fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • הודעה אדומה – נטפליקס

    הסרט המצופה, ״הודעה אדומה״, שזכה לטיזרים וטרליירים במשך חודשים, עלה אתמול בנטפליקס. אז האם הלהיט בכיכובם של גל גדות, ריאן ריינולדס ודוויין ה״רוק״ ג׳ונסון היה שווה את ההמתנה?

    הודעה אדומה

    תקציר העלילה – הודעה אדומה

    הסרט נפתח בקטע קריינות (המבוצע עם קול דיי מעצבן) שמספר לנו את סיפור שלושת הביצים המוזהבים שמרקוס אורליוס נתן במתנה לקליאופטרה. אחת מהן מוצגת במוזיאון ברומא, השנייה מוחזקת בידי אספן פרטי ואילו מיקומה של השלישית אינו ידוע.

    מכאן אנחנו קופצים לרומא, שם נולאן בות׳ (ריאן ריינולדס), גנב האומנות השני הכי טוב בעולם גונב את הביצה, ומחליף אותה בהעתק שהוא יצר. לפני שנולאן נמלט, ג׳ון הארטלי (דוויין ג׳ונסון), סוכן ה-FBI ופרופיילר, מגלה את התרמית והמרדף אחר בות׳ מתחיל.

    בות׳ מצליח להימלט ושב לביתו הצנוע על אי בודד, רק בשביל לגלות שם את הארטלי מחכה לו. בות׳ נלקח למעצר, איך לא, בכלא רוסי על צוק הר מושלג. מספר ימים לאחר מכן, הארטלי מופלל בשוד הביצה בעצמו ונזרק לחלוק תא עם בות׳. מהר מאוד מתברר לשניים שמי שאחראית על מעצרם היא שודדת האומנות הטובה בעולם, גל גדות, הידועה בתור ״הרץ״ (כלי השח-מט, Bishop). ״הרץ״ רוצה להשיג את כל שלושת הביצים ולמכור אותם לעשיר מצרי, שרוצה לתת אותם במתנה לבתו שמתחתנת.

    לאחר שבות׳ והארטלי מבינים ש״הרץ״ אחראית למעצרם, הם מחליטים לשתף פעולה, וכך המרוץ לביצי הזהב מתחיל.

    הודעה אדומה

    ההפקה והאקשן

    ״הודעה אדומה״ הוא סרט קולנועי ברמה גבוהה ביותר, נקודה. זה מדהים לראות את איכות ההפקה של סרטי נטפליקס לאחרונה, כמו למשל ב״נקמה מרה״. אפשר להמשיך ולהתווכח על איכות הכתיבה וכו׳, אבל אי אפשר להתווכח על כך שנטפליקס מביאה את השחקנים המובילים בעולם ואיכות ההפקה שלהם עומדת בשורה אחת עם תעשיית הקולנוע.

    הודעה אדומה

    הסרט ״הודעה אדומה״ לוקח אותנו מסביב לעולם ללוקשיינים כמו רומא, רוסיה, ולנסיה, ארגנטינה, קהיר ועוד. הצילומים לכל אורך הסרט הם יפיפיים. כשאולי האהובים עלי היו הצילומים בכלא המושלג והמוגזם בהרי רוסיה.

    כמו הצילום המשוקע, גם האקשן בסרט הוא קולנועי, מהיר ומלא סטייל. האקשן הוא בעיקר סצנות מרדף, כאשר האהובה עלי היא סצנת הפתיחה במוזיאון ברומא, שכוללת המון הומור ומכניסה את הצופה בצורה נהדרת לאווירה של הסרט. פה ושם יש גם כמה קרבות מגע, שגם הם מלאים בהומור, קצת יריות, מרדפי מכוניות ועוד. יש לא מעט אקשן, אבל ההתמקדות היא בקלילות והומור ולא איזה אקשן מותח ו״רציני״ מדי.

    המשחק, העריכה וההומור

    כפי שציינתי, אווירת הקלילות שנרמזת כבר בסצנת הפתיחה הנהדרת ברומא, ממשיכה לכל אורך הסרט. ״הודעה אדומה״ זהו סרט הרפתקאות קליל ומלא הומור. העריכה היא קצבית ביותר, כיוון שההתמקדות כאן היא בכייפיות, אין פה רגעים מתים או שיחות עומק, בסצנות שאין בהן אקשן, יש הומור ודיאלוגים משעשעים, כך שהסרט לא נהיה רציני בשום שלב.

    הודעה אדומה

    ריאן ריינולדס ודוויין ג׳ונסון הדגימו את הסינרגיה המעולה ביניהם, בין היתר ב-״הובס ושואו״, סרט הספינאוף של סדרת ״מהיר ועצבני״. למעשה שני השחקנים הללו מגלמים פחות או יותר את אותה הדמות, עם שינויים קלים במשך עשור. זה בולט במיוחד אצל ריינולדס שכל סרט שלו מאז דד-פול, הוא משחק את אותה הדמות של דד-פול. העניין הוא שהדמות הזו באמת כל כך מוצלחת שזה עדיין עובד וכייף לראות. 

    גל גדות משתלבת נהדר עם הצמד הזה ולא נופלת מהם בכלום. גל התקדמה כל כך מאז ימי ״מהיר ועצבני״, אני אישית לא אהבתי את המשחק שלה בסרטי ״מהיר ועצבני״ ובכנות לא הבנתי על מה כל המהומה סביבה, אבל מאז וונדר-וומן, דעתי עליה השתנתה לחלוטין. גם ב״הודעה אדומה״ נהינתי ממהופעה של גל, היא מצחיקה, בטוחה בעצמה, מעולה בסצנות האקשן ומשתלבת נפלא באווירה המשועשעת של הסרט הזה.

    הודעה אדומה

    ההומור בסרט מורכב מהמון עקיצות ושיחות סרקסטיות, בנוסף לסיטואציות משעשעות למשל בה הסצנה שבה בות׳ מגלה שגם הארטלי נכנס לכלא ואז בשביל לנקום בו, הוא צועק בחדר האוכל שהארטלי הוא ״לא״ שוטר. הכיף וההנאה באמת נמשכים לכל אורך הסרט עד ל…

    מלכודת הטוויסט המאולץ

    מי שעוקב אחר הסקירות שלי, מכיר כבר את דעתי בנושא ההתעקשות של סרטים מודרנים לייצר טוויסטים על מנת להיתפס כמתוכחמים. בעיניי זה נובע מתפיסה מוטעת לגבי הקולנוע התמים כביכול של שנות ה-80 וה-90, ובעשור האחרון רוצים להתנתק מתדמית התמימות הזאת באמירה של אם בסרט אין איזה קטע של תחכום, כביכול אין לו זכות קיום. הגישה הזו מובילה פעם אחר פעם, לכל מיני טוויסטים מאולצים בסגנון של ״אתם חושבים שראיתם א׳, אבל בעצם ראיתם את ב׳״, יש לי מעט מאוד סבלנות לטוויסטים כאלה, על אחד כמה וכמה בסרטים שהם סרטים קלילים ומהנים.

    הודעה אדומה

    אז כפי שהבנתם, יש גם בסרט הזה טוויסט כזה לקראת הסיום, הוא לא באמת משנה יותר מידי או מייצר איזה רגע דרמטי. במקום זאת, הוא מעורר תחושה של ״נו, באמת״ ויותר גרוע מכך, דיי הופך את הסרט ל״חד פעמי״ ועם כל ההנאה ממנו, מוריד מהרצון לצפות בו שוב. 

    סיכום

    הודעה אדומה

    ״הודעה אדומה״ היא סרט הרפתקאות קומי ומלא באנרגיה חיובית, הומור והנאה. רמת ההפקה היא ברמה הגבוהה ביותר ולא מביישת אף שובר קופות מהשנים האחרונות. הכימיה בין ריאן ריינולדס, דוויין ג׳ונסון וגל גדות היא נהדרת, והחיוך לא ירד מפני לרוב אורך הסרט.

    זהו סרט קליל ומשעשע שלא לוקח את עצמו ברצינות, עד לטוויסט המיותר בסיום נהניתי מכל רגע, למרות שהוא לא באמת מתעלה למשהו יוצא דופן בשום שלב.

    שורה תחתונה, ״הודעה אדומה״ הוא הרפתקאה קולנועית מהנה ומלאה בהומור, שכיף להעביר איתה שעתיים מול המסך, אך לא מדובר כאן בסרט שיהיה זכיר במיוחד או כזה שיגרום לי לחזור ולצפות בו שוב.

    הציון שלי: 7/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן