fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בנצי גלעד – ביקור אצל אודיופיל, אמן ויוצר

    ביום שישי האחרון הגענו לביקור אצל בנצי גלעד, שפתח בפנינו את ביתו והציג בפנינו את יצירות האומנות שלו, חדר ההאזנה הייחודי שלו ואת הפרויקט החדש שלו.

    בנצי גלעד
    בנצי גלעד

    מעט על בנצי גלעד

    בנצי גר בישוב שערי תקווה. כשהגענו, הוא קיבל אותנו בחיוך והזמין אותנו פנימה תוך כדי שהוא מראה לנו את השער של ביתו ואת דלת הכניסה, אותם הוא תיכנן ויצר בעצמו. חלל המגורים של ביתו מציג בגאווה יצירות אומנות שהוא יצר. מדובר על תמונות משולבות בעבודת עץ, יצירות ייחודיות ומרתקות, שאף הוצגו בעבר במוזיאון ת”א, בסוזן דלל ובגלריות פרטיות.

    היצירות של בנצי גלעד

    בנוסף בחלל המגורים מוצב פסנתר עצום ויפיפה, עליו בנצי מנגן מידי פעם וגם צ׳לו, שמשמש יותר כקישוט.

    הבית של בנצי גלעד

    עוד בחלל המגורים מוצב אחד מהפטיפונים שבנצי תיכנן ובנה בעצמו. הפטיפון הינו בעל טכנולוגיה שבנצי פיתח, בה הצלחת כלל אינה באה במגע עם גוף הפטיפון.

    הפטיפון של בנצי גלעד

    בהמשך בנצי לקח אותנו אל חדר העבודה שלנו והראה לנו את עבודת המחקר האחרונה שלו בנושא ריבונים, אליהם עוד נחזור בהמשך.

    הריבונים של בנצי גלעד
    ניסיונות הריבונים של בנצי

    כנראה שכל הדברים הללו לא מספקים לבנצי מספיק תעסוקה, אז בנוסף הוא מתעסק בחקלאות הידרופונית, אוסף רכבי Porsche קלסיים ומגדל שלושה כלבים.

    התיישבנו לשיחת היכרות קצרה. בנצי סיפר לנו על הקריירה המרשימה שלו בתחום האלקטרו-אופטיקה, שכוללת בין השאר את פרס ביטחון ישראל, אותו הוא קיבל על חלקו בפיתוח מערכות בתחום זה. עד היום בנצי מתחזק ואף משדרג מערכות אלה. בתחום האודיו בנצי בנה כמה וכמה פטיפונים, שדרג ותיקן רמקולים, יצר את כל הכבילה של המערכת שלו בעצמו ועוד. בנצי התגלה כשילוב נדיר בין מהנדס, אודיופיל ויוצר, זאת בנוסף לאיש שיחה מנומס, עניו ונעים במיוחד.

    המיזם החדש של בנצי גלעד

    במהלך השיחה בנצי שיתף אותנו במיזם האחרון שלו. מדובר ברמקולים המבוססים על יחידת ריבון, אותה הוא פיתח בעצמו. הריבון זו אהבה גדולה של בנצי והוא סיפר על כך שישנם מומחים ספורים בתחום ברחבי העולם וכמעט שאין ספרות מסודרת בנושא. לאחר כמה וכמה ניסיונות, בנצי הצליח לייצר ריבון שהוא באמת מרוצה ממנו. מדובר באופן מפתיע בריבון שעשוי מנחושת, לה בנצי מייחס את הסאונד העשיר והמלא.

    בנצי בנה כמה דגמים של רמקולים מבוססי ריבון בגדלים שונים ואז הוא גילה תכונה וייעוד מיוחד עבורם. כמה ממכריו המבוגרים התלוננו על ירידה בשמיעה שלהם וחוסר היכולת שלהם ליהנות ממוזיקה. כשבנצי הציע להם לנסות את הרמקולים שלו, הוא מספר על כך שהם התקשרו אליו בהתרגשות עד כדי דמעות, להודות לו על כך שהחזיר להם את היכולת ליהנות ממוזיקה.

    כעת הגיעה שלב ההדגמה, בנצי לקח אותנו אל חדר ההאזנה המושקע שלו ובדרך הראה לנו את דגמי הרמקולים שהוא פיתח.

    הרמקולים של בנצי גלעד

    בתמונה בצד ימין רמקולי הריבון בשלושה גדלים שונים ובצד שמאל דגם הריבון עם וופר.

    התחלנו בהאזנה לדגם הקטן ביותר. מדובר ברמקול קומפקטי שמייצר סאונד נעים, נקי, מפורט ומדויק ביותר, בעל במה גדול ועוטפת. החוויה לשמוע רמקול אב-טיפוס בפיתוח עצמי הייתה מאוד מרגשת עבורי.

    הרמקולים של בנצי גלעד

    ניסינו יחד עם בנצי להבין מדוע דווקא רמקולים אלה מאפשרים לשמוע את המוזיקה טוב יותר עבור אנשים בעלי שמיעה ירודה. התיאוריה שלי כוללת את המאפיינים הבאים: היעדר הבס מאפשר לשמוע בבירור יותר את המיד והגבוהים, שם נמצא רוב הקסם של המוזיקה. בנוסף הבמה שהרמקולים מייצרים היא גדולה וקדמית, אך אינה אגרסיבית, אלא מעודנת ומפורטת, כך שגם הפרטים הקטנים ביותר ממש מגיעים עד לאוזן של המאזין.

    מלבד הפוטנציאל הגדול של הרמקולים הללו להעלות חיוך גדול על פניהם של חובבי מוזיקה בעלי השמיעה הירודה, אני אישית חושב שמדובר ברמקול באמת קסום. החל מהפרופורציה שלו ועד לסאונד המיוחד שלו. אומנם מדובר באב-טיפוס, אך אני חושב שיש המון חן גם בגימור העץ הכביכול פשוט שלו. המסגרת כוללת זוויות מיוחדות שמשמשות לכוון את הסאונד באופן שמייצר פרופורציה נכונה בין מירכוז לייצור במה גדולה ורחבה.

    האזנו גם לדגם הגדול יותר, שכלל סאונד דומה, רק גדול יותר. עבורי משהו בפרופורציה והקסם של הרמקול הקטן היה פשוט כובש לב וזה היה הרמקול המועדף עלי.

    אם יש לכם הורים מבוגרים שאהבו מוזיקה, אך אינם מצליחים עוד ליהנות מכך, קבלו איתנו המלצה חמה לפנות לבנצי ולשאול אותו על הרמקולים שלו.

    בנצי גלעד

    חדר ההאזנה של בנצי גלעד

    החלק השלישי והאחרון של הביקור היה נטו הנאה אודיופילית ומוזיקלית, בחלק הזה התיישבנו להתרשם מהמערכת הייחודית של בנצי. תחילה על החדר, מדובר על חדר דיי גדול, בטח במונחים של הארץ. זהו חדר מטופל שכולל לא מעט אביזרים אקוסטיים בבנייה של בנצי. על פי בנצי, החדר עבר שלל מדידות והתוצאות מעולות. אפשר מיד להרגיש בהיעדר ההד ורצפת הרעש הנמוכה.

    החדר של בנצי הוא מקדש אהבה למוזיקה וקולנוע. בצד אחד של החדר יש ארון עם אוסף תקליטים עצום, אותו בנצי מעריך בכ-5,000 תקליטים. בצד השני של החדר יש ארון מרשים לא פחות של דיסקים, הופעות בלוריי וגם סרטים. החדר כולל מערכת היקפית, עם כל נגן אפשרי. במרכז החדר עומד פטיפון מפואר שכמובן בנצי בנה בעצמו. ההגברה היא מנורתית ומבוססת על שני מונובלוקים של Manely ויחידת קדם של VTL. בנוסף, בחדר ישנו מקרן מפואר של JVC.

    החדר של בנצי גלעד

    כעת הגיע הזמן לדבר על הרמקולים היחודיים בחדר. תחילת הסיפור של הרמקולים מתחיל בתערוכת מינכן בה בנצי ביקר לפני שנים. הוא מספר על כך שהוא נכנס להאנגר עצום ולא משנה לאן הוא הלך הוא הרגיש את הסאונד של הרמקולים. מדובר היה ברמקולים של Bob Carver מסוג open buffle עם יחידת ריבון ולצידן יחידות וופר שמוקמו לאורך כל הגובה של הרמקול. מאז הרמקול שופצר ושודרג על ידי בנצי, הריבון הוחלף וחלק הדופן בו נמצאים הוופרים חוזק בפלטת אלומיניום בחלק האחורי, מה שמעניק הדיקות ודיוק משופרים.

    אז איך זה נשמע?

    האזנו למערכת מעל שעה במהלכה שמענו תקליטים, טייפ סלילים, טייפ קסטות, הופעות, קטעים מיוטיוב ובסיום גם הזרמנו כמה קטעים מ-Tidal.

    החדר של בנצי גלעד

    עבורי היה מדובר בחוויה יוצאת דופן, זו מערכת שמגדירה מחדש את המושג מוזיקליות. היא נשארת נעימה ובשליטה מוחלטת, לא משנה מה מנגנים. תכונה נוספת של המערכת היא היכולת לשקף את המוזיקה באופן מדויק, ללא תלות כלל בתוכן המנוגן. עברנו מג׳אז קלאסי, לבלדות ג׳אז של Melody Gardot לקטעי תיפוף מפוצצי אנרגיה ודינמיות והיה נדמה בכל פעם שהרמקול משנה לחלוטין את עורו, כשצריך הוא אינטימי וממוקד, וכשצריך הוא מייצר במה עצומה עם בס עמוק, שלא מהדהד כלל.

    קינחנו בכמה קטעים מהופעות, כולל קטע של Beth Hart עם Joe Bonamassa. בכל פעם שתיארתי את ההתפלאות שלי מהסאונד לבנצי, היה קל לראות כמה זה ריגש אותו ועשה לו נעים. הצניעות והענווה שלו, גם לאחר שרבים וגדולים היו אצלו בחדר ואישרו את האיכות שלו, אומרת הרבה על האדם.

    החדר של בנצי גלעד
    Beth Hart מופיעה בחדר של בנצי גלעד

    יכולנו להשאר עוד ועוד, אך היינו חייבים לחזור. רגע לפני שיצאנו, בנצי שלף עוד אס מהשרוול, הפעם בדמות אוזניות שהוא פיתח, שכמובן מבוססות על ריבון. האזנתי מעט, הסאונד היה מלא בבס עוצמתי לצד איזון ורמת פירוט גבוהה. למרות שחוויית ההאזנה הייתה קצרה, אני חושב שזו הייתה אחת מחוויות האוזניות היותר מרשימות שיצא לי לחוות.

    לסיום, אנחנו רוצים להודות לבנצי גלעד על האירוח החם שלו. זכינו להכיר אדם מיוחד, כזה שלא מפסיק ליצור ולא מוכן להתפשר על לעשות את הדברים בדרך שלו. בנוסף, אני רוצה לאחל המון בהצלחה למייזם הרמקולים החדש שלו, אני חושב שמדובר במטרה ראויה בהחלט וברמקול בעל פוטנציאל אדיר וקסם לגיטימי.

    הרמקולים של בנצי גלעד
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    2 תגובות

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן