוניסט האמריקאי, Harry Allen. הקטע הזה מועבר עם המון אוויר ורגש, הסקסופון מרגיש גדול ומדויק, הרגשתי כאילו הוא ממש מחבק אותי מכל הצדדים. ליווי התופים והפסנתר מועברים בעידון מקסים והתוצאה הכללית הינה נקייה ומלאה ברגש.

    סיכום

    הסקירה של רמקולי Clear & Loud של בנצי גלעד הייתה חוויה מיוחדת. לסקור רמקולים תוצרת הארץ לצד האפשרות לשוחח ישירות עם היוצר זו חוויה נדירה בארצינו. בנוסף, ללא ספק מדובר כאן ברמקולים שונים בנוף האודיו. המטרה הראשית של בנצי גלעד בייצור רמקולי Clear & Loud היא החזרת ההנאה ממוזיקה למבוגרים ואנשים בעלי קשיי שמיעה. אני חושב שלרמקולים האלה יש אכן פוטנציאל רב לעזור לאנשים אלה, בזכות ההעברה הנקייה והמדויקת שלהם, שאינה ממוסכת על ידי בס. בצורה כזו ניתן לשמוע בקלות יותר את תדרי המיד, שם נמצאת עיקר המוזיקה.

    לרמקולים אלה יש לא מעט יתרונות שיכולים למצוא חן גם בקרב קהל חובבי הסאונד. למעשה מקבלים כאן את היתרונות של רמקול הריבון, ללא צורך ברמקולים ענקיים שיראו פחות אסתטיים, בעיקר בסלון ביתי. מי שחייב את חלק הבס, יוכל לנסות את אחד הדגמים הגדולים יותר של בנצי, או לשקול שילוב של סאב, ובכך להשלים את החיסרון המשמעותי של רמקולים אלה.

    אז אם אתם מתעניינים ברמקולי ריבון, או מחפשים רמקולים עבור קרובי משפחה או מכרים מבוגרים, כאלה שאהבו פעם מוזיקה, אבל נאלצו לוותר עליה, או סתם רוצים לשמוע עוד פרטים על הרמקולים והמיזם, אנחנו ממליצים בחום לפנות לבנצי גלעד.

    פרטי הקשר של בנצי גלעד:
    אימייל: [email protected]
    טלפון: 054-438-2045

    אנחנו בוודאי נמשיך לעקוב בעיניין רב אחר הפרויקט הזה של בנצי גלעד ומאחלים לו הצלחה רבה במטרה הראויה והמכובדת שהוא הציב לעצמו.

    Clear & Loud - סקירה לרמקולים של בנצי גלעד
    (תמונה הועברה בידי בנצי גלעד)
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן