fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אווטאר: כשף האוויר האחרון עונה 1 – סקירה – נטפליקס

    בכתבה זו אחווה את דעתי על העונה הראשונה של גרסת הלייב אקשן של ״אווטאר: כשף האוויר האחרון״, שזמינה כעת בנטפליקס.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון

    הקדמה – תכנים תמימים

    התוודיתי לא פעם במהלך הכתבות שלי על החיבה שלי לתכנים ילדותיים ותמימים, כדוגמת ״הקריסטל האפל: עידן המרד״, או סדרת האנימציה ״שליטי היקום: הגילוי״. אני נהנה להתחבר לילד שבי וליהנות מתכנים כאלה. מבחינתי לא הכל חייב להיות בוגר ו-Rated R, להפך אני אוהב את הפנטזיה התמימה יותר, שעבורי מהווה אסקיפזם מהנה.

    לכן כשראיתי שיש סדרת לייב אקשן חדשה של ״אווטאר: כשף האוויר האחרון״, שמחתי על ההזדמנות לראות תוכן יחד עם ילדיי. שניהם ראו לא מעט פרקים מהסדרה המצוירת, בעוד אני ראיתי מעט פרקים וגם ראיתי את הסרט מ-2010, שנחשב לבינוני, אך אני דיי חיבבתי אותו.

    צפינו יחד בגרסה המדובבת, בגלל שבתי בת ה-9 עוד לא חזקה בכתוביות, כך שדבר ראשון שאני רוצה לציין זה איכות הדיבוב שהיא פשוט נהדרת. הילדים שלי ציינו שהקולות דומים מאוד לאלה של סדרת האנימציה, כך שיתכן ששכרו כאן את אותם המדובבים.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון

    תקציר העלילה – אווטאר: כשף האוויר האחרון

    אז מי שלא מכיר את הסיפור של אווטאר, זו אגדה על עולם פנטזי שיש בו ארבע ממלכות, כל ממלכה שייכת ליסוד מסוים, אוויר, אדמה, מים ואש ובכל ממלכה יש קוסמים ששולטים ביסוד. בכל עידן ישנו מכשף אחד שהוא האווטאר והוא היחיד שיכול לשלוט בכל ארבעת היסודות. אנג הוא כשף אוויר צעיר ומוכשר שמתבשר על כך שהוא האווטאר. הוא מתקשה לקבל את האחריות והבשורה ולכן הוא יוצא לטיסה על הביזון המעופף שלו כדי להירגע. במהלך הטיסה הם נתקלים בסערה ואנג נופל לים. בזמן הזה ממלכת האש תקפה את ממלכת האוויר והכחידה את כל כשפי האוויר. 100 שנה לאחר מכן, אנג נמצא בתוך קרחון בידי קטארה וסוקה, אח ואחות משבט מים דרומי. אנג מתקשה להאמין שהוא בעצם היה קפוא במשך 100 שנה וכל חבריו מתו. אומת האש היא האומה החזקה ביותר כעת והיא עדיין מנהלת מלחמה במטרה להכריע סופית את שאר האומות. האווטאר מהווה סיכון לאומת האש ולכן הנסיך זוקו נמצא בשליחות למצוא את האווטאר וללכוד אותו.

    אנג, קטארה וסוקה יוצאים יחד למסע שמטרתו ללמד את אנג להפוך לאווטאר ולהביא איזון לעולם, בעוד הנסיך זוקו ושאר אומת האש מחפשת ללכוד את אנג לפני שיגשים את הייעוד שלו.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון

    לייב אקשן – למה בעצם?

    אז אחרי שיש סדרת אנימציה וסרט, איזו הצדקה יש לסדרת לייב אקשן? מבחינת העלילה, אכן אין כאן יותר מידי חידושים, הילדים שלי הכירו את העלילות. לעומת זאת מבחינת הסרט, אז כמובן שיש כאן הרחבה של הסיפור והאפוס. בואו נאמר שאם עד עכשיו לא הבנתי למה הסרט מ-2010 נחשב לבינוני, אחרי הסדרה הזו, אני לגמרי מבין את זה. הסדרה לוקחת את העברת הסיפור ועיצוב הדמויות לרמה אחרת לגמרי. לרוב אני לא חובב גדול של ליצור את אותם התכנים שוב ושוב, אבל מכיוון שהרבה אנשים לא מתחברים לאנימציה ולא אהבו את הסרט, סדרת הלייב אקשן הזו באה לתת את הכבוד הראוי לסיפור הנהדר הזה. כך שעבורי יש הצדקה לסדרה.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון

    דירוג 13+

    בחירה דיי מעניינת היא ליצור את הסדרה עם דירוג 13+. מצד אחד זה מאפשר להעביר את התכנים באופן בוגר יותר, שמתכתב נהדר עם הסיפור, שכולל לא מעט אלימות ותכנים עמוקים. מצד שני, זה גורם לכך שהתוכן הזה לא זמין בפרופיל הילדים, שהם בכל זאת קהל יעד מרכזי. נוצר כאן מצב מעט אבסורד, כיוון שכפי שציינתי כבר, התוכן כולל דיבוב לעברית, כמו שנעשה רק עבור תכני ילדים בנטפליקס, אך לפי הגבלת הגיל, התוכן לא מיועד לילדים.

    אז במה מתבטא נושא הגבלת הגיל של 13+? בעיקר עניין האלימות, שמרגישה מעט מציאותית יותר בגרסת הלייב-אקשן ותחושת המוות מרגישה סופנית ומוחשית יותר. אם הילדים שלכם לא רגישים במיוחד, לדעתי ניתן לראות את הסדרה גם עם ילדים בגיל צעיר יותר.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון
    הנסיך זוקו

    ליהוק ומשחק

    אחת מנקודת החוזקה של הסדרה זה הליהוק הנהדר שלהם. בפנטזיה כמו פנטזיה, הדמויות הן מעט מצועצעות. למשל שליט האש, אוזאי, הוא דמות נבל קלאסית, חסרת מצפון ומוגזמת, הוא אכזרי באופן מוחצן ובוטה. הליהוק ורמת המשחק מתחברים נהדר לסיפור ושוב גם בנקודה זו, אני חייב לציין את הפער המשמעותי ביותר ביחס לסרט מ-2010, הליהוק עובד הרבה יותר טוב כאן, כשהדוגמה הבולטת ביותר היא כנראה הנסיך זוקו, שזוכה כאן לליהוק טוב בהרבה.

    הדמות האהובה עלי, היא דמותו של אירו, דודו של הנסיך זוקו, שמהווה ליועץ ודמות אב עבורו. למרות שהוא מאומת האש, אירו הוא אדם משכיל, בעל כבוד וכזה שמעריך את החיים והאיזון, למרות שהפעולות שלו כן מקדמות את אומת האש. זו אולי הדמות המורכבת והקוטבית ביותר, אך גם זו שהכי קל לחבב.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון
    אירו, הדמות האהובה עלי

    גם הליהוק של אנג, שמגולם בידי גורדון קורמייה, הוא ליהוק מצויין. אנג הוא ילד שובב, שלאט לאט מבין את העול שכרוך בלהיות האווטאר וגורדון עושה עבודה מעולה בהעברה של השינוי וההתבגרות הזו.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון

    גם הדמויות התומכות של קטארה וסוקה, מלוהקות נכון והם בני הלוויה המדויקים עבור אנג, כאלה שגם יש להם אופי ורצונות משלהם ולא רק נמצאים ברקע.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון
    סוקה וקטארה

    עריכה ו-וויזואליות

    הסדרה כוללת שמונה פרקים, כשאורך כל פרק הוא קרוב לשעה. כל פרק מתרחש במקום אחר ומלווה את המסע של אנג, קטארה וסוקה, בניסיון למצוא דרכים להפוך את אנג לאווטאר ולהימלט מציפורניהם של זוקו ושאר חיילי אומת האש.

    בכל פרק ישנו את הסיפור הייחודי של המקום, כך שבכל פרק פוגשים דמויות חדשות, תרבויות שונות ונופים שונים. אורך הפרקים מאפשר להכיר ולהתרשם באופן מעמיק מהמקומות והתרבויות השונות. לכל מקום ותרבות כאלה יש את הצד שלהם בסיפור המלחמה, כיצד הם התמודדו והצליחו לשרוד, וגם מה הם איבדו בדרך. הפרקים דיי עומדים בפני עצמם, אך כמובן שגם מקדמים את סיפור המסגרת.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון

    העומק של הדמויות הינו מרשים, הן מתפתחות מפרק אל פרק ואנחנו מגלים עוד צדדים שלהן, תוך כדי שחלק מהדמויות עצמן מגלות את היכולות שטמונות בהן, כך שיש כאן מסע של התבגרות וגילוי עצמי. העומק ממש לא נשמר רק לארבע-חמש הדמויות הראשיות, יש שכבה שלמה של דמויות חצי-ראשיות כמו המפקד ג׳או, או אזולה, אחותו של זוקו. אפילו אצל דמויות יותר משניות כמו סגן ג׳י, יש אופי וסיפור מעניין. כך שיש כאן מעין מעגלים של עומק בכל הנוגע לאפיון הדמויות וכשמחברים את זה למקוריות והסיפורים של המקומות, התרבויות והעולם הפנטזיה, נוצר כאן אפוס מרתק.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון
    הנסיכה אזולה

    בנושא הוויזואליות, נכון שכבר במשך שנים יכולות האפקטים שיש בסדרות לא נופלות במאומה ביחס לשוברי הקופות הקולנועיים, ועדיין זה הפתיע אותי עד כמה הסדרה יפה מבחינת העיצוב המקורי של הערים ושל האפקטים השונים, כולל בסצנות הקרב הרבות.

    אווטאר: כשף האוויר האחרון

    סיכום

    עיבוד הלייב אקשן של נטפליקס ל״אווטאר: כשף האוויר האחרון״, פותח לקהל חדש את האפשרות ליהנות מעולם התוכן העשיר הזה. אם עד כה נמנעתם מעולם האווטאר, בגלל שהוא מצויר, כעת יש לכם אפשרות ליהנות מהדמויות, הסיפור והעולם העשיר והעמוק בעיבוד מושקע, מרהיב וויזואלית, אשר גם משוחק, מבוים וערוך לעילא. בנוסף, אם תרצו לצפות בסדרה עם ילדכם, הדיבוב לעברית מבוצע כאן באופן מושלם.

    מה שכן, אם אתם מעריצי אווטאר מושבעים, אין כאן חידוש גדול, אלא רק דרך חדשה ומרהיבה ליהנות מאותו הסיפור.
    הציון שלי: 9/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן